e65 a akumulátor

Nový design rv. 2001 - 2008
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: e65 a akumulátor

Příspěvek od volf-m »

Jsem docela rád, že jsem si to přečetl. Kdybych výhodně prodal tu svoji mrchu, tak bych chtěl nejlépe e66 a je dobrý s tím počítat. Když baterka umře neplánovaně je to asi kopec srandy.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: e65 a akumulátor

Příspěvek od JaraX »

u e65 není nikdy neplanovaně, to auto tě začně dostatečně dopředu informovat o tom že baterka už není ok, jak hláškama na budíkách, tak omezením přístrojů, prostě ti třeba ubere ventilator, výhřev sedaček apod
BMW service expert - http://www.jarax.net
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: e65 a akumulátor

Příspěvek od volf-m »

Tak gelovka by neměla chcípnout ze dne na den ne? U klasiky se mi to už stalo.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: e65 a akumulátor

Příspěvek od zzeli »

Jeste takovej debilni dotaz. Jde se bez vyndani LPG nadrze dostat na svorky baterie treba startovacima kabelama? I za cenu upravy koncovek? Asi teda by stacil jen plus pol ;) Neptejte se proc :D
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: e65 a akumulátor

Příspěvek od JaraX »

a prooooooč?
startovací kontakty máš vepředu
a ano, kontakty baterky sou dostupny i vzadu v pohodě, jen fyzicky nejde vyndat.
BMW service expert - http://www.jarax.net
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: e65 a akumulátor

Příspěvek od zzeli »

Aby, kdyz odejde baterka v LPG aute a clovek potrebuje par dni jezdit, tak aby mohl jednoduse nastartovat baterkou v kufru (nikoliv trvale pripojenou kvuli zkratu). Proste nouzovka bez prenaseni baterie. I kdyz jak nad tim premejslim, asi by to uplne samo neslo, pac se musi odklopit podlaha a bez dobiti ta baterka taky nebude startovat donekonecna... No, ale aspon vim :) Jeste teda posledni dotaz...jak dlouho zabere prohodit baterku v aute s LPG? Vubec nemam predstavu co obnasi vyndat toroid a vratit ho tak, aby vsechno fungovalo a nenastaly zadne skody. Dik.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: e65 a akumulátor

Příspěvek od JaraX »

jde o to co tam za nádrž, když je tam 80l nebo něco podobnyho tak za 2hodky, ale když je tam 103l co dáváme my, tak cca 5 hod, proto automaticky při montáží LPG dáváme novou baterku. AGM baterka vydrží v E65 10 let, tzn uplně stejně jako nádrž.
jinak ted jsem byl s jednim zakaznikem ve Fraknfurtu pro auto, na té jeho E66 umřel altík, jelikož odtah z frankfurtu by stal 30k, tak jsme koupil za 100 eček baterku a tu jsme dali paralerně do té E66 a jeli bez baterky, za 50-100 km dle stylu se to vybilo, pak jsme vyměnili baterku v E46 kterou jsme tam koupili, takle se pravidelně prohazovali baterky a dojeli jsme z Frankfurtu. Den po navratu z DE umřel altík i na té E46 :)
BMW service expert - http://www.jarax.net
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: e65 a akumulátor

Příspěvek od zzeli »

To jsem nekde cetl...s tim prohazovanim baterek, ze jste byli. Pokud to teda neni dalsi pripad. Jinak bez dobijeni je potreba asi jet co to da ne? Vypnout vsechno elektricky. Co se da vsechno vypnout pres idrive, pripadne diag? Treba takovy nivo...to je pres el. kompresor, to muze v prubehu jizdy zrat dost ne? Jak to porad koriguje, jestli to teda koriguje nejak casto...nevim jak to presne funguje, jestli tam je nejaka hystereze. DD je cajk. EDC snad tolik nezere i kdyz asi taky zbytecny ampery a to jede fakt furt. Pak asi nejakej vnitrni entertainment, treba logic :) Klima je jasna.
Tech 5 hodin nic moc a jeste cistyho casu profi technika. To se asi experimenty moc nevyplati :D Pri ty instalaci AGM kontrolujete i nejak altik? Jestli dava co ma, aby tu baterku neznicil? Stalo se uz nekdy, ze jste problem s baterii nebo dobijenim resili a museli vyndavat vic nez jednou?
Resp. casto se resi samovybijeni a to muze baterku znicit i kdyz je AGM ne?

Edit: Sorry, ze do toho tak dloubu, ale proste mi to neda spat :)
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: e65 a akumulátor

Příspěvek od JaraX »

- AGM baterku nezniči ani samovybijeni
- za celou dobu tu projelo cca 70 e65 servisem se samovybijela jen jedna - vytopena (panovi byvalej mechanik poradil že pylovy filtry sou zbytečny, ucpal se odtok z klimy, kondezat tekl do kobercu, po odstranění pruchody zespodu auta vyteklo z kobercu 40 litru vody. nasledně se auto začlo vybijet, vysledek byl oxidace konektoru zadni sedačky, opraveno. nejčasteji jsme řešili samovybijeni u E60 kde se vybijelo každé cca 5té-10té auto, to už naštestí neděláme
- baterku jsme u 103 l naádrže měnili jen 1x panovi kterej se nenechal ukecat na preventivni vyměnu 8lete baterky :D :D
- nivo se spoustí jen když někdo přistoupí do auta nebo se něco přiloží na pár sekund. najel jsem 200km s autem co mělo kompresor tak blbě umístěnej že šel slyšet a nikdy to nefoukalo za jízdy.
- DD žere řádove 1-5A (podle toho co dělá)
- EDC bude žrát tak nějak podobně
- nejvíc žere stejně motor, ten si veme klidně 30 A (VVT bude brát dost ten motorek musí mít neskutečnou sílu točit těma vačkama, jen pro info je cca 5x silěnšjí než motorek ruční brzdy.
- altík u E65 baterku nezniči, zaprve ty AGM baterky sou nesmrtelny, měl jsem jednu 8 let starou, vybitou, po zimě v mrazu měla 2,5V, nabito na 12,8, už tři roky slouží kolegovi v malotraktoru, navíc E65 když začně přebíjet tak dá hned vědět, ale to se děje spíš u nafty (je tam jinej altík), u benzínu sem nikdy neviděl že by to přebíjelo
- altík při LPG neřešíme, většinou u aut co hodně jezdí nechávm vyměnit ložiska v altíku a zkontrolovat (vyměnit) uhlíky. vodní altíky neřešíme vůbec, až jak se rozpadnou tak se opraví.

jinak bylo vtipny že když padalo napětí, tak jak krásně je udělanej ten power management, když to mělo málo, omezilo to samo komfortní funkce, ktery to postupně omezovalo víc a víc, postupně se to víc a víc naklánělo (omezení DD) a víc a víc tvrdli tlumiče (omezení EDC), v 11V vypadlo DSC a všechny stabilizační systémy, v 10voltech šla převodovka do nouzaku a v 9ti voltech zdechl motor.
jinak autu trvalo cca týden po tom co se vše opravilo než se naučilo mít zase krásně komfortní tlumiče :)
BMW service expert - http://www.jarax.net
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: e65 a akumulátor

Příspěvek od zzeli »

Skvely info, diky moc ;)
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Odpovědět