Zeliho e66 745Li 2003 Individual

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Ja mel na jinych autech s ATE spatnou zkusenost a naopak s Bosch dobrou. Na predku mam na e66 bosch desky a normalne tam sly. Ale jinak beru ATE, Bosch, Textar, Brembo atd jako stredni tridu, kde je vlastne jedno, co se koupi. Dozadu u sedmy jiz zasadne ATE :D

Jo, porad jsem si rikal, jeste tohle teda opravim a uz bude jen jezdit. No, tak jeste tohle a uz bude jen jezdit. Asi to kazdy zna. Tak snad ted uz. Ty posledni incidenty nepovazuju za chybu auta, takze ano, vlastne dela uz nejakou dobu radost, snad to vydrzi. Zvlast kdyz ted tu spolehlivost fakt potrebuju, protoze vozim prcka a s nim nechci nekde uviznout.

Escalade jsem na bmwklubu zaznamenal, kdyz tam mel svoje obdobi. Ja ameriky rad, mam rad velky auta, velky motory, sportovni chovani vubec nepotrebuju, naopak pozaduju maximalni komfort. Auto o velikosti hangaru bych samozrejme pilotoval rad, ale zivotni priority se meni a priste uz budu kupovat auto zanovni, protoze uz nemam cas pod tim lezet. A uz me to stourani se v autech vlastne ani moc nebavi. A zanovni Escalade je celkem drahy. Taky kdyz s nim zajedu do garaze, tak potrebuju i z auta vystoupit :)
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Jeste jsem si vzpomnel, ze z tech drazsich oprav se menil tento rok, snad na jare, pravy zadni mech, protoze pres noc neudrzel auto. Budu muset ty opravy poradne sepsat na uvodni stranu.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
PRAHAV8

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od PRAHAV8 »

Escalade podle mě super auto jen mi vadí že se mi to hrozně houpe když hodně přidám a dám nohu z plynu tak je to jako loď. Ztrácí to stabilitu a často to je otravné. Je to jako by jsi měl unavené zadní tlumiče a auto fungovalo vlastně jen na pružinách
Uživatelský avatar
scorpion
Příspěvky: 1449
Registrován: stř říj 21, 2009 1:05 pm
Bydliště: Středočeský kraj - praha

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od scorpion »

No koukám, že tě za ty dva roky a nějakých 35 tis. km celkem potrápila :roll: :roll: A jak píšeš, ono je těžké do něčeho z e65 přesedlat když není sociál. Ale na druhou stranu, po 3 měsících, co budeš jezdit v něčem méně pohodlném, tak už budeš nadávat méně... Trochu pozapomeneš atd... Mě spíš u všech jiných aut štve jejich hlučnost. Sportovnost tedy tvrdost snesu, jelikož mám rád i sportovnější auta než jen parník. Ale jelikož jezdím s kde čím, tak zrovna posledně jsem hrozně nadával u Nové kie proceed GT, Jak je na dálnici šíleně hlučná. Musel jsem to snášet přes 1400 km. :x Zlatá 9 let stará E90, která je odhlučněním úplně jinde i přes její věk. :lol: :lol:
Obrázek
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Novy backory jsou doma a uz jsou i nazuty na kolech. Myslel jsem, ze koupim Nexen SU1, ale jsou tak levny, az mi to bylo blby, tak jsem vzal Falkeny v podobny XL specifikaci. Premiovky za 4k kus uz mi prijdou zase zbytecne moc na to kolik s tim autem najezdim, resp. kolik me to auto najezdit necha :) Ale posledni dobou zatim jezdi.
Falken 245/50 R18 104Y verze MFS (ochrana rafku) non RF
Falken 245/50 R18 104Y verze MFS (ochrana rafku) non RF
Dale jsem nelenil a byl jsem projet opomijenou Insignii, kterou jsem nedavno zahlidnul a auto se mi z nove generace pofl zalibilo, oproti starsim verzim, ktery byly pro me vylozene hnusny. Projel jsem naftu v automatu a bohuzel se potvrdily nactene predpoklady. Naftovy motor je hlucny jak z traktoru, celkove auto je pomerne hlucne od podvozku. Se standardnim podvozkem je tvrde (byly na tom 18 kola), ac verim, ze to tvrde naladeni je dnes prumer (podobne jako Octavie 3gen), takze komu to nevadi, nebude mu to v Insignii prekazkou. Automat pri rozjezdu prokluzuje stejne divne jako jsem zazil v Santa Fe. Asi kvuli kroutaku v nizkych otackach, aby to bylo schopny se rozjet na mokru. Matrix svetla jsem bohuzel nemohl vyzkouset. Moznost rezervniho kola v aute je spis vyjimka, je treba ozelet priplatkove audio a priplatkove odhlucneni kabiny.
Pro jistotu jsem jel projet jeste GSi variantu (20 kola) s flexride podvozkem, benzinovy motor 230koni snad. Bylo to lepsi, podvozek byl mozna i mekci nez v nafte a dalo by se tomu adaptivnimu podvozku pomoct i dodatecnym osazenim 18" kol. Motor byl luxusni s odezvou elektromotoru, to se mi fakt libilo, sladeni s prevodovkou velmi dobre. Je teda divny nezvyk u tech 8 a vice stupnovych automatu, ze pri rozjezdu na mestskou rychlost to auto preradi tolikrat, ze se to neda ani spocitat. Je to divny pocit, ale urcite jen o zvyku. Jo jeste Insignia a sedacky. Vyssi postava nema problem, tolik mista na prave koleno jsem jeste nezazil, kdyz bych se na volant namacknul, tak drive narazim kolenem na palubku na leve strane. Prava strana ma opravdu hodne mista. Pro objemnejsi postavy je sedacka takova divna. Operadlo dobry, ale ten sedak je tak divne tvarovanej. Asi je dost dlouhej plus je tam moznost manualniho prodlouzeni, ale tak nejak divne to tlaci zespoda do stehen, jako kdyby byl ten sedak vypouklej. To me taky zklamalo, asi by se v tom moc dlouho pohodlne nesedelo. Ve vysledku sice asi nejlevnejsi stredni trida auta, ale i tak se to v nejake vybave zacne dost blizit milionu korun a za auto plne kompromisu je to nesmysl davat.

Pak jsem projel jeste naftoveho Superba 140kW verze, abych zjistil, jestli ty nafty jsou opravdu tak zoufale. Zde jsem mel nacteno, ze motor se hodne dusi pri pohodove jizde a duni. Nemuzu to uplne potvrdit, naopak pokud naftovy motor ve stredni tride, tak Superb me nejak moc neurazi. Je urcite lepe odhlucneny nez Insignie a Insignie dunela znatelne vice, za jizdy mi projev motoru subjektivne nevadi, sladeni s prevodovkou je dobre. Takze kdybych sel do nafty, tak 140kW automat 4x4 by byl v hledacku. Bohuzel je to jiz s mocovinou, jak jsem si dodatecne precetl.
Zatim nejlepsi nafta co jsem s tim jel je 350cdi od Mercedesu, tam je ten sestivalec nechutne kultivovanej. Neridil jsem ho ale osobne a pry ma prodlevu pri rozjezdu. Nad MB ale neuvazuju, spis to jsem pridavam jako zazitek navic.

Nejlip se mi sedelo v Jeepu Cherokee, mekke velke sedacky, Americani to jeste nesidej. Zkousel jsem i MB W213 a vevnitr dost stisnene. W212 spatna na pravy koleno, W211 nizky operadlo :)

Zaver tedy je. Sezeni v e65 je zdaleka to nejlepsi co muze byt. Komfort podvozku spicka, zvlast kdyz clovek hned preseda mezi ruznyma autama, tak hned v prvnich metrech je citit, jak e65 proste naslapuje a nezakopava o ty hrboly na silnici, nevymeta kazdou diru. Odhlucneni se taky tezko prekonava i kdyz ani e65 neni zadny Rolls. Jenze ty novy auta v duchu nizke ceny a emisi jsou tak osizeny na tlumeni, ze tady se situace obecne spis zhorsuje nez ze by se lepsila.

Je pravda, ze cas je milosrdny a clovek ma tendenci zapominat a privyknout. Takze na to taky spoleham :)
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Jeste bych zapomnel. Pri cekani na STK na mondeo jsem zabrousil do sousediciho salonu ojetych zejmena skodovek a radne jsem testoval sezeni ve vsech modelech. Strasne me prekvapil Kodiaq, zvenci pusobi, ze je strasne uzky, ale vevnitr to jde. Nastupovani je kvuli vysce prijemne a mista vzadu je snad jeste vice nez v Superbu. Vsiml jsem si ale treba ze podlaha v kufru Kodiaqa je zespoda holy sololit, ale u Supa je to jeste oblepeny nejakou plsti, takze Sup na tom obecne bude zrejme lepe s hlucnosti. Dale me prekvapily Octavie. Kvuli pravemu kolenu se neda sedet ani v gen 3 ani v gen 4. Naopak ve Scale me do kolena nic nebodalo, ac je to mensi auto. Takze jako mestske auto bych prekvapive nebral Octavku, ale Scalu. Karoq uz si ted presne nevybavim, jestli me usurpoval jen tim, ze je kratsi, nebo jeste necim dalsim.
Jeste dalsi vec...v tech novych skodovkach je obecne pedalova skupina prilis blizko ridici, takze si musim pri posezu dost krcit nohy nebo si dat sedacku tak dozadu, ze si za mne uz nikdo nesedne. U Supa a Kodiaqa je to jeste snesitelne, ale u mensich modelu to bije doslova do chodidel.

Jestli nekomu prijde, ze historky o Skodovkach sem nepatri, tak se mu omlouvam, ale zaroven ho ujistuju, ze jsem si z nich na prdel nesednul a stara sedma to zatim u mne porad vyhrava a nejenom u me, ale i u moji zeny napriklad. Takze v lete asi budu muset definitivne poresit klimatizaci u moji e66.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Rozsiril jsem vozovy park s funkcni klimatizaci, v techto vedrech se to celkem hodi. Sedma byla u Snejka, snad vypisu vsechno. Prioritni byla klima, ktera funguje jen mesic po naplneni. Takze vymena klima chladice. Pak zlobily ventily topeni, coz s nefunkcni klimou a ventilem zaseklym v poloze topit je take dost neprijemne. Jsou tam nove, resp. nahrada od Bosche. Pak se zda, ze je definitivne vyresene PDC, ted zlobilo jedno zadni PDC cidlo, vymena. Dale vymenena prava zadni trojuhelnikova roletka. Dalsi chyba vyskakovala na diag ohledne neocekavane teploty vody, na netu psali termostat, takze mam novy, dokonce snizeny. Smutny je, ze chyba nedavno znova vyskocila. Ale to neni nic zavazneho a pocka zase do priste. Kazdopadne termostat novy je a motor se nebude opekat nadmernyma teplotama. Nakonec gumova tesnici lista levych zadnich dveri, byla dana jeta, ale neroztrzena, a take tesnici guma pod zadnim oknem, nevim jestli se tomu taky rika torpedo jako u predniho. Vzadu uz ta guma byla pomerne na kasi a nova tomu fakt slusi.
Jo a malem bych zapomnel. Vymena praveho venkovniho zatmivaciho skla zrcatka. Moje uz bylo trochu zazloutle, coz znaci, ze se chysta vypustit tekute krystaly do sveta. Mozna by jeste rok dva vydrzelo, ale zrcatko je nedostatkove zbozi a kdyz jsem u Snejka nahodou objevil jedno velmi pekne, tak jsem si ho hned zamluvil. Je to slavne zrcatko, pochazi z Xalerovice, jestli nekdo zna :-) Vypada fakt dobre, snad vydrzi.

Tak snad to pul roku, rok zase bude jezdit. Servis seznavam jako zaslouzeny :)

Jo a naucil jsem se pouzivat prepinac battery switch v kufru nebo jak se to jmenuje. Fakt to funguje. Prijdu k autu po delsi dobe a naskoci jak nic. Bez prepnuti prepinace by se po takove dobe uz auto ani neodemklo. Coz uz se mi stalo, proto jsem to zacal pouzivat. Zajimave, ze na central to uz stavu treba nema, ale na houkani alarmu vzdycky.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od volf-m »

Jestli jsem to přehlédl, tak se omlouvám, ale kromě E38 a E65 teda nemáš žádné jiné auto?
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

E38 je od nakupu E65 vicemene v garazi a ceka nevim vlastne na co. Pak mam Mondeo 2004 kombika a tim jezdim na stridacku s E65, napr., kdyz je sedma v servisu, nebo kdyz potrebuju na jezdeni pracovni auto. Mondeem toho prekvapive najezdim take celkem dost, takze jsem se rozhodl, ze i do nej vrazim penize a davam mu posledni dobou servis typu zprovozneni klima, oprava koroze, dotazeni opravy tazneho. Vsechna ta auta mam rad a vubec nevim, jak ten vozovy park efektivne obmenit, protoze trzne maji vsechna tak mizernou penezni hodnotu, ze se prakticky nevyplati je prodat a myslet si, ze za ty penize koupim neco vyrazne mladsiho s podobnymi uzitnymi vlastnostmi vsech 3 aut.
Ono je i zajimave ta auta stridat a vychutnavat si jejich plusy a minusy :)
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od Huff »

Ono stačí, aby se člověku trošku změnil režim používání auta, najednou zjistí, že není komfortní 2x za den startovat zmrzlý osmiválec, aby s ním třetinu cesty pojížděl v koloně, tak si koupí něco na lítačku a to mu pokryje 90% potřeb a ze sedmy je už jenom něco na vzpomínání a sem tam výlet.
BMW E32 730ia V8
Odpovědět