Dekarbonizace motoru

pokec jen ohledně 7er
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Uživatelský avatar
janys
Příspěvky: 228
Registrován: čtv lis 20, 2008 3:34 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Dekarbonizace motoru

Příspěvek od janys »

Jen tak pro zajímavost - nechal si někdo dekarbonizovat motor? Nějaké zkušenosti?
E38 740i '97
Sorrentblau Metallic

báwovole nahlínách fmetle fkůži s červeným íčkem, 286 klokanů, táhne to pěkně vocpodupyčo
Uživatelský avatar
Snejk
Příspěvky: 2637
Registrován: stř úno 20, 2008 5:48 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Snejk »

nemam z kušenosti s dekarbonizaci ale s vyměnou motoru a je to pěknej voser. a m60 se shaní hůř :D
Obrázek
E32 730i LPG >> E32 735iL LPG>>E32 750iL high-line >>E38 740i >>E32 735i >>E38 740iL HLZPE >>e65 745i>>e66 760Li individual
Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 2647
Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od T613 »

Snejk píše:nemam z kušenosti s dekarbonizaci ale s vyměnou motoru a je to pěknej voser. a m60 se shaní hůř :D
co to tady meles ptal se nekdo na vymenu motoru? :lol: a vubec mam tu snad poslat fotky te tvoji vymeny? :lol: :lol: :lol: no radsi ne

na dekarbonizaci bych se urcite vysral, sice motor vycistis ale taky ber v uvahu ze neni novy takze tam kde bordel plni funkci "ucpani" vuli naraz tam nic nebude a zacne ti to treba zrat pekne olej nebo ty rozpoustedla muzou sezrat tesneni a zacne chcat atd, moc bych se do toho nehrnul, pokud nemas v planu delat GO a rozebrat motor na atomy
Uživatelský avatar
Snejk
Příspěvky: 2637
Registrován: stř úno 20, 2008 5:48 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Snejk »

dyt prave o tom mluvim protože dekarbonizace motoru taky často končí jeho výměnou. a ty tam taky mlč chuji, nahodou ta vyměna byla naprosto v pohodě a narozdil od toho automatu to taky pak pěkně jelo. tak neotravuj nikdo se tě neptal. sam si to tam patlaš na paletach tak nekecej :D
Obrázek
E32 730i LPG >> E32 735iL LPG>>E32 750iL high-line >>E38 740i >>E32 735i >>E38 740iL HLZPE >>e65 745i>>e66 760Li individual
Uživatelský avatar
janys
Příspěvky: 228
Registrován: čtv lis 20, 2008 3:34 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od janys »

T613 píše:
Snejk píše:nemam z kušenosti s dekarbonizaci ale s vyměnou motoru a je to pěknej voser. a m60 se shaní hůř :D
co to tady meles ptal se nekdo na vymenu motoru? :lol: a vubec mam tu snad poslat fotky te tvoji vymeny? :lol: :lol: :lol: no radsi ne

na dekarbonizaci bych se urcite vysral, sice motor vycistis ale taky ber v uvahu ze neni novy takze tam kde bordel plni funkci "ucpani" vuli naraz tam nic nebude a zacne ti to treba zrat pekne olej nebo ty rozpoustedla muzou sezrat tesneni a zacne chcat atd, moc bych se do toho nehrnul, pokud nemas v planu delat GO a rozebrat motor na atomy
žrát, chcát... tyjo, já si nemusím pořizovat dítě, stačí starej motor :D

No kolega to teďka řeší na svém Renóltu, ale to je rok 2004... tak jsem si říkal, že kdybych si to dekarbonizoval a nalepil na dekl motoru nálepku TURBO koupenou na Benzině, tak by mi to třeba přidalo pět a půl koně, pyčo :lol:
E38 740i '97
Sorrentblau Metallic

báwovole nahlínách fmetle fkůži s červeným íčkem, 286 klokanů, táhne to pěkně vocpodupyčo
Petr_M.
Příspěvky: 58
Registrován: pon čer 08, 2009 11:44 am

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Petr_M. »

Zdravím dekarbonizaci jsem prováděl dle tohoto návodu http://www.autohificlub.cz/forum/13-ost ... ani-motoru na motorech M50B25 a M60B30, 2.5 měla najeto cca 270000km, neměla úplně pravidelný volnoběh a při zátěži občas škubala, po dekarbonizaci se volnoběh podstatně zklidnil a škubání taky ustalo, nyní má najeto 320000 a jede parádně, dva roky na ten motor nikdo nesáhl. M60 měla najeto 185000km a podobné příznaky, po dekarbonizaci se opět zlepšil chod a volnoběh, nyní točí cca 215000 a no problemo. Po dekarbonizaci je nutné vyměnit olej a zkontrolovat/vyměnit svíčky, pro jistotu. Osobně mohu doporučit. Někde bych možná vyhrabal i videjko z průběhu zákroku.
BMW E38 740iA DG33808 361111km :)
Uživatelský avatar
janys
Příspěvky: 228
Registrován: čtv lis 20, 2008 3:34 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od janys »

Petr_M. píše:Zdravím dekarbonizaci jsem prováděl dle tohoto návodu http://www.autohificlub.cz/forum/13-ost ... ani-motoru na motorech M50B25 a M60B30, 2.5 měla najeto cca 270000km, neměla úplně pravidelný volnoběh a při zátěži občas škubala, po dekarbonizaci se volnoběh podstatně zklidnil a škubání taky ustalo, nyní má najeto 320000 a jede parádně, dva roky na ten motor nikdo nesáhl. M60 měla najeto 185000km a podobné příznaky, po dekarbonizaci se opět zlepšil chod a volnoběh, nyní točí cca 215000 a no problemo. Po dekarbonizaci je nutné vyměnit olej a zkontrolovat/vyměnit svíčky, pro jistotu. Osobně mohu doporučit. Někde bych možná vyhrabal i videjko z průběhu zákroku.
Aha, no tak olej jsem měnil včera :) Takže se na toto téma můžu zase bavit až za rok (nebo po 10 - 15 000 km :D)
E38 740i '97
Sorrentblau Metallic

báwovole nahlínách fmetle fkůži s červeným íčkem, 286 klokanů, táhne to pěkně vocpodupyčo
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od JaraX »

no ja bych se na to taky vysral, spíš bych řekl že volnoběh ti to zlepšilo protože jsi měl bordel v sání :D
BMW service expert - http://www.jarax.net
Uživatelský avatar
Snejk
Příspěvky: 2637
Registrován: stř úno 20, 2008 5:48 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Snejk »

Tak ja bych se tehle proceduře taky nevyhybal, minimalně na tom neni co ztratit za pokus. Člověk který to tam popisuje bych řek že ví o čem mluví protože ho znám a do aut dělá hodně a hodně dobře. Každopadně dekarbonizace ventilů a spalovacího prostoru je velmi užitečná (samo pokud nemate nalitano pul mega a ty napáleniny na těch skoropodpalenejch ventilech tam nepůsobí jako těsnění ale takovej motor v e38 asi ještě nemáme). rozhodně lepší než lejt něco do oleje aby to rozpustilo něco a to pak ucpávalo mazací kanály. tohle je nedestruktivní čištění kde všechno vyletí vejfukem, a bud to pomuže nebo ne, ale vzhledem k tomu fotu jak to ta voda ve valci vyleštila. a vzhledem k tomu jak vodní pára jje dobrý čistič a jaké teploty a tlaky ve válci jsou, bych o tom že to bude jak zrdcátko vůbec nepochyboval. každopadně mam před výměnou svíček i oleje takže to určitě vyzkouším, neni co ztratit, maximalně budu sušit sání (uschne rychle ;) ) nejradši bych to provedl i s měřením tlaků před a po čištění jestli to bude mít nějaké objektivné výsledky. motor M60/62 bez váhy jede vpohodě... rozhodně to nikdo nezkoušejte přes váhu, ten IAT by ste odpalili ani nevite jak :) hhh
Obrázek
E32 730i LPG >> E32 735iL LPG>>E32 750iL high-line >>E38 740i >>E32 735i >>E38 740iL HLZPE >>e65 745i>>e66 760Li individual
Hugo
Příspěvky: 611
Registrován: ned říj 26, 2008 10:58 am

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Hugo »

Tiez som dekarbonizoval vodou motor M60B40, vystriekal som donho behom 20 minut skoro 6 litrov destilovanej vody, odpojil som vahu vzduchu a stiekal do tej tlustej hadice co ide od vahy, motor sa tvaril ze mu to nic nerobi, len pozor na otacky, u automatu neni dobre drzat dlhodobo 3000 rpm, ja som drzal 2500.
BMW 740iA E38 09/1994; diagnostika INPA a DIS
Odpovědět