760i - motor N73

Nový design rv. 2001 - 2008
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
littleB
Příspěvky: 466
Registrován: čtv kvě 09, 2013 2:11 pm

760i - motor N73

Příspěvek od littleB »

Zdravím páni.
Jelikož rád zbieram informácie o dvanásťvalcoch, a nenašiel som podobnú tému, chcel by som tu rozviesť debatu o najsilnejšom motore z rady E65 - N73B60.
Osobne by ma zaujímalo, aké máte o ňom referencie /prípadne skúsenosti/ čo sa týka spoľahlivosti/spotreby/výkonu/výhod oproti 4,8l N62B48 použitom v 750i.
Ja viem o ňom zatiaľ len toľko, že v základnom prevedení má 327 kW, prerábka na LPG je oveľa drahšia a preto nerozumná, a že bol príliš ťažký pre použitie v Alpine.
Do akej miery (kw/nm) sa dá teoreticky nachipovať tak, aby sa výrazne neznížila jeho životnosť?
Budem vďačný za každý postreh. ;)
littleB
Příspěvky: 466
Registrován: čtv kvě 09, 2013 2:11 pm

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od littleB »

Toľko ukecaných ľudí a k 760i nemajú čo povedať? :lol:
Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 2647
Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od T613 »

to bude tim ze to auto tady nikdo nema, taky ho asi nikdo jeste nekuchal jak V12 v e32 e38
musis prolezt spis zahranicni fora, treba najdes nejakeho blazna co si koupil 760 e66 a rozhodil ji na atomy :-)
Stew1988
Příspěvky: 893
Registrován: ned pro 05, 2010 9:41 pm
Bydliště: Lednice
Kontaktovat uživatele:

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od Stew1988 »

Tak Snejk ma prece 760iL tak at napise zkusenosti
NeWCars BMW e66 Individual DK90724
Ex. díle BMW e38 750iL DG50564
Ex. BMW e38 740i rv.99
littleB
Příspěvky: 466
Registrován: čtv kvě 09, 2013 2:11 pm

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od littleB »

Ťažko sa hľadá na zahraničných fórach o NEMECKÝCH autách, keď je človek úplne plonkový z nemčiny. :D
Dúfal som, že ste šesťliter z E65 aspoň teoreticky rozpitvávali pri pivku. ;) :mrgreen:
Uživatelský avatar
P3RF3KT
Příspěvky: 4307
Registrován: sob črc 09, 2011 2:16 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od P3RF3KT »

Cipovat benzin nebo motor bez turba je vzdy nesmysl. Vykon zvednes tak o 15koni max. Co snejk rikal do lpg dat nejde proto svoji e66 prodal. Co je na tom pravdy nevim.
BMW E38 740i M62 Kompresor Individual
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
littleB
Příspěvky: 466
Registrován: čtv kvě 09, 2013 2:11 pm

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od littleB »

Je pravda, že som ešte nevidel žiadnu 760i s LPG, ale teoreticky by sa to malo dať nie?
Uživatelský avatar
P3RF3KT
Příspěvky: 4307
Registrován: sob črc 09, 2011 2:16 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od P3RF3KT »

Říkám co mi Snejk pravil. Chtěl si ji nechat ale nebyl schopen sehnat nikoho kdo by to tam uměl dát všichni řikali že tam je nějakej systém vstřikování na kterej lpg dát prostě nelze
BMW E38 740i M62 Kompresor Individual
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
Hugo
Příspěvky: 611
Registrován: ned říj 26, 2008 10:58 am

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od Hugo »

N73 ma vsetky moderne vychytavky ake existuju, najma variabilny zdvyh ventilov (valvetronic) + priame vstrekovanie benzinu do valcov.
BMW 740iA E38 09/1994; diagnostika INPA a DIS
littleB
Příspěvky: 466
Registrován: čtv kvě 09, 2013 2:11 pm

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od littleB »

Počul som, že Poliaci dokážu zaplynovať všecko, skúsim pohľadať na poľských weboch nejakú. :D
Odpovědět