Calif - 728iA Oxfordgruen

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od calif »

Díky, dám sem pak nějaké lepší fotky. Netuším jak se to jmenuje,ale zkusím zjistit. Dělal mi to Voton v Budějovicích.
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od calif »

E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
tomas01
Příspěvky: 134
Registrován: pon led 11, 2016 6:56 am

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od tomas01 »

Super , dik.
E38 730i 1995
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od Filozof »

osobně bych dával jen 10w40 ...radí to všichni jak JARAX tak Snejk všichni co mají 7er benzín a mají více jak 2kila najeto a více jak 10let stáří doporučují kvalitnější 10w40 olej. Nevím proč ti voton doporučil 5w40. Narovinu bud máš motor po generálce nebo to byla menší chybička. Osobně uvidíš sám ale 5w40 je trochu dražší a doporučuje se všeobecně do motorů po GO nebo novějších či zánovních či nových.
Mě doporučoval SNEJK vždy jeden z nejlepších oleju za dobrou cenu a to jest Liqui Moly MOS2 Leichtlauf 10W-40
http://maziva.heureka.cz/liqui-moly-mos ... e/#section

:-)

¨Jinak věřím že se snad potkáme a probereme 728i mám radost, že tu nejsem sám a znám několik lidí co má tento motor a jsou většinou všichni spokojení.

OT: Musíme mít taky nějaké plusy oproti 740i a tím je hlavně servis a přístup kolem motoru se spotřebou. Jinak osobně pokud bych nic neřešil jistě by mi 4,4ka dělala taky radost.
Nejvíce kdy nadávám na 728i motor je ve chvilce kdy jedu do kopce musím přibrzdit na 80-110km/h a pak bych měl zrychlit a předjet ...to je chvilka kdy bych 4litr velice rád. Jinak v 95procentech mi M52 vyhovuje, věřím že ty taky vidíš plusy motoru M52.

Roletky jsou fajn ale zajímalo by mě srovnání roletek a zatmaveného skla jakej je to rozdíl když pálí slunce okolik to utlumí sluneční svit hlavně kvuli dětem případně pasažérům. Ideální by bylo asi obojí. Zatmavené s roletkama.
Zadní okno mám zatmavené a pokud dám roletky stejně by to ještě malinko chtělo při plném svitu slunce, protože roletka nepokryje 100procent plochy zadního skla. Vidím to hlavně na malém prckovi kterému se slunce moc nelíbí.

Počítám servis ti dělal VOTON a zajímalo by mě zda jsi se díval jak to dělá a zda má nějakej zlepšovák na výměnu toho EGR ventilu.
Dej pak vědět jak dopadla spotřeba oleje například po 1-3tisicích km. zda doléváš či nikoliv a problém se vyřešil. ;) :)
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
oxik
Příspěvky: 2245
Registrován: stř bře 13, 2013 4:46 pm

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od oxik »

Zatmavený skla + roletky = v noci vidíš hovno :D

Jinak MOS2 10W40 mám teď taky v autě a rozdíl nepozoruju..kdybys ho Jardo chtěl, mám omezený zdroj 5l za 701Kč v Budějicích :)

filozofe, veř, že i ta 4.4 při brzdění v kopci třeba za kamionem a následném rozjetí má problém se svou vahou..práce s hmotností toho auta a setrvačností dělá spotřebu, já teď měl rozhašenej plyn, jezdil jsem na benzín a jezdil jsem za 8,8l/100km, není v tom teda žádné město krom průjezdu přeložkou 70 kmh, ale když člověk přemýšlí a jede dynamicky a i tak předjíždí, není to problém ani se čtyřlitrem.. přístup k motoru je tristní, obzvlášť pokud tam je plyn.. nebo třeba kompresor :D
EX E38 740i LPG orientblau 12/99 DF89547 Obrázek
Mondeo fnaftě, fmetle, fmanuálku, fhadru, na hlínách, bez čipešku :twisted:
Uživatelský avatar
P3RF3KT
Příspěvky: 4307
Registrován: sob črc 09, 2011 2:16 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od P3RF3KT »

O cem se tu bavite? Sem linej ty romany cist :lol:
BMW E38 740i M62 Kompresor Individual
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od calif »

Pro P3rf3kta : 10w40 vs 5w40 pro M52, propustnost roletek....
Filosofe o oleji jsem tu četl, ale tohle je M52 a tu Voton zná dobře,dělá povětšinou 5er. Rikal že na 10w brzo oddělám hydroštely...že ta 5w je řidší jen po startu a rychleji se dostane kam má atd... Uvidím co to udělá, kdyžtak pristi rok vratim 10w...
Mě to žere o 2 až 3l méně než M60B30, a to jest 10,5 oproti 12,5 až 13,5l. Jezdím spíš na krátko. Údaje jsou z BC...
Přes roletky je vidět ven dobře,dovnitř moc ne, vozím vzadu synka a je spokojen,folie se mi nelíbí. Navíc rolety na zimu stáhnu a je z toho normálně vidět i za snížené viditelnosti.
Olej ma Voton levný, je to Shell helix za 100kč za litr
Dělal mi separátor oleje, sání nesundával, mel to tak za půl hoďky.
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od volf-m »

Já osobně teda jezdím na 10W40 jak u M62, tak M52 a zatím vše žije, ale oba motory už mají něco najeto. S těma M52 to slyším poprvé, ale možné to je, má s tím někdo zkušenost?

Jinak souhlasím, nejlepší řešení jsou rolety bez zatmavení ;)
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od calif »

Zkušenost popíšu. Tata jezdi stejnej v m54 a zatim O.K.
Olej asi žere dál. Už to není nad rysku ale zároveň s horní. Budu sledovat. Po studeným startu se mi zdá že cítím bud spáleny benzin nebo olej....možná je to jen sugesce :)
Roletky plně stačí,aspoň za mě.....
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od Filozof »

Calife opravdu mám kolem sebe asi 6lidí s M52B28 motory jak v 3er tak 5er i 7er 3lidi a všichni lijeme 10w40 takže tak.

Další zkušenost je ta že pokud jezdím piánko a jezdím do cca 3tis otáček tak to tolik oleje nebere ale to je otázka defakto většiny aut po 15letech a více na silnici :-)

Takže 10w40 je opravdu už 10let doporučovanej olej na BMWKLUBU a doporučují jej do všech motorů co mají něco najeto a ta 5w by uškodit neměla ale myslím si osobně že je řidší a taky proto u některých lidí bylo slyšet cvakání v motoru a vraceli se zpátky na 10w40.
Pokud bys měl čas na BMWKLUBU jsou toho stovky stránek popsaných kde se to řešilo ...

Jinak samozřejmně po generálce nebo nějaké pannenské vozy co mají sotva 150tis najeto těch je pár z milionu tam ten 5w jasně patří bez debat. :-)

Uvidíš sám co ti to dělá.

Ještě bych vyzkoušel podívat se zda ti nespaluje olej a nevidíš lehce modrej dým z výfuku ...například při studeném startu nebo lehkém prošlápnutí plynu. Zase toto je vidět u většiny aut vyššího nájezdu.

Já budu měnit olej tento týden 10w40 a liqui molly MOS2 tak uvidíme a dodela očekávám lepší hodnoty spotřeby a chodu v mrazu kterej přijde koncem týdne do ČR.
Osobně co se nejvíce podílí na ničení motorů co jsem studoval, tak je studenej start a prvních 5-10minut do zahřátí kdy dochází k nejvyššímu poškození pokud olej špatně maže a motor se zbytečně honí, tak tam to dostává nejvíce zabrat.

PS: Zatmavené okna jsou u některých tmavších E38 moc pěkné zase u světlé barvy mi to tolik taky nesedí. Například u mé černé barvy si to nedokážu představit bez folie. Předek je decentně a zadek trochu více.... Roletky jsou luxus to je jasný. ;)
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Odpovědět