Filozof - E38 728ia Schwarz II

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Raisidlo77 »

Když je protočenej imbus na starem kotouči, vezme se mala flexa s řezným kotoučem (1mm tl.) - řízne se přes něj šlic, naklepne největší bit plochého šroubováku z goly a nasadí trhák. Nahřívat není potřeba, protože ta flexa mezitim ten šroub vyhřeje. Otázka cca 4-6min vč. úklidu. Tak zasejc za 100tkm, pro příště ;)
Jinak doporučuji pořadny hever a nasadiš i tu trubku pod auto. Já mám normální pojezdový, akorát váží skoro jako moje přítelkyně a zvedne X5 za předni napravnici pul metru, tak pak jen stačí strčit pod prahy kozy. Je to blbost, ale ušetři práci a energii.
Co se nastřiku tyče, je to v podstatě přepravní barva stejně např. černa barva na novych blatnicich v druhošce. Časem to sleze.

Já si na daily car v neděli při přezouvání na léto rovnou udělal čepy. Nechtělo se mi, ale ... https://www.youtube.com/watch?v=Aiyrm40xu6c :lol:
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Raisidlo77: No to máš pravdu mít takové vybavení v garáži, tak bych byl spokojenej. Toto je garáž otce a jsem rád že je občas volná a mohu si tam auto opravovat. Je široká i dlouhá a má díru kam si člověk pod auto vleze a muže plno věcí udělat. Ale bohužel nemá vše duležité ve výbavě. Měl jsem dva kufry a spousty nepotřebného nářadí co jsem nepotřeboval...takže jsem chodil kolem dílny a přemýšlel co stím nářadím mohu vymyslet a jak to povolit. Nepočítám oběd a 1 hodinu meditování a přemýšlení které postupy bych mohl vyzkoušet. Nezapomeň že jsem kutil amatér a defakto na 5er jsem si dělal sám jen svíčky a brzdy a pár prkotin v interiéru. Takže každá nová oprava je pro mě výzva nastudovat jak na to a pak se do toho pustit stím že nějaké videa shlédnu. Ale zaseknout se na blbém šroubku mě trochu štvalo. Pak ty dvě silné bestie ty mě dali zapotit. 3kg kladivo mělo co dělat a stejně pomohla žába co mi to zespodu krásně podepřela a pak to povolilo.

Díru jsem měl nachystanou hlavně na tu velkou páku že si vlezu pod auto a natočím kola a povolím 2 šrouby které byli totálně zareznuté a drželi brzdiče. ALE velký problém je ten že nedám tyč tam kde jsou 2-3ramena a tyče co mi zavazí a mám tam prostor jen na asi 10cm pohybu a to nedám prostě. Takže jsem musel improvizovat a naštěstí mě napadlo něco co mi problém vyřešilo. Jak blbej imbus pojištovák tak ty dva šrouby. :-)

Tu žabu co má 50kilo bych rád viděl to je nějaká na kamiony ne ? :-)

Bylo by fajn popřemýšlet jaké nářadí nezbytně potřebuji a to si asi pořídím.

Pokud máte někdo nějaké tipy jak řešit problémy při servisu případně vám něco hodně pomohlo sem stím budu rád a pořídím asi kompresor a něco na povolování šroubů pneumatický povolovač nějakého silnějšího pomocníka. To by bylo asi první. Druhá věc jsou ty zasekané šrouby co se občas vyskytnou.

Není větší radost fandy značky, kterej si pěkně dokáže servisovat z větší části auto. Přicházím tomu na chut ...hlavně po práci.

Oxik - Ochranný nástřik je hlavně na přepravu a prvních možná pár stovek či tisíc km aby nereznuli brzdy mimo část kde se potkává destička s kotoučem. Po včerejších 125km odježděných jsem se díval a krásně lesklá plocha jen na místě dotyku destičky kde je vidět že to bere po celé šířce desek.

Ted mám 300-400km kdy nesmím skoro brzdit jen zlehka ...tak mi to popisuje manuál k brzdám. :)

Osobně by mě zajímalo jak moc vadí, že nějakej čas nebudu mít krycí plech na kotouči . Protože kryje kotouče stejně jen z jedné strany ale asi nejvíce napadané bordelem na cestách což je z vnitřní strany. No snad nepotkám nějakej bynec co by se tam dostal....jezdím jen po silnicích a dálnicích tak snad to přežijeme bez problému.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od volf-m »

Taky by mě zajímal ten velkej hever ;) něco takovýho by se hodilo
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
lukee_cz
Příspěvky: 135
Registrován: úte pro 18, 2012 8:02 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od lukee_cz »

ja porizoval nedavno tohle a spokojenost: http://www.bezva-naradi.cz/nizkoprofilo ... -2-5-p4002 I kdyz teda zvedak by byl lepsi.
Mam v garazi jinak jen ten klasicky maly a to je na zlost. Potreboval jsme neco i na snizene auta, ale stejne se s tim nevlezu :D No a postak byl samozrejme rad, kdyz to dovezl :)
BMW E38 740i
BMW E66 745Li
Mercedes SLK 350 R171
ex: Ford Scorpio 2.3i
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Raisidlo77 »

Ja mam 3T Holzingera, stal necele 3tis, max zdvih je cca pul metru a váží odhadem 35kg. Ja měl puvodně taky nizkoprofilač jako lukee, ale už nevim proč jsem ho podaroval otci a chtěl normalni (nic sniženeho nemam). Při objednani jsem čuměl akorat na tonáž a když přijely 3 pošťačky s balíkem, lekl jsem se co jsem objednal :lol:.
Nakonec super - třeba X5 chytim za pupek na středu napravnice, zvednu a strčim 6T kozy taky od Holzingeru pod oba prahy. Zezadu to same a za par minut mam 2ma zdvihama auto ve vzduchu s vyvěšenyma kolama. Jasně, zvedák je zvedák, ale na kutilstvi OK.
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Tak budu řešit další věc. Zjistil jsem že mi nejde AUX ventilátor klimatizace. Takže klima jede jen když jedu autem ale jak se zastavím tak klima přestává chladit. Problém spatřuji hlavně v tom že auto chladí celkově s automatem a jeho olejem a pokud by byla vedra asi bych si mohl rychle zničit aditiva a přepalovat olej automatu navíc se auto začne přehřívat což je nebezpečné.
Pomáhá to prý i dochlazovat při přehřívání. To bych nerad a tak to chci vyřešit.

Měřil jsem multimetrem 4pinový kabel zepředu ventilátoru a je mrtvej nic tam není... test neukázal nic, ikdyž jsem spojoval a rozpojoval kabel ani se vrtule nehnula.
Dál jsem změřil pojistky a vše v pohodě.
Zkoušel jsem test odporů jsou tam dva kusy a pokud dám klimu na max stejně se vrtule netočí....takže problém asi nebude v odporech což je škoda byla by to nejjednodušší oprava ... :-(

Ted se chystám otestovat RELE co je u spolujezdce a viděl jsem test s 12v které se přímo napojí na 4pinový kabel a vyzkouší se zda jede větrák.

Napadají vás další věci co odchází u větráku klimy mimo odpory a či relé s pojistkama ?
Případně jak dál testovat ?
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
certoslav
Příspěvky: 278
Registrován: ned led 30, 2011 7:22 am

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od certoslav »

nějaké tipy jsou zde:
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&start=15

ale doporučuji prohledat bmwklub (bohužel to vyhledávání je labilní) a shánět příspěvky od uživatele "starml" (avatar, jak se drápe v e60) a ten má celý elaborát ve wordu, jak to funguje.
ex BMW 720iA 11/´99
ex C280
530dA, 524tdA, RX4
Uživatelský avatar
P3RF3KT
Příspěvky: 4307
Registrován: sob črc 09, 2011 2:16 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od P3RF3KT »

Standartne schori motorek na vrtuli zaoxidovanim jak na nej jde z přima bordel. Kdyby jsi chtel tak vrtuli tu mam.
BMW E38 740i M62 Kompresor Individual
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

díky za reakce a odkaz.

dneska vyzkouším natvrdo 12v napětí na 4-pinovém konektoru. PIN 1 je ZEM a ostatní 3 jsou různé rychlosti točení větráku, jak jsem to pochopil ze schematu i z diskuze lidí v odkaze. Takže uvidíme co na to větrák pokud se nebude točit bude jistě problém v něm. A bude asi spálenej jak píše perfekt.
Tak uvidíme co to bude. Proměřím zároveň všechny relé K22 a K21 které se mi zdají ok ale pro jistotu přivedu na ně napětí a budu zkoušet zda cvakají anebo ne.

Edit: Tak jsem dnes zjistil že sice větrák se netočí ale když jsem dojel domu a chvilku bylo nastartováno začal děsně hučet a točil asi se hřál motor a sepnul jen kvuli dochlazení ....takže mi to vyřešilo jednu otázku zda jede nebo ne.

Takže větrák pokud přesáhne teplota nějakou hranici sepne a dochlazuje ikdyž tedy rachtá asi by to chtělo vytáhnout a pročistit či odstranit co mu vadí ...nic jsem tam neviděl.

Ted už mě zase napadají ty odpory a promazat větrák a pročistit ...asi pujde ven a budu muset prohlédnout a najít mazivo co pujde na promazání aby šlapal jak hodinky ... divné je že napětí co má bejt na kabelu 12V není. Nějak tomu nerozumím. Asi musí sepnout RELE A pak napětí je a točí na max otáčky ...

Zatím to vidím na spálené odpory nebo jinou krpu. Divné je že i na max klimu když nastavím nefunguje tím bych mohl odsouhlasit odpory.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

dnes budu opravovat vadné čidlo kliky takže mi držte palce. Doufám že na M52 to nebude problém. Čidlo vypadá že je kousek od vrtule visca a tam by to mělo jít ven ale kabel je zacvaknutej někde pod sáním kde se bude blbě manipulovat s rukama.

Tak mi držte palce.
Původní čidlo vačky bylo sice jednoduché a za hodinku se vším vyměněné ale němělo vliv na motor. Poté jsem musel jet na druhou stranu republiky k rodičům a tam jsem horkej motor už nenastartoval. po hodině laborování a schlazení motoru zase chytnul..... no a tak několikrát dokola. Nechal jsem si jaraxem poradit a ujistit se že to bude vina čidla kliky. Záměrně mě informoval o tom že tam měl 528i stejnej ročník a taky měnil čidlo kliky. takže projev byl uplně stejný.

Tak uvidíme. Auto je schopno jet 15-25km a pak zemře a musí se chladit pul hodinky až 45min a pak zase dá dalších 15-25km ....tak jsem jel 110km na třikrát ..... abych dojel zase zpátky ... běžně to jezdím 45min ted jsem jel přes 3hodinky ... no nevadí hlavní je že mě to nepotkalo někde v chorvatsku :mrgreen:

konec příběhu z natáčení.
Stále se přesvědčuji o tom že by nebylo marné s motorem ven vyměnit všechny čidla a repasovat duležité jednotky ...jenže to nebude asi levné ....zase ta jistota by měla něco do sebe.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Odpovědět