Takže, v pátek jsem se do toho pustil. Výměna chladiče je u tohoto auta strašně jednoduchá, nemusí se ani sundávat vrtule, místa je tam až až. Stačí na to pár šroubováku, gola sada na filtr box a na senzor na chladiči klíč č.24.
Ve čtvrtek navečer jsem auto převezl ke kamarádovi do garáže. Bylo to přes cele Skopje, ale ani tak se auto za celou dobu nehřálo, což mě celkem překvapilo. V pátek dopoledne jsem vstal a pustil se do toho.
Vypustil jsem kapalinu, odpojil hadice, odmontoval jsem filtr box, sundal jsem plast u pravých světel, oddělal jsem svorky co drží chladič, vydělal jsem nýty co drží kryt chladiče, ktere jsem pak použil pro nový kryt a cele to mohlo jít ven. Ze stareho chladiče jsem přehodil senzor a použil jsem origo zátku na vypouštění, kterou jsem vloni koupil origo novou. Na Nissens chladiči byla sice jejich, ale ta origo tam jde bez problemu a vypadá lepe. No a opačným postupem jsem to všechno složil. Koupil jsem tady u ofiko zastoupení origo chladící kapalinu a tu jsem tam nalil. Ještě jsem u nich koupil hadicovou sponu na tu malou hadičku z chladiče a překvapilo mne, že i na ni je vyraženo BMW
Jo a ještě taková hloupost. Nechal jsem si s chladičem krom toho plastu na chladič poslat i ty svorky co drží chladič a zajímave bylo, že byly asi o milimetr kratší, než ty co jsem tam měl, ale ten chladič se ani nehne. Ty stare se asi vlivem staří nějak natáhly. Vůbec i s tím novým krytem, všechno je to takove pevne, pěkne. Takže estetická radost.
Když jsem auto nastartoval, tam jsem zjistil, že teče hadice co jde do motoru, naštěstí ji stačilo víc přitáhnout a už neteče. Pak jsem zkusil zapnout klimu a dívám se, že se netočí sahara. Tak jsem to vypnul a začal jsem přemýšlet proč. Podíval jsem se na pojistky a pojistka sahary byla vypálená. Tak jsem ji vyměnil a sahara začla točit.
Včera jsem jel na návštěvu do Štipu, to je asi 100km od Skopje. Původně jsem chtěl jet busem, ale pak jsem si řekl, že přece musím 7edmu otestovat a udělal jsem dobře. Cesta tam vede krásnou scenerií a je tam relativně dobrá kvalitní silnice. Cestou tam jsem jel na pohodu, nechtěl jsem to nějak zatěžovat, ale dneska jak jsem se vracel tak jsem tomu místama nakládal, aby se případně projevil nějaký problem. Vše funguje asi jak má. Na dálnici i se zapnutou klimou je rafička teploty necele 2mm pod středem, ve stoupání na okrskách se vyšplhala teměř na střed a při popojíždění po městě v horku a s klimou má tendenci jít kapánek za střed, ale není to ani 1mm. Tak snad je to tak jak to má být.
Vypadá to, že hlavní problem byl v nefungující sahaře. Vím, že těsně před odjezdem do MK, mi to vyhodilo hlášku DIP BEAM, která se opakovala i tady. V chladiči byla jenom prasklina pod tou malou hadičkou, která slouží jako vracečka do nádobky. Kdybych se býval hned podíval na pojistky, tak bych to s tím chladičem asi mohl odjezdit, ale to už je jedno, stejně byl zvenčí za ty roky dost špinavý, tělíska se při dotyku rozpadaly.
No a abychom nekončili s takovým nadšením, dneska jak jsem se celý štastný vracel a parkoval auto do garáže tak sahám po klíčku, že auto vypnu a zase se objevila hláška DIP BEAM. Říkám si, do pr...dele!
Vypnul jsem to, jdu se hned podívat na pojistky, pojistka sahary je ok, všechny ostatní taky. Nastaruju, sahara jede. Co mu sakra zase vadí? Zítra koupím do zásoby 30A pojistky a budu to řešit až se vrátím domů. Napadá mě snad, že tu pojistku vyhazuje ventilátor, jestli je to už prostě stare, jsou v tom nějake zkraty, nebo já nevim.
Takže asi tak. No budu bojovat dál, protože jsem s tím autem fakt spokojený a neskutečně mě baví. Je cele zaprašene, ale stejně vypadá skvěle. Hold má to nějake chyby, ale vzhledem k tomu, že už z toho měla být dávno vyrobená lednička, tak přináší dobre vysledky. Vždycky když udělám nějakou větší opravu, tak auto umyju a přejedu detailerem. Tak já nevím, mám ho zítra vzít na wapku?