Novy backory jsou doma a uz jsou i nazuty na kolech. Myslel jsem, ze koupim Nexen SU1, ale jsou tak levny, az mi to bylo blby, tak jsem vzal Falkeny v podobny XL specifikaci. Premiovky za 4k kus uz mi prijdou zase zbytecne moc na to kolik s tim autem najezdim, resp. kolik me to auto najezdit necha

Ale posledni dobou zatim jezdi.

- Falken 245/50 R18 104Y verze MFS (ochrana rafku) non RF
Dale jsem nelenil a byl jsem projet opomijenou Insignii, kterou jsem nedavno zahlidnul a auto se mi z nove generace pofl zalibilo, oproti starsim verzim, ktery byly pro me vylozene hnusny. Projel jsem naftu v automatu a bohuzel se potvrdily nactene predpoklady. Naftovy motor je hlucny jak z traktoru, celkove auto je pomerne hlucne od podvozku. Se standardnim podvozkem je tvrde (byly na tom 18 kola), ac verim, ze to tvrde naladeni je dnes prumer (podobne jako Octavie 3gen), takze komu to nevadi, nebude mu to v Insignii prekazkou. Automat pri rozjezdu prokluzuje stejne divne jako jsem zazil v Santa Fe. Asi kvuli kroutaku v nizkych otackach, aby to bylo schopny se rozjet na mokru. Matrix svetla jsem bohuzel nemohl vyzkouset. Moznost rezervniho kola v aute je spis vyjimka, je treba ozelet priplatkove audio a priplatkove odhlucneni kabiny.
Pro jistotu jsem jel projet jeste GSi variantu (20 kola) s flexride podvozkem, benzinovy motor 230koni snad. Bylo to lepsi, podvozek byl mozna i mekci nez v nafte a dalo by se tomu adaptivnimu podvozku pomoct i dodatecnym osazenim 18" kol. Motor byl luxusni s odezvou elektromotoru, to se mi fakt libilo, sladeni s prevodovkou velmi dobre. Je teda divny nezvyk u tech 8 a vice stupnovych automatu, ze pri rozjezdu na mestskou rychlost to auto preradi tolikrat, ze se to neda ani spocitat. Je to divny pocit, ale urcite jen o zvyku. Jo jeste Insignia a sedacky. Vyssi postava nema problem, tolik mista na prave koleno jsem jeste nezazil, kdyz bych se na volant namacknul, tak drive narazim kolenem na palubku na leve strane. Prava strana ma opravdu hodne mista. Pro objemnejsi postavy je sedacka takova divna. Operadlo dobry, ale ten sedak je tak divne tvarovanej. Asi je dost dlouhej plus je tam moznost manualniho prodlouzeni, ale tak nejak divne to tlaci zespoda do stehen, jako kdyby byl ten sedak vypouklej. To me taky zklamalo, asi by se v tom moc dlouho pohodlne nesedelo. Ve vysledku sice asi nejlevnejsi stredni trida auta, ale i tak se to v nejake vybave zacne dost blizit milionu korun a za auto plne kompromisu je to nesmysl davat.
Pak jsem projel jeste naftoveho Superba 140kW verze, abych zjistil, jestli ty nafty jsou opravdu tak zoufale. Zde jsem mel nacteno, ze motor se hodne dusi pri pohodove jizde a duni. Nemuzu to uplne potvrdit, naopak pokud naftovy motor ve stredni tride, tak Superb me nejak moc neurazi. Je urcite lepe odhlucneny nez Insignie a Insignie dunela znatelne vice, za jizdy mi projev motoru subjektivne nevadi, sladeni s prevodovkou je dobre. Takze kdybych sel do nafty, tak 140kW automat 4x4 by byl v hledacku. Bohuzel je to jiz s mocovinou, jak jsem si dodatecne precetl.
Zatim nejlepsi nafta co jsem s tim jel je 350cdi od Mercedesu, tam je ten sestivalec nechutne kultivovanej. Neridil jsem ho ale osobne a pry ma prodlevu pri rozjezdu. Nad MB ale neuvazuju, spis to jsem pridavam jako zazitek navic.
Nejlip se mi sedelo v Jeepu Cherokee, mekke velke sedacky, Americani to jeste nesidej. Zkousel jsem i MB W213 a vevnitr dost stisnene. W212 spatna na pravy koleno, W211 nizky operadlo
Zaver tedy je. Sezeni v e65 je zdaleka to nejlepsi co muze byt. Komfort podvozku spicka, zvlast kdyz clovek hned preseda mezi ruznyma autama, tak hned v prvnich metrech je citit, jak e65 proste naslapuje a nezakopava o ty hrboly na silnici, nevymeta kazdou diru. Odhlucneni se taky tezko prekonava i kdyz ani e65 neni zadny Rolls. Jenze ty novy auta v duchu nizke ceny a emisi jsou tak osizeny na tlumeni, ze tady se situace obecne spis zhorsuje nez ze by se lepsila.
Je pravda, ze cas je milosrdny a clovek ma tendenci zapominat a privyknout. Takze na to taky spoleham
