Chrastění v motoru

Sportovní rv. 1986 - 1994
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Uživatelský avatar
SHAVO!
Příspěvky: 111
Registrován: ned led 17, 2010 8:43 pm

Re: Chrastění v motoru

Příspěvek od SHAVO! »

Ale Hadico díky za tip,překontroluju!
716iSAL e32
Uživatelský avatar
Semir735
Příspěvky: 20
Registrován: úte led 05, 2010 6:06 pm
Bydliště: Plzeň(Čemíny,Plzeň.sever)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chrastění v motoru

Příspěvek od Semir735 »

hadice píše:čau, mě teda dělal 3.0 V8 to samý a bylo uvolněný olejový čerpadlo. říkal mě to předávací technik v BMW Krotil když jsem tam kdysi kupoval mírně jetou e34 s tímhle motorem ať si na to dávám bacha a že by bylo jako dobrý když se vyměňuje olej tak sundat i ten deklík na vaně a zkouknout to čerpadlo jestli je dobře dotáhlí. Myslel to obecně na motory V8, dokonce snad říkal že to měli v určitých letech někde napsaný v technologickým postupu to dělat na autech který se tam u nich objevili na servis oleje. A teď k mím postřehům. Jelikož jsem s autem jezdíval několik let z vysočiny do Klatov téměř pravidelně každej tejden + nějáký to ježdění doma, tak výměny oleje jen naskakovaly a jednou jsem přistih taky takový chrastivý zvuk ze předu motoru, neváhal jsem a sám jsem ten dekl na té vaně sundal. Po oddělání na mě vypad jeden šroub cca 10x60(přesně už nevim)a ostatní byli volný skoro před vypadnutím ze závitu, tudíž bylo volné celé mazací čerpadlo které zároveň svou přírubou vede olej dál do mazacího kanálu. Jenže jak může předávat olej dál když tou přírubou se olej vlastňě ztrácel a tekl zpátky do vany. Tenkrát jsem to auto provozoval a honil defakto jen po dálnicích tak zaplať pánbůh že se ten motor neudělal někde na klice nebo tak něco.Vod tý doby jsem tu vaničku sundával pořád a přetahoval to. Načeš ale od tý doby vždycky když se motor někde malinko zhoup na votáčkách myslím tím třeba rozjezd a tak ,začalo se na diplayi vobjevovat hlášení "ildruck motor min" tak je jasný že to asi nebylo uplně bez následků ,ale jinak to jezdilo a dalšímu majiteli to jezdí bez jakýhokoliv problému dál skoro jako nový. Pro další pokusování s motorama jsem poučenej a teď na svý 4.0 to dělám taky s tím kontrolováním a mám klid. Rozebrání tý vaničky je nenáročný a takřka bez finančních nároků. toť moje zkušenosti s chrastěním řeťezu ... :idea:
Čau Hadice obecná! Prosím tě mě se taky občas stává,že mi to vepředu po nastartování chrastí a pak to přestane po zahřátí motoru,Taky pokaždý trvá dýl,než zhasne kontrolka mazání a někdy mi to napííče tu hlášku "oeldruck" ! Původně jsem považoval za příčinu to,že je už olej přejetej,tudíš řidčí,tak proto trvá dýl,než začne mazat a připadalo mi divný,že by bylo v řiti čerpadlo! Teď po přečtení tvý zkušenosti tu výměnu oilu se skouknutím čerpadla jestli neni povolený,provedu co nejdříve! Nemůžu taky odhadnout,kdy mám oil vyměnit,páč se mi zastavil kilometrovník na čísle 299960km,vůbec dál nepočítá a denní kilometry se mi po každým nastartování taky vynulujou,tak jsem z toho taky jelen! pic
¨ :o
BMW 735iL e32 1988
BMW 525 tds touring e34 1996
Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 2647
Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm

Re: Chrastění v motoru

Příspěvek od T613 »

oeldruck je tlak oleje ... takze bud mas naprcane cidlo (uz se mi stalo u dvou M30) jenze to svitil olej porad, po vymene cidla OK.
Podle toho co pises to na cidlo nevypada, pokud mas moc husty olej tak kor v zime to muze fakt zhasinat pozdejc, protoze se to blbe maze. Nebo v horsim pripade mas neco s pumpou.

ten problem s povolenou pumpou byl jenom u prvnich M60 a melo by se to kontrolovat pri kazde vymene oleje
Uživatelský avatar
Semir735
Příspěvky: 20
Registrován: úte led 05, 2010 6:06 pm
Bydliště: Plzeň(Čemíny,Plzeň.sever)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chrastění v motoru

Příspěvek od Semir735 »

T613 píše:oeldruck je tlak oleje ... takze bud mas naprcane cidlo (uz se mi stalo u dvou M30) jenze to svitil olej porad, po vymene cidla OK.
Podle toho co pises to na cidlo nevypada, pokud mas moc husty olej tak kor v zime to muze fakt zhasinat pozdejc, protoze se to blbe maze. Nebo v horsim pripade mas neco s pumpou.

ten problem s povolenou pumpou byl jenom u prvnich M60 a melo by se to kontrolovat pri kazde vymene oleje
No právě že to delší dobu stálo,předchozí majitel s ním skoro nejezdil,občas ho natočil ,někdy nšco opravil a vyměnil(majitel pizzerky ho měl jako koníček) a bohužel jsem po něm pár věcí už musel ještě dodělat!Podle mně je ten olej už dost řídkej a spíš proto trvá dýl než to celý namaže a udělá se tam správnej tlak! Zkoušel jsem i povolit za běhu motoru tu zátku,co drží šponovací pružinu na rozvody,protože pak,když začne pomalu prolínat olej,tak se tlakem našponuje řetěz,páč je v tý zátce takovej nesmysl,kterej pustí olej zkrz sebe jen jedním směrem a tím napne řetěz! chvilku bylo ticho a teď už to občas udělá zase! Bohužel nevím,kolik je na oleji nalítáno a tak musím rychle udělat výměnu,teď se na něj nedostalo pááč prašule šly do baráku a Bawí musel počkat! Zaplať pán bůh,že je to starej dobrej držák! Jinak díkes za rades!
8-)
BMW 735iL e32 1988
BMW 525 tds touring e34 1996
Uživatelský avatar
NORMANN
Příspěvky: 3721
Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
Bydliště: Blottendorf, Schönbach, Nickelsdorf (Erz.) (Erz.)

Re: Chrastění v motoru

Příspěvek od NORMANN »

[quote="Semir735"Čau Hadice obecná! Prosím tě mě se taky občas stává,že mi to vepředu po nastartování chrastí a pak to přestane po zahřátí motoru,Taky pokaždý trvá dýl,než zhasne kontrolka mazání a někdy mi to napííče tu hlášku "oeldruck" ! Původně jsem považoval za příčinu to,že je už olej přejetej,tudíš řidčí,tak proto trvá dýl,než začne mazat a připadalo mi divný,že by bylo v řiti čerpadlo! Teď po přečtení tvý zkušenosti tu výměnu oilu se skouknutím čerpadla jestli neni povolený,provedu co nejdříve! Nemůžu taky odhadnout,kdy mám oil vyměnit,páč se mi zastavil kilometrovník na čísle 299960km,vůbec dál nepočítá a denní kilometry se mi po každým nastartování taky vynulujou,tak jsem z toho taky jelen! pic
¨ :o[/quote]

ty kilometry- 299 960km, to je u před FC verze normální, i když to nechápu, co tím soudruzi z NDR chtěli říct. :roll: já jsem tenkrát sehnal jiný počítadlo z jinýho auta a jezdil jsem dál, je to ta hnědá krabička s vin kodem auta, co se strká zezadu do přístrojovky.
a hláška Öldruck mi to taky psalo, vždycky jen chvilku a jen občas, pak to vždycky zhaslo, pro jistotu se měřil tlak oleje a byl v pořádku, taxem se už tolik z toho nestresoval.
Freude am Fahren mit E38 725tdsA / E39 525tdsA Touring, E39 530dA Touring 142kw

Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
Uživatelský avatar
Tomas735i
Příspěvky: 660
Registrován: čtv srp 28, 2008 5:32 pm
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chrastění v motoru

Příspěvek od Tomas735i »

Takovej dotaz k věci... Kde to čerpadlo na M60/62 přesně najdu?
Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 2647
Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm

Re: Chrastění v motoru

Příspěvek od T613 »

Uživatelský avatar
R6 power
Příspěvky: 262
Registrován: pát dub 17, 2009 5:49 am
Bydliště: Krkonoše, kousek od Vrchlabí

Re: Chrastění v motoru

Příspěvek od R6 power »

Mě to též, hlavně teď jak mrzlo, dýl trvalo, než mazání zhaslo, cca 3-5vteřin, pak samozřejmě při vypnutí motoru to "zanechá" hlášku "motor oel druck"
E39 530iAT, rodinný kočár & daily car
do počtu přibyla zase 7er DN62376

ex spousta kočárků, hlavně E36, byla i E32
Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 2647
Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm

Re: Chrastění v motoru

Příspěvek od T613 »

jo to je tim ze tam mate misto oleje sadlo, pokud bys takhle jezdil denne v mrazu a pridrel motor, vubec bych se tomu nedivil :lol:
Uživatelský avatar
Snejk
Příspěvky: 2637
Registrován: stř úno 20, 2008 5:48 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Chrastění v motoru

Příspěvek od Snejk »

u e32 je to jedno a normalni. pokažde mi stara e32 po startu zhasla mazani tak za 5s a napsaala oeldruck motor a pak už cajk . je to uplně buřt. zadřeš hovno ten motor neni chcanka.
Obrázek
E32 730i LPG >> E32 735iL LPG>>E32 750iL high-line >>E38 740i >>E32 735i >>E38 740iL HLZPE >>e65 745i>>e66 760Li individual
Odpovědět