Zeliho e38 740iA 1995

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Cerpadlo jako celek drzi k motoru treba sroubama, resp. 2x matice a 1x sroub. Je to velikost 13, takze se akorat vejde mala gola a nastavce. Zaroven mala gola udela tak akoratni utahovaci moment, aby se to poradne utahlo a zaroven nestrhlo. I kdyz se ty matky a sroub vysroubujou, tak cerpadlo drzi jeste takovym sosakem s o-krouzkem uvnitr motoru, musi se silou vytrhnout. Samoze az potom, co se sunda retez z ozubenyho kola...to se udela tak, ze se kolo odsroubuje, klic 16 a zabrat. Pak se kolo cerpadla sejme, retez vychyli a cerpadlo vyskubne, pokud ho chces dat ven. V ty dire, kde nejsou matky ale sroub, je jeste navic mezikus na zavit...takova rozpera mezi cerpadlem a motorem a tim se ladi ta vule, otaci se s tim imbusem cislo 8. Jinak cerpadlo asi stoji za to vyndat, protoze tam je hodne sroubu, na ktery se nejde dostat, kdyz je cerpadlo na aute a taky se muzou dotahnout. Jinak urcite jsem videl i video nekde na YT, takze jsem vedel do ceho jdu, nemam ted ale link.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
herman17
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv črc 11, 2013 9:08 am
Bydliště: Holomóc ♥

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od herman17 »

Ja davam pod vanu motorovej silikon. A nikdy to tama nekape. Tu tubu mas uz na furt a ja sundavam vanu pokazde, kdyz menim olej, tak se muzu vysrat porad kupovat tesneni :D
SPORT & RELAX AREÁL BOZEŇOV - restaurace, wellness hotel ***, firemní akce, školící centrum, kemp, tenisové kurty, minigolf, lanové centrum a jiné
Obrázek
http://WWW.BOZENOV.CZ
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od Huff »

Super, dík, zase jsem chytřejší.
BMW E32 730ia V8
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

@Huff: Nemas zac :)
@Herman: To mas jiste taky nejakej aku sroubovak, protoze delat to pokazdy rucne musi bejt slusna pruda :D
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
herman17
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv črc 11, 2013 9:08 am
Bydliště: Holomóc ♥

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od herman17 »

Nn delam to rucne :)
Ale ted jsem si poridil momentovej klic, protoze se znám a vetsinou neco strhnu :D
Jeste zjistit na kolik Nm se co utahuje a je to cajk 8-)
SPORT & RELAX AREÁL BOZEŇOV - restaurace, wellness hotel ***, firemní akce, školící centrum, kemp, tenisové kurty, minigolf, lanové centrum a jiné
Obrázek
http://WWW.BOZENOV.CZ
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Dnes pokracovani. Zacinam mit rad Elring, tesneni pasovalo presne a i kdyz vana mela vymackana mista na mistech sroubu, tak tesneni to zmaklo s prehledem a bez tmelu. Ta guma to pobere uplne v pohode a s rezervou. Utahovaci moment sroubu vany byl mala gola na 3 prsty. Nic nestrzeno a drzi myslim dobre. Netece zatim :) Dal jsem se sel podivat na ten napinak a doted nevim, jestli jsem to mel delat. Vyndat ho trvalo asi pul hodiny, nez jsem nasel spravnou kombinaci goly (u mne orech 19, hned kloubove prodlouzeni a racna). Delal jsem to bez vyndani airboxu, protoze ten tam drzi na sponu, kterou nemam. Delal jsem to spodem. Ven sel jeste dobre, zato zpatky. Cca 2 hodky s odpocinkem na regeneraci unavenych prstu. Po vysroubovani totiz vyskoci, protoze ta pruzina uvnitr jeste porad dost pruzi. Vratit ho tam zpatky chce tedy jednak silu a jednak sroubovat a to v miste, kde moc prostoru neni. Kdyz pominu, ze je potreba se vubec trefit do diry :D A moc ten napinak pritom vsem nezasrat.
Zajimava vec. Napinak tim jak se asi moc nehybal, tak byl pomerne zatuhly a hodne pomalu reagoval na zmeny. Byl plny hodne husteho oleje, buhvi jestli ty dirky v nem byly pruchozi. Jsem rad, ze jsem koupil FEBI za 800, protoze mechanicky na tom neni vubec nic a az na rozdilnou pruzinu je FEBI totozne s originalem (resp. s tim co tam byl) a FEBI ma dokonce lepsi povrchovou upravu. Vule stejne, dirky stejne, proste stejnej kus zeleza. V motoru drzi pres kovove tesneni, doporucuju koupit taky za par korun, stare je vymackane jinak a pri opetovnem pouziti by to netesnilo.
Stara pruzina ma kratsi chod a je tvrdsi. Nova pruzina je o neco mekci a ma delsi chod. Na obrazku jsem oba napinaky mackal priblizne stejnou silou, rozdil je znat.
Zpatky jsem dal novej. Nejsem priznivce placeba, takze nereknu najisto jestli je posun k lepsimu. Pocitove se mi to zda tissi (mene selestu) a vystupuji jine zvuky motoru. Ale mozna je to fakt jen pocit, protoze co jsem si nahraval video na telefon, tak se ten kraval zda stejny.
Motor jsem mel pres noc rozdelany a z vykapaneho motoru vykapal dalsi pullitr oleje, takze prvni start byl takovy, ze jsem to hned vypnul se stazenou riti, protoze ten motor mel zvuk, jak kdyz do vrtule dam sroubovak. Asi jsem byl mekkej, zavada nenalezena a druhy start jiz v pohode, motor bezel uplne normalne jako driv. Asi chvili trvalo, nez se zaplavilo uplne vylite olejove cerpadlo a zaclo tlacit.
Vymenil jsem jeste kabinaky...dal jsem Meyle, byly levny a v baleni byly oba. Maji plastovy vnejsek, takze dobre drzi pohromade lepe nez celopapiraky, muzu doporucit. Na svice nedoslo, protoze uz dosly sily a stejne chci auto jeste nechat zvednuty, protoze potrebuju dole doplnit nacvaky, abych mohl radne pripevnit novy plast pod prevodovku od Misulina, ktery uz rok susim v kulne. Tak bych se ke svicim tezko dostaval.
Starej x novej v klidove poloze
Starej x novej v klidove poloze
Starej press
Starej press
Novej press
Novej press
Vnitrnosti
Vnitrnosti
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Jo, Hermane, zkousel jsem povolit ten sroub od ty servohadice, co z toho potece. Myslel jsem, ze si to malinko proplachnu. Ale nesel povolit. Nechtel jsem si tam omylem neco urvat, takze to zustane tajemstvim :D
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
herman17
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv črc 11, 2013 9:08 am
Bydliště: Holomóc ♥

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od herman17 »

:D podivam se na bmwfans, jak je to popsany :)
SPORT & RELAX AREÁL BOZEŇOV - restaurace, wellness hotel ***, firemní akce, školící centrum, kemp, tenisové kurty, minigolf, lanové centrum a jiné
Obrázek
http://WWW.BOZENOV.CZ
Uživatelský avatar
herman17
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv črc 11, 2013 9:08 am
Bydliště: Holomóc ♥

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od herman17 »

No tak na bmwfans to nemuzu najit :/
SPORT & RELAX AREÁL BOZEŇOV - restaurace, wellness hotel ***, firemní akce, školící centrum, kemp, tenisové kurty, minigolf, lanové centrum a jiné
Obrázek
http://WWW.BOZENOV.CZ
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Dnes nove svice. NGK BKR6EK. Puvodni byly made in Japan, nove jsou z Francie. Kratce jsem to projel a zadnych kilowattu navic jsem si nevsim. Skoda :D
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Odpovědět