BMW e32 730iA V8 1994

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomas750iL
Příspěvky: 525
Registrován: stř zář 29, 2010 11:44 pm
Bydliště: Slovensko

BMW e32 730iA V8 1994

Příspěvek od Tomas750iL »

tak zdravim opet :)
rozhodol som sa ze si kupim nove auto e32
moje prve auto ktore som mal bola skoda favorit 1.3 neskor o par rokov som si kupil opel vectra 1.6 a cca o 5 rokov som presedlal na svoje dalsie auto ktore bol Mercedes S600 docela razantny skok co sa objemu tyka. o rok nato som si kupil bmw e38 750iL ktore som minulyy rokv auguste predal a hned nato az do teraz som mal mercedes w220 S320CDI. PRVY A POSLEDNY KRAT SOM MAL DIESEL. :evil:

Na mercedes nedam dopustit a vzdy bolo premna lepsie ako bmw a bmw ma zaujimali vzdy len 7ckove rady ostatne ma nijako nepritahuju.
tento povodny mercedes w220 320CDI bol tak trochu flopa... dal som sa prehovorit na diesel a to bola chyba :( uz po 3 mesiacoch sém vedel ze to chcem predat. auto je super respektive bolo. ma to Airmatic ma to nekonecno airbagov hudba bose, softclose a dovod predaja bmw e38 a kupa mercedesa bola ze som chcel skusit nieco modernejsie luxusnejsie bezpecnejsie atd ale velika chyba ist do dieslu... topil som tam peniaze ako novy hydromenic regulace turba vstreky... a stale ked som nastartoval tak proste hlucne bez vykonu na aky som bol zvyknuty tak som nakoniec dal inzerat na predaj a vedel som ze chcem opet minimalne \v8 alebo V12. v prvom mercedese S600 som dal 10 000 Eur na opravy a plus 3000 eur som zaplatil registracny poplatok a v bmw som nechal dalsich 3000 eur a pak ma to proste omrzelo a predal som to co bola velka chyba pretoze peniaze postupne dochadzaju a ted si uz nemozem tolko dovolit investovat ale casom sa to urcite zlepsi ale to je teraz vedlajsie.
par tyzdnov inzerat bol umiestneny na internete nikto sa neozival tak som tam doplnil ze je mozna vymena za V8 alebo V12. stale s nikto neozyval a pomyslel som si ze sa chcem asi naspet vratit k bmw kde som bol spokojny ale dalsiu e38 som nechcel a tak prisiel napad ze ked predam mercedes tak kupim e32 V8
no a o par dni sa mi ozval jeden pan ze ma bmw e32 730iA V8 rok vyroby posledny rocnik ze by chcel vymenit plus teda jeho doplatok. tak som napisal ze ok premyslim a ozvem sa. Do mercedesu treba vela investovat jednak hrdza potom airmatic a aj keby som to dotoho investoval tak stale je to diesel. ked som mal S600 alebo e38 ludia sa otacali to auto malo nieco do seba kdezto mercedes s320CDI som nemal taku radost... ano keby tam bola V8 alebo V12 nepoviem ani pol slova. tak ok zavolal som majitelovi ze auto mam zaujem vymenit. ok dohodli sme sa co a ako a hodinu po prvom telefonate som uz vyrazil za majitelom na cca 4 hodinovu cestu tam a nakoniec sme sa stretli auta vymenili a ja som mal e32 730iA a letel som snou domov :)
Takze tolko pribeh a teraz podme k autu

takze terazsom hrdym majitelom E32 730iA a V8 8-) M60B30

auto este nieje prihlasene ani odhasene ale tych par hodin co som vnom sedel cestou domov musim povedat ze ma ucarovalo najviac zo vsetkych aut co som vlastnil

zatial som vtom uplny zaciatocnik takze co sa tyka vybavy tak neviem no asi take ako ostatne e32. popripade da sa zsitit niako vybava cez vinko aj pri takto starom aute?

je tam ale trocha prace potrebna

Nova autobateria
prasknute celne okno
vymena tesneni veka ventilov
sviecky
ked zatacam volantom na mieste tak nieco velmi hlasno puka alebo praska a je to citit velmi silno na volante takze idealne vymena komplet prednej napravy okrem tlmicov.

no a teraz zavady ktore som cestou domol nemal a auto islo uplne fajn

1. auto nejde na vsetky valce. mechanik u ktoreho som bol vravel ze je poskodene tesnenie veka ventilov a vsetko okolo je od oleja a vravel ze pravdepodobne je o.ej v svieckach a koli tomu nejde auto na vsetky valce. moze to tak byt?

2. auto ledva ledva startuje koli velmi slabej baterie a auto mi vypisalo getreibeprogram a prevodovka prestala radit tak ako ma. proste prevodovka to i do 2 tisic otaciek a nepreradi az ked prida, tak okolo 2500tam hodi kvalt. moze to byt ze je prevodovka rozhadzana slabou bateriou a motorom ktory nejde na vsetky valce?

dik za postrehy
auto som sa rozhodol si ho nechat trochu dlhsiu dobu ako jeden rok :D

co sa tyka prevodovky je tam 5hp18 cize petkvalt. premyslam nad repasom alebo radsej zohnat inu prevodovku? len sa bojim ze bude rovnako rosfôaknuta.

kedze teraz nemam velmi peniaze ako kedysi tak to bol dalsi dovod preto si kupit starsiu sedmicku kde by som si mohol co to spravit sam

aky je postup pri vymienani tesneni veka ventilov? alebo radsej zverit do ruk profesionalom?


fotky doda, ked sa mi ich podari zmensit :D
V12
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1563
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: BMW e32 730iA V8 1994

Příspěvek od volf-m »

Těsnění ventildeklů je práce na půl hodiny, určitě to zvládneš sám. Nevím ale, jestli to vyřeší ten chod, chtělo by to diag.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
Tomas750iL
Příspěvky: 525
Registrován: stř zář 29, 2010 11:44 pm
Bydliště: Slovensko

Re: BMW e32 730iA V8 1994

Příspěvek od Tomas750iL »

aha ale problem je ten ze nemam momentovy kluc takze sa bojim ze to nedotiahnem dost alebo az privelmi dost a dalsia otazka

ak bude olej v svieckach ako ho dostat von?
V12
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: BMW e32 730iA V8 1994

Příspěvek od zzeli »

Tak tak, tesneni si udelas. Pritom juknes na svice a na civky (hlavne koncovky civek). Prevodovka muze byt zmatena podpetim. Lupani vypada na ulozeni tlumicu, takze ty pujdou ven asi taky (muzes zkusit pohmatem na hrnce) nebo mas sikovne praskly pruziny. Na to bych prednostne kouknul, mohlo by to byt nebezpecne, jestli jsi to auto poradne jeste zespoda neprohlednul.
Po S600 se ti nestyska kdyz mas radeji MB a velky vykon? :)

Momentak nepotrebujes, potrebujes koupit nove gumicky i pod matice a dotahnes s citem, v podstate az na konec zavitu, pekne jemne postupne cik cak jako se dotahuji hlavy, aby si to dobre sedlo.
Svicky vyndas a olej nechas stect do motoru, vytres, opatrne na pripadny bordel pevneho skupenstvi.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
Tomas750iL
Příspěvky: 525
Registrován: stř zář 29, 2010 11:44 pm
Bydliště: Slovensko

Re: BMW e32 730iA V8 1994

Příspěvek od Tomas750iL »

vykon mi nechyba skorej mi chybali valce na viac uz i tak tento 160kw zatah je nekde jinde ako bol diesel na mb.

ok tykze treba kupit tesnenia lava a prava strana a gumicky pod matice? tie dostanem spolu s tesnenim?
netreba tam nove tesneni nijako lepit nebo neco?
a ako sa dostanem k tomu vsetkemu? musim dat najskor dole kryt motora a pak uz to najdem?


mozem kupit niektore z tychto?




http://autokelly.sk/#PATH=31391882;6573 ... T=16|LNG=1
V12
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: BMW e32 730iA V8 1994

Příspěvek od zzeli »

Gumovy podlozky byvaji zvlast a byva jich spatnej pocet. Alespon co jsem kupoval podlozky od FEBI, tak jsem musel koupit celkem 3 baleni, ale je to par korun.. Tesneni klasika leva prava tve oblibene znacky (elring, victor reinz), ten link na autokelly mi nefunguje.
Nebo to muzes koupit vsechno origo samozrejme.
Intuitivne se k tomu dostanes, neni tam zadna kulisarna. Opatrne s dotahovanim, nektere zavity jsou v hliniku a hlavne nic neupustit, velmi spatne se to pak v utrobach lovi :)
Jo a maznul jsem motorovym tmelem gumovy obloucky, co jsou vzadu a vepredu prechod mezi hlavama a prsama. Staci drobatko.
Jukni do galerky ke me, Volfikovi nebo u Kitropa, budes mit predstavu jak to vypada.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
Tomas750iL
Příspěvky: 525
Registrován: stř zář 29, 2010 11:44 pm
Bydliště: Slovensko

Re: BMW e32 730iA V8 1994

Příspěvek od Tomas750iL »

tento link funguje? ak. ano tak toto su tie gumicky?
http://autokelly.sk/#PATH=31391882;6573 ... 9933|LNG=1
V12
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: BMW e32 730iA V8 1994

Příspěvek od zzeli »

Ne, to jsou gufera na ventily.

Tady jsou:
http://www.granex.cz/autodily/bmw/7-e32 ... ko-ventilu
Koukam, ze jiny nez FEBI snad nejsou.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
Tomas750iL
Příspěvky: 525
Registrován: stř zář 29, 2010 11:44 pm
Bydliště: Slovensko

Re: BMW e32 730iA V8 1994

Příspěvek od Tomas750iL »

ok tak to nic ale zdalo sa mi ze je ich tam niko vela...

ok tak potom toto je tesnenie veka ventilov jedna strana?

http://autokelly.sk/#PATH=31391882;6573 ... 6351|LNG=1

kolik tam ma byt na jednej strane tych gumiciek ?
V12
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: BMW e32 730iA V8 1994

Příspěvek od Huff »

Ahoj! Vítej zpátky. Mám velkou radost, že jsi si vybral po té smradlavé moderně zrovna třicetdvojku v osmiválci.

Mám prakticky totožný model a docela dost zkušeností, tak klidně SZ, rád kdykoliv pomůžu s mechanikou i výbavou, hromadu jsem toho dodělával.

Auto je samozřejmě zastaralé, ale pořád má co nabídnout. Je krásně přímočaré a surové, přitom uhlazené a pohodlné. příkladně navržené a postavené. Miluji ho čím dál víc. Motor je hrozně vděčný, když mu dáš trochu péče. Má krásný zvuk, pěknou spotřebu (kombinaci jezdím za 10 - 11, dálky umí 8,5), přitom to nejde o moc hůř jak čtyřlitr (ten mám doma taky, ano je silnější, ale z rozdílu si na zadek nesedneš a vezme si o dva litry víc). Na předjíždění S mód, šlápnout mu a nebudeš mít problém.

K těm dotazům:

- ano, přes víka teče olej ke svíčkám a modulům. Těsnění si kup nové a kup si i tmel na jeho preventivní podmazání, např. Rainzosil, na sucho bych si troufl dát spolehlivě snad jen originál. Když si to pěkně očistíš a budeš to dotahovat s rozumem, tak není co zkazit. Jestli to nebudeš dělat hned, tak alespoň vyndej moduly a svíčky, odmasti je benzínem a vrať to zpátky. Chvilku to vydrží. Hlavně nejezdi na 7 válců, mohl by jsi si vydřít válec, jak by nespalený benzín omýval stěnu, nemá to ráda klika a ani katalyzátor.

- jestli máš slabou baterkou, tak jí začni. Ten nouzový program může být jak od rozhádaného motoru (řešil to tu Shavo!), tak i od podpětí a tak. Na čtyřlitru mi to vypisovalo kvůli vydřenému snímači polohy voliče. Těch příčin může být víc. Převodovku zatím neřeš, v tom nouzovém režimu to neřadí jak má, z toho nepoznáš jestli je špatná.

- než budeš měnit olej v motoru, tak sundej vanu a zkontroluj dotažení olejového čerpadla. Bez toho riskuješ, tyhle motory trpí na jeho povolování, když jsem koupil svoje, tak to drželo na posledním šroubu, jeden byl ve vaně, další úplně povolený. U olejového filtru si zkontroluj, aby měl správnou malou díru, dělají se dva typy, ten s větší dírou by na malé trubce nefiltroval. Pár lidí se už napálilo.

- vyměň si membránu odvětrání, je zezadu sání

- pokud chceš velkou část původního výkonu a pěknou spotřebu, tak si kup kromě svíček novou váhu vzduchu a lambdy (BOSCH). Bude to stát tak 300 Euro, ale vyplatí se to, pokud to už někdo před tebou neudělal.

- s tím praskáním v řízení těžko říct, nech to pořádně prohlédnout, od povolené skřínky řízení přes zarezlé čepy nebo horní uložení to může být kde co. Až budeš měnit nápravu, tak si kup Lemforder, já mám Moog a po 40 tis mi odešly čepy řízení, na další díly čekám, co to udělá.

- sám si uděláš skoro cokoliv, to auto nepotřebuje žádné kódování, prakticky ani diagnostiku, na tohle je super jednoduché, vyndáš budíky a pořád jedeš.

- výbavu si vypíšeš jako u každého jiného BMW, nebo napiš VIN sem, vypíšeme ti ji

Těším se na fotky.
BMW E32 730ia V8
Odpovědět