BMW 750i (e38) Bostongrün

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
PRAHAV8

Re: BMW 750i (e38) Bostongrün

Příspěvek od PRAHAV8 »

Ahoj,
otevíral si ten filtr?
volf-m píše: stř bře 18, 2020 5:29 pm Děkuji všem za podporu. Dnes jsem udělal jen takovou maličkost - palivový filtr. Starý zkusím otevřít bez toho, abych ho nějak kontaminoval a podívám se pro zajímavost v jakém je stavu.
IMG_20200318_172519.jpg
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1563
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: BMW 750i (e38) Bostongrün

Příspěvek od volf-m »

Vůbec nic zvláštního v něm nebylo, takže nuda ;)

Jinak mám za sebou prvních 1000km tento rok, pokud všechno klapne, auto bude i vidění na Big Classic.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
Dresic
Příspěvky: 353
Registrován: pát úno 04, 2011 5:50 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 750i (e38) Bostongrün

Příspěvek od Dresic »

No a jak se teda vůbec jezdí s nově zgenerálkovanou zadní nápravou? Je to znát že vše pevné, nové?
BMW e38 740i M62 1996

ex BMW e38 725tdsA
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1563
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: BMW 750i (e38) Bostongrün

Příspěvek od volf-m »

Zadní náprava jednoznačně spokojenost, dokonce ani ten polyuretan se jakkoli negativně nepodepsal na komfortu nebo nějakých rázech a tak. Teď přijde až to zase zahodím na řadu ještě větší sranda a to předek, včetně chladící soustavy a dalších milionu věcí. Výsledek by měl být takový, aby auto bylo připravené na cestu přes celou Evropu.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
Dresic
Příspěvky: 353
Registrován: pát úno 04, 2011 5:50 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 750i (e38) Bostongrün

Příspěvek od Dresic »

To je dobře, jestli s tím máš takový plány na cesty, tak to má smysl, dát si to do stavu!
BMW e38 740i M62 1996

ex BMW e38 725tdsA
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1563
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: BMW 750i (e38) Bostongrün

Příspěvek od volf-m »

U 750i toho moc nového není - zrovna dnes jsem si ji vzal asi na 200km projížďku. Nechci to rozvrtat, abych mohl jet za měsíc na sraz, ono stačí, že se může něco najít samo :)

Co ale dnes chci probírat je určité zamyšlení nad vlastnictvím nového vozu střední třídy (zde konkrétně dokonce nižší střední třídy) vs starší prémiovky. Život si občas připraví nějaké to překvapení a jedním z nich je právě tohle - Škoda Rapid, která měla v době převzetí pouze něco málo přes 100 kilometrů. Co se nudných faktů týče, tak Rapid je v současné chvíli již mimo, jeho ideovým nástupcem je model Scala. Vzhledem k tomu, že Rapid je od počátku výroby recyklace starých technologií VW, tak zde najdeme přední nápravu ve stylu Fabia/Polo a zadní se podobně jako Roomster inspirovala svou konstrukcí u Octavie první generace. Výsledek? Zespodu pravěk, troúhelník a vlečka vzadu. Tlumiče opět speciálního, to samé brzdy včetně klasické ručky na lanko. Lze tedy předpokládat, že náklady na údržbu spojené s podvozkem budou minimální. Co ale dál? Ano motor. Teď se většina lidí tady bude chtít odstřelit úplně, je tam 3 válec - 1.0 TSI 81kw/200nM s 6 kvaltem manuálem. Začnu od konce tím negativním - musí se tam řadit, to mě nebaví pokud chci jet z bodu A do bodu B. Jinak ale převodovka funguje super, řazení jde lehce, je přesné, zpřevodování je také dobré. Ve 160km/h točí kolem 3000, ve 180km/h 3500 otáček. To se mi zdá na benzín - litr super. No a co to žere? Při normální okresce kolem 5 litrů, dálnici tempo 160 tacho maximalně o 1,5 litru více, vlastně přes 7 jsem s tím nejel NIKDY, což nelze ani s mým dalším slepičím supersportem, naftovým Superbé. Závěr? Výkonu to má pro jízdu z bodu A do bodu B dostatek, rozhodně je to pocitově a možná i reálně rychlejší než 728i a 730i, možná i 735i. Kdo říká na dálku, že je to píčovina, jeho věc.
Kdo jednou vlastnil nebo vlastní sedmičku, bude mít určitě otázku jak je na tom komfort. VW obecně má nalazená auta spíš tužší než třeba francouzi. Takže to není žádný uhoupaný nesmysl. Vzhledek k použití 15" kol je to ale takové akorát. Nevyklepe to z člověka duši, za mě úplná pohoda. Hluk není rozhodně nic hrozného, i při dálniční rychlosti (budeme říkat té mírně nad limitem, tacho 160-180) nemusíte zesilovat rádio nebo křičet do telefonu/na spolujezdce. Co je na jízdních vlastnostech nejhorší je nízká hmotnost, je to přece jen citlivé na boční vítr víc než je zdrávo. Třeba sedadla jsou příjemné překvapení. Jsou samozřejmě stavitelná manuálně a jsou v hnusným hadru, ale najít si v nich správnou polohu není problém a jsou skutečně celkem pohodlná. Rádio moc dobře nehraje, tady se Logic 7 opravdu nekoná. Jako podtext k jízdě v pohodě, ale určitě si nebudete schválně brát sebou muziku do auta. Na druhé straně konektivita je klasicky v pořádku, žere to jak flashky, tak bluetooth z mobilu není problém. Bohužel tady někdo šetřil a nemá to ovládání na volantu, to je hodně nepříjemné otáčet kolečkem.
Protože jsme Češi, tak potřebujeme hodně místa a kolik je tedy místa v tomhle prckovi?Je to liftback ale kufr je velký a zcela stačí každému, kdo denně nevozí kotle ledničky a podobnej bordel. Když si nastavím sedačku tak, abych se pohodlně vešel a to samé udělám v E38, tak má cestující v Rapidu šanci se do něj alespoň posadit. Zadní sedačky v krátké E38 jsou u mě pro dospělého nepoužitelná věc. Jo, musel bych se uskromnit, ale to nechci samozřejmě.
Jaký z toho všeho ale plyne závěr? Jezdím s Rapidem první týden a rozhodně si nemyslím, že by to byla nějaká tragédie. Vzhledem k tomu, že se dá koupit předváděčka někde pod 300 tisíc korun a cena E65, kde mají první kusy dnes téměř 20 let stáří je dnes u slušného stavu, motoru, výbavy atd pořád 250 úplně normální potencionálnímu kupci tolerovaná cena položil jsem si sám sobě otázku co bych si vlastně koupil. Ne kecám, řekl jsem si to úplně jinak. Napadlo mě, proč bych si vlastně jako uživatel měl koupit potencionální průser na kolech, který bude mít 15 let, pořád z toho něco poteče, pořád se něco bude kazit, pořád to bude žrát 2x tolik, nebo auto, které sice není z pohledu nás sedmičkářů tak wow, ale ono to celé funguje a funguje to velmi dobře. Já osobně mám odpověď jasnou, rozhodně bych si do denního provozu koupil novotu, asi ne teda Rapida, připlatil bych si třeba za Ovečku nebo nějakou alternativu, ale ex prémiovku za 250 tisíc? Ne, děkuji pěkně. Už mi není 20 a nechci pod autem jenom stále ležet. Ladím si něco rád, ale ve volném čase, ne z donucení. Prostě přestaňte žít v sebeklamu a dejte tomu šanci. Pokud máte tu možnost, vyzkoušejte si to "nové" auto alespoň týden používat. To je hlavně pro Filozofa a podobně. Určitě by se mu mnohem lépe dýchalo a věřím, že by si na 728i v plynu po týdnu i s takovou chudinkou jako je Rapid ani nevzpomněl. Nebo vzpomněl a zasmál by se tomu, co vlastně teď těch posledních pár let blbnul.
IMG_20200511_145442.jpg
IMG_20200511_134156.jpg
received_662789414509730.jpeg
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: BMW 750i (e38) Bostongrün

Příspěvek od Filozof »

Tak já jsem jezdil s předváděčkou rapida a opravdu leč se nezdá ten litr jede slušně ale o něco stále huř jak 728i která je o cca 1s stále lepší 9,1s vs 9,9s dle měření GPS s kamarádovou co taky u rapida skočil do nového se stejným motorem. Navíc BMW jede i 230km-h které ale stejně člověk nevyužije...

Podvozek a odhlučnění na silnici po které jezdím je tragedie i s porovnání se starou 5er e39 která tlumí 10x líp jak rapid fungl novej co měl cca 500km pouze na testovací trase... no to mě zklamalo ale chápu že nejde porovnávat TOP limuzínu BMW ikdyž 20let starou a auto pro běžné lidi.

S čím souhlasím tak to je že máš bezproblémové auto a nemusíš nic řešit ...jen to umyješ a natankuješ to je vše. Takže obrovská úleva co se týče servisu jedeš pouze přezout pneu v zimě a na jaře a jednou do roka na servis kontrola náplní a hotovo.
Takže chápu tě a máš pravdu vyřešil si problémy a stresy s autem. A určitě je toto uvažování správné pokud chce člověk jezdit a nic neřešit.
Takže chápu i spousty ostatních co to mají podobně vyřešeno.

Já osobně bych byl pro něco podobného ale ne tedy rapid spíše něco jako 3-5letou kombíkovou mršinu co má jen 40-60tis natočeno... třeba kolem těch 200-250k... takže jak říkáš i s touto myšlenkou si pohrávám dost podobnou jako ty.
A BMW mít spíše jako víkendové hraní....a tam ta 728i postrádá smysl ... spíše by se hodila 750i nebo 650i apod na hraní a blbnutí pro radost.

Takže at auto slouží a jsi spokojenej. Pocitově s tím motorem to opravdu jede moc pěkně. Myslím si že jsi udělal dobře pro běžné ježdění je to fajn levné auto na udržbu i ježdění. 8-)
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1563
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: BMW 750i (e38) Bostongrün

Příspěvek od volf-m »

1) Zrychlení. Pokud pojedeš omezovač - omezovač tak možná jo. Protože logicky je ten motor maličkej 3 valec vs 6 válec, logicky musí mít turbo aby se to hnulo z místa, takže nemá zase smysl točit to úplně do červeného pole, ale když budu chtít zrychlit z 80 na 120, tak mi ten Rapid zrychluje příjemněji. Na normální jízdu to dostačuje, není to samozřejmě žádný sporťák, ale takové parametry měli ještě poměrně nedávno atmosférické dvoulitry. Kdo jezdil nějakou 1.4 atmosférou Fábií a teď si koupí tohle, musí mu to připadat jako totalní raketa.

2) Nevím kde si jezdil, spíš mi přijde, že si pleteš tlumení s houpavostí polomrtvých tlumičů. Ani když jsem přesednul rovnou ve stejný den z Rapida do mojí E38 s EDC na 16" kolech nebyla to žádná tragédie.

3) Strašně spatně se hledá, kde je ta hrana. Finanční stránka věci asi radí to co říkáš, koupit mírně ojeté, něco takhle v kombíku třeba. Jenže už není úplně jasné, jestli to auto má skutečně 40-60tkm nebo 2x 3x tolik. Pořád je to ale pro tebe rozumnější cesta, než jít do E65. Přesně jak říkáš, můžeš si k tomu koupit nějakou 650i na víkendové projíždky, ale na denní bázi je to spíš sebemrskačství.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5363
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: BMW 750i (e38) Bostongrün

Příspěvek od Spooner »

K tomu není asi moc co dodat. Já s tím souhlasím. U daily chce člověk určitě hlavně bezstarostně jezdit a ne řešit proč to zase nejede, nehraje, nedrží dveře ve zvolené pozici, proč mi vlasy líže prověšená stropnice a tak dále. Já vnímám ty naše staré "luxusní" potvory jako odreagování. Když se něco pokazí, tak je mi jedno jestli to opravím za týden nebo za měsíc. Myslím, že každý má v běžném životě už tak dost stresu. Auto chci mít pro radost a hrabat se v něm když chci. A ne že to musím udělat hned teď, protože jinak to omezí nejen mě, ale třeba i chod domácnosti.

Zrovna Rapid sedan (nebo jaké to má označení) na mě sice působí jako auto pro důchodce, ale proč ne. Stejně je to už jen spotřební zboží, které má parkovat před bytovkou a denně nás dopravit do práce, abychom mohli vydělávat peníze na další mr*ku, až se tahle za 5-10 let rozpadne :)
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1563
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: BMW 750i (e38) Bostongrün

Příspěvek od volf-m »

Sedmička opět zklamala, ale tentokrát za to nemohla, cítil jsem, že mi to začíná táhnout ke straně tak vylezu a uchází kolo. Tak jsem to zahodil k prvnímu pneuservisu.
IMG_20200516_115145.jpg
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Odpovědět