Původně tam byly ty origo SPZ cedulky, které jsem koupil v Cartecu a které jsem měl i na BIGu na své E38. Potom jsme ale přejížděli v rámci Ostravy na další focení a zapomněl jsem je tam zpátky nasadit
(teda nejprve jsem je zapomněl před jízdou i sundat, ale to je jiný příběh... )
Spoonerův Highline [E32 750iL] - konec příběhu
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
- Spooner
- Příspěvky: 5363
- Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
- Bydliště: Ostrava
Re: Spoonerův Highline [E32 750iL]
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
- NORMANN
- Příspěvky: 3721
- Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
- Bydliště: Blottendorf, Schönbach, Nickelsdorf (Erz.) (Erz.)
Re: Spoonerův Highline [E32 750iL]
Freude am Fahren mit E38 725tdsA / E39 525tdsA Touring, E39 530dA Touring 142kw
Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
- Spooner
- Příspěvky: 5363
- Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
- Bydliště: Ostrava
Re: Spoonerův Highline [E32 750iL]
Malé oživení
Měl jsem dnes trochu času, takže jsem se zavřel na pár hodin do garáže a pokusil se vyřešit vrzání od přední nápravy...
Ti co byli na loňském srazu u Kajece možná ví o co se jedná. Pro ostatní popíšu problém. Při většině zatáčení doleva se ozývalo od přední nápravy hlasité nepříjemné vrzání. Něco jako starý kočárek . Nejhorší to bylo na kruhových objezdech, ale víceméně to začalo dělat od prvního pohybu koly doleva.
Snejk se pokoušel pazvuk "diagnostikovat" a s pomocí Fishmakera rozhodli, že to půjde nejspíše od plechových krytů za brzdovými kotouči. No a myslím, že měli kluci pravdu .
Shodil jsem kolo, sundal třmen i kotouč a hned na mě svítilo vybroušené místo .
Stačilo tedy pár dobře mířených ran kladivem a je po problému. Tedy aspoň doufám . Každopádně jsem s tím chvíli jezdil sem a tam, div jsem si ruce neukroutil a auto nevydalo ani jeden nepříjemný zvuk. Pouze dvanáctiválcovou symfonii
Takže ponaučení pro ostatní... Je dobré jezdit na srazy i v případě, že je s autem něco v nepořádku, protože jsou mezi námi ochotní a znalí členové, kteří vyřeší za pár vteřin to, co by jiní řešili měsíc .
A ještě mám znova dotaz ohledně šíbru . Jak ho zkalibruji? Na internetu jsem se dočetl, že je potřeba držet tlačítko směrem dopředu, jenže mě to dělá úplně něco jiného než by mělo a když se tlačítka dotknu, tak se to hned rozjede kam nechci a nejsem schopen to zresetovat v nulové pozici.
Šíbr musím vždy zavřít ručně kličkou. A jediná věc, co to dělá správně je, že ho můžu stiskem středu tlačítka zvednout. Tím to končí. Po tomto úkonu už maximálně zajede dozadu o cca 1/3 a už se to nehne vůbec.
Proto mě napadlo, jestli není nějaká jednotka, která to má na starost. Nebo už nevím co s tím udělat.
PS: Auto stálo od podzimu s odpojenou baterkou. Nebyla venku z auta a ani jsem ji od podzimu nenabíjel. A i přes to auto chytlo na první brnk, což mě potěšilo
Měl jsem dnes trochu času, takže jsem se zavřel na pár hodin do garáže a pokusil se vyřešit vrzání od přední nápravy...
Ti co byli na loňském srazu u Kajece možná ví o co se jedná. Pro ostatní popíšu problém. Při většině zatáčení doleva se ozývalo od přední nápravy hlasité nepříjemné vrzání. Něco jako starý kočárek . Nejhorší to bylo na kruhových objezdech, ale víceméně to začalo dělat od prvního pohybu koly doleva.
Snejk se pokoušel pazvuk "diagnostikovat" a s pomocí Fishmakera rozhodli, že to půjde nejspíše od plechových krytů za brzdovými kotouči. No a myslím, že měli kluci pravdu .
Shodil jsem kolo, sundal třmen i kotouč a hned na mě svítilo vybroušené místo .
Stačilo tedy pár dobře mířených ran kladivem a je po problému. Tedy aspoň doufám . Každopádně jsem s tím chvíli jezdil sem a tam, div jsem si ruce neukroutil a auto nevydalo ani jeden nepříjemný zvuk. Pouze dvanáctiválcovou symfonii
Takže ponaučení pro ostatní... Je dobré jezdit na srazy i v případě, že je s autem něco v nepořádku, protože jsou mezi námi ochotní a znalí členové, kteří vyřeší za pár vteřin to, co by jiní řešili měsíc .
A ještě mám znova dotaz ohledně šíbru . Jak ho zkalibruji? Na internetu jsem se dočetl, že je potřeba držet tlačítko směrem dopředu, jenže mě to dělá úplně něco jiného než by mělo a když se tlačítka dotknu, tak se to hned rozjede kam nechci a nejsem schopen to zresetovat v nulové pozici.
Šíbr musím vždy zavřít ručně kličkou. A jediná věc, co to dělá správně je, že ho můžu stiskem středu tlačítka zvednout. Tím to končí. Po tomto úkonu už maximálně zajede dozadu o cca 1/3 a už se to nehne vůbec.
Proto mě napadlo, jestli není nějaká jednotka, která to má na starost. Nebo už nevím co s tím udělat.
PS: Auto stálo od podzimu s odpojenou baterkou. Nebyla venku z auta a ani jsem ji od podzimu nenabíjel. A i přes to auto chytlo na první brnk, což mě potěšilo
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
- fishmaker
- Příspěvky: 2137
- Registrován: čtv srp 21, 2008 7:54 am
- Bydliště: kousek na sever od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spoonerův Highline [E32 750iL]
zajímavý co takovej kus plechu dokáže udělat za bordel hlavně, že se to podařilo vyřešit
- Spooner
- Příspěvky: 5363
- Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
- Bydliště: Ostrava
Re: Spoonerův Highline [E32 750iL]
No doufám, že se to neozve znova jen co vyjedu dál než 20m od garáže
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
- rajnhold
- Příspěvky: 532
- Registrován: pon srp 08, 2011 3:07 pm
Re: Spoonerův Highline [E32 750iL]
Co plechový štít, neozval se?
- Spooner
- Příspěvky: 5363
- Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
- Bydliště: Ostrava
Re: Spoonerův Highline [E32 750iL]
Zatím v pohodě. Auto od ledna najelo úctihodných 25 km a žádný nepříjemný zvuk se už neozval
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
- Spooner
- Příspěvky: 5363
- Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
- Bydliště: Ostrava
Re: Spoonerův Highline [E32 750iL]
Pozor, je to malý krok pro člověka, ale velký krok pro lidstvo...
Po 3 letech vlastnictví auta jsem seřídil šíbr!
Tzn. všechny 3 polohy jdou ovládat elektricky pomocí tlačítka a já jsem mohl vrátit kličku zpět do kufru na své místo .
Pořád jsem hledal problém v elektrice (špatné tlačítko, relé, neexistující řj a další výplody mé fantazie. Nakonec jsem problém vyřešil za 10 minut .
Bylo potřeba šíbr manuálně zavřít, uvolnit 3 šrouby držící motorek a nastavit ozubené kolečka do nulové polohy. Těžko říct, jestli se v tom někdo vrtal nebo se za ty roky systém rozladil sám.
Při řešení problému mi pomohl japonský kolega z bimmer fora, který problém a řešení podrobně popsal .
Celý šíbr funguje díky jednomu dvojitému mikrospínači, který dostává povely (zap/vyp) od modrého ozubeného kolečka (viz níže), které má proměnlivou geometrii. Bylo tedy nutné ho nastavit do nulové polohy tak, aby korespondovalo se zavřeným střešním oknem. Na přiloženém obrázku jsem zaznačil orientační polohu (dírka v modrém kolečku musí být v ose se středem hnacího ozubeného kola a otvorem pro uchycovací šroub). Nicméně kdo si s celým mechanismem manuálně zatočí 3x dokola, tak sám hned pochopí o co tam běží .
Velké díky patří Huffovi, který mi ochotně radil a posílal náhradní díly k vyřešení mého problému .
Po 3 letech vlastnictví auta jsem seřídil šíbr!
Tzn. všechny 3 polohy jdou ovládat elektricky pomocí tlačítka a já jsem mohl vrátit kličku zpět do kufru na své místo .
Pořád jsem hledal problém v elektrice (špatné tlačítko, relé, neexistující řj a další výplody mé fantazie. Nakonec jsem problém vyřešil za 10 minut .
Bylo potřeba šíbr manuálně zavřít, uvolnit 3 šrouby držící motorek a nastavit ozubené kolečka do nulové polohy. Těžko říct, jestli se v tom někdo vrtal nebo se za ty roky systém rozladil sám.
Při řešení problému mi pomohl japonský kolega z bimmer fora, který problém a řešení podrobně popsal .
Celý šíbr funguje díky jednomu dvojitému mikrospínači, který dostává povely (zap/vyp) od modrého ozubeného kolečka (viz níže), které má proměnlivou geometrii. Bylo tedy nutné ho nastavit do nulové polohy tak, aby korespondovalo se zavřeným střešním oknem. Na přiloženém obrázku jsem zaznačil orientační polohu (dírka v modrém kolečku musí být v ose se středem hnacího ozubeného kola a otvorem pro uchycovací šroub). Nicméně kdo si s celým mechanismem manuálně zatočí 3x dokola, tak sám hned pochopí o co tam běží .
Velké díky patří Huffovi, který mi ochotně radil a posílal náhradní díly k vyřešení mého problému .
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
- oxik
- Příspěvky: 2245
- Registrován: stř bře 13, 2013 4:46 pm
Re: Spoonerův Highline [E32 750iL]
Z takových "maličkostí" má člověk největší radost Na e38 mi taky šíbr zlobí, nechce se zavírat, ale to bude asi jen rozkalibrovaný
- Spooner
- Příspěvky: 5363
- Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
- Bydliště: Ostrava
Re: Spoonerův Highline [E32 750iL]
Přípravy na letošní BIG vrcholí.
Zwölfzylinder dostal nový olejový filtr Mann a 7,5 litru oleje Shell.
Navíc jsem dodal chybějící označení modelu na víko kufru. Jeden by nevěřil, jaký je problém ho sehnat.
S označením "750" není problém, ale "iL" je nesehnatelná věc. Respektive "iL", které jsem potřeboval.
Nápis v podobě, jakou známe z e38 se lepil na auta až od roku 91/92. Nápis je celkově delší a písmo je zkosené (kurzíva).
Pro svoji e32 jsem potřeboval rovné písmo a to mi nebyl nikdo schopen sehnat. Po dlouhém hledání jsem našel zapomenutý kousek na ebay,
ale poštovné z USA několikanásobně převyšovalo cenu emblému. Proto jsem zapojil známou, která tam žije a díky ní se dostalo chromované "iL"
až do Ostravy.
Na fotce (dole) lze vidět správnou variantu nápisu "750iL" pro e32 z roku 1988 a kombinaci starého "750" s novějším "iL" (nahoře),
kterou jsem měl bohužel na autě při koupi.
Včera jsem auto umyl a teď bude čekat pod plachtou než vyrazím do Mnichova Hradiště.
V garáži mi navíc pořád ještě leží 12 nových svíček, ale tuhle zábavu už asi přenechám novému majiteli,
protože auto je tímto oficiálně na prodej, viz viewtopic.php?f=40&t=6626
Zwölfzylinder dostal nový olejový filtr Mann a 7,5 litru oleje Shell.
Navíc jsem dodal chybějící označení modelu na víko kufru. Jeden by nevěřil, jaký je problém ho sehnat.
S označením "750" není problém, ale "iL" je nesehnatelná věc. Respektive "iL", které jsem potřeboval.
Nápis v podobě, jakou známe z e38 se lepil na auta až od roku 91/92. Nápis je celkově delší a písmo je zkosené (kurzíva).
Pro svoji e32 jsem potřeboval rovné písmo a to mi nebyl nikdo schopen sehnat. Po dlouhém hledání jsem našel zapomenutý kousek na ebay,
ale poštovné z USA několikanásobně převyšovalo cenu emblému. Proto jsem zapojil známou, která tam žije a díky ní se dostalo chromované "iL"
až do Ostravy.
Na fotce (dole) lze vidět správnou variantu nápisu "750iL" pro e32 z roku 1988 a kombinaci starého "750" s novějším "iL" (nahoře),
kterou jsem měl bohužel na autě při koupi.
Včera jsem auto umyl a teď bude čekat pod plachtou než vyrazím do Mnichova Hradiště.
V garáži mi navíc pořád ještě leží 12 nových svíček, ale tuhle zábavu už asi přenechám novému majiteli,
protože auto je tímto oficiálně na prodej, viz viewtopic.php?f=40&t=6626
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)