LPG v 7er – zkusenosti po roce
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
- hubas
- Příspěvky: 715
- Registrován: stř bře 03, 2010 9:26 pm
- Bydliště: Nové Strašecí
Re: LPG v 7er – zkusenosti po roce
Osobně bych to jako problém docela viděl, pakliže se jedná o kombinovanou spotřebu a neplachtil jsi s větrem v zádech za kamionem
BMW e32-735i-10/91, manual+LPG
Volvo V70 I.-2,5d-10/99, automat
Opel Corsa E-1,4i-04/17, manual+LPG
EX BMW e38-740i-06/96, automat+LPG
Volvo V70 I.-2,5d-10/99, automat
Opel Corsa E-1,4i-04/17, manual+LPG
EX BMW e38-740i-06/96, automat+LPG
- oxik
- Příspěvky: 2245
- Registrován: stř bře 13, 2013 4:46 pm
Re: LPG v 7er – zkusenosti po roce
Já jezdil v zimě 1,2-1,4kč/km a to jsem to vážně nešetřil, zzeli může potvrdit jsem zvědavej co to bude žrát po servisu a seřízení (tipuju že víc)
-
- Příspěvky: 2630
- Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am
Re: LPG v 7er – zkusenosti po roce
protože plynaři se nechcou drbat s nádržema, tak tam daj něco menšího a hotovo, třeba u E65 se vleze 103 toroid, u E38 90l toroid, u E53 85l toroid, tzn furt realtivně rozumny dojezdy přes 500km, problém je s e83, E60, E90, tam sou nádrže do 50l max a to už je problém.dunnst píše:Tak už ta kapacita nádrže by mě od CNG odrazovala, to je pro spoustu lidí probém i s tím LPG.
cng občas vybouchne při tankovani, hlavně u VW mrdek kterým reznou nádrže
https://www.google.cz/search?q=cng+expl ... MQ_AUIBigB
BMW service expert - http://www.jarax.net
- volf-m
- Příspěvky: 1563
- Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
- Bydliště: Domažlice
Re: LPG v 7er – zkusenosti po roce
Jenže TV/novinky.cz masírka funguje. Je spousta lidí co znám a jsou to většinou diesel fanatici, co by skočili po Pašíkovi v CNG hned a jezdili by za 1 korunu na kilometr se 130 oktanovým palivem LPG je ale nezajímá, to je pro ně hnus ze starých Škodovek. Pak jsem taky slyšel argument, že si můžeš udělat plničku CNG doma. To je sice pěkná idea - na popojíždění po okolí budeš tankovat jen za čas benzín, ale ruku na srdce, kdo si to opravdu reálně udělá. Navíc kolik bude stát vstřik, náhradní nádrž atd. u těhle "originálních" přestaveb.
BMW E38 750iA Individual
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
- dunnst
- Příspěvky: 1311
- Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG v 7er – zkusenosti po roce
Taky jsem slyšel lidi, co by do LPG nešli, ale do CNG ano, protože to je v autě zabudované original od výrobce, což se považuje za mnohem lepší řešení, protože je zde zažitý argument, že výrobce (třeba Škoda) to udělá bezpečnější a motor palivu lépe přizpůsobí. Slyšel jsem to od člověka, co už viděl pár motorů od LPG zničených - podpálené ventily, rozhašený neutrál a podobné věci.
CNG plnička zní jako úžasná věc, problém je, že nejlevnější stojí okolo 120 000 Kč a plní nádrž snad 6 hodin. Samozřejmě je nutné mít dům připojený na zemní plyn, který se k té plničce taky musí nějak dostat. Tahle idea mi přišla úžasná v době, kdy jsem si myslel, že to naplní za pět minut a tím pádem by se na to mohlo složit více lidí najednou. Pro jednoho člověka to i při teoretické úspoře 0,5 Kč/km znamená návratnost 240 000 Km a to ani nevím, jaký servis ta věc vyžaduje. To bych musel mít v rodině 3 auta na CNG, aby to začalo být nějak zlehka zajímavé .-)
Btw. vygooglil jsem ze zvědavosti "LPG explosion" a ukázalo to spoustu obrázků hořících obřích nádrží na LPG, aut jen pár. Tahle skutečnost můj názor na CNG ještě více upevňuje tím negativním směrem. A to si vemte, že jsem v práci nedávno pracoval na pístu pro nový litrový tříválcový Ford s přídomkem Gas only - pouze na CNG. Ford totiž údajně sází do budoucna na elektro-hybrid s CNG motorem, prý je to energeticky nejefektivnější řešení při zachování spalovacího motoru.
CNG plnička zní jako úžasná věc, problém je, že nejlevnější stojí okolo 120 000 Kč a plní nádrž snad 6 hodin. Samozřejmě je nutné mít dům připojený na zemní plyn, který se k té plničce taky musí nějak dostat. Tahle idea mi přišla úžasná v době, kdy jsem si myslel, že to naplní za pět minut a tím pádem by se na to mohlo složit více lidí najednou. Pro jednoho člověka to i při teoretické úspoře 0,5 Kč/km znamená návratnost 240 000 Km a to ani nevím, jaký servis ta věc vyžaduje. To bych musel mít v rodině 3 auta na CNG, aby to začalo být nějak zlehka zajímavé .-)
Btw. vygooglil jsem ze zvědavosti "LPG explosion" a ukázalo to spoustu obrázků hořících obřích nádrží na LPG, aut jen pár. Tahle skutečnost můj názor na CNG ještě více upevňuje tím negativním směrem. A to si vemte, že jsem v práci nedávno pracoval na pístu pro nový litrový tříválcový Ford s přídomkem Gas only - pouze na CNG. Ford totiž údajně sází do budoucna na elektro-hybrid s CNG motorem, prý je to energeticky nejefektivnější řešení při zachování spalovacího motoru.
- Rejchy
- Příspěvky: 245
- Registrován: stř dub 06, 2011 8:54 pm
- Bydliště: Červený Kostelec
Re: LPG v 7er – zkusenosti po roce
Jedinou výhodu CNG vydím v tom,že na ten plyn jede to auto hned,startuje na benzín a hned přepne.Ještě pokud je tam to CNG od výroby,tak jsou nádrže pod autem a nezabírají místo v kufru a i ta rezerva tam pak je.V zimě jsem se sedmou jezdil za 1,8 kč LPG a 1kč benzín.
Ex E38 750ia DG26378 LPG
-
- Příspěvky: 2630
- Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am
Re: LPG v 7er – zkusenosti po roce
kolem CNG je divná masáž, odebírám svět motorů a jeden článek vám asi nascanuju, nedávno tam byla fabie CNG s názvem sen českého řidiče s 0,9Kč km!!!
a ted něco z paramaterů té fabie co si pamatuju
- 40kW na CNG!!!
- dojezd 200km
- spotřeba 0,9kč km
- zrychlení z 0-100 - 22s!!!! ano opravdu 22s!!!
- otáčky při 130ti kmh byli kolem 5000!!
- jo a tankování CNG to má u motoru a při každém tankování tzn max co 200km se musí otevřít kapota a tankovat CNG vedle horkého motoru.
to auto samozřejmě vychválili do nebes, jak je to pecka
v dalším čísle byla Dacie Logan s továrním LPG, náklady 0,8kč km tzn menší než u té fábie jim nepřišli jako nic vyjímečného, z 0 na 100 to mělo kolem 100s a výkon asi 70 koní, to auto nikdo už nijak nepochválil, protože to není škodovka a protože to není na CNG
jinak jako nic proti CNG, CNG opravdu smysl má, ale pro auta co jezdí furt stejnou trasu, domácí plnička se dá pořidit i se zásobníkem takže pak vlastní tankování trvá jen pár minut, ale nevýhod proti LPG je zatím moc.
a ted něco z paramaterů té fabie co si pamatuju
- 40kW na CNG!!!
- dojezd 200km
- spotřeba 0,9kč km
- zrychlení z 0-100 - 22s!!!! ano opravdu 22s!!!
- otáčky při 130ti kmh byli kolem 5000!!
- jo a tankování CNG to má u motoru a při každém tankování tzn max co 200km se musí otevřít kapota a tankovat CNG vedle horkého motoru.
to auto samozřejmě vychválili do nebes, jak je to pecka
v dalším čísle byla Dacie Logan s továrním LPG, náklady 0,8kč km tzn menší než u té fábie jim nepřišli jako nic vyjímečného, z 0 na 100 to mělo kolem 100s a výkon asi 70 koní, to auto nikdo už nijak nepochválil, protože to není škodovka a protože to není na CNG
jinak jako nic proti CNG, CNG opravdu smysl má, ale pro auta co jezdí furt stejnou trasu, domácí plnička se dá pořidit i se zásobníkem takže pak vlastní tankování trvá jen pár minut, ale nevýhod proti LPG je zatím moc.
BMW service expert - http://www.jarax.net
-
- Příspěvky: 2630
- Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am
Re: LPG v 7er – zkusenosti po roce
tak to jsi jezdil bud extrémně krátké trasy nebo to měl špatně udělaný, LPG pro dobrý chod spíná při 35 stupních, CNG při 30ti, rozdíl je fakt malej, určitě se ti v zimě nepřepne CNG po 100m, rozdíl bude kolem 1 kilometru, ale většina LPG aut má špatně zapojenou vodu, takže jím to přepíná po hodně km,Rejchy píše:Jedinou výhodu CNG vydím v tom,že na ten plyn jede to auto hned,startuje na benzín a hned přepne.Ještě pokud je tam to CNG od výroby,tak jsou nádrže pod autem a nezabírají místo v kufru a i ta rezerva tam pak je.V zimě jsem se sedmou jezdil za 1,8 kč LPG a 1kč benzín.
nádrže zespoda sou sice fajn, ale taky si uvědom že pak máš třeba jen 10l benzínovou nádrž.
BMW service expert - http://www.jarax.net
- volf-m
- Příspěvky: 1563
- Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
- Bydliště: Domažlice
Re: LPG v 7er – zkusenosti po roce
0-100 za 22 sec a to jsme se s kámošem smáli Fábii Junior, že nic pomalejšího snad nikdo v tom roce nevyrobil (2001) a ona je CNG verze ještě větší dělo. Uvidíme co přinese budoucnost, viděl jsem z Itálie přestavby na kapalný LPG a to taky přepínalo prakticky okamžitě, jenže cena toho čerpadla atd je masakr.
BMW E38 750iA Individual
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
- oxik
- Příspěvky: 2245
- Registrován: stř bře 13, 2013 4:46 pm
Re: LPG v 7er – zkusenosti po roce
Golfa TGI jsem doporučoval přítelkyně otci, který každý den jezdí Prahu (tzn 100km tam a 100km zpátky), v obou destinacích jsou plničky a auto nikam jinam nejezdí - ideální případ pro koupě auta na CNG..LPG nechce, protože se do auta nedává z výroby, což chápu, že do novýho auta nechce vrtat a navíc CNGčka mají někdy povolený vjezd do garáží, což v Praze ocení.. u Golfa Variant dokonce je zanedbatelný rozdíl v ceně TGI a TDI, oba 81kW a na CNG dojezd 300-400km.. CNG není ro všechny, stejně jako elektroauta, taková i3 má velkej potenciál, ale jen u určitý skupiny lidí