Stránka 14 z 35

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Napsal: sob črc 21, 2018 7:30 pm
od Honza164
Včera mi došel chladič Behr-Hella z Řecka, je na něm i štítek, ale jestli je to opravdu Behr, těžko říct. Rámování má zlatavou barvu, na fotkách vidím, že má být stříbrný, tak uvidíme. Snad bude ok a kež by vydržel i několik let. Z Brna mi poštou dojde plastový kryt, plus nějake blbosti, tak až to budu všecko mít, tak se do toho pustím. Plastový kryt se mi rozpadá, tak si říkám, že to rovnou vyměním všecko at to nedělám stokrát. Kamarád mi tady poskytne garáž s kanálem, takže by to měla být čistá práce.

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Napsal: úte črc 24, 2018 7:55 pm
od lubeec
jseš hodnej páneček že sedmu venčíš tak daleko :)
jo je to paradní kočár na velecestování
jestli dobře vidím tak tvůj nový chladič nemá klasický voštiny ale jen trubičky s plíškama?
Nechci ti kazit náladu ale minulý rok jsem se s tímto typem chladíče pěkně natrápil.
Na mé e39 540i jsem měl fungl novej chladíč bez klasických voštin (prostě jinej jak origo) vypadal jak ten tvůj na fotce.
Na dovolené na Šumavě se mně auto pořad hřálo ale jen do kopce.
Po hledání závady jsem přišel na to že tenhle chladič je prostě neučinej jak klasickej. Byl i o pár cm užší.
Po výměně za klasickej chladič bylo po problemu.
Na e32 jsem daval novej hella behr a je klasicky voštinovej jako original.

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Napsal: stř črc 25, 2018 5:55 am
od Huff
Zlatá mládež jezdí opravovat auta k moři. 8o)

Luboši, máš ještě sedmu? Kdyby ano, můžeme udělat nějaký "minisraz" u kávy, až se Honza vrátí.

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Napsal: stř črc 25, 2018 6:52 am
od Raisidlo77
Musím bohužel souhlasit s Tvojí domněnkou. Prodávám autodíly a Behr/Hella z originálního zastoupení je vždycky klasická voština, trubičky mají jen levné náhrady.
Sám mám ted v práci na stole Behr/Hellu a Nissens pro svoji sedmu a nevím, který si mám vybrat - po jedné nemilé zkušenosti chci ten thermomanagement taky trochu obnovit :)

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Napsal: stř črc 25, 2018 8:18 pm
od lubeec
Huff píše:Luboši, máš ještě sedmu? Kdyby ano, můžeme udělat nějaký "minisraz" u kávy, až se Honza vrátí.
ano, moc rád ;)

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Napsal: pon črc 30, 2018 10:20 pm
od Honza164
Pánove, velke díky za postřehy. Asi 11 let se amatersky věnuju autům, ale tohoto jsem si nevšiml. :oops: V každem připadě jsem to vyřešil tak, že jsem chladič vrátil a z Česka mi dojde Nissens, který vypadá stejně jako originál, má tedy klasicke vlnkove voštiny. Takže ještě jednou díky za varování. Mohl jsem objednat i origo, ale tam už byla cena hodně mimo, takže jsem se rozhodl takto. Dále mi dojde kryt chladiče, který se mi rozpadá, nějake plastove přichytky a stínění na hadici, která vede okolo olejoveho filtru do chladiče. Mám to i nafocene, ale tato cesta se nese v duchu, všechno se kazí :D Blbne mi USB na mobilu, takže ho nemohu připojit. Na notebooku mi zase nefungují některá tlačítka diakritiky :D Katastrofa ta technika.
Jak to všecko dojde, tak se v tom začnu vrtat a budu doufat, že už bude vše ok. Snad není problem někde jinde. Ale dokud nebyly praskliny na chladiči, tak auto drželo teplotu normálně, takže znovu to slovíčko snad, snad, snad :D
Tome, kdybych byl zlatá mládež, tak nemám 7edmu, ale Audi A6 s pořádným subwooferem :P Ale jelikož mám 7edmu z roku 1993, tak jsem jenom obyčejný dobrodruh (anebo blbec) :lol:
Co se týče minisrazu, tak jsem jenom pro!!!
Ještě napíšu nějake zážitky, ktere tady zažívám s auty.
BMW 3er e46 - Nejčastěji si tady vozím zadek ve 320d z roku 2002. Na tomto autě jsem krásně pochopil, proč je BMW tak uznávane. Male auto, vicemeně bez výbavy, jen s kůží, ale je parádní. Když si odmyslím, že je to BMW, tak působí neskutečně solidně, když pak přičtu ten znak, tak to všecko dává smysl.
BMW 5er F10 - Dosud jsem se nesmířil s designem aut po roce 2000, ale tohle auto se mi líbí i esteticky. Je to 525 diesel, což by měl být dvoulitr. Je z roku 2014 a jezdí se v tom parádně. Vepředu se sedí fakt příjemně, tam se moje 7edma nechytá, naopak vzadu si troufám říct, že je na tom lepe stará e32. Trochu jsem překvapený z prostoru, s porovnání s mojí sedmičkou, vícemeně stejná liga. Vůbec největší radost mám vlastně z toho, že jsem z přesednutí z meho veterána čekal větší wow efekt, ale jako joo, je to nove auto, takže to, jak to přejíždí nerovnosti a celkově ten pocit je lepší, to zas musím stát nohama na zemi. Ale jelikož si každý svoji kozu chválí, tak ta moje 7edma fakt není špatná, a ta představa že je taky 4 roky stará... 8-)
Jak bude něco noveho, tak napíšu, držte mi palce. ;)

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Napsal: ned srp 12, 2018 11:43 pm
od Honza164
Takže, v pátek jsem se do toho pustil. Výměna chladiče je u tohoto auta strašně jednoduchá, nemusí se ani sundávat vrtule, místa je tam až až. Stačí na to pár šroubováku, gola sada na filtr box a na senzor na chladiči klíč č.24.

Ve čtvrtek navečer jsem auto převezl ke kamarádovi do garáže. Bylo to přes cele Skopje, ale ani tak se auto za celou dobu nehřálo, což mě celkem překvapilo. V pátek dopoledne jsem vstal a pustil se do toho.

Vypustil jsem kapalinu, odpojil hadice, odmontoval jsem filtr box, sundal jsem plast u pravých světel, oddělal jsem svorky co drží chladič, vydělal jsem nýty co drží kryt chladiče, ktere jsem pak použil pro nový kryt a cele to mohlo jít ven. Ze stareho chladiče jsem přehodil senzor a použil jsem origo zátku na vypouštění, kterou jsem vloni koupil origo novou. Na Nissens chladiči byla sice jejich, ale ta origo tam jde bez problemu a vypadá lepe. No a opačným postupem jsem to všechno složil. Koupil jsem tady u ofiko zastoupení origo chladící kapalinu a tu jsem tam nalil. Ještě jsem u nich koupil hadicovou sponu na tu malou hadičku z chladiče a překvapilo mne, že i na ni je vyraženo BMW :) Jo a ještě taková hloupost. Nechal jsem si s chladičem krom toho plastu na chladič poslat i ty svorky co drží chladič a zajímave bylo, že byly asi o milimetr kratší, než ty co jsem tam měl, ale ten chladič se ani nehne. Ty stare se asi vlivem staří nějak natáhly. Vůbec i s tím novým krytem, všechno je to takove pevne, pěkne. Takže estetická radost. :D

Když jsem auto nastartoval, tam jsem zjistil, že teče hadice co jde do motoru, naštěstí ji stačilo víc přitáhnout a už neteče. Pak jsem zkusil zapnout klimu a dívám se, že se netočí sahara. Tak jsem to vypnul a začal jsem přemýšlet proč. Podíval jsem se na pojistky a pojistka sahary byla vypálená. Tak jsem ji vyměnil a sahara začla točit.

Včera jsem jel na návštěvu do Štipu, to je asi 100km od Skopje. Původně jsem chtěl jet busem, ale pak jsem si řekl, že přece musím 7edmu otestovat a udělal jsem dobře. Cesta tam vede krásnou scenerií a je tam relativně dobrá kvalitní silnice. Cestou tam jsem jel na pohodu, nechtěl jsem to nějak zatěžovat, ale dneska jak jsem se vracel tak jsem tomu místama nakládal, aby se případně projevil nějaký problem. Vše funguje asi jak má. Na dálnici i se zapnutou klimou je rafička teploty necele 2mm pod středem, ve stoupání na okrskách se vyšplhala teměř na střed a při popojíždění po městě v horku a s klimou má tendenci jít kapánek za střed, ale není to ani 1mm. Tak snad je to tak jak to má být.

Vypadá to, že hlavní problem byl v nefungující sahaře. Vím, že těsně před odjezdem do MK, mi to vyhodilo hlášku DIP BEAM, která se opakovala i tady. V chladiči byla jenom prasklina pod tou malou hadičkou, která slouží jako vracečka do nádobky. Kdybych se býval hned podíval na pojistky, tak bych to s tím chladičem asi mohl odjezdit, ale to už je jedno, stejně byl zvenčí za ty roky dost špinavý, tělíska se při dotyku rozpadaly.

No a abychom nekončili s takovým nadšením, dneska jak jsem se celý štastný vracel a parkoval auto do garáže tak sahám po klíčku, že auto vypnu a zase se objevila hláška DIP BEAM. Říkám si, do pr...dele! :evil: Vypnul jsem to, jdu se hned podívat na pojistky, pojistka sahary je ok, všechny ostatní taky. Nastaruju, sahara jede. Co mu sakra zase vadí? Zítra koupím do zásoby 30A pojistky a budu to řešit až se vrátím domů. Napadá mě snad, že tu pojistku vyhazuje ventilátor, jestli je to už prostě stare, jsou v tom nějake zkraty, nebo já nevim.

Takže asi tak. No budu bojovat dál, protože jsem s tím autem fakt spokojený a neskutečně mě baví. Je cele zaprašene, ale stejně vypadá skvěle. Hold má to nějake chyby, ale vzhledem k tomu, že už z toho měla být dávno vyrobená lednička, tak přináší dobre vysledky. Vždycky když udělám nějakou větší opravu, tak auto umyju a přejedu detailerem. Tak já nevím, mám ho zítra vzít na wapku? :D

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Napsal: ned srp 12, 2018 11:44 pm
od Honza164
Foto s e46 a ze včerejška ze Štipu.

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Napsal: pát srp 24, 2018 4:49 pm
od Honza164
Dneska jízda Skopje - Ochrid. Chlazení zdá se v pořádku. Ani ve městě v horku si to nestěžuje. Víčko jsem dal nove. To stare bylo asi v pohodě, možná jsou po jízdě o cosi měkčí hadice, ale to může být jenom placebo.

V každem případě musím říct, že v Česku máme fakt pěkně nudne cesty. Když ujedu doma se 7edmou 200km, tak mám pocit, že jsem nasedl a za pět minut vysedl, zatímco tady si to člověk pořádně užije. Cesty jsou nahoru dolů, levá, pravá, kickdown, předjetí, zařazení a pak zase a zase :D . Prostě pro řidiče to nejlepší, co může chtít.

Bohužel 7edma má nějake chyby, tou největší je stále přední náprava, a to při brzdění. Při brzdění se auto strašně rozklepe, takže to budu muset dál řešit. Dost mě to štve, protože na předku už chybí jenom vyměnit řídící tyč a chci sehnat origo pružiny, aby se ještě o něco zvýšil komfort. Jinak mám při jízdě stále rohlík :D

Takže asi tak. Chvílema jsem na sebe trošku naštvaný, že auto mohlo být nachystane lepe, ale už se nedá nic dělat. Mám ho krátce a toto je první velký zátěžový trip, budu muset bojovat dál. Až se vrátím, tak nebudou peníze, takže se jen schová do garáže, ale snad to na příští sezonu stihnu doladit a budu spokojený.

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Napsal: čtv zář 06, 2018 11:32 am
od Honza164
Edit k tomu víčku. Hadice po jízdě jsou opravdu o cosi měkčí. Zkoušel jsem to po 1200km vkuse, je znovu zmáčknout a takto měkke nebývaly. Takže to víčko asi nebylo špatne, ale ve formě už taky nebylo. Z toho plyne, to radši u takhle starých aut preventivně měnit.