Zlobí posilovač řízení

pokec jen ohledně 7er
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
PAX
Příspěvky: 154
Registrován: pon zář 08, 2014 12:01 pm

Zlobí posilovač řízení

Příspěvek od PAX »

Je to tedy na E39, ale stejně. Projevuje se to tak, že posiluje jakoby po úsecích (otočení volantu), ale zhruba po otočení o každých cca 60 stupňů (na obě strany) klade velký odpor a je potřeba jej přetlačit, pak zas posiluje líp. Ukazuje to na problém spíš v čerpadle, nebo samotném řízení/servu? Žádné jiné příznaky nemám, čerpadlo je celkem tiché, žádne pazvuky z řízení apod. Oleje mám dost a skoro neubývá.
E39 528i manual, 1996, LPG
R1100R
Paulie001
Příspěvky: 324
Registrován: pon úno 27, 2012 3:19 pm
Bydliště: Petřvald u Karviné / München

Re: Zlobí posilovač řízení

Příspěvek od Paulie001 »

Zkus mrknout jeste na hadice.

Ja kdysi nechal menit servohadice na predchozi E38. Bohuzel jedna byla udelana blbe a byla jakoby zalomena (zmenseny prurez - jako kdyz pretocis zahradni hadici). A pak mi novy majitel volal a rikal, ze mu to zpusobovalo neco podobneho. Jen s tim rozdilem, ze posilovac jednou za cas "vypnul" v nejake zatacce a pak zase nejakou dobu OK.
Vymenil hadici a vse OK
E38 750i
E36 323ti
E30 316i TC2 Baur
----------------------
ex: E38 730i, E36 320i Touring, E36 318i Tour LPG, S211 E500, e36 316i Compact
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zlobí posilovač řízení

Příspěvek od zzeli »

Me to taky delalo. Uz je to davno. Mam pocit, ze se to stalo po vymene oleje v servu, misto cervenyho jsem daval zelenej, pac mam nivo. Nebyla to uplne stoprocentni vymena, jen x krat vycucnuti a naplneni nadrzky. Ale treba to s tim nesouvisi, protoze to nastalo az nejakej cas po vymene. Na kazdy pad to bylo neprijemny a nekdy i nebezpecny, kdyz potrebujes presnou stopu, zadrhne se ti volant, tak ho pretlacujes a za chvilku jde zase volne, tak to presvihnes. No a prestalo to casem samo, myslim pozvolne. Mozna se po te vymene oleje neco stalo a treba sel hur snek a casem se vychodily novy drahy :) Vule je ale porad stejna, resp. zadnou nepozoruju a ani jine problemy. Uz x let to beha. Nejlepsi by asi bylo ty hadice nekde dole odpojit a poradne to proplachnout, pac tam je urcite velkej humus a jen to redit asi neni uplne ono.
Pro uplnost priznaky byly jak popisujes, pri urcitem uhlu natoceni zvyseny odpor, po prekonani slo zase lehce. Delalo to pokazde. Nevim ted jestli na obe strany, mozna jen na jednu. Jo a servotronic mam, k nejakemu zkouseni jestli dobre funguje jsem se ale uz nedostal.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Zlobí posilovač řízení

Příspěvek od calif »

ventil servotroniku? někdy stačí dole očistit konektor.
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
PAX
Příspěvky: 154
Registrován: pon zář 08, 2014 12:01 pm

Re: Zlobí posilovač řízení

Příspěvek od PAX »

Servotronik nemam.
E39 528i manual, 1996, LPG
R1100R
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Zlobí posilovač řízení

Příspěvek od calif »

Pak je tam jen pumpa ... Možná ještě napínák řemene..
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
Uživatelský avatar
P3RF3KT
Příspěvky: 4307
Registrován: sob črc 09, 2011 2:16 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Zlobí posilovač řízení

Příspěvek od P3RF3KT »

U e39 odchazeji gumičky v hřebenovym řizeni. Prostě ho vyndej, zahoď a dej jine. Řešil jsem to několikrát..
BMW E38 740i M62 Kompresor Individual
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
PAX
Příspěvky: 154
Registrován: pon zář 08, 2014 12:01 pm

Re: Zlobí posilovač řízení

Příspěvek od PAX »

Zvedl jsem přední nápravu a dělá to stejně i na "volno" a bez posilovače. Takže hřeben. A začalo to dělat v průběhu několika dní, postupně.
E39 528i manual, 1996, LPG
R1100R
Odpovědět