Dekarbonizace motoru

pokec jen ohledně 7er
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Uživatelský avatar
Kralik
Příspěvky: 355
Registrován: čtv srp 21, 2008 8:05 am
Bydliště: Praha/Brusel

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Kralik »

A jakej to melo efekt Hugo? A co dekarbonizace u nas co mame LPG ktere rozpousti karbon udajne samo :)
BMW 740i/LPG e38 '96 DG46479 - BMW 840i e31 '96 CC61121
Uživatelský avatar
Snejk
Příspěvky: 2637
Registrován: stř úno 20, 2008 5:48 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Snejk »

s tim souhlas, moje m30b30 byla po x set tisících na LPG zevnitř uplně vyleštěná a olej mezi vyměnama tekl porád žlutý :D
Obrázek
E32 730i LPG >> E32 735iL LPG>>E32 750iL high-line >>E38 740i >>E32 735i >>E38 740iL HLZPE >>e65 745i>>e66 760Li individual
Hugo
Příspěvky: 611
Registrován: ned říj 26, 2008 10:58 am

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Hugo »

motor som dekarbonizoval skor zo zvedavosti ci preventivne :-) Vela som otom cital na roznych disk. forach....tak pred vymenou oleja som to skusil, sice vystriekal som ako som uz pisal necelych 6 litrov vody ale asi ten prud pre V8 nebol dostatocny, lebo motor sa mi nedusil (povodny "navod" pisal, ze do V8 treba vodu liat surovo z flase, ale nato som odvahu nemal) ...no po naliati noveho oleja prve co som si vsimol, ze motor ztichol, ale to moze byt kludne aj tym, ze som mu dal novy olej....od tej dekarbonizacii mam najazdenych caa 5 tisic km a motor slape rovnako dobre, nic sa tym nepokazilo.
BMW 740iA E38 09/1994; diagnostika INPA a DIS
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Raisidlo77 »

Otevřu staré téma - poradí někdo zkušenost, jak efektivně vyčistit plastový sání M60/M62 od karbonu ? Moc se mi na to chemií nechce (plast), ale asi budu muset. Dostal jsem "tip" celé sání povařit ve vodě, ale to se mi moc nezdá :D
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Hugo
Příspěvky: 611
Registrován: ned říj 26, 2008 10:58 am

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Hugo »

u mna #1 na cistenie karbonu:
Obrázek
+
Obrázek

ja som sanie cistil tak, ze do vanicky horuca voda + jar , nechal odmocit asi 1 den, ale velmi to nepomohlo. Potom nasledoval ten cillit bang + dlha kefa na cistenie radiatorov, stou som cistil jednotlive potrubia, nasledne som ho este vystriekal vysokym tlakom vody. Teraz uz vsetko (okrem ocelovych dielov) cistim tym bangom, pomer cena/vykon je super.
BMW 740iA E38 09/1994; diagnostika INPA a DIS
Uživatelský avatar
herman17
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv črc 11, 2013 9:08 am
Bydliště: Holomóc ♥

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od herman17 »

Ted to tu procitam a napadlo me, ze mam doma parni cistis, tak tim to sani vyzkousim. Stejne musim menit tesneni a odvetravani klikovky. Mel mi to udelat mechanik a zapomnel na to. Snad to pujde dobre rozdelat, protoze tam mam LPG a nerad bych tam neco pojebal :D
SPORT & RELAX AREÁL BOZEŇOV - restaurace, wellness hotel ***, firemní akce, školící centrum, kemp, tenisové kurty, minigolf, lanové centrum a jiné
Obrázek
http://WWW.BOZENOV.CZ
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Filozof »

Nejenden odborník mi říkal že LPG samo o sobě krásně čistí motor.
Takže něco na tom asi bude.
U staré e34 jsem to lil rovnou na klapku do sání čůrkem vody asi 2 + 2 litry a jako fajn byla za mnou bílá mlha jako kdybych měl stroj na mlhu....

Ale od té doby co jsem prostudoval plno článků o LPG i co jsem probíral stačí jezdit na LPG.
Jinak bych vsadil na tu vodu. Ve válcích je takové peklo že se to samo vyčistí....jinak když je vlhko tak stejně tam vlhkost jde a motory se čistí.

Viděl jsem článek, jak na ostrovech mělo auto najeto snad 3-4kila a po rozdělání motoru absolutně čistej díky vlhkému mořskému vzduchu, to jezdil na benzín...:-)

Na olej má LPG taky dobrej vliv tím, že by měl teoreticky vydržet více ...někdo říká 3 někdo i 5tisic km nad normál. Ale asi bych to nepřeháněl a měnil klasicky. :)
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od zzeli »

Morskej vzduch je pekny svinsto, nevim co to dela s motorem, ale kastle kvuli ty vsudy pritomny soli rezne paradne (porovnavam 2 stejny auta se stejnym mesicem vyroby, jedno NL a jedno CR puvod)...resp. teda hlavne podvozkovy neosetreny dily, ktery se moc nemeni jako treba napravy.
Rekl bych, ze v motoru se mnozstvi svinstva tak nejak ustali a nema cenu tuto rovnovahu narusovat, stejne tam casem bude zase to samy. Nejaky intenzivni cisteni akorat zacpe katy nebo lambdy.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
herman17
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv črc 11, 2013 9:08 am
Bydliště: Holomóc ♥

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od herman17 »

mne jde ale je o sani, musism ho sundat a kdyz uz bude dole, tak bych ho vycistil zvlast. Dom motoru nic strikat nebudu :D
Jde to sani sundat dobre?? :-)
SPORT & RELAX AREÁL BOZEŇOV - restaurace, wellness hotel ***, firemní akce, školící centrum, kemp, tenisové kurty, minigolf, lanové centrum a jiné
Obrázek
http://WWW.BOZENOV.CZ
Odpovědět