Servisovatelnost E65 - přechod z E39

Nový design rv. 2001 - 2008
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
PAX
Příspěvky: 154
Registrován: pon zář 08, 2014 12:01 pm

Servisovatelnost E65 - přechod z E39

Příspěvek od PAX »

Výhledově (rok, dva) koukám po ekonomické variantě 745i. Momentálně mám (daily) E39 528i a sváteční E38 750iL. Auta si servisuju sám, krom generálky motoru a repasu automatu snad zvládnu všechno. Jako s diagnostikou jsem si zatím vystačil s CarSoftem (INPU jsem ještě neměl čas a potřebu rozchodit). Tak a teď k věci. Časem najde čas odchodu E39 a jako jediný rozumný nástupce se mi jeví E65 745. Výbavu skutečně nepotřebuju, prakticky za potřebné považuji jen EDC a DD (a šíbr :) ). Jak náročný je přechod servisu z E39/38 na E65? Je mi jasné, že zesložitění nastalo zejména u elektroniky. Dá se E65 základně udiagnostikovat doma s vybavením za pár tisíc? Mechanicky nepředpokládám, že by byl servis násobně složitější - nebo mě opravte, pokud se mýlím. Jinak pro srovnání, E39 jsem pře 4 lety koupil s 300tis km (teď 440tis) pod 50tis Kč (sociál edition), spousta věcí dost opotřebovaná a následně vyměněna (startér, alternátor, 80% podvozku, čidla vačka/klika, ložiska a další hromada věcí). Co koukám za hranice, tak 745 s EDC/DD se dá sehnat okolo 5000E a nevypadají zanetbaněji než byla má E39.
Ještě pro kompletnost informace, jsem Ing elektroniky (FEL), živím se jako embedded programátor (realtime OS), osciloskop mám.
Tak jak byste můj postoj zhodnotili, zkušení majitelé a servismani E65. Jsem realista?

Díky.
E39 528i manual, 1996, LPG
R1100R
PAX
Příspěvky: 154
Registrován: pon zář 08, 2014 12:01 pm

Re: Servisovatelnost E65 - přechod z E39

Příspěvek od PAX »

Ještě bych dodal, že jako daily E65 bych nechtěl leštěnku, na denní cestování do Prahy je to spíš za trest (bát se, kdo mě zase odře). Na leštění mám E38.
E39 528i manual, 1996, LPG
R1100R
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Servisovatelnost E65 - přechod z E39

Příspěvek od volf-m »

Tvůj dotaz je docela obsáhlý, tak zkusím nějak odpovědět na vše svým, povětšinou kritickým názorem. Většina starších BMW co je na prodej je v hovnech, tak to bohužel je. V Čechách je to 9.5 aut z 10, v Německu třeba 7 z 10, takže je tam stále daleko lepší šance najít něco, co už není dopředu vražda. Motorizaci 745i chápu, 735i jede citelně hůř a problémy a náklady má stejné. Z výbavy jsou pro mě absolutně nutnost sedačky, pokud jsi seděl v základech E65/66 tak pochopíš, dále je příjemné mít příplatkové audio (Logic), webasto a zbytek jsou pro mě takové blbosti na machrování, ale v reálu bych to asi nevyužil. Auto co má EDC a DD se chová samozřejmě lépe, ale já bych chtěl, když už by byla E65/66, fakt dělníka, kterej dostane jen to aby neumřel a jsou to pro mě další náklady, pokud ale jezdíš trochu dynamicky, tak jdi určitě do něj. Ve srovnání s E39 a E38 je E65/66 velký pokrok. Co si budeme povídat, E38 je krásná, je to srdcovka, ale dneska už to na denní užívání moc není, jak z hlediska spolehlivosti, tak i s hlediska komfortu je překonaná. Diagnostiky se neboj, pořád je tu Aliexpress kde si pořídíš cokoli za pár drobných a servisní práce? Záleží jak co, na něco je přístup nahovno, ale obecně to není tragedie jak servisovat třeba VW. U E39 snad není závada, kterou do 10 tisíc investice neodstraníš, to ale u E65 neplatí, je to pořád sedma. Moje E39 tvrdě maká a nic nechce, dřív jsem na ně měl názor jako na takovou chudou E38, ale to auto má něco do sebe. Na druhou stranu je jich dneska plno na díly, spousta oprav už je dobře známá a popsaná, spousta elektroniky je repasovatelná. Jako alternativu k E65/66 bych doporučil ústecký gangsta povoz – VW Phaeton. Subjektivně se v něm cítím útulněji a díky konzervativnějšímu interiéru není přechod z těch našich retromrdek takovej šok. Phaeton je na vzduchu, hezky filtruje, do kufru si můžeš naložit téměř co chceš, místo tam taky je, sedačky moc pohodlné, osobně se mi líbí víc než ty v E65/66. Abych ale nepřechválil, tak třeba Navi a celkově ta grafika stojí za píču, zezačátku nevíš ani jak to nastartovat, všude milion tlačítek. Ne, ale je to hezký pořádný auto za menší peníze než srovnatelná 7, osobně bych to minimálně zvážil.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
PAX
Příspěvky: 154
Registrován: pon zář 08, 2014 12:01 pm

Re: Servisovatelnost E65 - přechod z E39

Příspěvek od PAX »

Díky za názor. K tomu VW - mám nějaký odpor ke koncernu, nejspíš proto, že v tom jezdí půlka národa.
E39 528i manual, 1996, LPG
R1100R
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Servisovatelnost E65 - přechod z E39

Příspěvek od volf-m »

To takhle nesmíš brát, většina majitelů BMW jsou taky idioti.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
dunnst
Příspěvky: 1311
Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisovatelnost E65 - přechod z E39

Příspěvek od dunnst »

By jsme to mohli zobecnit, že většina lidí jsou idioti? :-D
EX E32 740i LPG Obrázek EX Honda Legend KA9 LPG Obrázek Volvo S80 T6 LPG Obrázek
PAX
Příspěvky: 154
Registrován: pon zář 08, 2014 12:01 pm

Re: Servisovatelnost E65 - přechod z E39

Příspěvek od PAX »

No dobře, když odmyslíme od té idiocie, tak BMW je klasika - zadní náhon, dobrá technika bez (velkých) kompromisů, tradice (měl jsem E30, E36, E39, E38). Navíc ze všech těch starých BMW jsem měl dobrý pocit a radost z jízdy...
E39 528i manual, 1996, LPG
R1100R
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Servisovatelnost E65 - přechod z E39

Příspěvek od zzeli »

Rekl bych, ze e65 ma vice elektronickych zaludnosti jak o generaci starsi auta. A s temi zaludnostmi si vetsinou neporadis sam a budes muset k nejakymu guru typu Snejk, Jarax. Par let si procitam bmwklub a sonduju jake zavady muze e65 mit a obcas me prekvapi jake ty zaludnosti se objevuji, jake s jinyma autama nezazijes. Spolehlivost neumim posoudit, ale vetsinovy nazor je, ze to je drzak. Ovsem zase pak se taky rika, ze kdyz mas smulu a koupis pelech, tak se z toho uz nevyhrabes. Osobne mi na e65 vadi par veci, ale ty bych v daily aute asi neresil. Myslim treba nektere mizerne materialy interieru. Co se tyce vybavy...vetsina tech aut ma EDC a DD, takze bych se tomu nebranil a schvalne nevyhybal, naopak bych to vyzadoval, navic EDC tlumice maji mit delsi zivotnost. Takove ty sedmickove serepeticky...to je kazdeho soudneho cloveka vec, jestli to tam chce nebo ne. Komforty ma taky skoro kazda sedma, logic taky, takze zase bych se toho nevzdaval, kdyz je tak lehke to tam mit. Navic kdyz koupis vylozenou holotu, ktera se navic jeste bude srat, tak te to auto bude stvat. U vybavenejsiho kusu mu nejaky vrtoch promines. Velka vyhoda by melo byt podstatne mensi mnozstvi rzi oproti starsi generaci.
Kdyz koupis dobry kus bez drahych pruseru, tak myslim neudeas chybu a auto bude delat radost. Trochu drazsi servis by se mel vratit na radosti z jizdy :) Osobne uvazuju stejnym smerem, chtel bych tu techniku okusit, ale jeste jsem se uplne nerozhodl, protoze e38 slouzi stale dobre, levne, bez pruseru. Dobra e65 je cenove porad dost vysoko nez abych sel a proste to koupil na zkousku.
Na VW mam stejny nazor a odpor ke koncernu i kdyz bych byl treba spokojen, ale BMW dokaze nabidnout zkratka vic.
Jinak zajimavej topic, jsem zvedav, jak se bude vyvijet :-)
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
spellcross
Příspěvky: 144
Registrován: čtv úno 09, 2017 1:00 pm

Re: Servisovatelnost E65 - přechod z E39

Příspěvek od spellcross »

volf-m píše:Tvůj dotaz je docela obsáhlý, tak zkusím nějak odpovědět na vše svým, povětšinou kritickým názorem. Většina starších BMW co je na prodej je v hovnech, tak to bohužel je. V Čechách je to 9.5 aut z 10, v Německu třeba 7 z 10, takže je tam stále daleko lepší šance najít něco, co už není dopředu vražda. Motorizaci 745i chápu, 735i jede citelně hůř a problémy a náklady má stejné. Z výbavy jsou pro mě absolutně nutnost sedačky, pokud jsi seděl v základech E65/66 tak pochopíš, dále je příjemné mít příplatkové audio (Logic), webasto a zbytek jsou pro mě takové blbosti na machrování, ale v reálu bych to asi nevyužil. Auto co má EDC a DD se chová samozřejmě lépe, ale já bych chtěl, když už by byla E65/66, fakt dělníka, kterej dostane jen to aby neumřel a jsou to pro mě další náklady, pokud ale jezdíš trochu dynamicky, tak jdi určitě do něj. Ve srovnání s E39 a E38 je E65/66 velký pokrok. Co si budeme povídat, E38 je krásná, je to srdcovka, ale dneska už to na denní užívání moc není, jak z hlediska spolehlivosti, tak i s hlediska komfortu je překonaná. Diagnostiky se neboj, pořád je tu Aliexpress kde si pořídíš cokoli za pár drobných a servisní práce? Záleží jak co, na něco je přístup nahovno, ale obecně to není tragedie jak servisovat třeba VW. U E39 snad není závada, kterou do 10 tisíc investice neodstraníš, to ale u E65 neplatí, je to pořád sedma. Moje E39 tvrdě maká a nic nechce, dřív jsem na ně měl názor jako na takovou chudou E38, ale to auto má něco do sebe. Na druhou stranu je jich dneska plno na díly, spousta oprav už je dobře známá a popsaná, spousta elektroniky je repasovatelná. Jako alternativu k E65/66 bych doporučil ústecký gangsta povoz – VW Phaeton. Subjektivně se v něm cítím útulněji a díky konzervativnějšímu interiéru není přechod z těch našich retromrdek takovej šok. Phaeton je na vzduchu, hezky filtruje, do kufru si můžeš naložit téměř co chceš, místo tam taky je, sedačky moc pohodlné, osobně se mi líbí víc než ty v E65/66. Abych ale nepřechválil, tak třeba Navi a celkově ta grafika stojí za píču, zezačátku nevíš ani jak to nastartovat, všude milion tlačítek. Ne, ale je to hezký pořádný auto za menší peníze než srovnatelná 7, osobně bych to minimálně zvážil.
jaká grafika a navi? všechno ve všem stojí za hovno!
Iphone, waze, navigon, spotify budou vždycky o krok napřed a navíc si na to zvykneš jenom jednou.
740i, automat, '99
735i, manual, '96, DK20202
725tds, automat, '96
728i, manual, '99, DN00379
735i, automat, '00, DN64848
Ex e32, 730i, R6, '92

BMW, Z3, 99, manual, 2,8i
BMW, 330d, e46, 99, 135kW
BMW, 525d, e39, 2003

a pár dalších untercarů...
Uživatelský avatar
oxik
Příspěvky: 2245
Registrován: stř bře 13, 2013 4:46 pm

Re: Servisovatelnost E65 - přechod z E39

Příspěvek od oxik »

V tom phaetonu systémová grafika působí dost archaicky a třeba změna výšky nestačí jen zmáčknout cudlik, ale musí se zmáčknout cudlik a pak otočit centrálním knoflikem pod obrazovkou. To poprvé necekas.
EX E38 740i LPG orientblau 12/99 DF89547 Obrázek
Mondeo fnaftě, fmetle, fmanuálku, fhadru, na hlínách, bez čipešku :twisted:
Odpovědět