Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
pavel.rossi
Příspěvky: 1117
Registrován: pát lis 30, 2012 10:28 am
Bydliště: Pardubice

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od pavel.rossi »

Dobrá práce.
vládní e32 735iL
ex BMW 740i e38,m60b40
ex BMW 523i e39
ex BMW 730D e38
ex BMW 525i e34
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od zzeli »

Mekci je to naopak se vzduchem, protoze ten je stlacitelny, coz olej neni. Takze az se to uplne odvzdusni, tak to malinko ztvrdne. Dolu jde auto asi dobre, ale nahoru, kdyz tam peres olej a je tam spoustu stlacitelneho vzduchu, tak to trva dlouho, tak to chce vydrzet. Autem pak parkrat zacvicit nahoru dolu.
Anebo to proste nechat, ono si to casem samo poradi. Obcas zkontrolovat hladinu oleje. Nedavat ho tam zbytecne vic, kdyz se odlehci zadni naprava, tak ta vaha auta to nahrne zpatky a vyblije se to pres nadobku :)
Budes koule rezat? Ja se k tomu jeste nedostal za ty roky :D
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Tak abych se trochu rozepsal, jak to probíhalo.

Ve středu navečer jsem rozdělal pravou stranu. Všechno šlo pěkně povolit. Koupil jsem si klíče na převlečne matice. Je k tomu potřeba 11 a 14. Zpočátku mi nešly nasadit, tak jsem trochu znervozněl, ale bylo to jen tím, že byly matice špinave. Nejdřív jsem povolit trubku, co jde z regulátoru. Potom jsem chtěl povolit hadici u koule, ale to nešlo, takže jsem se povolil matici na tlumiči. Z te jsem měl trochu strach, ale úplně bez problemů. Stačilo povolit a pak to šlo rukou. Následně jsem vymontoval kouli z nosníku. Jak byla koule venku, tak jsem ji upnul do svěráku (resp. tu matku na hadici), vzal hasák a povolit kouli. Ještě večer jsem si říkal, že to i složím, ale nakonec jsem dal přednost odpočinku.

Ráno jsem se pořádně nasnídal a těšil se, jak budu skládat. Než jsem dal pravou kouli zpět, tak jsem vyčistil všechny šroubky a nad koulí jsem to vystříkal bitumenem. Nebylo tam nic rezave, ale kdy už to bylo dole, tak pro jistotu. Kouli jsem nahodil zpět a těšil se na druhou stranu, protože to byla celkem příjemná práce.

Vlevo jsem postupoval stejně. Jedine co, tak je tam víc hadic a meně místa. I tak to byla celkem pohoda. Když už byla koule všude povolená, zbývalo povolit poslední šroub, ten zadní na tom nosníku. Povoluju, povoluju a najednou křup....KU...VA, PI...ČA, MR...DKA...zalomil se mi tam šroub :x Koule šla samozřejmě vytáhnout, ale v nosníku zůstal zbytek šroubu. Problem je, že se tam vůbec nejde dostat, na rozdíl od prave strany je to dost nepřístupne místo. Ok, šlo by se tam dostat, ale musel bych sundat výfuk, což se mi fakt nechtělo. Samozřejmě mě napadlo, že bych to tam chytnul na elektrikářskou pásku, ale to jsem hned zavrhnul, je to moje auto a takhle to dělat nejde. Takže jsem ten nosník vyhnul, tak abych se tam dostal vrtačkou a začal odvrtávat. Opět padaly slova pi.. a, ku.. a, jeb..at to do pi...če...ted se tomu už směju :lol: Na tom nosníčku je z druhe strany takový čtvereček se závitem. Jak jsem to odvrtával, tak to vypadlo i s tím čtverečkem, takže původní plán, udělat nový závit padnul. Tak jsem to vymyslel tak, že jsem tam dal z vrchu šroub s kulatou hlavou a pod to hlavou byl čtverec, který tam přesně padnul. Dále podložku a matku. Kdo ty auta nezná do detailu, tak by ani nepoznal, že tam není něco neorigo. Jinak to udělat nešlo. I tady jsem to cele vystříkal bitumenem a poskládal.

Ze začátku jsem nevěděl jak to odvzdušnit. Ale dělal jsem jednu chybu. Auto jsem dal na nájezdy a hýbal s tyčí. To je špatný postup. Zadní kola totiž musí být ve vzduchu a pak teprve hýbat tyčí. Když jsem to udělal takhle, tak bylo hned odvzdušněno.

No a jak se to chová? Je to podstatně lepší. O moc. Sice jsem čekal, že z toho bude víc Citroen, ale i tak bomba. Auto už neposkakuje a to je hlavní. Zkoušel jsem dát i pár zatáček trochu ostřeji a zdá se, že i mnohem lepe sedí, resp. i tady přestala odskakovat zád auta.

Potom jsem si ještě hrál s takovýma drobnostma. Všiml jsem si odřene zvedací body, tak jsem je taky nastříkal bitumenem. Jinak je to auto auto zespodu neskutečně zdrave. V tom Nizozemsku bud nesolí, nebo tam není sníh (což mi domácí říkali, že málokdy tam napadne), nebo nevím :) Ještě jsem vyčistil relátka pro saharu. Doporučuji se na ně podívat, jak je měl dost zapačene, tak je dobre je vyčistit.

Přikládám pár fotek. Na fotce je auto ještě před odvzdušněním, takže je zadek v nejnižší poloze.

Jo a konečně po více jak měsíci jsem namontoval zadní trojúhelníček. Samozřejmě před demontáží řádně očištěn a impregnován. Ještě jednou děkuji Spoonerovi. :) ;)

zzeli: Koule jsem nabídnul Huffovi, k experimentu, když si je nevezme, tak až se někdy budu hodně nudit, tak je rozříznu a podívám se, co je v nich.
Přílohy
IMG_20191018_165513.jpg
IMG_20191018_165310.jpg
IMG_20191017_110843.jpg
IMG_20191017_110827.jpg
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5363
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Spooner »

Dokážu si tu situaci v garáži živě představit :lol:.
Jsem rád, že už je roleta na místě a bude dělat parádu :)
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Raisidlo77 »

Krásná práce, i ten bitumen svědčí o preciznosti ... já už se na to auto taky budu muset přijet podívat, když pořád jezdí okolo a ještě jsem ho neviděl :D
Zajímalo by mě, čímpak impregnuješ roletky (velmi dobrý nápad !) a jaká "bodyna" se Ti osvědčila ?
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Raisidlo: No, nevím, jestli majitel dvou L7 uvidí něco zajímaveho na obyčejne e32 :lol:

Bodynu jsem použil od polskeho vyrobce Boll. Prodáváme to u nás, dost lidí si to chválí, tak jsem si řekl, že to na ten kousek zkusím. Nemám zkušenosti s ničím jiným. Zdá se mi to ok.

Roletky impregnuju pro to, aby se lepe vytahovaly a zase lepe zajížděli a nedošlo tak k nějakemu poškození, vzhledem k tomu, jak je těžke je na tyto stará auta sehnat. Používám na to Autoglym Vinyl and Rubber care. Tohle je věc, kterou můžete použít i na vnější plasty auta a pneumatiky. Používám jíž 7 let a doufám, že ho nepřestanou vyrábět. Samozřejmě nanášet na předem očištěný povrch.

Pánove, musím se pochlubit, co se mi povedlo. Pořád jsem bojoval s vibracemi z vysoke rychlosti. Už jsem nevěděl co, protože celá přední náprava je nová. Začal jsem už přemýšlet, že zkusím dotáhnout převodku řízení. Ještě že jsem do ní nesahal. Potom přišla ta správná idea. Na volantove tyči, dolu u pedálů je taková matka, stačilo ji dotáhnout, byla úplně povolená.

Jak to probíhalo... Na matku se nejde dostat, aniž byste nesundali plasty u pedálů. Když jsem sundal plasty a konečně se dostal na matku, tak ve mě blýskla naděje. Ty dva spoje, co pojí matka, byly totálně povolene. Prostě se to cele viklalo. Říkám si ok, zkusím dotáhnout. Vzal jsem si 32 klíč, dotáhl a jel to projet. Pro jistotu jsem nedával plasty zpět. Projel jsem to jenom na kousku a řízení se mi zdálo mnohem tužší. Dobře, složím plasty a uvidím. Večer jsem s tím jel domů (asi 30km) a fakt jsem měl skvělý pocit. Druhý den, jsem auto znovu vytáhl ven abych se ujistil, jestli se mi to jenom nezdálo. Nezdálo. Bohužel jsem stále ještě neměl možnost brzdit ze 180km/h, kde se vibrace projevovali nejvíc, ale i tak řízení neskutečně ztuhlo. Úplně jine auto. Dokonce i středová poloha je tužší. Auto už týden stojí v garáži a jej o víkendu asi zase vytáhnu, abych se ujistil, že to tak fakt je, protože se mi tomu pořád nechce veřit :)
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Raisidlo77 »

To řešení volantové tyče je na E38 stejné jako a E31 - taky mě trápila taková "nepřirozená vůle" na řízení, ale volná převodka se chová jinak. A bylo to tou převlečnou maticí, po jejímž dotažení vůle zmizela a začalo se to zase celé chovat jak má. Nevím jestli máš el. sloupek řízení, ale já ho mám a volant automaticky zajíždí při nástupu/výstupu - takže pozor.

Ten spoj je tam proto, aby měla kam zajíždet volantový tyč při nastavování volantu a také aby při deformaci předku zajela tyč do tyče, místo aby Ti volant přijel ke xichtu :lol:. To šroubení je tam proto, aby ten spoj šlo stáhnout tak aby neměl nežádoucí vůli a ta matka proto, aby šlo to stažení po čase regulovat souběžně s opotřebním spoje. Matku doporučuji zajistit na nejměkčí lepidlo nebo teflonovu pásku proti povolení. Nicméne (to, proč pozor), pevným stažením matky můžeš ten spoj udělat nepohyblivým, takže při následném nastavování volantu se místo pohybu volantové tyče napíná/stlačuje ta malá hardyspojka (2) která je na volantovce o něco výše - až se vykurví a praskne. Při ovládání elektricky to nemusíš ani postřehnout, takže pokud máš el. sloupek, mrkni co dělá hardy při podélném posuvu volantu.
30d.png
Já používám body od Liqui, také jsem spokojen, ale nemám odzkoušeno jiné, ta se ptám :).
Na impreganci mrknu, schválně co vyrábí mé oblíbené Liqui, moc díky za tip.
A majitel dvou L7 je uplně normální běloch, kterej chodí celoročně v kroksech a běžně ho potkáš ve Fabii, Dacii, Audi ... takže jakýpak copak :lol:, rád se podívám :)
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Díky za podrobne vysvětlení. :)

El. sloupek nemám. Ale všiml jsem si, že po dotažení, nelze nastavit volant. To je asi v případě nehody nebezpečne, co? :o
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Raisidlo77 »

To je právě ono, nejde Ti vytáhnout tyč řízení ... když tedy nemáš el., můžeš tím "definitivně" vyřešit vůli ve sloupku na úkor bezpečnosti - na autě s el. sloupkem si ale navíc zkurvíš všechny ty šnekový mechanismy.
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Tak co ted? Najít to správne rozmezí, kdy se to nebude viklat a zároven půjde nastavit volant?
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Odpovědět