Filozof - E38 728ia Schwarz II

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

je to náročné.

Olej vyměněn v ZP-AUTOMATIC který je v Blučině.
Cena 6600kč s DPH.

Bylo řečeno že jsem to trochu přejel ale jinak v pohodě. Olej tmavší světle hnědý. Automat je prej ok na to jak mám staré auto a nájezd real kolem 400-450k počítám.

Takže za mě spokojenost. Peněženka brečí tento měsíc to je 11,8K pryč a to nás čeká ještě dalších 20-25k postupně během dalších pár měsíců.

Nezdá se to ale prachy lítají komínem. Zato auto jezdí pocitově dobře po výměně čidla vačky ožilo a spotřeba hodně padá dolů a po výměně oleje u některých převodů ani necítím že se změnili jiné cítím cca stejně zlehka.
Ale proti otcové převodovce v 530xd E61 to je fakt jinde. Ta je po repasu a opravdu nepoznáte řazení vubec. Tam je to prostě z říše pohádek.
Před repasem bylo u táty cítit v 5er jak to cuká a klouzal v otáčkách a kolísaly otáčky při konstatní rychlosti takže měnič se 2roky zpátky řešil.
Od té doby má cca 80-100tis navíc a je spokojenej. Automat jak nový a jezdí na pravidelné výměny oleje co 50-60tis.

Dám i nějaké fotky na rajce jak bude chvilka.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Tak jsem chtěl doplnit chladivo do klimatizace a už na 3tím místě mi řekli za 1,3Kg chladiva že chtějí skoro 3tisice. :shock:

Tak zvažuji alternativu R134a prostě objednat jak se kupují flašky v cizině s chladivem jsou 10x levnější jako v ČR díky EU buzeraci s globálním oteplováním ... no prostě super. Prý bereme od USA dovozců pouze. Proto se tu rozrustá černý trh s chladivem z polska a číny atd.

Jenže já nepotřebuji 13kg flašku.
https://auto.bazos.cz/inzerat/105556740 ... -R134a.php

přemýšlel jsem nad tímto kdyby bylo v ČR stačí mi dvě náplně.
https://www.ebay.com/p/A-c-Pro-Refriger ... 7018813786

Případně máte zkušenosti kde na moravě sehnat 1,3kg levně chladiva do klimy ? :)
Případně koupit hotové flašky 2-3ks http://www.autodoplnkyfro.cz/klimatizac ... r-ice.html

Díky.

Nic jiné mě nenapadá.

PS: o víkendu měním klimavrtuli a ještě budu řešit pískající brzdy. Když zastavuji je to jak vlak kdyby přijel a dělají to přední destičky co tam jsou chvilku....takže asi hrubší směs kovové piliny. :shock: :)
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Raisidlo77 »

Hele ale s tou klimou si děláš už vážně jenom prdel, že jo ... ? :oops: :oops:
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od calif »

Já platil 2500kc za médium....
Brzdy mi taky pískaly, kombinace origo kotoučů a ATE desek je OK, takže doporučuji ATE...
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Ne protože EU zmanipulovala ceny a R134a se dá sehnat v pohodě za pár korun v zahraničí.
Ale už mám servis kde dělají za 1gram za 1kč což jsem schopný akceptovat stím že to vyčistí ...

JE to čistá zlodějina prostě a prasárna ...chápu že když někteří hážete desetitisíce do auta co čtvrt roku nebo statísíce že to je pro vás prd ale já bych rád cpal prachy účelově a ne za medium které stojí v zahraníčí pár stovek 1kg.

Jinej servis to udělá v pohodě za 1.8k což mi nedělá problém ikdyž je to dost.

2roky zpátky mi to komplet mašinou dělali s odsátím a natlačením nového media za rovný litr a ted chtějí 3x tolik ???
Kdo má 300-600gramů tak je vysmátej a platí drobné....ale toto už je fakt mimo sorry.

Stejně jako olej do auta za 500kč litr ... když se dá koupit kvalitní za 150-175kč litr. Což byla diskuze před pár lety....

Nevím co je na tom divného že někdo nechce někomu tlačit zbytečně o 2litry víc ???
Já těch položek mám spousty co musím na autě dělat a kdybych u každé položky někomu cpal o pár tisíc víc tak fakt nevím co by to vše stálo. :lol:
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Dneska se musím pochválit. Měnil jsem novou KLIMA VRTULI a tak jsem u toho udělal ještě několik dalších oprav na autě :mrgreen:
Naneštěstí jsem zjistil že výparník klimatizace ikdyž vypadal že má jen mušky co vyluxuji tak po sundání vrtule bylo v místech kde byla vrtule asi 15cm kolo plné prachu po vyfoukání mi zmizelo asi 5 procent uhnilého výpadníku. Ted jsou tam díry jak do ementálu :shock:

Takže objednávám nový výparník ještě a vyměním jej než pojedu pro medium co mi v BRNE natlačí nové.

- Ale podařilo se mi navíc dvě nové čidla opravit.
- Pak dva originální držáky nárazníku jsem vyměnil po původních co byli prasklé a díky strhnutí nárazníku o rantl vysoký kde aut chytilo když jsem couval od chodníku cca 25-28cm vysoký a strhlo mi to nárazník o cca 20-30cm pár měsíců zpátky. Takže další věc opravená a už sedí jak originál jak by měl. :-)
- lištu dveří jsem nově osázel bílejma cvokama co jsou uvnitř s kloboučkama zelenýma na nacvaknutí do dveří. Jedny mám hotové komplet a druhý bude připraven asi v úterý, kdy budu na baráku měnit další díly a nasadím ji.
- Takže PDC zase komplet funkční a mám z toho dobrý pocit do doby než do mě zase někdo nacouvá. :?

Jinak pocitově nový větrák vs starý je obrovský rozdíl. Ten nový je jemný, měkký pěkně a tichý že o něm nevím. A hlavně se točí konečně a dělá co má.

Min majitel měnil bohužel jen odpory 2x místo aby vzali větrák... no a takových kopancu co jsem musel žehlit po minulých majitelích bylo více.

Je nějaké riziko u výměny výparníku nebo to jde relativně snadno ?

Nějaké foto co jsem fotil ohledně výparníku a klima-vrtule. :)
https://filozof2.rajce.idnes.cz/Bmw_e38 ... 822532.jpg
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Honza164 »

Zdražení toho media je fakt prasárna, to souhlas. Já to mám naplněne od lonska, za relativně ještě dobrou cenu, takže bych měl mít na nějakou dobu pokoj. Přemýšlím, že až budu potřebovat, tak si to nechám napustit někde v Srbsku, nebo Makedonii, kam každoročně jezdím.

Mám dotaz k te vyměně v automatu. Můžeš se trochu rozepsat, jak je to u nich s objednáním, přístupem? Udělají to na počkání, nebo jak to probíhá? Přemýšlím, že bych to k nim hodil. Mám to k nim kousek a na tu výměnu si moc netroufám, tak bych to nechal profíkům.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Raisidlo77 »

Tak předně bych začal tím, že nikdo nic nezmanipuloval. O škodlivosti R134A se vědělo vždy a byla jedině otázka času, kdy s tím někdo něco udělá. Novelizace zákona o F-plynech s R134a vyšla konkrétně 16. dubna 2014 a už se vědělo že brzy bude stát nesmysl, každý z toho měl ale jenom prdel a ted se diví ... Začneme však malou osvětou.
Skleníkové plyny jsou podle svého potenciálního příspěvku ke skleníkovému jevu atmosféry klasifikovány koeficienty globálního ohřevu (GWP), jehož jednotkou je příspěvek ke skleníkovému efektu jedné molekuly CO2. Takové hodnoty GWP jsou pak konkrétně následují:
- dávno zakázané R12 = hodnota 10900
- aktuálně omezované R134a = hodnota 1430
- aktuálně zavedené R1234yf = hodnota 4 (ano, slovy čtyři)
Pro zajímavost z fabrik na spalování biomasy, skládek odpadů, fabrik na zpracování zemního plynu ropy a uhelných zdrojů + další podobné leze něco okolo hodnoty cca 20 (ano, dvacet).
Takže teď když už znáte pozadí a reálné souvislosti toho, proč se chladivo zdražilo, dáme další doplnující informace. Plyn R134a je tedy plynem skleníkovým a proto kdokoliv kdo s ním zachází nebo ho chce i jen nakoupit, musí podle zákona doložit Osvědčení o školení na F-plyny. Dále je třeba vědět, že pro přidělení F-plynu R134a v rámci EU existují kvoty, pro ČR je to konkrétně maximálně 11% ročně z mnoství prodaného do EU. Tyto kvoty budou každoročně snižovány (a plyn samozřejmě podraží) až tohle všechno celé dospěje tam, kam je to od začátku směřováno - k utlumení používání až vyhlazení R134a.

Takže už to chápeme ? Nejsem ekoterorista, ale R134a je skutečně "hodně chemickej hajzl". Dokud všechno stálo pár korun, tak když třeba na vrakáč přivezli auto, přesekli hadice a šli pryč než to vyprchá ... dnes si chladiva musí vážit, takže o většině okolních větších vrakáčů vím, že když přivezou auto na díly tak si jej odsají. A proč taky ne ? Tomu plynu nic není, nestárne, jen uniká.
A to se zase dostáváme k tomu, že lidi jsou tupé ovce co se chtějí nechat škubat ... např. poukaz ze slevomatu na doplnění klimy za 500kč a podobně (na tomhle se vydělává nejvíc !!). To že někomu nesepne klima neznamená že je prázdá a podle štítku tam patří 2,5kg, ale že tam je klidně podstav 300g a klima nesepne.
Skutečně nemám už sílu dělat lidem technickou osvětu zadarmo, když nejsou ochotni si ani informace vyzískat, ale uzavřel bych to asi tak že dokud si to mohl koupit kdokoliv ve spreji, tak to vymýtit prostě nejde.

Mě prostě jen šokovalo, že si chceš někde z číny koupit nějaký plyn v neznámé kvalitě a vozit ho do servisu (vozíš si maso do restaurace a pivo do hospody ?). Do servisu, který musí mít školení, certifikace, zápis na stránkách Ministerstva životního prostředí a v případě nedodržení zákona okolo R134a nebo manipulace s necertifikovaným plynem jim hrozí zcela bez nadsázky likvidační pokuta a zákaz činnosti. Na druhou stranu chceš opravovat odporama radiomodul v celkové hodnotě 300kč, zatímco o stránku vedle si stěžuješ že předchozí majitel opravil větrák odporama, místo aby ho vyměnil celý za 2-3tisíce. Brzdy a pískání by byla taky kapitola sama pro sebe :). Někdy Ti prostě vubec nerozumím :( ...
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od JaraX »

přál bych filizofovi alespon pár dní řidit autoservis.
btw většina rozumných servisů, vlastně spíš hodně levných prodává chladivo za 2kč gram, chtít za to míň je nesmysl vzhledem k nákladům.
jj moc dobře si pamatuju jak nám za 70k prodali plničku na klimu a pak nám řekli že nám neprodaj chladivo jelikžo nemáme všechna potřebná školení :D
je dobře že to jde nahoru, lidi sou fakt hovada, tady nějací servisáci kombajnů nejdřív všechny stroje vypustili do vzduchu a teprve pak plnili novým chladivem, prej už bylo starý :D
BMW service expert - http://www.jarax.net
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Tak hoši já vám odpovím všem a zkusím v krátkosti.
Plyn zdražil oproti roku 2016 mi jej ve firmě mašinou tlakovali a dal jsem za to 1000kč komplet se vším. Najednou po mě chtějí 3,5K jako sorry to mě fakt naštvalo. Tak jsem zjištoval a existují stále servisy co to třeba v Brně tlakují za 1kč gram. Takže jsem se objednal a do té doby kompletně vyměnil kondenzáror klimatizace i vrtuli komplet vše nové a pak i do Brna dojel a za 1900kč mi to komplet naplnil včetně oleje pro kompresor.

Takže nakonec jsem našel rozumnou cestu ikdyž stále mi to přijde hodně.

Freony a věda a takové věci je na dlouhou diskuzi když se něco dnes zjistí co škodí za 20let se to popře apod. A pak se zase zjistí že to pomáhá....
Stejně jako agenda ohledně CO2 což je na dlouhé diskuze jak škodí či nikoliv případně diskuze o elektromobilech díky kterým se svět zaneřádí bateriemi a odpadem z výroby apod.

Jako stejně nechápu logiku proč odírat obyčejné lidi co nemají na to si koupit auto nové za šílené peníze které prostě má x-krát dražší nejnovější plyn. Nevím kolik je cena ale ten posledně jmenovaný stojí snad ještě 2x tolik co se týče plnění. A že je černý trh a kupuje se z polska a jinde R134a je prostě fakt stím se nedá nic dělat a i spousty servisu sním pracují a tlačí jej. Má certifikaci vše jen prostě načerno prodávaný stejně jako alkohol a cigarety nebo drogy co jedou ve velkém po celém světě ... Zajimavé že v zahraničí stojí mnohem méně co tady. Asi tam nebyla uvalená daň a nikdo jej neomezuje jako EU apod.

Jinak původní plán byl si jej sehnat i sadu na doplnění jak radí příručka k BMW e38 a normálně si jej doplnit. Nakonec mi to v servisu doplnili a jsem spokojenej.

Já prostě nechápu co je na tom když má někdo omezený rozpočet a chce servisovat řádně a kvalitně auto proč si některé věci neopravit a neušetřit na jiné věci ? Já nešidím auto jen ušetřené prachy vkládám třeba do nového podvozku či jiných komponent na autě. Snad mě pár lidí chápe jak to myslím.
Mám rád pořady o autech kde borci dávají starší vozy dokupy a co jde si opraví ...přesně toto se líbí mě. Kdyby to šlo vytáhnu radiomodul a vyměním součástky vadné tranzistory a kondenzátory a udělám z toho defakto repas ... pokud budu vědět jak na to. A o tom je komunita nadšenců do aut že mají třeba návody jak si kde co opravit. A to se mi moc líbí ....za málo peněz hodně muziky. Nebo noový radiomodul za 10K mě udělá štastnějším ?
Nebo to že jsem schopnej si to opravit ?

Prostě mě baví opravovat ruzné věci v autě. A nemít rodinné výdaje pořídím si ještě 2x BMW e65ku a e46 coupé 330i a budu si je servisovat a opravovat a budu spokojený člověk.... :mrgreen:

Bohužel mám i jiné výdaje a ne malé a jsem rád že mohu mít aspon jedno BMW které mi dělá většinou radost a tak nechci vyhazovat prachy zbytečně a každých pár tisíc se hodí na jíné díly.

HONZO : Co se týče objednání mají na stránkách objednací systém. Klikneš na datum kdy můžeš. Vypíšeš registraci - jméno, telefon atd. Oni se ozvou potvrdíte si termín. Dojedeš tam pozdravíš je a jde s tebou projet auto. Vyzkouší si řazení a řekne ti co a jak kolem automatu.
Pak ti řekne že máš 2-3hodinky čas. Nabídne odvoz na bazén či je tam kousek restaurace. Já zvolil restauraci kde jsem si objednal oběd a kávičku a trochu si početl nějaké novinky a dal si klídek. Za cca necelé 2h mi volal že auto je hotové, že mohu přijít pro vůz. Došel jsem tam a řekl mi co a jak že olej byl ok jen trochu přejetý a jinak ok. Otěr byl minimální a viděl že už byl měněný. Takže vše šlo hladce. Dokumentaci před a po mi poslali pár fotek co dělávají a posílají. A mám v motoru štítek další výměna 50tis km nebo 2roky.
Což dle mého je spíše pro městsky provoz. Ted bylo cca 105tis km a 4roky a ještě to šlo dle něj tedy hraniční olej.

osobně vidím 50 - 80 tis km dle toho kde se jezdí to je značka ideál. Já to o 25k přetáhnul ale furt to nebylo tragické ikdyž to chce dříve.
Jinak z toho mám dobrý pocit řazení je jemnější na některé kvalty necitím ani řadit mírné zlepšení je cítit jiné kvalty jsou stejné jako předtím.
Jinak jak píšu otec u nich s 530xd e61 podstoupil výměnu hydroměniče a oleje 3x a je spokojenej. Auto řadí luxusně tak že nepoznám kdy řadí a jede jak nové. Prostě nádhera. 8-)

Takže servis je fakt dobrej a děkuji ještě jednou. Dal jsem na doporučení před XX lety zde Radovana (Raisidlo77). :)

Jinak k brzdám. Vše jsem očistil a promazal speciálním mazivem na desky a brzdové třmeny a vše funguje jak má bez pištění a pazvuků.
Jinak ano vzal jsem TRW desky. A je vidět že dost špiní i sebe samotné dokonce středová díra v destičce byla zanesená tak jsem ji pročistil a zase fungují jak mají.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Odpovědět