NGK - výrobní závody: Japonsko, Franci, Polsko.
Japonsko - super kvalita, jak zná u NGK zná z dřívějška snad každý.
Francie - také kvalitní, ale toršku háklivější na probití izolace než Japonské. NGK obecně jsou poměrně dost háklivé na "ulití", kdy se při delším startu nacucá směsí porcelán a dojde k jeho probití. To je ale primárně problém u motorek, především s mechanickým sytičem. U aut je to bez problému.
Polsko - bída, tragedie. Krabička i svíčka na look stejné, ale závity jsou podřezané, tloušťky stěn jsou kus od kusu, a to špatně dopadá.
Já na servis (auto/moto) beru prakticky jen NGK, jinou značku jen když není NGK předepsáno. Pokud spěchám, mám mnoho let osvědčeného kamaráda dodavatele, který má Japonce (případně Francouze) na skladě. Pokud nespěchám, levněji ale s delš dodaci lhůtou beru z Německa (opět Japonce).
Pakliže za mnou příjde zákazník s vlastní svíčkou, je patřičně upozorněn na možná nebezpečí při montáži nové svíčky:
Tohle byla nová svíčka, dovezená zákazníkem - původně to měla být výměna napočkání... nová svíce. A objevuje se to čím dál tím častěji. Mimochodem, označení "Made in Poland" se na ty svíčky nepíše, najdete jen Japan nebo France .
Svíčky
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
- Raisidlo77
- Příspěvky: 1668
- Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
- Bydliště: Lovčičky
Re: Svíčky
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Re: Svíčky
No ale v CR jsou velice casto Polske mrdky a koupis je jak v elitu tak i v autokely a i v haspe kde nekteri nakupuji. Treba ACI prodava ohledne E38 uplne spatne dily Kupoval jsem tam ruzne karosarske nebo plastove dily a nikdy zadny nepasoval i kdyz tvrdily ze vyrobce je stejny jako pro prvovyrobu a na dotaz jaky je prvovýrobce mi rekli ze ho neznají Ale to jsem odbocil
- magnum
- Příspěvky: 1186
- Registrován: pon črc 27, 2009 10:59 am
- Bydliště: Plzeň
Re: Svíčky
Ohledně těch svíček, měl bych kupovat ty co jsou vhodné na LPG?? Mechanik mi řekl že ano a tady v jiném topicu jsem se dočetl že to není nutné! Tak jak je to tedy??
EX E38 728i, EX 740i E38 1995 DG39346,EX E38 740iA FL LPG, E32 735Ia 1991.
- fredy
- Příspěvky: 1626
- Registrován: ned pro 14, 2008 5:54 pm
- Bydliště: Severní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky
Nevim, já kupoval normal NGK a jede to nádherně. Na ty spešl na lpg jsem se díval, ale ta cena byla někde úplně jinde .....magnum píše:Ohledně těch svíček, měl bych kupovat ty co jsou vhodné na LPG?? Mechanik mi řekl že ano a tady v jiném topicu jsem se dočetl že to není nutné! Tak jak je to tedy??
ex. E38 740i, 1994, manuál, lpg
...
E38 750iL, 1994 - prodej nd....
...
E38 750iL, 1994 - prodej nd....
- magnum
- Příspěvky: 1186
- Registrován: pon črc 27, 2009 10:59 am
- Bydliště: Plzeň
Re: Svíčky
No ty spešl NGK na LPG stojí v kellyfemily 950.- a obyč NGK 228.- (daj se ale na webu sehnat pod 100.-)
EX E38 728i, EX 740i E38 1995 DG39346,EX E38 740iA FL LPG, E32 735Ia 1991.
- fredy
- Příspěvky: 1626
- Registrován: ned pro 14, 2008 5:54 pm
- Bydliště: Severní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky
jo, jo tak nějak to bylo. Já vzal ty normal a auto jezdí a startuje dobře. Zda by jezdilo s těma spešl lépe nevím a nějak jsem to ani nezjišťovalmagnum píše:No ty spešl NGK na LPG stojí v kellyfemily 950.- a obyč NGK 228.- (daj se ale na webu sehnat pod 100.-)
ex. E38 740i, 1994, manuál, lpg
...
E38 750iL, 1994 - prodej nd....
...
E38 750iL, 1994 - prodej nd....
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: ned lis 11, 2012 9:24 am
- Bydliště: Orlová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky
mel jsem v motoru chvili denso svicky a byly uplne na picu denso jisto jiste neni vyrobce svicek vhodny zrovna pro bmw ale spis pro hondy a toyoty a tyhle mrdky. v 30ce nic jineho nez bosch nikdy nebylo a v 7me uz jsou taky boschky... prestal se houpat volnobeh.
a co se tyce lpg svicek tak asi taky zalezi motor od motru (myslim vyrobce) nase 39ka kombik jela normalne i s obyc svickama. ale s lpg svickama lehce ozila
a co se tyce lpg svicek tak asi taky zalezi motor od motru (myslim vyrobce) nase 39ka kombik jela normalne i s obyc svickama. ale s lpg svickama lehce ozila
ex E36 318i sedan
akt E30 328iC EB87725
akt E38 750i DG21846
akt E39 520i GP15511
akt E30 328iC EB87725
akt E38 750i DG21846
akt E39 520i GP15511
- Filozof
- Příspěvky: 2220
- Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
- Bydliště: Vyškov
Re: Svíčky
Přidám se k vám do do rozhovoru o svíčkách.
Byl jsem v dílně kde opravují auta moji kamoši a taky měli zákazníka co vysolil šílené prachy za NGK 400kč za 1ks a nadával jak pes že jedna praskla ikdyž ji opatrně dával do auta a nevěřil svým očím.
Netušil jsem že je výroba polsko / japonsko / francie a pak takové rozdíly v kvalitě ... Je to pěkné svinstvo na nás zákazníky.
Nikdy pak netušíme zda si kupujeme výrobky kvalitní či šmejdy a věřím, že to není jen u svíček ale u všeho ostatního.
Kde je pak záruka výrobce a kvality která by měla být ?
jinak je rozdíl mezi NGK obyč a iridiová varianta ?
V knize ( JAK NA TO BMW 525i ) je psáno NGK nebo BOSCH tyto dvě značky budou pracovat přesně jak by měli. Tak asi obě jsou dost podobné.
Nevim zda i u 7er ale mám funglovky asi 1500km BOSCH od minulého majitele a přijde mi že auto jede krásně bez jediného zacuknutí propadu prostě luxusně.
Zato BRISK silver nebrat vydrží pár tisíc max 10-15 a pak jsou na vyhození (moje zkušenost u 525i.) ....nevyplatí se ikdyž stojí 80kč.
Ted nevím zda klasiku NGK nebo ty lepší iridiové. Co myslíte ?
Byl jsem v dílně kde opravují auta moji kamoši a taky měli zákazníka co vysolil šílené prachy za NGK 400kč za 1ks a nadával jak pes že jedna praskla ikdyž ji opatrně dával do auta a nevěřil svým očím.
Netušil jsem že je výroba polsko / japonsko / francie a pak takové rozdíly v kvalitě ... Je to pěkné svinstvo na nás zákazníky.
Nikdy pak netušíme zda si kupujeme výrobky kvalitní či šmejdy a věřím, že to není jen u svíček ale u všeho ostatního.
Kde je pak záruka výrobce a kvality která by měla být ?
jinak je rozdíl mezi NGK obyč a iridiová varianta ?
V knize ( JAK NA TO BMW 525i ) je psáno NGK nebo BOSCH tyto dvě značky budou pracovat přesně jak by měli. Tak asi obě jsou dost podobné.
Nevim zda i u 7er ale mám funglovky asi 1500km BOSCH od minulého majitele a přijde mi že auto jede krásně bez jediného zacuknutí propadu prostě luxusně.
Zato BRISK silver nebrat vydrží pár tisíc max 10-15 a pak jsou na vyhození (moje zkušenost u 525i.) ....nevyplatí se ikdyž stojí 80kč.
Ted nevím zda klasiku NGK nebo ty lepší iridiové. Co myslíte ?
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba
- dunnst
- Příspěvky: 1311
- Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky
Já dávám do auta NGK obyč (cca 150 Kč/ks) a měním je tak po 15ti tisících. Od LPG svíček mě lidi většinou odrazovali, ale jestli vydrží déle a bude tam nějaký viditelný efekt (kupř. se zklidní neutrál), tak bych o nich i uvažoval.
- fivajs
- Příspěvky: 1238
- Registrován: ned úno 06, 2011 5:08 pm
- Bydliště: Chomutov
Re: Svíčky
I BOSCH už je na hovno. Ne jednu svíčku této značky jsem měnil kvůli tomu, že se protáčela keramika a netěsnilo to. Pojevovalo se to prděním
Audi A8 L W12 450hp + Liaz 151 290hp