Nějáké dojmy z F01

Moderní od listopadu 2008 - 2015
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
caknakis
Příspěvky: 2908
Registrován: stř lis 04, 2009 9:01 am

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od caknakis »

Pro Fishe:

-Lane assist - U F01 v originále neumí hrábnout do řízení, ale je možné to retrofitnout. Musí se dát volant se senzorem rukou na volantu, musí být auto vybavené park assistem a elektronickým servem. Pak to jde. Nicméně to funguje jako traffic jam assist - že do 60km/h se v koloně řídí samo, ve vyšších rychlostech se vypne-

- co se týče šíbru, určitě by bylo lepší auto bez něj, ale tady opravdu hodně sálá horko i z míst "mimo šíbr".

Zelí
- lane assist, hlídání mrtvého úhlu mají samostatné tlačítka na vypnutí, zbytek podle mě jde odkódovat.

Filozof
- ACC registruje auto přejíždějící do pruhu okamžitě. U F01 LCI poprvé nefunguje ACC jen na základě radaru, ale také na základě kamery. Tudíž - auto rozpozná myškujícího blbce prakticky okamžitě - ještě předtím, než ho zaregistrují radar.(které má vpředu 3 - 1 s dlouhým dosahem, 2 proximity senzory)
Do se týče odstupu, záleží, jak je plynulý provoz. Když je to pomalý, plynoucí provoz, nebo pomalu popjížděcí kolona, tak je schopný si nechávat rozestup klidně i 5-6 metrů, což je podle mě na hranici bezpečnosti. Za celou dobu mě ACC vybídlo k intervenci asi 5x. Také umí zareagovat na stojící auta - když přijíždíš do křižovatky a tam už stojí auta na červené, tak je to normálně požere a zastaví za nima.
E32 740iL LCI
E38 740i LCI
F01 740i LCI
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od JaraX »

- ten motor je nejlepší volba pro lidi co počítaj za kolik jezdí, jezdí po městě atd, pokud do toho někdo sedne z nafty tak je to upgrade uplně ve všech směrech, jsem rád že mě caknakis poslechl, mě u toho motoru chybí takové ty V8 "koule" prostě je to motor, jede hezky, táhne suprově, ale chybí mu trochu emoce které dohání super spotřebou a ono jezdit s 3sta konovou 7er za 8 je pecka, v nizkých otáčkách ještě lépe odhlučněný jak V8 v E65, pak je jasné že člověk slyší ruzné hluky, ono žádné BMW není nijak dobře odhlučněné, já si dodatečně tlumil E46 a dostal jsem se na lepší hodnoty jak v E38, u E65 mám udělané dveře ale to pomohlo jen trochu, nejvíc právě udělaj podběhy. kdyby sis koupil naftu tak by tě nějaké hučení od kol vůbec netrápilo. aspon se máš na co těšit až si vytlumíš podběhy a strop. šíbr slyším v každé 7er, prostě je to vždy poznat že tam je, sedma bez šíbru = velký plus, doporučju přes diag udělat kalibraci šíbru a často se hluk o něco sníží.

co mi na té F01 vadí všichni ví, to už sem psát nebudu

co se mi nejvíc líbí
- osmikvalt - o spolehlivosti se bavit nebudu, ale řazení super, umí být rychlé i pomalé
- aktivní zadní náprava - to je ta největší pecka, super, hoooodně moc to zlepšuje jízdní vlastnosti
- všechny ty asistenty, někdy mě některé serou, ale člověk to prostě vypne a pustí si to kdy chce.
- CIC NBT má super funkce, nejvíc mi tam ale chybí vibrační odezva.

jsem rád že máš z toho auta radost, bohuže už to nejsou auta která umí jen rozdávat radost a často člověka serou, ale to k tomu patří, Fko je spíš vyvojový krok E38 než E65, navíc už je myšleno na jiné užívání.

těším se na upgrady které uděláš :)

a doufám že budeš dál šířit info o tom motoře aby si lidi nekupovali chrochta že i benzín umí být uspornej, já 740i chtít nebudu a jeslti si jednou koupím Fko tak to bude 750i nebo 760i, ona už se i ta 750 začíná vyplácet, lidí zjištujou že motor není uplně ok, ty auta padaj na ceně jak hrušky a člověk když si k tomu připočte novej motor tak je to pak i realny.
Naposledy upravil(a) JaraX dne pon čer 20, 2016 8:46 pm, celkem upraveno 1 x.
BMW service expert - http://www.jarax.net
Uživatelský avatar
Tomas735i
Příspěvky: 660
Registrován: čtv srp 28, 2008 5:32 pm
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od Tomas735i »

JaraX píše:... a ono jezdit s 3 konovou 7er za 8 je pecka, ...


:shock: není to přemotorizovaný? :lol:

(jen rýpu, potřebuju se odreagovat :lol: )
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od JaraX »

sorry, to ty počátky demence, opraveno
BMW service expert - http://www.jarax.net
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od Filozof »

Jaraxi docela jsi nakopnul zajimavou odpovědí. Že bys koupil 750i.... no rád bych viděl tvuj rozpis co vše musí majitel udělat po koupi 750ky co má dvě turba které jsou navrhnuté tak špatně že se blbě chladí a je tam polovina motoru na vyhození a nahrazení něčím jiným...

Možná ano ...koupit levně za 3kila 750ku a další kilo bokem na repas kompletního motoru. Třeba si to jednou koupíš a uděláš soupis co vše se musí vyměnit aby to jezdilo spolehlivě. To mě by osobně zajímalo ...pokud by se za pát let dělala generálka preventivní na 750ce např za 50k asi by to mělo smysl....ale furt tam vidím ty turba která jsou špatně navržená... a dost často odchází.

Takže jo kup si 750i a dej pak vědět co tam musíš řešit ...podlě mě jaraxi tě láká ten výkon ale osobně bych do toho nešel nemít dílnu a k tomu kupu dílů na výměnu ... a brát to spíše jako projekt. jak to předělat aby to fungovalo.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1563
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od volf-m »

Filozofe předpokládám, že JaraX prostě kalkuluje tak, že za co by "přeplatil" pěknou 740i, tak má 750i a peníze na to dát motor do cajku, ale opravdu to doma v dílně nepokropíš svěcenou vodou a nebude to fungovat. Viděl jsem už ale skoro 200tkm na tom motoru ;) Za mě je jednoznačně lepší varianta 740i, ale kdoví jak to bude za pár let.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od JaraX »

kurva filozofe nepiš furt o turbech když o tom nic nevíš, všichni píšou turba turba, ale ty turba tam odchází minimálně, u 320D M47 určitě odcházej víc, větší problém je že občas nezavře vstřik a to zkurví celej motor, nějaky chlazení turb je maličkost, pokud se v tom mění olej, není to zavzdušněný tak to funguje, taky znám lid co maj najeto 250k se 750i a jezdí to bez poruchy, a pak sou ti co maj najeto 50k a maj druhej motor.
ale když bude 740i o 200k dražší tak si vemu radši 750i, i když nejradší 760i, ale jak říkám, do Fka se minimálně 10 let nechystám, problém bude po mojí 7er že každé auto bude v něčem downgrade, i E66 poFL kterou jsem měl jako druhý krok, a už se mi nějak nechce dodělávat spousta výbavy.
říkal jsem že časem vezmu auto od tchána, ale ten nemá keyless a bez toho to nechci.
a ted když jsem 7er přestal jezdit na denní ježdění tak je mi o to vzácnější a víc si ji užívám.
BMW service expert - http://www.jarax.net
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od Filozof »

jaraxi jses trochu rozohnil ...já o turbech sice psal ale toto není z mé hlavy ale servisáka co viděl turba KO na 750ce.... mrkni se například i Mentuli zminoval turba jako nešikovné u 750i a taky na ně nadával že se mění...takže tak. Není to nic co bych si vymýšlel. Vše co řeknu jsou nějaká fakta která jsem probral s lidma co to bud servisují nebo co mi to sami řekli a mají stím zkušenosti.

Až to budeš servisovat během několika let pak možná uvidíš že narazíš na auta kde ty turba se holt docela mění. Ale je to nejmenší drobnost co na tom motoru bude.

Chápu že rozdíl 740i a 750i v ceně je velký a pak má smysl o tom uvažovat. Ale když ten motor je tak nahovno tak co sním ? čekat že tě to nechá v tom nejlepším místě třeba v Řecku na dovolené ?
Vím máš asistenci ale i tak by ti to zkazilo tvoji dovolenou. Já osobně bych chtěl auto které prostě nemá takové velké problémy případně jej měl zgenerálkovanej.

Nemá smysl to řešit dokud ti jich aspon 10-20kousků neprošlo dílnou s opravou na motoru. Pak mužeme přidat ještě další pikantnosti co tam vše odchází.
A můžeš nám poreferovat cos tam vše dělal.

A jinak tu zminovanou 750i co najela 250tis km to měl asi nějakej duchodce co měnil pravidelně olej. Chceš mi říci že od doby co sjela z fabriky neměla jedinej zásah na motoru a turbech ? Tím nechci říci že ti nevěřím ale co když tam něco bylo jen jsi to neviděl. Moc se mi tomu nechce věřit kdo kupuje 750i tak ji občas prožene a dá jí za uši ale klidně muže být nějaké procento těchto aut co fungují ale když mají tolik problémů ty motory moc tomu nevěřím...
To ukáže ještě čas za kolik ty auta budou a co se na nich bude řešit.

za 2-3roky padnou k hranici 3kil a to bude masivní komunita E65 zvažovat přechod ...tak jsem zvědavej jak to dopadne.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od JaraX »

mě jich tu pár projel a navíc spolupracuju s Cartecem a turba na 750 se tam dělali opravdu jen pákrát, většinou spíš umřel celej motor, navíc když to má KO turba tak to většinou jede, jen to nemá sílů,
u Fka už není spolehlivost Eček ani zdaleka, sypou se diferaky, převodovky jak na běžícím páse, koolikrát se stane že osmikvalt umře už při 100tkm, většinou vydrží spíš kolem 2 kil, vodní pumpy sou z bláta a vydrží lehce přes kilo, pokud není elektrická, ta vydrží snad o něco víc, takže tě Fko stejně nechá čas od času někde stát, takže nějaky turba už sou jen trocha vody do rybníka, k těm autum už to prostě patří a člověk si na to musí zvyknout že to tak je.
BMW service expert - http://www.jarax.net
Uživatelský avatar
Alois
Příspěvky: 474
Registrován: ned kvě 16, 2010 12:49 pm

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od Alois »

Někdo mi říkal, nezjišťoval jsem to... že motor 50i je zlevněný z x set tisíc na 70.000,- (Jára bude vědět přesně). Pak nějaká oprava nemá smysl. Otázka kolik vydrží a kdo bude chtít u auta za 400-500 ( brzo 300-400) měnit motor za 70 + práce. Každopádně pro fandu dobrá zpráva. Koupit nějakou s mrtvým motorem za dobře a počítat s tím. Akorát pád hodnoty bude rychlý a další prodejnost složitá..

V Grancoupe, je 640d super volba. Vím že f01 tyto zvukové srandy v 740d neměla, možná až facelift. Zvuk v interiéru obdobný s 650i (repráky) a zvenku to má taky nějaký sound generátor, protože to především v akceleraci bublá jako v8. Krouťák jako kráva, není co řešit. Kdyby se ta 50i nesrala, viděl bych to jako ideál do kabria. V tomto případě je ideál ta 640i v cabriu. To by opravdu mělo být v benzínu. Opravdu moc nechápu kabrio 640xd. Na druhou stranu, když nad tím člověk nepřemýšlí, dá se s tím příjemně žít :) Já jsem za volantem čuně, s 640xd na 20kách mám průměrnou 10,8l, s 640i bych byl kolem 17l/100km. Diesely jsou blbuvzdorné, co se týká spotřeby. Mám diesela, abych spotřebu řešit nemusel. U těch 17l bych se asi musel uklidnit, protože bych se na to číslo nemohl dívat. Koupil jsem si Mini Cooper S 2. generace. Ženská která to měla, měla spotřebu 8,9l. Já jezdím za 11,8l s 1.6 turbo :) a neřeším to, navíc s tím jezdím často denně.

Auta z Cartecu, kde mám nekolik známých, pokud jsou v benzínu (40i, 50i, 760i apod) kupují prý předveším rusové a vezou je do Ruska, tam to chtějí, při jejich cenách benzínu :) jsem fanda benzínu a mám několik r6 a v8, ale v takto novém autě je v kombinaci výkon/spotřeba/zvuk a následná ztráta při prodeji, jednoznačně pro naftu. V nějakém jiném světě bych asi naftu nechtěl ani u nového auta.
Alpina B6 e63 4.4 Alpina Blue, M3 e46 manual Phoenixgelb/Kiwi, 840i Grancoupe Individual Dravit grey, Z3 Coupe 2.8 M52TU cosmosschwarz manual… a pár dalších non BMW
Odpovědět