hmm.. prebehol som si vacsinu fora a tusim, ze nafta vs. benzin je asi najhorucejsia tema
bavili ste sa tu o nejakych prepoctoch a ja som si nedavno jeden robil, tak ho sem hodim, akurat to bude v €/SKK, ale pre ilustraciu hadam postaci - pocitane je to na 200 tis km, pri nafte je pocitane so 7l/100, pri benzine 10l/100 a pri LPG 11l/100 - to su take hodnoty viac menej mimomestskej jazdy
Takze najprv
nafta:
spotreba
2000*7 = 14 000 litrov
14 000*1,14 = 15 960€ = 480 810 SKK
opravy (ceny podla ETK):
turbo - 1 070€ = 32 234 SKK
cerpadlo - 555€ = 16 719 SKK
vstrek - 256€ = 7 712 SKK -> *6 - 1 536€ = 46 273 SKK
vsetko dohromady = 3 161€ = 95 228 SKK
Celkovo 15 960€ + 3 161€ =
19 121€ = 576 038 SKK
Benzin:
tu som urobil dve cenove varianty, jedna je pre 1,27€/l benzinu (u nas je nafta lacnejsia), ale neviem ako v CR, tak ta druha varianta je keby nafta a benal stali rovnako
2000*10 = 20 000 litrov
20 000*1,27 =
25 400€ = 765 200SKK rozdiel oproti nafte =
+ 6 272€ = + 189 162 SKK
20 000*1,14 =
22 800€ = 686 872SKK rozdiel oproti nafte =
+ 3 670€ = + 110 834 SKK
LPG
zapocital som tam aj studene starty na benzin v pomere 1/20, tzn na jedno zahriatie motora sa prejde 100km
spotreba:
1900*11 = 20 900 litrov LPG
100*15 = 1 500 litrov benalu
20 900*0,511 = 10 679€ za LPG
1 500*1,27 = 1 905€ za benal
10 679€ + 1 905€ = 12 584€ = 379 105 SKK
instalacia:
1 500€ = 45 189 SKK
Celkovo
12 584 € + 1 500€ =
14 084€ = 424 294 SKK rozdiel oproti nafte =
- 5 036€ = - 151 743 SKK
Je tam ale treba zapocitat este prevadzkove naklady (napr. ja mat LPG, tak by som pouzival asi aj flashlube ci ako sa to vola) vratane extra kontrol a tiez opravy (nepoznam moc ludi, co by najazdili 200 tis km na plyne, tzn neviem kolko vydrzi ten reduktor) a to vobec nemam predstavu kolko moze stat.
Kazdopadne je treba si uvedomit to, co hovoril Normann, tj. ze pri nafte sa automaticky hovori o vymene vyssie spominanych veci, pricom to ale nemusi byt tak. Uz som videl niekolko auto ktorym turbo vydrzalo viac ako 200 tis. km, tzn tych 150 tis SK (cca 110 ceskych) sa moze iba znizovat s narastajucim "stastim" pri nafte / nestastim pri LPG v benzine, ak to tak poviem
Tak isto som pri vypocte pocital s jazdou viac menej mimo mesta a v meste bude mat diesel mensi narast spotreby ako plyn, takze sa ten rozdiel zase moze iba zmensit, ale to asi pre niektorych aj tak nie je to podstatne.
Nerozumiem, preco sa navzajom nechcete ani za nic pochopit. Vsetko musi byt za kazdu cenu ciernobiele. Ano benzin ma krasny zvuk, je spolahlivejsi, je s nim viac srandy, je to viac BMW
Na druhu stranu rozumiem tomu, ze niekomu moze byt zvuk ukradnuty, ma rad zatah odspodu a paci sa mu nizka spotreba, benzin je mu drahy a na plyne mu vadi, ze k benzinu pridava viac starosti, kedze mu trochu na tej spolahlivosti ubera (tiez sa tam predsa moze nieco posrat), mozno aj to s tou rezervou a predsalen je s plynom viac obstrukcii (niekto moze mat skryty fetis v parkovani v podzemnych garazach) nez s originalnym autom. Na tretiu stranu rozumiem tomu, ked si to niekto hodi do plynu a je mu jedno, ze bude mat o par starosti naviac, pretoze ta celkova suma je fakt erotika
Toto vsetko tu nepisem preto, ze by som obhajoval naftu, lebo ju sam mam. Tak isto som chcel 740i a dat ju na plyn, ale nakoniec sa mi podarilo najst taky kusok, ze som rozhodol to i obetovat za d a nemavam kvoli tomu nocne mory (zakial mi neodide to biturbo
). Ale teraz by som sa na zaklade tych cisiel co su vyssie uvedene mohol smiat kamosovi co ma 740i bez LPG, lebo za tu spolahlivost a zvuk si aj riadne priplati, ale nikdy by som to neurobil. Stale je to krasna sedma a ten motor jej dava trosku iny zmysel a charakter, a predpokladam, ze on sa mi tak isto nebude smiat, ked si to raz na ten plyn prerobi
Teda aspon dufam