Syrup- e38 740i 1998 "Alpina"- !!! NA PRODEJ !!!

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Syrup- e38 740i 1998 "Alpina"

Příspěvek od Filozof »

Nechci do toho štourat ale pokud máš sportovní snížené pružiny -35 dávali se BILSTEIN řady B8 který jsou sportovnější a zkrácené právě na sníženou přední nápravu. Zkus si to pozjištovat. Ono B4 jsou pro běžnej provoz na klasické pružině originální.

Vím že borec tady na 540i e39 si právě tyto kupoval B8 když snižoval předek. Bylo mu to přímo doporučeno. A byl stím velmi spokojenej

jinak tady je to i pěkně popsáno ty jednotlivé řady.
http://www.autorozvody.cz/vyrobci/bilstein.html

Tak jen aby jsis ty tlumiče za chvilku nezničil když jsou na klasické pružiny. Případně ta odezva nebude taková jak si představuješ.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Syrup
Příspěvky: 114
Registrován: čtv srp 04, 2011 8:36 pm

Re: Syrup- e38 740i 1998 "Alpina"

Příspěvek od Syrup »

Filozof píše: úte pro 11, 2018 6:26 am Nechci do toho štourat ale pokud máš sportovní snížené pružiny -35 dávali se BILSTEIN řady B8 který jsou sportovnější a zkrácené právě na sníženou přední nápravu. Zkus si to pozjištovat. Ono B4 jsou pro běžnej provoz na klasické pružině originální.

Vím že borec tady na 540i e39 si právě tyto kupoval B8 když snižoval předek. Bylo mu to přímo doporučeno. A byl stím velmi spokojenej

jinak tady je to i pěkně popsáno ty jednotlivé řady.
http://www.autorozvody.cz/vyrobci/bilstein.html

Tak jen aby jsis ty tlumiče za chvilku nezničil když jsou na klasické pružiny. Případně ta odezva nebude taková jak si představuješ.
nevim nevim jestli je lepsi davat "normalni" tlumice a na to relativne normalni, jen trochu snizeny pruziny, anebo snizeny pruziny a jiny tlumice dopredu a jiny dozadu...necham to tak jak to je, zadnej problem s tim nebude, jsem si tim jistej, a jestli to najede 50 nebo 40 je mi vazne jedno, to se to auto driv rozpadne nez s tim nahrkam dalsich 50k :D Navic z toho nechci mit sutr, tudiz jakykoliv "sportovni" tlumice nepripadaj v uvahu.. :)
e46 330i EX, e34 ///M5 EX, e91 320d Mpaket EX |…| e38 740iA & e30 325i Cabrio Mtech II & Kia Ceed SW & Iveco Daily 35S13
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Syrup- e38 740i 1998 "Alpina"

Příspěvek od Filozof »

v pohodě šutr bys měl s B12. B8 je kompromis pro sportovní svezení s přijatelným komfortem ale prostě předek je pevný a tvrdý. Tlumiče by ti pak mohly těch 100-150k vydržet v pohodě.
Já vím že to stojí dost asi 5k kus tak chápu že se to nikomu kupovat nechce. Ale jak říkám ke snížení -35 jsou přesně tyto snižované tlumiče B8.
Ještě B6 jsou sportovnější ale nesnižované. Až B8 jsou snižované pro ty co snižují nápravu o těch 30 až 50mm níže stále se zachováním částečně komfortu. Tvrdé to je pak až na B12-B16.

Jinak bys měl daleko lepší řízení a méně by se auto naklánělo ...více by to bylo BMW jak se říká. Docela bys to poznal. Škoda svézt se s někým tak bys viděl ten rozdíl a s úsměvem bys to šel koupit ... auto se pak neboří a nenaklání jak šílené....ty 7er jak stím více trhneš do zatáčky tak se boří a naklání až to není pěkné... i já když mám -20mm tak stejně se to boří a dělat upgrade předku vemu asi -30 pružiny a B8.

Škoda toho když už děláš ten upgrade. Zkus se poptat kdo dával na auto B8. Na té 540i to hodně zapůsobilo a udělalo více sportovního ducha hlavně na okreskách kde krásně může řezat zatáčky s daleko větší přesností. Je pravda že dával i zadek -20. Chtěl taky sportovnější 540i stále s komfortem ale sportovnější naladění auta které dobře drží a může více lítat v zatáčkách a je to přesnější ...nemá tendenci smýkat autem v krizi - losí test.

Serie 540i vs snížení s B8 prostě udělá stále pohodlné auto s perfektním řízením a o 60 procent se to méně naklání do zatáček je to hodně znát.
Už to není taková polovičatá opel omega.

Kdybys měl klasickou pružinu tak stačí na tužší tlumiče a lepší chování B6. Pokud máš snížené pružiny -35mm tak B8.
B12 dělá kit ještě ale to už je dražší.
jinak tady trochu na počtení ohledne Bilsteinu a jeho řad.
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... xChL7t6plo
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Syrup
Příspěvky: 114
Registrován: čtv srp 04, 2011 8:36 pm

Re: Syrup- e38 740i 1998 "Alpina"

Příspěvek od Syrup »

kouknu na to, diky za pomerne vycerpavajici info, jenze vis jak to je, kdyz s tim autem jezdim fakt prevazne v Praze a na 20" v lete a ted i v zime, tak preci jen se bojim ze ten komfort kterej uz takhle je pomerne "na hrane" :D by sel jeste vic dohaje. V garaz mam tricu na HR cup kit podvozku snizenou snad -60/40 a porad se s tim jezdit jako da, ale je to tvrdy jako krava, presne na ty okresky, kdy kdyz se chci projet tak to proste funguje.

Sedmu mam fakt jen "na jezdeni" ... ne na litani po okreskach, jestli mi rozumis :) Navic to abych auto vytahl na okresky a jel si jen tak zajezdit, z toho uz jsem taky tak nejak vyrostl, jezdim proste uz tak nejak normalne, coz myslim ze mi ty B4ky splni.

Ale.. uvidime :lol:

BTW: cim dal tim vic zvazuju ten vyfuk, na jednu stranu nechci aby z ty 7er jakymkoliv zpusobem bylo citit to ze to nekdo napadl tuningem, na druhou stranu ale ty koncovky se mi proste vzadu fakt libej a nemusi to byt zrovna eisenmann... viz. supersport vyfuk na zakazku z nemecka...

Obrázek

YT video https://www.youtube.com/watch?v=DjnNja7U3nU


jak rikam, nevim, nejsem si jistej jestli ve 34ech letech chci ze sedmy delat neco co vlastne neni, zejo, tunackej vejfuk a zvuk..ale vzdycky mi ta V8ma prisla moc potichu :)
e46 330i EX, e34 ///M5 EX, e91 320d Mpaket EX |…| e38 740iA & e30 325i Cabrio Mtech II & Kia Ceed SW & Iveco Daily 35S13
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Syrup- e38 740i 1998 "Alpina"

Příspěvek od volf-m »

Na ty vejfuky se určitě vykašli, vypadá to hrozně.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
Syrup
Příspěvky: 114
Registrován: čtv srp 04, 2011 8:36 pm

Re: Syrup- e38 740i 1998 "Alpina"

Příspěvek od Syrup »

Nojo, sto lidi, sto chuti :D rozhodlej jeste urcite nejsem, navic to auto bude chtit stopro jiny veci nez vejfuk za 1000 ecek :) ale uvazuju, uvazuju...
e46 330i EX, e34 ///M5 EX, e91 320d Mpaket EX |…| e38 740iA & e30 325i Cabrio Mtech II & Kia Ceed SW & Iveco Daily 35S13
Paulie001
Příspěvky: 324
Registrován: pon úno 27, 2012 3:19 pm
Bydliště: Petřvald u Karviné / München

Re: Syrup- e38 740i 1998 "Alpina"

Příspěvek od Paulie001 »

Syrupe,
nenech se odradit, pokud se ti to libi, jdi do toho.

Me osobne se ty vyfuky libi a je mi lito, ze to BMW nenabizelo v nejakem paketu.

Ja na me E38 bych si to nedal z duvodu zachovani originality. Ale popravde na daily E-klasse me to hodne laka. Tam byla moznost AMG vyfuku primo z vyroby. Jedine co me odrazuje, tak nechci rezat do narazniku a pokud bych chtel drzet origo reseni, znamena to pro me novy naraznik (jety je temer nemozne sehnat), vyfuky a plno dalsich blbin. takze to je 1000Eur tam, 1000 tam, pak plno dalsich blbinek kolem a clovek zjisti, ze ho to stalo jako 1/2 ceny auta :D :D
E38 750i
E36 323ti
E30 316i TC2 Baur
----------------------
ex: E38 730i, E36 320i Touring, E36 318i Tour LPG, S211 E500, e36 316i Compact
Uživatelský avatar
Syrup
Příspěvky: 114
Registrován: čtv srp 04, 2011 8:36 pm

Re: Syrup- e38 740i 1998 "Alpina"

Příspěvek od Syrup »

Jasny, chapu, tak ja tu e38mu chci pouzivat jako daily, ne jako veterana do garaze kterymu jednou mozna vyroste cena, tudiz zachovani originality moc neresim:) A v pripade treba toho Eisenmann to ani nevidim jako nejakej velkej zasah do origo stavu. Jako jasne, nema to tam co delat, ale kdyz se to udela hezky a ciste, tak to tomu autu nijak zasadne neuskodi.

To rezani do narazniku je problem, nicmene muj naraznik uz v sobe stejne ma zespoda vyrizlej otvor na plneni LPG, ktery by se predelalo do vicka nadrze, tudiz vlastne ten naraznik je uz deravej tak jako tak.... a musel bych stejne na ten vyfuk sehnat asi jinej, protoze to vyriznuti by znacne kolidovalo s jiz vyrizlym otvorem pro to plneni a vypadalo by to desne :)

Ale rikam, uvidime, vyfuk by prisel az s fazi kosmetiky, nekdy najare/v lete, kdy to auto stejne potrebuje polakovat spoustu dilu karoserie, tak by se to sfouklo pri jednom. Mam celou zimu na premysleni :)
e46 330i EX, e34 ///M5 EX, e91 320d Mpaket EX |…| e38 740iA & e30 325i Cabrio Mtech II & Kia Ceed SW & Iveco Daily 35S13
Paulie001
Příspěvky: 324
Registrován: pon úno 27, 2012 3:19 pm
Bydliště: Petřvald u Karviné / München

Re: Syrup- e38 740i 1998 "Alpina"

Příspěvek od Paulie001 »

Presne tak jsem to myslel. U tebe kdy tech zasahu do auta uz bylo hodne to neni takovy problem. I kdyz to neni origo, nevypada to spatne a kdyz se ti to libi a udela se to kvalitne.

Treba mi vadi nektere instalace, kdy ty koncovky trci z narazniku. Ale udelat neco ve stylu prave tech AMG, kdy ty koncovky jsou videt, ale netrci to tam jak radoby tuning ve stylu garazovych hrdinu, coz u tebe nemam strach, ze by to tak dopadlo.

Ja kdyz koupil MB, byly netesnosti na vyfuku a prave to krasne zvyraznilo zvuk V8 (nebylo to nejake urvane a nebudil jsem sousedy v celem okoli). Ted je to naprosto tiche a proto tve pohnutky chapu :D
U me E38 to nepripada do uvahy, protoze i kdyz to auto ma najeto hodne km, tak je tak, jak vyjelo z fabriky. Zadne dodelavky a predelavky. Ale ty budes mit E38 jako daily (u me to MB) a tam se to da pochopit ;)
E38 750i
E36 323ti
E30 316i TC2 Baur
----------------------
ex: E38 730i, E36 320i Touring, E36 318i Tour LPG, S211 E500, e36 316i Compact
Uživatelský avatar
Alois
Příspěvky: 474
Registrován: ned kvě 16, 2010 12:49 pm

Re: Syrup- e38 740i 1998 "Alpina"

Příspěvek od Alois »

Nejhezčí je e38 s původním nárazníkem. Nikdy jsem neviděl žádnou e38, na které by vyladaly dobře viditelné koncovky výfuku. Ta spodní lišta a schované koncovky, má něco do sebe.. Na to auto to nepatří. Jak všichni ví, ani Alpina žádné viditelné koncovky neměla. Tak jak je, je idelání..
Alpina B6 e63 4.4 Alpina Blue, M3 e46 manual Phoenixgelb/Kiwi, 840i Grancoupe Individual Dravit grey, Z3 Coupe 2.8 M52TU cosmosschwarz manual… a pár dalších non BMW
Odpovědět