NÁSTŘIK DUTIN

pokec jen ohledně 7er
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Uživatelský avatar
NORMANN
Příspěvky: 3721
Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
Bydliště: Blottendorf, Schönbach, Nickelsdorf (Erz.) (Erz.)

NÁSTŘIK DUTIN

Příspěvek od NORMANN »

Chtěl jsem se zeptat pánové, jaký máte zkušenosti s nástřikem dutin, ač už ve spreji, nebo na štětec? :D
Naposledy upravil(a) NORMANN dne pon dub 06, 2015 6:17 pm, celkem upraveno 1 x.
Freude am Fahren mit E38 725tdsA / E39 525tdsA Touring, E39 530dA Touring 142kw

Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
Uživatelský avatar
scorpion
Příspěvky: 1452
Registrován: stř říj 21, 2009 1:05 pm
Bydliště: Středočeský kraj - praha

Re: NÁSTŘIK DUTIN

Příspěvek od scorpion »

Tak štetec je na nic jelikož se s ním pořádně nikam nedostaneš... Smysl má postřik... Ke sprejům se normálně prodávají trubičky s koncovkou která má malinké díry do všech stran a tedy se to rozpráší jakože do mlhy která se ti usadí skoro všude... Tedy že když to strčíš někam do prahu tak ti sto stříká na všechny strany... A pistole to mají podobně... Spíš je otázkou co použíš za značku jaký typ na jakých bází, co má opravdu smysl a co opravdu dobře chrání jak ty originální vosky... ;) :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: NÁSTŘIK DUTIN

Příspěvek od Huff »

Léta používám přípravek Dinitrol Penetrant. Prodává se v kartuších asi za stovku kus, které se aplikují speciální pistolí na podvozky s hadičkou do dutin nebo tryskou na plochy. Ta pistole stojí asi 1500 Kč, nic hrozného. Důležité je, aby v té hadičce, kterou se tlačí k rozprašovací koncovce vosk vedla ještě jedna slabá hadička, která tam přidává vzduch pro lepší rozprášení - to ty nejlevnější pistole nemají.

Obrázek

Konzistence přípravku připomíná směs bílé vazelíny s petrolejem. Je jemná, mastná, vzlínavá k povrchu, tixotropní. I po letech zůstává měkká, nevytvoří pevný film jako třeba Resistin, připomíná zmíněnou bílou vazelínu nebo jemnou vrstvu sádla. Stávající vosky oživí a a chrání proti degradaci.

Resistin ML jsem viděl v dutinách i popraskaný a oloupaný po letech, což je samozřejmě úplně blbě.
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
scorpion
Příspěvky: 1452
Registrován: stř říj 21, 2009 1:05 pm
Bydliště: Středočeský kraj - praha

Re: NÁSTŘIK DUTIN

Příspěvek od scorpion »

Jo Dinitrol také používám... Dělal jsem tím kousky u sedmy u místa na zvedák než jsem tam hodil FL nástavce prahu... A třícu jsem s tím dělal taky... Ale nemám s tím více zkušeností co se týče kvality a výdrže...
Obrázek
caknakis
Příspěvky: 2908
Registrován: stř lis 04, 2009 9:01 am

Re: NÁSTŘIK DUTIN

Příspěvek od caknakis »

a jak to stříkáte? Kompresorem? Nebo je ta flaška pod tlakem a "nastříká se to samo"
E32 740iL LCI
E38 740i LCI
F01 740i LCI
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: NÁSTŘIK DUTIN

Příspěvek od Huff »

Kompresorem. Měl by mít odlučovač kondenzátu. Auto musí být samozřejmě perfektně vysušené, dělám to když jsou největší vedra a vše je třeba týden rozpálené. Když si s tím člověk chce vyhrát, tak si k tomu koupí endoskop a podívá se kam to aplikuje. Dutiny před aplikací vyfoukávám od prachu. Zejména odspodu se tam může dostat hromada prachu, který pak tvoří izolaci mezi plechem a tou mastnotou. Co jde tak odkrytovat. Bál bych se to třeba strčit do dveří a vystříkat bez sundání tapecíru, pak se tím může zašpinit okno, sametky, repro a pod...

Specialita je vylévání zadních lemů zevnitř. Když se to udělá dobře, tak ten přípravek zaleze mezi plech blatníku a podběhu a docela slušně to ten lem ošetří. Nezatéká tam pak kondenzát z vnitřku blatníku.

Ta pistole vypadá nějak takhle:

Obrázek
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
scorpion
Příspěvky: 1452
Registrován: stř říj 21, 2009 1:05 pm
Bydliště: Středočeský kraj - praha

Re: NÁSTŘIK DUTIN

Příspěvek od scorpion »

Kompresorem... Tu flašku přišroubuješ normálně ke stříkací pistoli určené na tento typ kartuší (a na hustou tekutinu)... Stejný jako má Bodýčko...
Obrázek
Uživatelský avatar
scorpion
Příspěvky: 1452
Registrován: stř říj 21, 2009 1:05 pm
Bydliště: Středočeský kraj - praha

Re: NÁSTŘIK DUTIN

Příspěvek od scorpion »

Huff mě předběhl :-D
Obrázek
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: NÁSTŘIK DUTIN

Příspěvek od Huff »

scorpion píše:Huff mě předběhl :-D
Aspoň se doplníme. 8o) Ještě bych potřeboval vyzkoumat co používat na podvozky. Zkoušel jsem různé tuhé vosky a bitumeny, ale nic mě moc nepřesvědčilo. Ani Dinitrol, ani Wurth. Když jsem dělal Volhu, tak jsem všechen starý asfalt odstranil, perfektně odmastil původní lak pod tím asfatem, vybrousil rezavá místa, vymatoval zbytek, natřel základovkou, vrchem dvakrát a na to teprve nastříkal černý sajrajt od WURTha. Ale i ten po čase tvrdne a to se mi nelíbí. Zavání to praskáním a odlupováním. Na sedmu si asi koupím od všech výrobců po kartuši a udělám si soukromý test. Pak vypláchnu spodek wapkou, nechám měsíc sušit, ošetřím bolavá místa a nastříkám.
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
scorpion
Příspěvky: 1452
Registrován: stř říj 21, 2009 1:05 pm
Bydliště: Středočeský kraj - praha

Re: NÁSTŘIK DUTIN

Příspěvek od scorpion »

Hele s podvozkem také zápasím... Teď posledně (před rokem) když jsem dělal třícu na stk po částečném vyvaření tak jsem také vše natřel fakt hodně nejdříve základovkou pak jsem na to hodil Bodýčko a přes něj pak Resistín... Jinak Resistínem mám aktuálně celý spodek... Ale řekl bych že Resistín není úplně dobrá volba... Přijde mi že je takový vymývatelný.... Tedy že ho chce obnovovat např každé dva roky... Nehledě na to že pod něj musí být buď origo podklad a nebo jiná gumová vrstva... Až tříce někdy vyhodín nápravy a budu vše dělat od základu tak jsem uvažoval právě nad Dinitrolem a především se poradit s několika opravdu dobrými klempíři... Co používají a zkušenosti... Ještě mě napadá Tlumexplast... Ten jsem tehdy používal na Rapida... Ale nevím jak moc je kvalitní... Jelikož ten Rapid mi už stojí 6 let pod plachtou a čeká až budu mít čas s ním dojet na STK... :lol: Ale když po těch šesti letech sáhnu tak je stále gumový a trochu lepkavý... ;)
Obrázek
Odpovědět