Zdravím panove.
Vratil som sa znovu k E32 po predaji E38 a auto je vo velmi peknom stave po starsom panovi 227tisic origo a aj tak vypadá trapia ma tam niake drobnosti.
1. motor ide krasne volnobeh nekolise ale občas sa stane 2-3x do týždna teply startuje dlhsie akoby padol benzin nie na 3 otočky štarteru ale na 6 otočiek a to postupne nabieha do volnobehu. Pri dojazde do križovatky otačky padnu na spodnu hranicu že sa stane že aj skape motor čo je menej, vacsinou zakolisu a zostane v chode. Aby sme sa neopakovali menil som cerpadlo v nadrzi (nie za nove) vymenil som tlakový ventyl na rampe (nie nový) menil som paliv. filter (nový)viem ze by to malo byt vsetko nove ale snad nebudu dve starsie veci uplne rovnako poskodene.( snad)
2. Stierace poloha (to ma trapi teraz najviac) stredna medzi max a ciklovacom ide v intervaloch 5 sekund pocas jazdy co mam dojem je interval ktorý by sedel s casom ked auto zastavi trebars na krizovatke po rozbehnuti by sa mali spustit na menej ako sekundový interval. Nedeje sa tak, vlastne idu stale v intervale 5 sekund.(ak je niaky modul ovladania stieračov dajte vedieť kde je a vymenime)
3. Zosilovač. Mam 6 cievkový zosik boli v nom zhorete 3 odpori na doske s pojistkou teda napajacej doske, kedze neboli citatelne vymenil som ich z inehoho zosiku(BMW). Chalanko sa rozbehol hudba hraje vsade aj delenie je pocutelne ked skladba skače po reprakoch len hlasitost radia je niekde za polovyckou uz by malo revať, ale nereve. Naopak šepka to ako podmaz a pri pridani volume na max to napriek jemnemu zvýsneniu hlasu začne chrapčať v reprakoch výškačoch ako by ich islo roztrhnuť. A to mi je najzahadnejsie ze pri strasne slabom hluku sa repraky chovaju ako by strasne revali
4. Výhrev zadneho okna Nejde . Pojistka dobra relatko cvaka(pod sedadlom zadným)
Dik za radu
(nova) 730i M30 4zavadičky
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: pát zář 17, 2010 9:28 pm
Re: (nova) 730i M30 4zavadičky
Ja si tu kurňa snad pokecam sam Tak zadne okno kuri ale tie stierace ma seru prehodil som oba moduli pod sedadlom a nic tak v nich to nebude. Stale sa pohravam z myslienkou ze je to v pačke. Jedine co mi trosku nesedi je ze pokial by bola v prdeli prave stredna poloha ktora je aj najviac pouzivana išlo by to v intervale 5 sekund teda stojace auto
No este chvilku si tu budem sebareflexne riesit sam zo sebou svoje tech problemi a budiem musiet otvorit vlakno o vodikovom pohone , pripadne ine duchaplne diskusie na 10stran
No este chvilku si tu budem sebareflexne riesit sam zo sebou svoje tech problemi a budiem musiet otvorit vlakno o vodikovom pohone , pripadne ine duchaplne diskusie na 10stran
- T613
- Příspěvky: 2647
- Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm
Re: (nova) 730i M30 4zavadičky
prvorade musis napsat rok vyroby, pak se muzu treba podivat kde to ma rele steracu pripadne vyhrevu presne
to ze jsi menil cerpadlo a ventil je pekne, ale meril jsi tlak?
ten zesilovac je nejlepsi vyhodit, protoze je to smejd uz z vyroby
to ze jsi menil cerpadlo a ventil je pekne, ale meril jsi tlak?
ten zesilovac je nejlepsi vyhodit, protoze je to smejd uz z vyroby
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: pát zář 17, 2010 9:28 pm
Re: (nova) 730i M30 4zavadičky
Rok je to 89 konec roka. Podla schem som nasiel modul stieracov pod zadnym sedadlom a tie som aj menil ako som uz spomenul bez zmeny. Dnes som vycistil a skontroloval rozdelovac. Vymenil som vstreky za tie novsie co maju koncovku v tvare troj listka. Okrem toho ze som to robil 3 krat lebo som ucvikol gumicku na dvoch vstrekovacoch , spodnu. a bola aj vzelina. Tak podme rozborka von ale ze zmena, tak po vymene gumiciek dame najprv streky do sania , a rampu potom . vsetko ok nastartujem a vali benzin nejebol som pre zmenu hornu gumicku. Dostal som sa z hodiny patnast na 38 minut. Okrem toho ze som mal vsetko 100x hore dole som nic ine nerobyl a auto ide inac ci lepsie neviem mozno o malo ale!! pri padani otacok dochadza ktomu ze prudko padaju na 1100 tam sa zastavia na sekundu a potom plinule klesnu na volnobezne otacky. predtym to nebolo padali pod volnobech jemne zakolisali a ustalilo sa to s tym ze obcas skoro skapalo. Cim nastala zmena mi nieje jasne Vyhrev zadneho okna uz slape. A ten zosik? ??? je alternativa?? .nepotrebujem aby to revalo uz mam roky ale hrat by to mohlo
- fivajs
- Příspěvky: 1238
- Registrován: ned úno 06, 2011 5:08 pm
- Bydliště: Chomutov
Re: (nova) 730i M30 4zavadičky
Udělal jsi hned několik chyb na začátku. Především jsi měl, jak píše T613 změřit tlak u lišty. Vyměňovat díly jen tak hala bala se nevyplácí. Kór, když neměníš za nové. Máš jít hezky od začátku a s nejlevnější alternativou, čili třeba začít tím, že po koupi auta vyměníš vzduchový filtr, svíčky, olej. Pak třeba změřit tlak u lišty (min 3,5baru, nejlépe 4), vyčistit klapku, rozdělovač, zkontrolovat kabely ke svíčkám. Dále udělat diagnostiku. Může být třeba i lambda KO nebo váha vzduchu, ucpanej kat nebo bůhví (uvedl jsem pouze tak nějak časté závady M30). Dále Ó kroužky na vstřikách vždycky nové, je to korunová (centová) položka. Zesilovač řešit demontáží, pokud jsi trochu fajnšmekr na hudbu, nahradíš původní repro za jiné, komponentní s výhybkama a dáš tam jiný. I ta největší jebka, co se prodává na burze má lepší zvuk, než ten z roku 1989. Řešil bych ale hlavně motor, M30 je nejlepší šestivál na údržbu, co existuje, všude se dobře dostaneš, všechno jde dobře vyndat, vyčistit, všechno má smyl a je udělanej prostě dobře, defakto není co zkazit
Audi A8 L W12 450hp + Liaz 151 290hp
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: pát zář 17, 2010 9:28 pm
Re: (nova) 730i M30 4zavadičky
Ok tak od zaciatku. Kable skontrolovane, sviecky nove, olej meneny aj vodna pompa. Tym padom aj nemrzka ,hlava rozdelovaca 2004 ,ventyli nastavene, Skocil som kamosovy na STK nech mi to nahodi na emisku malo by vsetko fugovat lebo emisie su ako u noveho auta teda lamda kat 100% a asi aj spalovanie. Tlak paliva neviem odmerat nemam merac. Diagnostiku tiez ale to sa stavim u kamosa napichneme. Po ceste do prace a po vcerajsich upravach pre zmenu zostaval obcas vysiet volnobeh na 1300 ale odpajal som volnobezny motorcek ten ma na svedomi aj to ze otacky pri padnuti na 1000 zostanu na sekundu na tych 1000 a potom pozvolna padnu na volnobeh . Motorcek dostal kupel a momentalne nezostava na 1300 prestal uvidime. Aby som upresni z lahka historiu auto skoro 2 roky stalo inac je tech velmi zachovale je z mnichova od pana doctora nebolo ani tuknute vsade povodny lak su na nom niake dobky ale sak 22 rokov a ma naozajstnych 225tisic co je poznat na vsetkom dvere nepadaju krasne drzia zatvaraju sa ako nove kufor detto ,pedale nezodrate kufor jak novy a motor ide zvukovo nadherne samozrejme klaviatura je pocut ale podstatne menej ako je standard ale byvala 735i 1986 mala tazkych 600tisic a viac a bola podstatne zodratejsia vo vsetkych aspektoch. Chcem tym len povedat ze auto nieje uplny hajzel a zavady budu skor sposobene vekom ako nadmernym opotrebenim.
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: pát zář 17, 2010 9:28 pm
Re: (nova) 730i M30 4zavadičky
Tak panove volnobezny motorcek to nebude vcera som to na križovatke vypol a to len preto lebo pretrvavalo to dlhsie startovanie tak reku vyskusame co to spravý a spravilo nenastartoval Tocil som az vydrbalo baterku a tak ma odtiahol kamos a pri tahani to chmatlo na 2 metroch. Tak som mu zajebal plny na takej rovinke po ceste domou a na konci stojim odbacam davam prednost volnobech 1500 a nedalo sa pridat dusilo ho aaz zdochol, tak lano a znova na 2 metroch chytilo tak som ho nehal brblat nech sa dobije baterka aby som rano nastartoval. Aj som nastartoval a isiel do prace ako by sa nic nestalo
- fivajs
- Příspěvky: 1238
- Registrován: ned úno 06, 2011 5:08 pm
- Bydliště: Chomutov
Re: (nova) 730i M30 4zavadičky
Však jsme Ti nepsali, že je to volnoběžný ventil, tohle by docela sedělo na to čerpadlo
Palivový filtr jsi měnil? Volnoběžný ventil Ti drží jen volnoběh, se zvýšenými otáčkami to nemá nic společného. Jen se divím, že s tím jezdíš, když to auto není v kondici
Palivový filtr jsi měnil? Volnoběžný ventil Ti drží jen volnoběh, se zvýšenými otáčkami to nemá nic společného. Jen se divím, že s tím jezdíš, když to auto není v kondici
Audi A8 L W12 450hp + Liaz 151 290hp
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: pát zář 17, 2010 9:28 pm
Re: (nova) 730i M30 4zavadičky
Palivak je nový. Neviem ci tu vsetci mate 7mičku v garaži a do prace chodite Octavkou 1,9TDI . Ja mam 7mičku ako svoje jedine auto na denne využivanie ak vyneham ladu 1200komby mimochodom vo velmi peknom stave ale o tom na inom fore A čerpadlo to nebude tiez to moze zle startovat ale pri pridani plynu na podlahu by to trhalo pre slabu dodavku paliva.
P.S. Tie stierače ???? ma niekto este niaky napad tu pačku som este nevymenil
P.S. Tie stierače ???? ma niekto este niaky napad tu pačku som este nevymenil
- T613
- Příspěvky: 2647
- Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm
Re: (nova) 730i M30 4zavadičky
podivam se na to ale vydrz, nez se k tomu dostanu tak hledam 20 jinych veci a pak to zazdim