Nějáké dojmy z F01

Moderní od listopadu 2008 - 2015
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
caknakis
Příspěvky: 2908
Registrován: stř lis 04, 2009 9:01 am

Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od caknakis »

Věci co mám rád a fakt mě baví

- ACC. Funguje to fakt skvěle, dá se na něho spolehnout. V životě jsem nevěřil, že mě někdy budou bavit kolony. Dokonce mě velice překvapilo, že ACC umí rozpoznat dementa před autem - když někdo jede brzda/plyn - tak si drží větší odstup. Když je to plynule jedoucí auto, tak se nalepí blíž. Osobně jezdím na druhý nejbližší odstup, protože ten nejbližší už mi připadá fakt o hubu.

- Plně barevný HUD. Úžasná věc. Fakt úžasná. Zobrazuje rychlost, povolenou max rychlost, nastavení tempomatu, odstup, plus všechny výstupy z navigace. V mém faceliftu udělal HUD velký pokrok - už je plně barevný a ve dne krásně bílý. Jen v noci je oranžový

- hlídání mrtvého úhlu. Funguje velice spolehlivě, když máte v mrtvém úhlu auto a vyhodíte blinkr, nebo se i začnete přibližovat, tak začne blikat trojúhelník v zrcátku a vibrovat volant. Má jednu nevýhodu - byl konstruovaný v německu. Tam se nesmíte zařadit před auto, aniž byste mu "zničili" bezpečný rozestup. Němec vás předjede, pak pokračuje ještě dvě - tři sekundy a teprve se začne řadit před vás. Tenhle hlídač s tím počítá a jakmile se začnete řadit hned před auto, tak se vzteky posere a nadává co může. Ono by to bylo krásné, kdyby se člověk mohl řadit před auta tak, aby to bylo bezpečné, ale vysvětlete to ocasům na D1 a žluté špíně v praze.

- adaptivní dálkové světla. úžasná věc, můžete mít celou dobu zapnuté dálkové a auto cloní protijedoucí auta - ale tak - že máte pořád ve svém pruhu dálkové. Funguje to opravdu spolehlivě. Měl jsem z toho automatu obavy, že bude oslňovat protijedoucí, ale fakt to funguje na 99%. Nicméně, výkon světel je jedna velká trágédie.....což pořeším :-)

- motor. Fakt mě baví. spousta lidí žehrá, že to je jen šestiválec a že nemá zvuk a blablabla....je to pravda, ale na každodenní použití je to opravdu skvělá pohonná jednotka. Ticho, kultivovanost, nežere. Jsem maximálně spokojen s 740i. A z 0-100 má asi za 5.7, takže to i jede :-)

- převodovka - ten osmikvalt je fakt super. Většinou se pohybuji kolem 170 na dálnici, což znamená 2500 otáček, 90% mého provozu ve městě se převaluje kolem litru. červené pole začíná v 7000...

- čtení dopravních značek. Úžasná věc, funguje naprosto spolehlivě, bere i dočasné značky, stejně tak "diodové značky" třeba v tunelech, výborná věc, i v místech, kde jezdíte po paměti. Už se mi párkrát stalo že třeba ve Strahovském tunelu svítila 50 a jak tam člověk jezdí každý den, tak ho to prostě nenapadne, až jsem viděl pomalejší auta - mrknu na displej a vono fakt pade :-)

- sedačky, posez za volantem....úžasné. Konečně auto "ve kterém sedím". V E38 jsem měl vždycky pocit, že sedím "na autě", v superbu je tenhle pocit ještě horší. V F01 jsem krásně utopený, cítím se v bezpečí, i velikost zasklení je super, konečně si nepřipadám jako ve skleníku, ale jako v autě.....ono to čelní sklo ani moc není čelní sklo, jako spíše periskop :-)

- tlačítka- ty JSOU DOKONALÉ!. Každé tlačítko má krásný zvuk, krásný zdvih, jsou opravdu úžasné. Můj favorit je přepínač světel - má přesně dané polohy a přepnutí provází takové pěkné industriální kovové cvaknutí - prostě....fakt lahoda. I odpor tlačítek je skvěle vyladěn, jsou zmáčknout snadno a přitom nemáte pocit, že mačkáte prstem do hovna. Občas si po zaparkování do garáže jen tak mačkám tlačítka a poslouchám je. Jedno z největších pozitivních překvapení u tohoto auta :-)


Věci ze kterých mám smíšený pocit


- lane assist. Vetšinu času funguje spolehlivě, ale musíte ho vypínat, když projíždíte stavbou a jsou tam dočasné pruhy - takže u nás na dálnici nepoužitelný

- klimatizace má dva malé nedostatky. V automatickém režimu máte k dispozici jen 5 stupňů ventilace, v manuálním je jich 7, nebo 8. Problém je, že když jste v automatu, tak na první stupeň běží ventilátor zhruba na druhý až třetí v manuálním režimu. Což mě rozčiluje na volnoběh, protože dělá větší randál než motor. Slovo randál prosím berte prosím s nadhledem. Proto docela často přepínám klimatizaci do manuálního režimu, kdy je ještě o kousíček tišší. Jinak ale funguje naprosto úžasně. Malé porovnání - v superbu máte nastaveno 22 stupňu...snížíte o stupeň a klimatizace na vás začne pouštět ledový vzduch, aby to co nejdříve dorovnala....prostě humus. V F01 je všechno opravdu plynulé, nikde na vás nefouká a přitom je klima v kabině příjemné. Můžete si i nastavit způsob proudění vzduchu, jestli přímé, difuzní, smíšené.... fakt úžasné.

- řadička. Ano, musím uznat, asi bych ji chtěl pod volantem. 90% mého řízení se odehrává na volantu, pomocí ACC přidávám, brzdím, kdyby byla ještě řadička pod volantem, tak by to byla zhýralost největšího kalibru, ale zase - designově se mi mnohem více líbí řadička na středovém tunelu. Prostě "tam patří", tak jako má auto kola a volant, pak podle mě pěkné auto musí mít řadičku.

- režim ECO PRO. Podle mě naprosto neplatná věc. Auto v něm plachtí, vyřazuje do neutrálu, když hodně přidáte, tak vám začne nadávat, a samozřejmě zkurvený stop start, který naštěstí jde vypnout. Jediné plus tohoto systému je, že spořílci můžou na displeji sledovat, kolik kilometrů navíc už ušetřili, místy je to docela zábavné, ale jinak o ničem.

- komunikativní řízení. Ano, vím...koupil jsem si sportovní limuzínu, jenže ta neustálá snaha informovat mě co se děje pod předními koly mě obtěžuje. Nejsem sportovní řidič, nezajímá mě to. Neumím tyhle informace využít. Akorát mě to sere. Chtěl bych být izolovaný od všeho venku. Uvítal bych i větší účinnost posilovače řízení (byť mám integrální řízení) prostě jen, aby to šlo "více malíčkem".


Věci, co mě vyloženě serou


- tepelná izolace střechy je podle mě velice špatná. PO chvíli stání na sluníčku vám připadá, že máte nad hlavou rozpálený šutr. Ale také to umocňuje podstatně větší plocha střešního okna. Budu ho muset zatmavit, ať se prostor mezi ním a vnitřní krytkou tolik nepřehřívá.


- odhlučnění podběhů je odfláklé. Kola jsou tady jednoznačně největším zdrojem hluku. Neslyšíte motor, aerodynamický hluk, ale kola jsou slyšet pořád. Musím vytlumit podběhy, jinak se z toho zblázním.

- přemíra bezpečnostních píčovin. Musíte sedět se zavřenými dveřmi a být připoutaný, jinak se auto posere. Pootevřít dvěře a popojet? Bez pásu ani ránu. Rozjet se bez pásů? Auto tam hodí ruční brzdu, aby jste to museli odkliknout. Spousta těhle bezpečnostních opatření vás neustále sere...

- nepřehledná karoserie. Díky bohu za Surround view, jinak bych tohle auto v životě nezaparkoval :-)


Abych to nějak shrnul, auto mi dělá velkou radost. Pokaždé se do něho těším, jízdu si užívám a opravdu odpočívám :-)
E32 740iL LCI
E38 740i LCI
F01 740i LCI
Uživatelský avatar
fishmaker
Příspěvky: 2133
Registrován: čtv srp 21, 2008 7:54 am
Bydliště: kousek na sever od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od fishmaker »

caknakis píše:- lane assist. Vetšinu času funguje spolehlivě, ale musíte ho vypínat, když projíždíte stavbou a jsou tam dočasné pruhy - takže u nás na dálnici nepoužitelný
Fko už umí hrabat do řízení, že ti to koriguje do pruhu ? nebo si to jen neumi poradit s tim dočasným značením pruhů a hlásí to nějakou "chybu"...když sem jel s nějakou testovačkou...tak to snad jenom vrnělo do volantu
caknakis píše:- řadička. Ano, musím uznat, asi bych ji chtěl pod volantem.
Mercedes to má i u nejnovějších modelů...a lidi si to chválej...myslim, že u sedmy by to nevadilo...u trojky by to pod volantem bylo divny...škoda, že to opustili tak brzo u BMW
caknakis píše:- tepelná izolace střechy je podle mě velice špatná.
bylo by řešením "koupit" model bez šíbru ? co zvuková izolace šíbru...většinou na to pak lidi nadávaj, že to dělá kravál :)
First EX: BMW e38 740i 6/1995 Obrázek
Second Car : BMW e66 745Li 2/2002 + LPG Obrázek
Third EX : BMW f01 740i 3/2009 Obrázek
kabyr01
Příspěvky: 103
Registrován: čtv dub 10, 2014 6:19 am

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od kabyr01 »

Díky moc za reálné dojmy z každodenního užívání F01!

Doteď tady byly jenom lehce neobjektivní názory :D
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od zzeli »

Pekna recenze :)
caknakis píše: Občas si po zaparkování do garáže jen tak mačkám tlačítka a poslouchám je. Jedno z největších pozitivních překvapení u tohoto auta :-)
:lol:
caknakis píše: - odhlučnění podběhů je odfláklé. Kola jsou tady jednoznačně největším zdrojem hluku. Neslyšíte motor, aerodynamický hluk, ale kola jsou slyšet pořád. Musím vytlumit podběhy, jinak se z toho zblázním.
To je dost smutny, to byl jeden ze zavaznych duvodu, proc jsem sel do 7er. Nastesti e38 je odhlucnena dobre. Mozna je "dobre" odhlucnena i F01, ale tim ze dukladne odhlucnili i zbytek, tak ty podbehy zase vynikly.

Vi nekdo, jestli jdou ty vychytavky, ktery obtezujou, poladit nebo trvale vypnout pres diag? Mam na mysli hlidani mrtvyho uhlu, line assist, komunikativni rizeni, nutnost pasu pri popojizdeni, parkovani atd.
Treba na e38 jde pro EDC nastavit pri kodovani asi milion ruznych schemat. Ne ze bych to zkousel a zkoumal co to dela, ale ty parametry, za jakych podminek auto prepina mezi rezimy tuhosti jsou nejak nastavitelny. Tak jestli to hlidani mrtvyho uhlu jde nastavit pro "cesky provoz", protoze obcas se clovek propletat musi a jestli auto rve a hrabe do volantu...to bych vyrost.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od volf-m »

Díky za recenzi, v F01 jsem jel jedině v předface 740i a 730D. Pokud jde o posez v autě, tak já jsem naopak nadšený z toho, jaký mám v E38 rozhled a sedí se v ní trochu víš než v novějších autech. Třeba v E60 mě strašně vadí pozice za volantem, v 7er jak E65 tak F01 je to lepší.

V celkovém dojmu se mi pak zdá přesednutí zpátky do E38 jak návrat do pravěku. S odhlučněním od kol máš pravdu, taky nějakej kanál nebo hluboká díra udělá větší ráz do interiéru než v E38 nebo E65, ale jinak si pluje moc pěkně. To komunikativnější řízení mi vůbec nevadí, dává to pocit kontroly nad autem. Osobně si myslím, že to není špatné auto. Bohužel je zatím málo zajímavých kousků na prodej, většinou samá nafta v M paketu bez výbavy. Proto třeba pro někoho působí v porovnání s E65/66 chudě.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od Filozof »

Díky za recenzi a pocity z Fka. Já si sám myslel že ten motor je v pohodě. Zrychlení má lepší jako 750i e38 takže špatnej nebude. To že je to R6 twinturbo bych neřešil mě se taky líbí a asi bych jej bral jako jedinou možnou rozumnou motorizaci v Fku.

Zajímalo by mě jak si radar poradí s myškováním našich řidičů případně držení odstupu od auta kde jedou po dálnici šílenci 5-10metrů za autem při vysokých rychlostech ... a případně z myškama od řidičů či v koloně když ti z boku najíždí auto při stání nebo pomalé rychlosti zda si ho všimne a pustí jej nebo se odřete navzájem či to bere do nějakého uhlu. a začne asistent řvát a pustí auto před sebe.

Mě se Fko líbí a pokud bych jednou měl něco mít tak určitě by to byla právě 740i.

Co je za plány na upravu světel ?
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
oxik
Příspěvky: 2245
Registrován: stř bře 13, 2013 4:46 pm

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od oxik »

Konečně chvilka času, tak se taky vyjádřím :D Krásně napsaná recenze, Tom by mohl jít do nějakýho časopisu, nebo místo toho šaška Evanse moderovat nový TopGear :D

Mám ještě v živé paměti, když jsi mi posílal video jaký čudlík dělá jaký zvuk, v tomhle se shodneme, na to jsem taky úchylnej :D A musím uznat, že ty zvuky jsou fakt super :D

V Tomášově autě jsem se vezl něco málo přes 100km, kousek město, jinak dálnice/okresky cca 50:50..v JČ je nechvalně známá křižovatka Lety, kde jsou psych.brzdy včetně "hrbolů" nutících ke zpomalení. V jakémkoli autě, ve kterém jsem tudy jel, je to hrůza..bouchání všeho, auto se třese apod.. v F01 v comfort+ opravdu velmi jemné, až neznatelné..spíš je to takové plutí než jízda. Klimoška, sedačky včetně výhřevu a ventilace super, vše plynulé a neagresivní, akorát na místě spolujezdce mi dost vadil nedostatek místa pro levé koleno.

Motor je mazec. E38 740i sice zrychlí dostatečně, ale není tam takový to pořádný zatlačení do sedačky, to se mi naskytlo až v E65 750i..tady je to ještě silnější, ještě se Tomáš divil, proč mi to přijde divný :D Spotřeba mě velmi mile přakvapila, dokonce dle účtenky byla trochu nižší než co ukazoval PP. Idrive (myslím, že NBT) je taky peckovní, sice je tam až moc kravin jako přesný tlak v každé pneumatice apod., ale jako hračička je to dobrý. Soundsystém dle mě lehce lepší než L7 v E65, je to čistější a pro moje uši lepší, ale tady se názory rozcházejí. Řadička je na správném místě, bez ní by to tam vypadalo divně :D A jako jednu z nejvíc top věcí musím vyzdvihnout to dřevo, je fakt krásný, zvlášť, když se lehce ošetřilo..prostě super :D Přemýšlím, co bych tomu autu vytknul, možná, že je zatím moc drahý a až bude v rozumný ceně pro chudáky, tak to bude strašná ojetina..
EX E38 740i LPG orientblau 12/99 DF89547 Obrázek
Mondeo fnaftě, fmetle, fmanuálku, fhadru, na hlínách, bez čipešku :twisted:
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od Filozof »

mno pěkně vyzdvihnuté osobně si myslím jen poznatek k ojetině až bude za 2-3kila tak si myslím nejlepší koupě po takových majitelích jako je Tomáš protože se k tomu autu bude chovat pěkně a ještě tam dodělá nějakej echt upgrade nejen světel. Takže problém spatřuji jen v tom že 740i bude nedostatkové zboží a taky budou zbytečně předražené za 5-7let. Ale to jen díky skvělému motoru a bohužel málo aut ve výbavě s tímto motorem což je škoda. Z 90procent frčí nafta. :(
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od volf-m »

Filozofe o benzíny neměj strach, světem vládne naftové šílenství - jen nadšenci budou hledat 740i, ale odstatní bude magicky přitahovat písmenko D. Ty to máš horší, ty musíš 7er ještě kupovat po fandovi ;) Spíš má pravdu Oxík v tom, že až to bude za peníze pro nás chudé, tak to budou totální vraky.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Nějáké dojmy z F01

Příspěvek od Filozof »

No počítám bude to horké zboží jelikož se po bmwklubu i zde na foru bude protlačovat nejvíce tento motor a taky počítám stejně jako dnes shánět vybavenou 745i-750i e65 bude podobné s Fxx. Taky si drží cenu kolem 250k a Fko taky sjede dolů a bude se držet určité ceny.
Počítám že i po fandovi kusy nebudou spíše vyjimečně, takže zbyde možnost shánět kdekoliv budou a zjištovat stav auta.
To nás většinu ale dalších x let trápit nemusí. :lol:


Mě osobně zajímá jak se chová v Fku ten ACC zda toleruje magory na dálnicích a silnicí či městech nebo ne a bude dost řvát. Přecijen všichni jezdí na nárazníku případně dokáží někteří jedinci skočit z pravého do levého a bylo by zajimavé vidět jak se stím popere....případně ti co jezdí jako ožralí. Co systém bere jako že je ještě v pohodě a kde je hranice že zakročí....hlavně u těch najížděčů do pruhu pár metrů před auto. atd :-)
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Odpovědět