Zrovna jsem řešil s mechanikem motory BMW a protože jich tady taky pár odservisoval říkal že i ty naše M52 ky chtějí prostě GO po 500tis km a 20letech kterých má většina z nás ani o tom nevíme.
Prostě některé díly se opotřebovávají a je potřeba to nejduležitější povyměnovat pokud chceme mít jistotu že je vše ok.
To samé V8 tam říkal o něco dřív jen díky teplotě a rychlejší degradaci vodících lišt plastových a dalších několik věcí prostě klasika. A to prý dělal generálku motoru a je to někdy pěknej výdrb když se přijde na další a další věci co nevydrželi.
Pokud je to klasika a díly dorazí v pořádku tak není problém do týdne mít auto hotové. Ale prý to bývá málo protože hodně mechaniků dělá mezi tím spousty dalších věcí a proto lidi čekají třeba několik týdnů nebo se čeká na něco co nedorazilo a trvá to třeba o několik dní déle ...
Jeden den se prý vytáhne a rozdělá motor do provosoučástek a sepíše se seznam věcí na výměnu a objednají se díly. Druhý den max třetí se vše poskládá pokud vše dorazí jak má. Případně se přeobjedná pokud něco nedošlo ale do týdne je vše hotovo. Pár motorů takto zvládl a předával do týdne a někde se něco občas sekne a trvá to i 3týdny viz calif apod.
Takže jo prý na naše poměry co jsou tak R6 i V8 jsou držáci protože prý vše nové je oser a sere se to kde jde. Hlavně elektronika a turba už nevydrží co stará škola jak říká. A prý nechápe kolik lidí ještě dnes potká co žije v omylu a lije 30ku olej do benzínových motorů... většinou mladí už vědí ale ženy nebo lidé co moc nerozumí technice tak spíše ti žijí ještě v omylu a bohužel pak ty motory vypadají.
Jinak docela ubývá domácích kutilů co to lepí izolepou a nějakou zahradní hadicí apod. a přibejvá dost lidí co chtějí poctivej servis i u e46 apod. což jej mile překvapilo poslední roky narazil na pár fandů co si dělají z části servis sami a byl rád že to vše je jak má být. Takže se třeba u části lidí dočkáme i kvalitně servisovaných aut.
Bavili jsme se o 7er celkově autech a říkal že jo e32 a e38 dejme tomu ještě se dá rozumě odservisovat kde odchází elektronika ale ty moduly stojí pakatel. Navíc říkal že stačí rozdělat a vyměnit nějaké součástky a zase to dlouhé roky funguje. Prostě kondenzátory a další součástky mají své roky. A pokud by se ujmul šikovnej elektrikář tak zrepasuje jednotky v autě a auto další dlouhé roky funguje. Tak je nejhorší prej koroze jinak jsou to prej skvělá auta a jedna z nejlepších 7er co jsou dle jeho slov. S čímž jsem taky souhlasil.
Problém je už u generace e65 a výše kde to stojí stále moc ještě a elektronika je daleko složitější a dražší na výměnu součástek a taky na vybavení. U e32 - e38 řekl že ti stačí hloupé kopyto pájka s cínem a odsávačku ale u e65 už to chce dražší vybavení protože jsou tam klasické ale i SMD součástky atd. a to se nebavíme o další generaci Fxx tak to už je plánované od výroby aby to odcházelo postupně a člověk jezdil více do servisu
Já osobně si myslím ohledně tohoto fora že se tady furt bude udržovat komunita lidí ...a těch 10-20lidí sem bude chodit dál. Znám lidi co by zase e38 rádi a tak snad přijde doba kdy těch aut bude méně ale zato větších fandů přibude. Já si jednu garážovanou 750ku taky dokážu představit. Zatím bohužel jen představit ... reálně mít auto na ježdění a druhé jako mazla na léto a víkendy je ted v nedohlednu.