Problémové motory BMW

Moderní od listopadu 2008 - 2015
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2219
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Problémové motory BMW

Příspěvek od Filozof »

Bylo by dobré tady uvést jaké motory jsou problémové at si člověk dá pozor.
Tak zde dám co jsem dohledal.

BMW N63 „4.4 Biturbo“ (do 2012)

Kódy: N63B44

Výroba: od r.2008 dodnes, rizikovost do 2012

Nasazení: BMW 750i/Li, BMW X5/X6 50i, BMW X6 ActiveHybrid, BMW 550i (vč. Gran Turismo), BMW 650i (coupé, cabrio)
BMW N63- detail turbodmychadel.jpg
Problematický osmiválec se montoval mj. do hybridní X6 nebo do limuzíny 750Li; jeho slabinou je nedostatečné chlazení dvojice turbodmychadel
Důvod: Jeden z nejproblematičtějších motorů BMW posledních let. Slabým místem je hlavně chlazení, kterému neprospívá už samotná koncepce vidlicového motoru s dvěma turbodmychadly „zazděnými“ žáruvzdornými plechy mezi řadami válců. Je takřka nemožné je odvětrat a uchladit tak, aby na nejvíce tepelně exponovaných místech nedocházelo ke spékání oleje.

V kombinaci s kolabujícím okruhem vodního dochlazování turbín dochází nejdříve k zapečení oleje v holendrech turbodmychadel, v pokročilých případech zakarbonování „vršku“ motoru to odnáší i vačky a variátory časování ventilů. K tomu přičtěme natahující se rozvodové řetězy a při vypnutém motoru protékající vstřikovače, které benzínem odmastily válce některých exemplářů tak dokonale, že ty po několika stech „suchých“ startů zcela přišly o kompresi.

Pozdější N63B44TU (330 kW), nabízené od roku 2012 jsou spolehlivější, překombinovaná konstrukce však nedovoluje hledět do budoucna s moc velkým optimismem.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: Problémové motory BMW

Příspěvek od JaraX »

Vyloženě jako problémové bych vypsal

- N63b44 (550i, 750i atd)
závady - zapékání turb, selhávající vstřikovače s následnou ztrátou komprese motoru
- N47dxx všechny motory N47 trpí na rozvody, závada rozvodu se objeví klidně i u motorů se 40tkm, občas taky praskne celý blok (taky často i do 100tkm)
- M57TU (M57N2) trpí na rozvody kolem 200-300tkm (ale řešil jsem to už i u motoru co měl najeto 130k v X5)
- M67 - trpí na uplně všechno :D
- N57xx - trpí na rozvody a časté zadírání na klice z neznámých důvod, řešili jsme u motoru co měl najeto 30tkm! taky trpí na EGR ventily.

+ všechny naftové motory trpí na většinu přislušneství (vstřiky, turba, DPF, svody, řemenice kliky, EGR, SWIRL)
BMW service expert - http://www.jarax.net
spellcross
Příspěvky: 144
Registrován: čtv úno 09, 2017 1:00 pm

Re: Problémové motory BMW

Příspěvek od spellcross »

je něco co funguje?
740i, automat, '99
735i, manual, '96, DK20202
725tds, automat, '96
728i, manual, '99, DN00379
735i, automat, '00, DN64848
Ex e32, 730i, R6, '92

BMW, Z3, 99, manual, 2,8i
BMW, 330d, e46, 99, 135kW
BMW, 525d, e39, 2003

a pár dalších untercarů...
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: Problémové motory BMW

Příspěvek od JaraX »

N55B30 (740i)
N54B30 (740i)
N74B60 (760i)

samozřejmě ne se spolehlivostí motorů Exx, chce to max ve 200tkm prodat.
BMW service expert - http://www.jarax.net
Uživatelský avatar
dunnst
Příspěvky: 1311
Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémové motory BMW

Příspěvek od dunnst »

EX E32 740i LPG Obrázek EX Honda Legend KA9 LPG Obrázek Volvo S80 T6 LPG Obrázek
Odpovědět