Hollywood US Cars 2022

zde můžete vložit fotky ze srazů a odkazy na videa
Odpovědět
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Hollywood US Cars 2022

Příspěvek od volf-m »

Je to sice maličko offtopic, ale nedaleko ode mě se o víkendu konal sraz Amerik - konkrétně Hollywood US Cars 2022. Musím říct, že co se týká organizace, mohou BMW srazy jen závidět. Kdyby to někoho zajímalo, můžu se maličko rozepsat. Pro ostatní foto zde

https://volf-m.rajce.idnes.cz/Hollywood_US_Cars_2022/
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
fishmaker
Příspěvky: 2133
Registrován: čtv srp 21, 2008 7:54 am
Bydliště: kousek na sever od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Hollywood US Cars 2022

Příspěvek od fishmaker »

nebyl tam taky Snejk se svym kaďákem ? :D

klidně se rozepiš..aspoň se trochu přiučíme...
First EX: BMW e38 740i 6/1995 Obrázek
Second Car : BMW e66 745Li 2/2002 + LPG Obrázek
Third EX : BMW f01 740i 3/2009 Obrázek
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Hollywood US Cars 2022

Příspěvek od volf-m »

Na úvod se musí přiznat, že proti BMW nebo youngtimer srazu (kam dnes patří E32 a E38) mají Ameriky jistá specifika. Srovnatelnou atraktivitu u veřejnosti můžou mít snad jen Škodovky, nebo něco z východního bloku. Zkrátka ruku na srdce, na ty naše vrány se jako divák jentak někdo podívat nepřijde.

První jednoznačné plus byla samotná lokalita. Nemyslím teď to, že jsem to měl blízko, ale dokázalo se zde spojit podle mnohých nespojitelné. Akce byla pár stovek metrů od silnice první třídy a cca 19km od sjezdu z dálnice. Takže žádné bloudění, poskakování po rozbitých cestách, složité vyhýbání se větvím a kdoví čemu všemu. Parkování přímo v areálu bylo pro US vozy, pro ostatní připravené důstojné parkování mimo. Bylo zde čisto a posečeno. Uvnitř jedna hlavní plocha, tvar obdélníku rozdělený podiem a stánky a pak ještě takové místečko bokem pro ty, co chtěli mít větší klid a soukromí, blízko řeky, takže koupání u jezu, prostě paráda. Oproti asfaltové ploše typu letiště byla určitě výhoda i možnost schovat se na chvíli někam do stínu.

S programem srazu je to vždycky složité. Taková stálice je vždy hodnocení aut, tam mi úplně nepřísluší se k vyjadřovat, protože tomu absolutně nerozumím, ale z mého pohledu to mohli řešit trochu lépe, než jen nej auto / auta srazu, třeba nějaké kategorie (veteráni, klasiky, offroad, tuning...) nebo jen oddělený plácek pro tyhle Show and Shine vozy, popř nějaké hlasování diváků, ale možná jsem na to moc fixován, jak je člověk zvyklej z původních Big BMW. Takže tohle prosím nebrat jako nějakou věcnou kritiku. Jako fajn hodnotím naopak nějaké soutěže pro každého, jako rodeo na elektrickém býkovi, jezení hamburgerů na čas, pití piva... určitě je to fajn rozptýlení takhle něco vymyslet. Ani ten největší "autista" nechce přece celý den jen koukat po autech. Fanoušci Amerik mají opět trochu výhodu, že snadněji vymyslí něco doprovodného a tématického, jako bylo vystoupení cowboye, mariňáků, hráčů amerického fotbalu atd. Samozřejmě to bylo jen jako, ale zvlášť pokud sebou máte ženu a děti je to opět fajn věc, aby je celá akce bavila.

Nemyslím si, že by to na těch "našich" akcích bylo nějak nebezpečné, nebo tam panovala nepřátelská atmosféra a naopak, že mezi jinýma značkama je všechno super a nepanuje tam žádná rivalita, ale subjektivně to na mě celé působilo tak nějak víc pokojně. Samozřejmě sem tam někdo při příjezdu protočil kola, vytočil motor a podobně, ale neviděl jsem nic přehnaného, co by působilo nebezpečně a budilo pohoršení veřejnosti.

Na závěr musím něco pomluvit, bez toho bych to nebyl já a tím konkrétním nedostatkem byla například tombola. Hlavní cena byl Ford Fairlane, klasická americká pelešina z roku 1968. Samotné auto taky typicky "americky" renovované, takže barvou politý kdeco, zastříkané gumy, okna, sem tam z toho lezla rez... no, žádná krasava na výstavu, ale zase účel užít si ten obrovskej americkej nesmysl párkrát do roka, proč ne, zážitek za volantem bude asi stejnej u tohohle jako u nějaký voňavky a člověk se bude akorát tak bát o každej škrábaneček. A o co se hraje dalšího? To dopředu nikdo nevěděl. Nakonec to byla jakási hlava (asi krávy) s rohama (3. místo) a motorová pila (2. místo). No a dál nic, to je všechno. Jeden lístek stál 300 peněz a dotaz, kolik se jich nakonec prodalo sice padl, ale odpověď nezazněla. Nicméně čísla lístků kolem 2800 tam zazněla. Pravděpodobně jich tedy bylo připraveno kolem 3000 a něco málo se neprodalo, ale podle mého se to mohlo tomu počtu klidně i blížit. Nicméně i kdybysme zůstali na polovině, tedy 1500, stále to znamená, že to vyneslo 450 000. I kdyby náklady na ceny byly poloviční, pořád je to slušné rito. Na vyhlášení bylo nutné čekat osobně, jinak smůla. Samozřejmě chápu, že tam chtěli udržet návštěvníky co nejdéle, ale pro ty vzdálenější, s dětmi atd. už to mohla být trochu zbytečná komplikace a dilema zůstat / nezůstat.

Aut (US) bylo údajně na akci kolem 600 a počet diváků byl během dne určitě ještě vyšší. A samozřejmě se platilo vstupné, což bylo na místě za dospělého 450 (nebo 800 rodina) plus ale 100 za parkování, což už mě osobně přijde tak trochu zlodějna. Pokud se nepletu, tak jako řidič US vozu člověk platil vstup 250, ale jestli to bylo za auto nebo posádku, to těžko říct. Pořadatelé dále měli na určité věci monopol, třeba jediný stánek se zmrzlinou, nebo točené nápoje pod velkým stanem - takže další zisk. Zkrátka a dobře, muselo to poměrně vydělat. Samozřejmě chápu, že to nikdo nebude dělat zadarmo, je za tím spoustu úsilí a jak už jsem říkal, takovou organizaci jim můžeme jen závidět. Všichni ale víme, jak to často dopadá - s jídlem roste chuť. Trochu se bojím, aby té komerce nebylo následující ročníky až moc a tím se to vlastně celé nepohřbilo. Je ale rozhodně škoda, že v Čechách není žádná ani trochu srovnatelná BMW akce.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Odpovědět