- ACC. Funguje to fakt skvěle, dá se na něho spolehnout. V životě jsem nevěřil, že mě někdy budou bavit kolony. Dokonce mě velice překvapilo, že ACC umí rozpoznat dementa před autem - když někdo jede brzda/plyn - tak si drží větší odstup. Když je to plynule jedoucí auto, tak se nalepí blíž. Osobně jezdím na druhý nejbližší odstup, protože ten nejbližší už mi připadá fakt o hubu.
- Plně barevný HUD. Úžasná věc. Fakt úžasná. Zobrazuje rychlost, povolenou max rychlost, nastavení tempomatu, odstup, plus všechny výstupy z navigace. V mém faceliftu udělal HUD velký pokrok - už je plně barevný a ve dne krásně bílý. Jen v noci je oranžový
- hlídání mrtvého úhlu. Funguje velice spolehlivě, když máte v mrtvém úhlu auto a vyhodíte blinkr, nebo se i začnete přibližovat, tak začne blikat trojúhelník v zrcátku a vibrovat volant. Má jednu nevýhodu - byl konstruovaný v německu. Tam se nesmíte zařadit před auto, aniž byste mu "zničili" bezpečný rozestup. Němec vás předjede, pak pokračuje ještě dvě - tři sekundy a teprve se začne řadit před vás. Tenhle hlídač s tím počítá a jakmile se začnete řadit hned před auto, tak se vzteky posere a nadává co může. Ono by to bylo krásné, kdyby se člověk mohl řadit před auta tak, aby to bylo bezpečné, ale vysvětlete to ocasům na D1 a žluté špíně v praze.
- adaptivní dálkové světla. úžasná věc, můžete mít celou dobu zapnuté dálkové a auto cloní protijedoucí auta - ale tak - že máte pořád ve svém pruhu dálkové. Funguje to opravdu spolehlivě. Měl jsem z toho automatu obavy, že bude oslňovat protijedoucí, ale fakt to funguje na 99%. Nicméně, výkon světel je jedna velká trágédie.....což pořeším

- motor. Fakt mě baví. spousta lidí žehrá, že to je jen šestiválec a že nemá zvuk a blablabla....je to pravda, ale na každodenní použití je to opravdu skvělá pohonná jednotka. Ticho, kultivovanost, nežere. Jsem maximálně spokojen s 740i. A z 0-100 má asi za 5.7, takže to i jede

- převodovka - ten osmikvalt je fakt super. Většinou se pohybuji kolem 170 na dálnici, což znamená 2500 otáček, 90% mého provozu ve městě se převaluje kolem litru. červené pole začíná v 7000...
- čtení dopravních značek. Úžasná věc, funguje naprosto spolehlivě, bere i dočasné značky, stejně tak "diodové značky" třeba v tunelech, výborná věc, i v místech, kde jezdíte po paměti. Už se mi párkrát stalo že třeba ve Strahovském tunelu svítila 50 a jak tam člověk jezdí každý den, tak ho to prostě nenapadne, až jsem viděl pomalejší auta - mrknu na displej a vono fakt pade

- sedačky, posez za volantem....úžasné. Konečně auto "ve kterém sedím". V E38 jsem měl vždycky pocit, že sedím "na autě", v superbu je tenhle pocit ještě horší. V F01 jsem krásně utopený, cítím se v bezpečí, i velikost zasklení je super, konečně si nepřipadám jako ve skleníku, ale jako v autě.....ono to čelní sklo ani moc není čelní sklo, jako spíše periskop

- tlačítka- ty JSOU DOKONALÉ!. Každé tlačítko má krásný zvuk, krásný zdvih, jsou opravdu úžasné. Můj favorit je přepínač světel - má přesně dané polohy a přepnutí provází takové pěkné industriální kovové cvaknutí - prostě....fakt lahoda. I odpor tlačítek je skvěle vyladěn, jsou zmáčknout snadno a přitom nemáte pocit, že mačkáte prstem do hovna. Občas si po zaparkování do garáže jen tak mačkám tlačítka a poslouchám je. Jedno z největších pozitivních překvapení u tohoto auta

Věci ze kterých mám smíšený pocit
- lane assist. Vetšinu času funguje spolehlivě, ale musíte ho vypínat, když projíždíte stavbou a jsou tam dočasné pruhy - takže u nás na dálnici nepoužitelný
- klimatizace má dva malé nedostatky. V automatickém režimu máte k dispozici jen 5 stupňů ventilace, v manuálním je jich 7, nebo 8. Problém je, že když jste v automatu, tak na první stupeň běží ventilátor zhruba na druhý až třetí v manuálním režimu. Což mě rozčiluje na volnoběh, protože dělá větší randál než motor. Slovo randál prosím berte prosím s nadhledem. Proto docela často přepínám klimatizaci do manuálního režimu, kdy je ještě o kousíček tišší. Jinak ale funguje naprosto úžasně. Malé porovnání - v superbu máte nastaveno 22 stupňu...snížíte o stupeň a klimatizace na vás začne pouštět ledový vzduch, aby to co nejdříve dorovnala....prostě humus. V F01 je všechno opravdu plynulé, nikde na vás nefouká a přitom je klima v kabině příjemné. Můžete si i nastavit způsob proudění vzduchu, jestli přímé, difuzní, smíšené.... fakt úžasné.
- řadička. Ano, musím uznat, asi bych ji chtěl pod volantem. 90% mého řízení se odehrává na volantu, pomocí ACC přidávám, brzdím, kdyby byla ještě řadička pod volantem, tak by to byla zhýralost největšího kalibru, ale zase - designově se mi mnohem více líbí řadička na středovém tunelu. Prostě "tam patří", tak jako má auto kola a volant, pak podle mě pěkné auto musí mít řadičku.
- režim ECO PRO. Podle mě naprosto neplatná věc. Auto v něm plachtí, vyřazuje do neutrálu, když hodně přidáte, tak vám začne nadávat, a samozřejmě zkurvený stop start, který naštěstí jde vypnout. Jediné plus tohoto systému je, že spořílci můžou na displeji sledovat, kolik kilometrů navíc už ušetřili, místy je to docela zábavné, ale jinak o ničem.
- komunikativní řízení. Ano, vím...koupil jsem si sportovní limuzínu, jenže ta neustálá snaha informovat mě co se děje pod předními koly mě obtěžuje. Nejsem sportovní řidič, nezajímá mě to. Neumím tyhle informace využít. Akorát mě to sere. Chtěl bych být izolovaný od všeho venku. Uvítal bych i větší účinnost posilovače řízení (byť mám integrální řízení) prostě jen, aby to šlo "více malíčkem".
Věci, co mě vyloženě serou
- tepelná izolace střechy je podle mě velice špatná. PO chvíli stání na sluníčku vám připadá, že máte nad hlavou rozpálený šutr. Ale také to umocňuje podstatně větší plocha střešního okna. Budu ho muset zatmavit, ať se prostor mezi ním a vnitřní krytkou tolik nepřehřívá.
- odhlučnění podběhů je odfláklé. Kola jsou tady jednoznačně největším zdrojem hluku. Neslyšíte motor, aerodynamický hluk, ale kola jsou slyšet pořád. Musím vytlumit podběhy, jinak se z toho zblázním.
- přemíra bezpečnostních píčovin. Musíte sedět se zavřenými dveřmi a být připoutaný, jinak se auto posere. Pootevřít dvěře a popojet? Bez pásu ani ránu. Rozjet se bez pásů? Auto tam hodí ruční brzdu, aby jste to museli odkliknout. Spousta těhle bezpečnostních opatření vás neustále sere...
- nepřehledná karoserie. Díky bohu za Surround view, jinak bych tohle auto v životě nezaparkoval

Abych to nějak shrnul, auto mi dělá velkou radost. Pokaždé se do něho těším, jízdu si užívám a opravdu odpočívám
