Regulace sklonu světlometu

Sportovní rv. 1986 - 1994
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Uživatelský avatar
kubbacher
Příspěvky: 63
Registrován: ned bře 20, 2016 7:06 pm
Bydliště: Hlučín

Regulace sklonu světlometu

Příspěvek od kubbacher »

Ahojte kolegové,
při renovací světel mé E32 jsem narazil na zajímavou věc, nenašel jsem nikde kabeláž k motorkům sloužícím k nastavení náklonu světlometu, přitom kabeláž vypadá neporušeně, zkrátka originál z výroby, vše ostatní zapojeno mám.
Nikde v kabině jsem nenašel nastavovací kolečno, nebo tak něco, čili si z toho vyvozuji, že není potřeba funkce motorku, když auto má EDC, což by mělo zajistit stabilní náklon vozu i v případě zatížení? Čili nastaví se trvalý stav náklonu světel a se zbytkem si poradí regulace podvozku?

Nebo se mýlím a motorky náklonu jsou u vás ostatních v provozu, jen já mám něco špatně.

Díky za vaše postřehy.
Kuba
E32 - 750iL - díky Clausi Luthe
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Regulace sklonu světlometu

Příspěvek od Honza164 »

Zatím to auto nemám až tak prolezle, ale když jsem dával nová světla, tak jsem si nevšiml, že bych tam měl nějake motorky. Moje auto nemá EDC, ale má Nivomat. Kolečko v kabině taky nemám.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
alap
Příspěvky: 278
Registrován: sob zář 26, 2015 7:15 pm
Bydliště: Liberec

Re: Regulace sklonu světlometu

Příspěvek od alap »

Nebude to spíš automatické naklápění podle zatížení jako to mají xenony?
ex e38 728ia 99 LPG
Uživatelský avatar
kubbacher
Příspěvky: 63
Registrován: ned bře 20, 2016 7:06 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Regulace sklonu světlometu

Příspěvek od kubbacher »

Automatické naklápění? Ale na jakém principu, když nemám zapojené motorky světel?
Mě napadá jen ta regulace výšky podvozku, na kterém to může být založeno.
Co máš Alape ty? Máš motorek mezi potkávačkou a dálkou? Máš jej zapojený?
E32 - 750iL - díky Clausi Luthe
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Regulace sklonu světlometu

Příspěvek od zzeli »

Nekde jsem cetl, mozna nekde tady, ze e32 s xenonama se reguluje jen nivem. Tj. svetlomet nema motorek, protoze by ho nemelo co ovladat, kdyz nejsou na napravach naklonova cisla a neni pro ne jednotka. Halogen motorek mit asi bude, ale v aute, ktere melo z vyroby xenony a tudiz nemelo kolecko na sklapeni svetel, nebude ten motorek mit co ovladat. Ale mozna kecam :) Jinak EDC s tim nema co delat, to nastavuje tvrdost tlumicu nikoliv vysku naprav.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
kubbacher
Příspěvky: 63
Registrován: ned bře 20, 2016 7:06 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Regulace sklonu světlometu

Příspěvek od kubbacher »

Už samotný fakt, že není v kabině kolečko pro nastavení náklonu je dle mě důkaz, že náklon světel je nastavován automaticky.
Součástí EDC jsou seznory snímající pohyb vozidla na těchto senzorech, informace z těchto senzorů směřují do ŘJ, kde ŘJ používá tyto vstupy k detekci stavu povrchu vozovky, zatížení vozidla a stupně pohybu.
Dle mého názoru to s EDC souvisí, ale to jsme odbočili.
U mé E32 xenony nejsou od výroby, ale ten princip nastavování díky stavitelnému podvozku by logicky měl být stejný i o halogenových světel v případě E32.
E32 - 750iL - díky Clausi Luthe
pavel.rossi
Příspěvky: 1117
Registrován: pát lis 30, 2012 10:28 am
Bydliště: Pardubice

Re: Regulace sklonu světlometu

Příspěvek od pavel.rossi »

Nivo řeší zatížení zadní nápravy a tím,že udržuje zadní část vozidla ve stejné výšce,tak i světla svítí stále stejně. Jina teorie mě nenapadá.
vládní e32 735iL
ex BMW 740i e38,m60b40
ex BMW 523i e39
ex BMW 730D e38
ex BMW 525i e34
alap
Příspěvky: 278
Registrován: sob zář 26, 2015 7:15 pm
Bydliště: Liberec

Re: Regulace sklonu světlometu

Příspěvek od alap »

Já měl e38 s halogenama a kolečkem. Ale EDC mění jen tuhost tlumičů. Musíte si uvědomit, že náklonová čidla na nápravách fungují hlavně při zrychlení, aby xenony neoslňovali. Nivo tak rychle reagovat nedokáže. A ty nemáš zapojené ty motorky, což je určitě blbě. Protože pak nemáš naklápění světel. Napadá mě jenom, že se auto prodávalo někam, kde to nebylo povinné. Druhá verze je, že to někdo předělal. Rozhodně to nemůže bez kabelů fungovat.
ex e38 728ia 99 LPG
Uživatelský avatar
kubbacher
Příspěvky: 63
Registrován: ned bře 20, 2016 7:06 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Regulace sklonu světlometu

Příspěvek od kubbacher »

Proto, mě zajímá jak to mají ostatní kolegové na svých E32.

To co píše Alap vyvrací mou teorii a má svůj smysl. Jak jsem psal výše, kabeláž - svazek kabeláže ke světlům vypadá jako originál - izolace neporušená, kabely originál. Tak tomu přestávám rozumět
Zkoušel jsem hledat na německém fóru, ale na toto téma nenašel nic.
E32 - 750iL - díky Clausi Luthe
Uživatelský avatar
dunnst
Příspěvky: 1311
Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulace sklonu světlometu

Příspěvek od dunnst »

E32 už moc lidí nemá, však poslední vyjela z linky před 25ti lety :-) Ona i E38 začíná pomalu, ale jistě stárnout. Přijde doba, kdy budeme už jen vzpomínat, jak krásné káry ty sedmice byly :-D
Moje E32 motorky náklonu měla, EDC ani xenonádu jsem neměl. Je dost dobře možné, že kabeláž máš připravenou, jako by jsi Nivo neměl, ale jelikož ho máš, není to zapojené.
EX E32 740i LPG Obrázek EX Honda Legend KA9 LPG Obrázek Volvo S80 T6 LPG Obrázek
Odpovědět