Zajímalo by mne, čím a jak moc se lišily vačky na motorech M62 s Vanosem. V podstatě jsem se dopátral 3 možností kombinací, a to pro standartní 4.4i / 4.6is do X5 / V8 Alpina (Z8 - objem ????ccm). Nemá někdo nějaké podklady k těmto motorům, nebo link na něco co jsem nenašel ? Vačky z IS jdou údajně prohodit s obyč 4.4i, a pokud Alpina a IS je kombinace, mělo by to jít též. Uvítám každý podklad nebo link k věci, chtěl bych jít cestou nových vaček ..
11311745493 / 11311745498 - Inlet camshaft - original
11311710900 / 11311710901 - Exhaust camshaft - original
11317513227 / 11317513231 - Inlet camshaft - jen pro 4.6is
11317513235 / 11317513238 - Exhaust camshaft - stejné pro Alpina V8 (E52) + 4.6is
11318025823 / 11318025824 - Inlet camshaft - jen pro Alpina V8 (E52)
11317513235 / 11317513238 - Exhaust camshaft - stejné pro Alpina V8 (E52) + 4.6is
M62 Vanos - vačky OEM / vačky IS / vačky Alpina
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
- Raisidlo77
- Příspěvky: 1668
- Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
- Bydliště: Lovčičky
M62 Vanos - vačky OEM / vačky IS / vačky Alpina
Naposledy upravil(a) Raisidlo77 dne stř úno 04, 2015 2:36 pm, celkem upraveno 1 x.
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
-
- Příspěvky: 611
- Registrován: ned říj 26, 2008 10:58 am
Re: M62 Vanos - vačky OEM / vačky IS / vačky Alpina
M60 / M62 / M62TU - rozdiely medzi nimi su (okrem ineho) v casovani ventilov, preto ma kazdy ine vacky
konkretne M62B44 vs M62B44TU:
(IO/IC) 8 btdc / 50 abdc vs 4 atdc / 62 abdc
(EO/EC) 42 bbdc / 6 atdc vs 38 bbdc / 10 atdc
PS: M60 sa da "zadarmo" poladit tak, ze sa trocha pootocia vacky, o par stupnov, potom ten motor ma iny chod (lepsi volnobech, lepsi krutak apod.)
konkretne M62B44 vs M62B44TU:
(IO/IC) 8 btdc / 50 abdc vs 4 atdc / 62 abdc
(EO/EC) 42 bbdc / 6 atdc vs 38 bbdc / 10 atdc
PS: M60 sa da "zadarmo" poladit tak, ze sa trocha pootocia vacky, o par stupnov, potom ten motor ma iny chod (lepsi volnobech, lepsi krutak apod.)
BMW 740iA E38 09/1994; diagnostika INPA a DIS
- Raisidlo77
- Příspěvky: 1668
- Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
- Bydliště: Lovčičky
Re: M62 Vanos - vačky OEM / vačky IS / vačky Alpina
Tenhle rozdíl beru, ale já řeším pouze M62TU - ať už verzi 44 nebo 46. Předělat moje TU na bezVanos jsem zavrhnul, protože se mi nechce řešit elektriku
, tudíž bych rád alespon "pomohl" motoru úpravou časování vačkami z IS nebo Alpiny - jaký je ale mezi nimi rozdíl ?

"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
-
- Příspěvky: 611
- Registrován: ned říj 26, 2008 10:58 am
Re: M62 Vanos - vačky OEM / vačky IS / vačky Alpina
BMW 740iA E38 09/1994; diagnostika INPA a DIS
- Raisidlo77
- Příspěvky: 1668
- Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
- Bydliště: Lovčičky
Re: M62 Vanos - vačky OEM / vačky IS / vačky Alpina
Paráda, něco takovýho jsem přesně myslel ... mám co číst
. Díky moc !

"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
- Raisidlo77
- Příspěvky: 1668
- Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
- Bydliště: Lovčičky
Re: M62 Vanos - vačky OEM / vačky IS / vačky Alpina
Tak jsem pro zajímavost protáhnul všechny vačky ceníkem a vyšlo mi z toho následující:
Standart (4.4i):
11311745493 – 19709,-
11311745498 - 19709,-
11311710900 – 9695,-
11311710901 – 9695,-
Verze IS (4.6is):
11317513227 – 9695,-
11317513231 – 19709,-
11317513235 – 9695,-
11317513238 – 19709,-
Alpina V8:
11318025823 – 9695,-
11318025824 – 9695,-
11317513235 – 9695,-
11317513238 – 19709,-
Příjde mi zajímavý, že zrovna vačky od Alpiny vychází cenově nejlépe, narozdíl od běžné verze (popř. lepšího IS). Ještě jsem moc nestihl si to počíst, ale zatím vím že IS má o 1,6mm vyšší zdvih ventilu, odlišnost Alpiny se mi zatím nedaří zjistit.
Standart (4.4i):
11311745493 – 19709,-
11311745498 - 19709,-
11311710900 – 9695,-
11311710901 – 9695,-
Verze IS (4.6is):
11317513227 – 9695,-
11317513231 – 19709,-
11317513235 – 9695,-
11317513238 – 19709,-
Alpina V8:
11318025823 – 9695,-
11318025824 – 9695,-
11317513235 – 9695,-
11317513238 – 19709,-
Příjde mi zajímavý, že zrovna vačky od Alpiny vychází cenově nejlépe, narozdíl od běžné verze (popř. lepšího IS). Ještě jsem moc nestihl si to počíst, ale zatím vím že IS má o 1,6mm vyšší zdvih ventilu, odlišnost Alpiny se mi zatím nedaří zjistit.
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA