Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Spooner »

Repliky 20" Alpin jsem ještě neviděl. Kdo to vyrábí? :)
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Honza164 »

S tím V12 to musí být ještě jiná liga, než V8. Jj, je to fakt paráda. Mám to stejně. Člověk do toho sedne a už ho nezajímá okolní svět. :)
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Honza164 »

V jakém rozmeru a kdo to vyrábí, nevím. Ale urcite existuji.

Ja sam teď toužím po bbs rk 003. Kdyby někdo věděl, ať da vedet:D
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Raisidlo77 »

Ty BBS jsou pěkná kola, dokonce bych o jedněch nevyužitých originálech v Brně věděl když budeš chtít. Ale příjde mi to moc "sport a moderna" na E32, zvaž to dobře Arnoště ;) ...

Jinak, co se takhle už potkat, když jsme "takybrňáci" ? :D Alespon bych nemusel psát ten dlouhý příspěvek o chladičích, ale předal své zkušenosti verbálně :)
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Spooner »

BBS RK mi taky k 7er moc nesedí. Popravdě se mi ten design nelíbí vůbec :D
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Honza164 »

Mě se právě ty kola na e32 dost líbí. Viděl jsem je na sedmě naživo, když jsem se jel na jednu podívat do Německa (devátá strana meho vlakna úplně dole) a od te doby je chci na svou. Ty kola nejsou moc fotogenická, ale v reálu se mi fakt líbí. Víš něco víc o těch kolech? Opravdu to jsou RK 003, tzn. 17ky?

No kvůli těm chladičům jsem ti chtěl psát, jestli si to nezapomněl sepsat. Tak jo, napiš mi kdy se ti hodí ;) Když bude hezky, tak vytáhnu 7edmu :)
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Spooner »

Trochu to tady zase oživím :).

Dlouhé zimní večery a role alcantary uprostřed ložnice mě donutily konečně se dokopat k opravě stropnice.
Jak jsem psal, začalo to malou "bublinou" nad zadními sedadly, ale gravitace je svině a starý lepivý pozůstatek molitanu v E38 taky :D.

Koncem loňského roku bylo dokonáno dílo zkázy a stal jsem se majitelem pravého baldachýnu :roll:.
IMG_20190121_084645.jpg
Naštěstí jsem měl v záloze longovou stropnici od Hermanna, kterou jsem od něj před pár lety dovezl. Díky tomu jsem mohl začít řešit celý problém, aniž bych sáhl na své auto. Koncem roku jsem tedy odvezl druhou stropnici a 2 metry alcantary čalouníkovi a čekal jsem co z toho vyleze.
Cca v půlce ledna mi zazvonil telefon s tím, že stropnice je hotová. Dovezl jsem ji tedy domů a řekl si, že teď to musí být rychlá akce, protože jsem nechtěl, aby se na nově očalouněnou stropnici zbytečně dlouho prášilo nebo se nějakým omylem zašpinila nebo poškodila.
Nejbezpečnější místo, kam jsem jí mohl dát je v autě na svém místě.
Začal jsem tedy rozebírat interiér, abych se dostal ke stropnici. Tzn. aby šlo vytáhnout stropici, musí se sundat A, B, C sloupky. Pro sundání B sloupků je potřeba sundat nejprve spodní část sloupku s dřevěnou lištou a kvůli nim je ještě potřeba sundat plastové nášlapové lišty. No a samozřejmě sametky ze všech dveří. Dále jsem mohl pokračovat se stropními madly, clonítky, světýky atd. Všechno jsem bezpečně uložil do kufru a mohl jsem se vrhnout na stropnici.
IMG_20190121_101923.jpg
Jsem moc rád, že mám verzi long, protože těch pár centimetrů navíc mi hodně ulehčilo práci. Stačilo vytáhnout zadní sedák, zadní bočnice, přední hlavové opěrky a sklopit přední sedadla. Když jsem viděl vše v jedné rovině, tak jsem se trochu zhrozil, jestli nebude překážet zadní monitor, ale naštěstí to bylo v pohodě. Stropnice byla za pár vteřin venku.
IMG_20190121_094809.jpg
IMG_20190121_100538.jpg
IMG_20190121_100530.jpg
Jenže teď nastal další problém...
Abych mohl dát do auta "novou" stropnici bylo nutné vytáhnout a očalounit také posuvný kryt střešního okna. A ten bohužel nejde vytáhnout, aniž by se vytáhl celý šíbr ven z auta. Takže i když mi to nebylo příjemné, tak jsem povolil po obvodu nespočet šroubů a tu velkou těžkou potvoru jsem vytáhl ven.

Jenže tím problémy teprve začaly :roll:.

Pro vytáhnutí krytu šíbru je potřeba ho ještě rozebrat. A protože jsem chtěl vytáhnout i čalounění, které není běžně vidět (pouze kousek při nadzvednutém střešním oknu), tak jsem musel demontovat celý střešní plechový kryt.
K tomuto úkonu jsem dostal pár telefonických rad od Miloše z SK, který tento stejný problém řešil nedávno na své 750iL. I tak jsem musel sám nejdřív pochopit celý princip mechanismu, abych byl schopen vše rozebrat a hlavně posléze zase složit dohromady. Po ne úplně jednoduchém rozebrání šíbru bylo čalounění rovné plochy posuvného krytu už celkem jednoduché. Takže zavzpomínat kde co bylo přišroubované, zacvaknuté, zapojené do sebe a znova vše poskládat do původní podoby.

S čím jsem ale nepočítal byl celkem těsný posuv krytu po kolejničkách. Což alcantara s 2mm vrstvou molitanu nezvládala úplně podle představ. Nebo spíš to nezvládala vůbec. Takže znova celé rozebrat a alcantaru strhnout. Kůži jsem si vzal domů a dva dny jsem doma blokoval konferenční stolek v obýváku a dělal bordel. Nejprve jsem musel ručně otrhat všechen molitan, který držel fakt kvalitně. A potom jsem místo vedle místa čistil celou plochu obyčejným holítkem, aby byla alcantara zespod co nejhladší.
Untitled 1.jpg
Ve chvíli, kdy jsem dokončil tuto nezávidění hodnou práci jsem kůži nalepil na kryt a mohl jsem celý šíbr znova poskládat :mrgreen:.
Když vše chodilo a jezdilo hladce podle mých představ, tak se mohlo střešní okno vrátit do auta.

Zároveň se střešním oknem jsem využil vytáhnuté stropnice a vyřešil "wiring management". Konečně jsem mohl pořádně a podle svých představ zkoordinovat kabel k přední a zadní kameře, protože do teď byly dráty jen tak nějak zastrkány pod stropnici. Teď už má vše přesný řád a dráty jsou připevněné páskou ke střeše.

Když bylo i toto připravené, tak konečně přišla na řadu "nová" stropnice.
Teď už mi nebylo úplně jedno v jakém stavu projde zadními dveřmi, proto byla potřeba větší opatrnosti. Ale jak jsem psal výše, long je pro výměnu stropnice jako stvořený, takže to sice bylo na milimetry, ale bez komplikací :).

Stropnice byla v autě a já mohl pomalu kompletovat interiér. Áčkové sloupky a kryt s ovládáním šíbru jsem měl už připravené, takže to byla rychlovka.
Do B a C sloupků jsem se pustil postupně o volných chvílích. Ale na to jsem už tolik nespěchal. Hlavní cíl bylo co nejrychleji dostat do bezpečí do auta stropnici a zbytek by byl příjemný bonus, protože než auto vyjede z garáže, tak uběhne ještě minimálně měsíc nebo dva.
Naposledy upravil(a) Spooner dne stř úno 06, 2019 8:20 am, celkem upraveno 1 x.
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Spooner »

"Naštěstí" se nějak seběhlo, že jsem měl volný sobotní večer, takže jsem šel spát o půl 3 ráno. Ale šel jsem spát s pocitem, že stropnice je komplet hotová :).

Začátkem všeho bylo stržení staré látky a čištění podkladových ploch. Doporučuji všem to nedělat doma :D.
Začal jsem B sloupky, které se zdály jednodušší, ale přece jen nebylo úplně jednoduché se poprat s otvory na pásy, viz poddajnost alcantary níže v poznatcích.
IMG_20190131_174432.jpg
IMG_20190202_201504.jpg
Untitled 2.jpg
IMG_20190202_211734.jpg

Ale zpět ke sloupkům. B sloupky byly úspěšně hotové a na svém místě, proto přišla řada na ty Céčkové. Dlouhá obvodová hrana, ostré úhly, profilovaný vnitřní otvov, nic jednoduchého, ale nakonec se i tyto dva kousky povedly podle mých představ.
Jeden můj sloupek měl ulomenou packu pro přišroubování, takže jsem sáhl do zásob a vytáhl kryt sloupku od Hermanna, který byl v pořádku.
Tady si dovolím malou vsuvku... Měl jsem celkem troje sloupky (moje, Hermannovy a ze 750i, kterou jsem kdysi rozebíral na díly) a zjistil jsem, že ty nejstarší z roku 1996 jsou jen samotný kryt, zatímco moje 1998 a Hermannovy 2000 už mají kryty podlepené tlustou odhlučňovací hmotou. Něco na způsob molitanu, ale mnohem hutnější. Takže pokud by někdo z nějakého důvodu měnil kryty C sloupků, určitě bych volil ty novější s odhlučněním :).
IMG_20190131_170312.jpg
IMG_20190202_223150.jpg
IMG_20190202_225853.jpg
Čtyři sloupky hotové a mohlo se skládat. Tzn. nasadit sametky kolem dveří, které plní i funkci uchycení stropnice a všech 6 sloupků, vrátit bočnice zadních sedadel, nacvaknout a přišroubovat zadní nášlapové lišty, zapojit a nacvaknout zadní sedák.
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Spooner »

A hotovo :). Od přivezení stropnice od čalouníka trvala celá akce 3 týdny.

Snad se to dalo přelouskat, protože jsem plný dojmů a nabitých zkušeností, takže je někdy těžké korigovat tok myšlenek :D.

Na závěr přidám pár poznatků...
- Nikomu to nepřeju, ale čeká to bohužel opravdu každého :(. Vzhledem k tomu, jak ten molitan po 20 letech vypadá se divím, že to ještě někomu vůbec drží. A pokud ano, tak to drží drží jen silou vůle. Každý si může vyzkoušet na nějakém méně viditelném místě trochu přitlačit prstem na svoji stropnici nebo sloupky. Pokud zůstane viditelné místo doteku a molitan působí jako plastelína, je to konečná...

- Nevím jak u stropnice, ale nemá cenu kupovat v BMW nové sloupky. Kupoval jsem takto před pár lety fungl nový řidičův A sloupek a je na tom stejně jako všechny ostatní sloupky ze 3 sad, které mám doma. Molitan je lepkavý, bez původní pružnosti a kdybych chtěl, tak sundám látku stejně jako u starého kousku :?.

- Když už byste to někdo řešil, snažte se udělat co nejvíce práce sami. Zabere to čas, ale myslím, že v opačném případě by se člověk nedoplatil. Klidně nechat očalounit úplně vše, ale demontáž, montáž zkusit sám. Nedokážu si představit, že by někdo trávil tolik hodin s rozebíráním a skládáním interiéru, šíbru a hraním si s metry kabelů, které tam všude jsou. Navíc lazení šíbru do původní (čti dokonalé) polohy, s tím si nikdo nebude hrát do posledního detailu jako si to udělá člověk sám na svém autě. A to ani nemluvím, kolikrát jsem si během toho všeho umyl ruce, abych nic nezašpinil :lol:

- Alcantara má oproti původní látce velkou nevýhodu v tom, že není pružná a tolik poddajná. Toto je důvod proč musely být kolem otvorů šíbru a stropních madel švy, viz fotky níže. Ale na druhou stranu jsem to vyžadoval i kdyby to šlo nějakým způsobem natáhnout. Přece jen kůže a švy patří k sobě a bez nich by to nebylo ono :).

- Při montáži C sloupků jsem zjistil, že DSC plato a plato s roletkou si brzy vyžádají stejný proces... Není to nic akutního a už vůbec to nejde poznat, ale původní čalounení už má své za sebou.

- Poslední původní části stropnice mi zůstaly clonítka a stropní čidlo pohybu. Clonítka budou celkem oříšek. Hlavně kvůli zrcátek. Původní látka je totiž kolem zrcátek zatavená/zalisovaná a to není jednoduché vytvořit v domácích podmínkách. Většina čalouníků se s tím nesere a očalouní to komplet. Tzn. člověk příjde o zrcátka. A s tím se nehodlám smířit. Vím ale o čalouníkovi, který to zvládl i se zrcátky. Takže čekám na detailní fotky a uvidím co z toho vyleze.

- Poslední díl je kryt čidla pohybu. Bylo mi líto zbytečně zničit kryt v super stavu, abych ho čalounil. Už teď vím, že to díky jeho tvarům bude problém. Proto, kdyby se někomu válela předfaceliftová varianta, s čalouněním v jakémkoliv bídném stavu, tak mám o ni zájem :!:

- poslední poznatek je, že původní clonítka a čidlo pohybu nejsou naštěstí odstínem úplně mimo od alcantary. Tzn. při běžném pohledu to do očí nepraští. Clonítka bych dokázal mít původní pořád, čidlo bych chtěl očalounit, protože přece jen je to díl uprostřed stropnice. Největší barevný rozdíl je až při focení bleskem. Ten hned odhalí pravdu :).
Naposledy upravil(a) Spooner dne stř úno 06, 2019 8:23 am, celkem upraveno 1 x.
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Spooner »

A tady nějaké fotky výsledku :)
1.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.JPG
7.JPG
8.JPG
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Odpovědět