Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

O lakování se postaral Huff, tak třeba budě vědět víc. Já jenom napíšu, co mi psal v mailu, snad si moc nepotrpí na GDPR :)

...v kvalitním odrezovači, základovka, dvě vrstvy alkytonky, mezi nimi jsem to slabě poprášil sprejem, aby byla jistota, že se žádné místo nevynechá podruhé.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Tak o víkendu jsem konečně zahájil sezonu a jak jinak, než jízdou do dílny. :) Proběhla výměna kapaliny v servu a nivomatu.

Postupoval jsem přesně podle manuálu.
1. Injekční stříkačkou jsem vysál původní kapalinu. Ta byla hnědá, až černá. Podle mě ji nikdo nikdy neměnil, navíc ji v nádobce bylo málo.
2. Nalil jsem novou kapalinu. Použil jsem přímo Pentosin CHF 11s. Kapalina se má nalít 25mm pod hranu nádobky. K měření jsem použil šupleru.
3. Do kufru se má naložit 150kg. K tomu jsem použil dva 50l sudy nalite vodou, kanystr na 25l, ve kterem byla taky voda a 25kg mořske soli v pytli :lol:
4. Nastartoval jsem motor, otočil jsem tříkrát volantem na jednu a na druhou stranu. Potom jsem motor vypnul.
5. Potom se má zvednout zadek auta, aby obě kola byla ve vzduchu. Počkat cca 2 minuty, zkontrolovat kapalinu a to je vše.

Celou dobu mi při jízdě jaksi poskakoval zadek auta. Ted, když je tam kapaliny kolik má být, tak poskakování ustalo. Ujel jsem asi 40km, tak doufám, že nežiju v placebu, ale fakt mám pocit, že je to jinde. Bylo by to super, protože by to znamenalo, že tlakove zásobníky jsou v pořádku a nebudu to toho muset nasypat další balík. :) Zbylo mi ještě víc jak litr Pentosinu, tak přemýšlím, že tu kapalinu letos vyměním znovu.
Přílohy
WP_20190511_14_31_10_Pro.jpg
WP_20190511_15_36_06_Pro.jpg
WP_20190511_15_28_17_Pro.jpg
WP_20190511_15_35_55_Pro.jpg
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od zzeli »

Na to existuje manual? :)
Obavam se, ze kdyz ted kouknes do nadrzky, tak olej bude uplne stejne cernej jako byl. V okruhu serva a rizeni, v tlumicich a v koulich je hafo oleje, takze ten necely litrik noveho v tom jen zasyci. Ono staci jen nalit novej a nastartovat, pak je smutny sledovat nadrzku, jak se to smicha s tou srackou, co tam zbyla. Na druhou stranu to je mozna takhle dobre, protoze ten novej olejicek by oproti te masticce, co tam kolovala predtim, mohl delat problemy. Treba by to mohlo zacit nekde tect, vrzat servo, nebo jit ztuha rizeni.
Dale pak pokud by se stalo, ze se okruh zavzdusni v zadnich partiich (za kostkou), tak nez se odvzdusni, tak je auto skutecne houpavejsi. Casem se to samo odvzdusni a dostane se to do puvodniho stavu tvrdosti.
Zazrak od te "vymeny" fakt necekej. Jeste dulezita vec. Ten cerny olej co si odsal byl spis do cervena (do hneda) nebo do zelena (do sediva). Michat zeleny a cerveny se totiz nedoporucuje. Na druhou stranu spousta sedmicek s nivem spokojene jezdi na cerveny olej. Je to stejny jako s chladici kapalinou...kdyz je v aute modra, je dobre pokracovat v modre, kdyz cervena, tak radeji znova cervenou.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
kubbacher
Příspěvky: 63
Registrován: ned bře 20, 2016 7:06 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od kubbacher »

Hlavní věc je, že ti funguje. Tvůj postup je stejný jako jsem viděl v manuálu a já postupoval stejně a funguje to.
Koukám na ten motor, na fotce vypadá vyšperkovaně, věřím že takto je i v reálu.
Shodou okolností jsem o víkendu prováděl statickou zkoušku a bohužel mě jedna hadice mezi koulí a tlumičem praskla, hadice je nová, min. 2litry Pentosinu skončilo na podlaze v garáží, čili zase rozborka a zítra k výrobci řešit reklamaci, pro jistotu jsem sundal i tu na druhé straně a budu řešit nové ještě odolnější hadice, ještě že mě to nepotkalo někde na cestě.
E32 - 750iL - díky Clausi Luthe
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Spooner »

Honza164 píše: stř kvě 15, 2019 2:39 pm K tomu jsem použil dva 50l sudy nalite vodou, kanystr na 25l, ve kterem byla taky voda a 25kg mořske soli v pytli :lol:
Hezky sis poradil :D
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Spooner »

kubbacher píše: ned kvě 19, 2019 3:34 pm ... ještě že mě to nepotkalo někde na cestě.
To by mohl vyprávět Kajec, když se mu za jízdy stalo to stejné při cestě na sraz na Slovensko :)
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

zzeli: To, že bude olej po chvilce černý, to je mi jasný. Celý okruh má 1.8l. Nalil jsem tam 0.8l, takže tam koluje litr stare kapaliny. Proto přemýšlím, že to vyměním znovu (a ani druhá výměna nepomůže k tomu, aby byl okruh čistý). Jaká kapalina koluje uvnitř, jestli ji někdo měnil za nějakou jinou, nebo ne, jak to u 25let stareho auta poznat? :) Já myslím, že je tam ještě to původní, co se tam nalilo v továrně. Usuzuju to podle celkoveho stavu vozu. Jak to auto za ty dva roky pozoruju, tak vidím, že to auto zas tak moc nikdo neservisoval, ale zas tak moc to s ním ani nejezdil. Za první tři roky to mělo celkem vysoký nájezd, cca 70 000km, pak prý původní majitel zemřel a po něm to měl jeho bratr. Tam už je konstatní nájezd 10tis. ročně. Předchozí majitel s tím najel 4000km za 5 pět let, protože má ještě e23 a měl e28, kterou prodával zároven s mojí sedmou. Těch současných 210 000km by se tomu daly veřit. Vetší problem je ale čas. Čas má vliv na stáří různých materiálů, to je problem, se kterým se všichni milovníci starých vozů potýkají. Pořád je to ale lepší, než nějaký dobastlený kousek nějakým kutilem (až teda na ty blbe Eibachy, co tam mám).

kubbacher: Jo, asi to funguje, otázka jak dlouho ještě bude :lol: .
To, že ti ale praskla nová hadice, to je k naštvání. :( To byl origo díl, nebo druhovýroba?
Jo, motor vypadá pěkně, přiložím foto. Akorát se mi loupou ventilová víka, takže shodit, přelakovat a rovnou přetěsnit. Možná na příští sezonu. Ale jinak na 25 let slušný, najdou se novější auta, která mají motorove prostory v horším stavu, takže pohoda :)

Spooner: jj, na starem baraku se vždycky najdou nějake pomůcky :lol:

No jinak co noveho?
Práce na autě se rozběhli na plne obrátky. Celá přední náprava je dole. Podelná ramena jsou dole. Polyuretany jsou pryč, místo nich se nalisují původní silenty, pružiny jsou taky připraveny. Doufám, že se mi podaří je stáhnout, jsou tak vysoke, že se mi ani nechce veřit, že tam patří. Taky jsem koupil originální střední tyč řízení a vyměnil i tu páku řízení. Nic tomu nebylo, ale když už se v tom hrabu, tak at je to všechno nove. Za tento víkend jsem to stačil akorát rozdělat, namontovat střední tyč a páku, napojit čepy a všechny šroubky kompletně vyčistit a vše si připravit na příští víkendovou montáž. Jestli se to bude i po teto opravě chvět, nebo třepat, tak to asi zapálím. Celý předek je bud z origo dílů, nebo z Lemforderu.
No a ještě jsem přikůpil vyfuk :D
Přílohy
WP_20190520_08_15_18_Pro.jpg
IMG_3260.JPG
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
kubbacher
Příspěvky: 63
Registrován: ned bře 20, 2016 7:06 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od kubbacher »

Hadice se snad v druhovýrobě ani nevyrábí, mám to udělané na zakázku, dnes jsem s tím poslal ženu na reklamaci :D
Ale ty tlaky v té soustavě jsou poměrně vysoké, vím že jsem všechny spoje musel dotahovat hodně na fest.
Fotka motoru parádní, pro mne inspiratívní, alespoň u sebe vidím ty rezervy, což mne motivuje.
Ten tlumič výfuku máš nový?
Ty pružiny jsou téma samo pro sebe, právě minulý týden se mě je nepodařilo natolik stáhnout, abych je nasadil na repasované Edc tlumiče. Tak jsem to všechno sbalil a poslal té firmě co mě je repasovala, tak jsem zvědav, jak se s tím chlapci poperou.
Snad už konečně o víkendu vyjedu, ale nevím.
Tak držím palce s víkendovou montáží.
E32 - 750iL - díky Clausi Luthe
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Huff »

Stahovák na pružiny mám, kdyby bylo potřeba.
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Spooner »

kubbacher píše: pon kvě 20, 2019 4:02 pm Fotka motoru parádní, pro mne inspiratívní, alespoň u sebe vidím ty rezervy, což mne motivuje.
Fakt krása. Skoro bych řekl, že je to nějaký dobový propagační leták :)
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Odpovědět