Vibrace při ca 140km/h

Sportovní rv. 1986 - 1994
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Vibrace při ca 140km/h

Příspěvek od Fugo »

Všiml jsem si zajímavého problému, když jedu mezi 120km/h a 140km/h jsou cítitelné vibrace celého vozu. Vibrací jsem si všiml až včera do té doby to bylo OK, cca 2 dny před Bigem jsem tomu trošku dal a při prudkém ubrání plynu bylo cítit něco jako cuknutí či bouchnutí do podlahy. Což jsem ale nepovažoval za závažné protože při prudším rozjezdu a pak ubrání plynu by se něco hnout a bouchnout mohlo, přeci jen je potřeba nějaká síla aby ty 2 tuny rozhýbala.

Dnes jsem dal auto na hever a když to rozjedu na 140km/h a vlezu pod auto tak jediný co je vidět že se tak nějak klepe je výfuk od středových sponek dozadu, dotykem je to taky cítit, motor a převodovka se na dotek neklepe, kardan vizuelně žádný vakl (proti rysce je to ok), silentbloky se mě zdají OK, jen ten zadní nad diferenciálem se mě nezdá, ale je tam blbej přístup, ale nápravnice a diff jsou na dotek bez vibrací. Větší rychlost vibrace zmizí. Je tedy jedno zda je to pod zátěží nebo ne. Fakt nechápu jak se může klepat ten výfuk
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace při ca 140km/h

Příspěvek od Fugo »

STROSEK napsal:

Já bych si dovolil tipnout nějakou závadu na kolech - zadních.

Jednou jsem pořád řešil vibrace na E28 byly okolo 90km/h - dal jsem jiná kola ( protože kola byla vždy vyvážena na "0" - vizuálně taky nijak neházela ) a po výměně vibrace byly okolo 140km/h.
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace při ca 140km/h

Příspěvek od Fugo »

vzhledem k mé profesi je to jaksi out, ale abych nekecal, dnes to zvednu a zadní kola sundám a nechám to točit bez kol. Je mě divný to klepání výfuku to je totiža ta samá frekvence jak se klepe to auto, asi ho zkusím taky sundat a nechám to točit bez něj, sousedi mě budou milovat .
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace při ca 140km/h

Příspěvek od Fugo »

Tak jsem testoval na heveru, sundal jsem zadní kola, sundal jsem výfuk. Přišel jsem na to že mám prasklý LZ kotouč a to z obou stran (kotouč je ventilovaný). Kotouče jsem vyměnil. A testoval, vypadalo to OK, tak jsem nasadil výfuk, výsledek vypadá zase OK, dovyvážil jsem kola, nasadím je a uvidím jak se to bude chovat kolem 140 na silnici.
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace při ca 140km/h

Příspěvek od Fugo »

Tak zatím bohužel nevím, ještě jsem nevyjel, shodou okolností se mě začal přidírat altík, takže zítra koupím nový ložiska a až přijedu z mimoně tak je vyměním a teprve otestuji ty vibrace.
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 2647
Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm

Re: Vibrace při ca 140km/h

Příspěvek od T613 »

1: jak jsi prisel na to ze se pridiraji loziska na alternatoru? :mrgreen: jsi netopyr?
2: kdyz si zvednu zadni napravu a "rozjedu" se naprazdno na treba 140km/h muzu neco posrat? (neuvazuju chlazeni motoru)
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace při ca 140km/h

Příspěvek od Fugo »

nejsem netopýr :) , příznaky byly následující, občas se rozsvěcejísíse kontrolka hydrauliky, nejprve jen na chvilku po zabrždění, potom stále na delší dobu. To byla prvotní indýcie o tom že se něco děje ale nevěděl jsem co, potom co jsem přijel z delší cesty v ÚT tak začlo něco lehce pískat když byl teplý motor, nejprve jsem myslel že klíňák, tak jsem ho dopnul a dělalo to stále (jen při zvýšení ot, klasicky jako to dělá klíňák), řemen byl trošku tvrdej a tak jsem koupil novej, dělalo to stejně a to už jsem tedy vzal stetoskop :) (normální hadici, jeden konec do ucha a druhým jsem hledal zdroj zvuku) a nejhlučnější byl altík. Když s ním točím ručně tak se nic neděje, toči se s ním krásně ale rukou nedosáhnu těch pískacích toček a ani nejsem schopen zatížit řemenici tahem řemenu.

Rychlost u zdvihlého auta: u některých vozů se mohou poškodit klouby poloos protože kola jsou vyvěšena a klouby nejsou ve své pracovní poloze, proto se doporučuje podepřít ramena tak aby na nich stál vůz svou vahou, pak nezničíš nic.
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 2647
Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm

Re: Vibrace při ca 140km/h

Příspěvek od T613 »

aha takze priznaky ze se neco sypalo ... ja ze jsi jen tak slysel od pasu pridirani lozisek :lol:
ty poloosy chapu
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace při ca 140km/h

Příspěvek od Fugo »

to až tou hadicí, do tý doby jsem si skutečně myslel že je jen volný řemen.
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace při ca 140km/h

Příspěvek od Fugo »

Tak auto už opět jezdí, bez pískání, ale vibrace jsou stále.

Nové poznatky jsou že rychlost není až tak důležitá, pokud jede v klídku není problém jet 140 km/h (nebo jakkoli rychle) bez vibrací, problém nastane při větší akceleraci, a už není důležité zda při 140 či 160 prostě dám plnej a dostaví se vibrace. Momentálně kontroluji silentbloky zadní nápravy a vypadají OK, všechny byly asi před 6 lety nové, kromě zadního nad diffem, ten jsem dnes vyndal a je OK, takže šel zpět. Teď kouknu na středový ložisko kardanu zda ho můj výkon nepotrhal, jinak kardan byl komplet dělán před cca 4 lety. A jak víte s auem moc nejezdím.

Jinak ještě jeden poznatek že je někde něco špatně, pokud tomu naložím a prudce uberu plyn něco někde za mnou bouchne jakoby do podlahy ale kurva ještě nevím co, sázel jsem na ten zadní silentblok.
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Odpovědět