Filozof - E38 728ia Schwarz II

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od zzeli »

Ja mam u sve sedmy taky pocit, ze nekdy si v klidu bere min a nekdy vic. Ale je to jen pocit nicim dukladne nepodlozeny. Jednou jsem to meril a to brala prave vic, ale pak zase jednou, uz bez mereni, vydrzela stat dost dlouho a motor pri startu tocil az moc ochotne na to, ze by to melo byt uz tou dobou horsi. Takze jedno mereni je neprukazne a hadal bych, ze tam je parazitni obcasny odber.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

o víkendu se na to vrhnu ted jsem rád že auto jezdí. odpojuji mínusový konektor a ráno zapojím a auto jede parádně. Startuje jak má. Dojedu do práce cca 60km a zase odpojím kabel a odpoledne zapojím. Baterie stále kolem 12,58 - 12,6V takže je uplně ok.
Omlouvám se za předčasné hanobení rasy EXIDE :-)

Kdybych měl alespon tip na 4-5nejčastějších žroutů energie v e38. Slyšel jsem že občas navigace a telefon v autě. blbé je že auto usíná 16minut a ne třeba 3-4minuty. Takto mohu hledat pul dne a nic nezjistit. Teoreticky je to práce na 30-45minut kdyby to šlo hned i v jednom ale takto to bude zase pul dne pryč.

Kuriozita se mi stala dnes ráno. Zapojil jsem baterii a chtěl odjet do práce ale nic. Auto nereagovalo. Budíky svítili pěkně ale ticho. Tak jsem v tu chvíli panikařil a utíkal pro druhou baterii domu co mám pujčenou. Druhá baterka prohozena a zase nic. Tak jsem se zamyslel co to je a uvědomil si že jsem měnil baterku no a bylo to tím. Rozpároval se klíček. Takže jsem dohledal druhej a auto naskočilo a mohl jsem se zpožděním do práce. :)
To auto mi dává poslední týdny zabrat asi mě chce pořádně vyškolit. :lol:
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od zzeli »

Uz nevim kde jsem to cetl, ale nejakej zrout byl v nejakym cidle co hlida rozbiti skla u okynek...trojuhelnicek v zadnich dveri??? Buhvi...ale utkvelo mi neco takoveho v pameti. Snad to neni uplne mimo :)
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

tak jsem si udělal cvičně olej o víkendu a pak jsem hledal problém v pravých zadních dveří proč se mi nezamykají asi tam bude nějakej zmetek v elektřině. Manuálně je zamču a klikou odemču ale na centrál nereagují. Počítám bude tam krabička centrálu která zlobí a bude to chtít novou nebo ji opravit.

Dál jsem měl v úmyslu opravit kontakt na čidle hladiny chladící kapaliny - bohužel nebyla pájka tak se bude řešit ted o víkendu.

Ted večer jsem si na benzínce udělal cvičně svíčky NGK BKR6ER a kupodivu za 50minut jsem to měl hotové. Docela jsem se do toho obul a nejvíce dalo zabrat vytažení nářadí a čištění a uklizení. Samotná práce je opravdu cca 30min když se to dělá ručně a dělám to každej druhej rok už to má člověk nastudovaný co a jak. Základ je dobré světlo a neztratit žádnej šroubek a kvalitně vše dotáhnout. Mám na nich 62 000km tak jsem trochu přetahovat interval a bylo citit že už to nezapaluje jak má. Ten plyn mi to dával vědět poslední týden šel hruběji a já hned poznal po zvuku že svíčky se musí vyměnit. Ted to zpívá krásně a jede jak pekelnej stroj :twisted: :lol:

No a co jsem zatim nezjistil je odběr na baterii budu řešit ted o víkendu v teplejší garáži kde neumrznu tam si pořeším s pájkou i odkládané dva kontakty co chci zapájet a dělat to v klidu.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
dunnst
Příspěvky: 1311
Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od dunnst »

Filozof píše:no počítám že auto kolem 90-100tis ročně sežere včetně paliva. Není to jen servis ..je to palivo a servis když ted jezdím tolik. Ano máš pravdu pojistky bych měl dopsat od 2013 co jsem ho koupil. To se budu snažit napravit cca 3,200kč ročně.

Tak kdybych jezdil 20-30km do práce je to v pohodě. ty náklady. Ale jelikož to auto jezdí štreky každej den tak se to rychleji vše opotřebovává. Častěji se mění olej 3x ročně a častěji svíčky , filtry , kapaliny, spotřeba snad pod 10nepujde dlouhodobě ideální by bylo mít druhé na týden fabie 1,4i v lpg co žere 6-7litru plynu. a opravdu nic nechce náklady v stokorunách.
Nebo renault 1,5dci co kamarádovi jezdí za 4,2litru nafty. Akorát tam mám trochu odpor k naftě a jejím problémům....
Anebo ten vlak kde si odpočinu snad to je poslední možnost či práce blíž ... :-)
Odpovídám ti tady, aby to bylo i ve správném topicu :-)

Myslím si, že si to moc idealizuješ. Díly náprav, brzdy, olej apod. řešíš všude, u dieselu bys měl častěji měnit olej a riskuješ krásné dieslové trio turbo/čerpadlo/vstřiky, které ti udělá v nákladech na km čáru přes rozpočet. LPG u malé kubatury se jeví jako dobré řešení, ač těch 7l LPG je víceméně spodní hranice možností, spíše bych počítal nějakých 8l a možná i více, protože jezdíš rychleji, než je pro tyhle auta ideální. K tomu si přidej, že pak jezdíš v malém nekomfortním autě, které má sice nízké náklady, ale stojí to za to nepohodlí? Jestli to vidíš takhle, tak si kup olítaného VW Golfa s nějakým dvoulitrem, udělej komplet podvozek (cca 25 tisíc) a můžeš si libovat, jak jezdíš zalevno. Tvoje sedma je na tom za palivo na nějakých 1,9 Kč/Km, ten Golf tam bude za 1,4 Kč/km (započítávám i benzín, to je 0,3 Kč/km). Pořád se ale pohybuješ v rámci teorie, nikde není psáno, že se ti ten Golf nebude srát.
EX E32 740i LPG Obrázek EX Honda Legend KA9 LPG Obrázek Volvo S80 T6 LPG Obrázek
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Raisidlo77 »

S 1.5dci jezdím za 6L nafty. A až klekne čerpadlo, tak u tohoto motoru je auto výhodnější dát sešrotovat, i kdyby to mělo L7, DD a větrany sedačky :D.
Nehledě stupně bezpečnosti na úrovni Felicie.
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Uživatelský avatar
dunnst
Příspěvky: 1311
Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od dunnst »

6l nafty, to je 1,7 Kč/km. To je stále méně, než kolik dělá nejúspornější sedma s LPG, ale je tam ale :-) Je to stejně pořád teoretizování, každé auto je olítané nějak, já dokud neuvidím na Spritmonitoru, nebo někde jinde, vypsané veškeré náklady spojené s provozem vozidla, stejně jako si to píšu já u Legenda (jediné údaje, co nepíšu, je mytí auta a voda do ostřikovačů a to zvažuju, že u dalšího auta taky začnu, pač přesnost je přesnost), tak jsou to pro mě náklady teoretické až smyšlené. Mě stačí, jak to slyším u svých kamarádů, co mi tvrdí, že jezdí za tolik a za tolik. Potom se zeptám, jestli v tom má započítaný to rameno, co minulý měsíc měnil a slyším vždycky variaci na "No jo, to je ale jen rameno za litr, to jsem teďka pořídil a to mě už u tohodle auta čekat nebude." A takhle je to několikrát do roka "Jen něco za litr/dva/tři/deset." Pak se to hodí na papír vč. všech pojistek, technickejch, pneumatik a dalších věcí a člověk najednou zírá, že jezdí za 4,5 Kč/km, ač všem okolo tvrdí, že je to zhruba polovina.
EX E32 740i LPG Obrázek EX Honda Legend KA9 LPG Obrázek Volvo S80 T6 LPG Obrázek
alap
Příspěvky: 278
Registrován: sob zář 26, 2015 7:15 pm
Bydliště: Liberec

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od alap »

Tak co se týká PHM tak za 1,7kč/km jezdím normálně. Spíš míň. co se týká servisu, tak jsem tak kolem 1kč/km. Takže celkem se do 3kč vejdu v pohodě.
ex e38 728ia 99 LPG
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

uvidím ... vím jistě že když proženu auto minutu dvě pořádně tak potom jede krásně i s menší spotřebou. Jakoby se katy pomalou jízdou na 2tis otáčkách ucpávali... to auto prostě potřebuje jednou za čas prohnat ikdyby tu minutu či dvě abych vymetl bordel z katalyzátoru. Pak to auto jede krásně a reaguje zase citlivě a i spotřeba padá skoro o litr níže na delší trase aspon tak mi to připadá.
U těch malých objemu mám problém ten, že to prostě nejede a s lehkou nohou, aby to nežralo musí člověk jet 80 max 90 a to už brzdíte kamiony na dálnici a nechci dopadnout jako brzda provozu abych ušetřil i poslední 5kilo či litr měsíčně ale pojedu hodinu domů a hodinu do práce.

Takže bud vlak nebo to nějak zvládnu ve svém autě s velkými náklady (palivo plus servis ) a poslední možnost hledat místo blíž k domovu. Jiné možnosti nevidím. To jsem mohl živit jednu 750iL v garáži na víkendy kdyby jezdila jen výletně.
Podle mě jezdit do práce na spotřebu a jezdit pro radost je obrovský rozdíl. Výhoda je jen komfort a muzika a to vše kolem vás oproti jiným autům kde to je většinou děs a hruza pokud nepočítám premiové kousky. Ale jinak jezdit pro radost to je fakt uplně jinej level.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od volf-m »

Osobně nevidím velký smysl v tom mít v garáži auto a do práce jezdit vlakem. Stejně tak jezdit Fábií abych ušetřil 2 litry na 100km. To si stejně tak můžu říct, že ušetřím, když budu doma vytápět o 2 stupně nižší teplotu, ohřívat vodu na méně stupňů... To bys postupně mohl zrušit lednici a nakupovat každý den, nebo přestat doma svítit. Nechci aby to vyznělo, že není dobré řešit kam peníze dát a kam ne, ale tohle už souvisí se snížením nějakého životního standartu. Autem se určitě dostaneš do práce rychleji stejně jako zpět domů. Myslím si, že tvoje žena víc ocení, když přijedeš o 40 minut dříve domů a třeba jí s něčím pomůžeš nebo zabavíš děti, než že ušetříš 400 měsíčně, nebo ne?

Poslední poznámka, nebo spíš takové rýpnutí. Ono jde se 728i jezdit do 2000rpm? :shock: :shock: :shock:
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Odpovědět