Zeliho e66 745Li 2003 Individual

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Dnes se vratime v case a trochu popojedem...
Nasel jsem fotku, ktera patri ke zminene oprave tekouciho zadniho DD, a fotku s chybou altiku, ktery se musel vymenit, coz take pisu vyse.
rear DD fault
rear DD fault
Alternator fault
Alternator fault
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Takhle se spravne jezdi v 7er ;)
20190610_171444.jpg
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Po roce vlastnictvi, pece a hazeni penez se mi sedma konecne poradne odvdecila :)
20191226_133756.jpg
Tohle
20191228_120354.jpg
patri semhle do diry.
20191227_150133.jpg
Stalo se to pekne na Vanoce, nastesti alespon pocasi bylo milosrdne, takze jsem behem cekani na kamarada s odtahem nezmrznul. Sedmu jsme odtahli k nemu na lane. Od Jaraxe (diky :) ) jsem se dovedel, kde se vyrazuje prevodovka do N. Zaroven jsem zjistil, ze vzadu nemam tazne oko, takze auto, ktere jsem poslal prvni mozne prilezitosti na polnacku, jsme museli otocit vlastni silou.
K zavade...ta mala vec je ventil, ktery drzi tlak oleje ve vanosech, aby sedma pri startu neklepala, jako to dela e38. Tech malejch hajzliku je tam 6. Snejk rikal, ze videl jednou, ze to snad prasklo nebo co. Tenhle muj se rozlisoval, protoze tenhle ventil je v nejake debilni revizi, kdy je jeden kus z hliniku, druhy z oceli a je to zalisovane do sebe na tisicihranu (podelne :!: ) a tlakem oleje se to rozlitlo. Jel jsem tak nejak normalne, lehce svizneji, coz v mem podani stejne znamena klobouk a zkratka najednou za mnou mlha jak krava, palubka sypala jednu hlasku za druhou a motor snad i zhasnul. Auto to prezilo a kamarad, ktereho auta bavi, se v tom povrtal a zjistil co se stalo. Jiny ventil jsem si operativne opatril u Snejka (diky :!: ), namontoval a zase se jezdilo.
Bylo by to krasne kdyby to takhle bylo, ale ten samy kamarad si ode mne sedmu pujcil asi po pul roce po tomto incidentu a stalo se mu to same, vylitnul 2. ze 6 ventilu, tentokrat to byl ventil, ktery je kvalitne zasprajcovany kabelama, takze se vychrstlo jen malo oleje. Stacilo prijet s olejem, dolit, ventil poradne zarvat zpatky a zasprajcovat a auto bylo pojizdne alespon do "servisu", jak jinak nez ke kamaradovi. Dokonce jeste to odpoledne se mi podarilo dohodnout se Snejkem opet vydani nahradniho ventilu (opet diky :!: ).
Cili podruhe se stalo nemozne a zrovna na moji sedme :evil:
Dalsi takovouhle epizodu uz jsem nechtel absolvovat, takze pri prvni mozne prilezitosti jsem ten kram zavezl ke Snejkovi, at vymeni vsech 6 ventilu za origo nove kusy. Pry by mely byt v nejake jine revizi, jako se dava do 750i motoru a snad budou drzet uz pohromade. Zatim drzi :twisted:
Naposledy upravil(a) zzeli dne ned říj 24, 2021 6:44 pm, celkem upraveno 1 x.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

V tomto prispevku se kratce povenuji obdobi, ktere nastalo po dvojitem vytrysku oleje z nesmrtelne V8. Normalne jsem zacal hledat, co bych si jako koupil, kdybych se fakt nastval (a ze jsem byl jen krucek od toho) a sedmu prodal. Vyzkousel jsem Santa Fe, novej Tucson, Sorento a Superba. Od SUV jsem si sliboval dost mista, pohodli a vubec ozkouseni novych technologii jako LED svetla, ACC z 21. stoleti. Jedine, co bylo opravdu dobre, bylo ventilovani sedacek, ktere bylo tiche a ne jako v sedme, kde to zni jako kdyz se kdysi davno zacaly pocitace odhlucnovat velkejma vetrakama s 2500 otackama. LED svetla by byly asi dobry, ale to by musely bejt LED matrix jako jsou v Mercedesu nebo v Audi. ACC na kruhovem objezdu me chtelo zabit. O komfortu se nedalo vubec mluvit. Ten podvozek treba u Santa Fe byl tak zvlastni, ze pomalu pres retarder se prenes krasne, ale na krive silnici auto poskakovalo jak zebrinak. To samy Tucson i Sorento. Proto jsem vyzkousel i Superba s DCC, ktery pusobi pohodlneji, ale toho jsem mel jen na velmi kratkou projizdku. Kazdopadne je to jediny horky adept, ktery sice neni SUV, ale benzin verze s 206kW se mi celkem zamlouva. Svetla ma bud inteligentni xenony, ktere se vyhybaji, nebo matrix LED, ktere jsou sice shit, ale snad bych s nima dokazal zit. Sedacky jsou taky aspon trochu pouzitelny delkou sedaku, mista vzadu je dost, narozdil od obriho Santa Fe nebo Sorenta. A hlavne umoznuje DCC a ja tvrdy auto proste nechci.
Ale zatim nic neprodavam, ani nekupuju. Bohuzel je pravda, ze sedma se tezko nahrazuje a kdyz zrovna funguje jak ma, tak je to ultimatni vozidlo. Nicmene uz je to zase starej kram, jako byla e38, kdyz jsem ji tenkrat kupoval. Urcite je treba tedy alespon premyslet co dal.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Letos na jare uzralo obcasne povrzavani od predni napravy. Prislo, pak odeslo, pak prislo, odeslo, prislo a uz se mnou zustalo vicemene porad. Jenze silnice byla porad jedna velka brecka a nedalo se kloudne zjistit, co to presne je. Jednoho slunneho dne za pomoci kamarada jsem zjistil cep ramena. Rameno jsem objednal, na chodniku vymenil a byl klid. Jo jeste pred tim jsem do staryho kloubu napral strikackou olej, abych si to fakt potvrdil.
20210327_150449.jpg
Na sedme se mi strasne libi tohle:
20210611_223345.jpg
Auto ma pres 2 tuny, 4,4 litrovej motor a ujede pres 800 kilaku. Nadhera. Ano u cerpacky zaplatim vic, ale to je mi jedno. Jo, jezdim na benzin, protoze ten plyn se mi zatim neporadilo vyresit a pekne me stve, nejradsi bych ho z auta vyhodil. Je to pan PRINS, kterej se paradne servisuje. Uz jsem kvuli tomu vyhodil penize za 2 servisy, vlastne jeste 3. u Snejka, aby mi vymenil lambdy, kdyz to servisak na plyn chtel, a stejne nic. Neda se to normalne pouzivat.

V lete sem projel starou sedmu, jezdi porad uplne stejne, jak si ji pamatuju, kdyz jsem s ni jeste jezdil pravidelne. Skvely stroj :) Ovsem ne na zimu :)
20210707_102137.jpg
Dokonce to bylo toho casu jediny moje auto, kde jeste fungovala klima. U mondea mi asi tece kompresor, u e65 jeste nevim. V e38 vydrzi chladivo zdaleka nejdele :D
Naposledy upravil(a) zzeli dne ned říj 24, 2021 6:53 pm, celkem upraveno 1 x.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

No a mame podzim a je cas na vymenu oleje. Opet jsem koupil novy MAN filtr a porad mi prijde osizenejsi nez ten Filtron. Myslim, ze tentokrat jsem tam dal ten filtron. Jinak nic zajimaveho z teto akce.
20210905_175904.jpg
Co bylo zajimavejsi bylo, ze mi sedma tahla doprava. A hlavne zase zacalo neco v predni naprave vytvaret zvlastni zvuky. Tentokrat krupave. Casem to uzralo do te miry, ze jsem to zacal resit intenzivneji, ale nezjistil jsem co to je. Zvedak nemam a na zemi se mi nepodarilo zjistit odkud vule jde, ac byla rukou citit. Koupil jsem tedy tycky rizeni a to vnejsi i vnitrni s manzetama a na obe strany. A jeste jsem mel pripraveny spodni rameno pro prave kolo, protoze to krupalo vpravo. Kdyz jsem na youtube nastudoval jak se to dela :D , rozhodil jsem to a zjistil jsem, ze mam povoleny spodni rameno v napravnici :!: Nechapu, na tohle rameno se nesahalo od koupe auta a najednou se rozhodlo, ze se povoli a chce ven. Zhodnotil jsem jeho stav, dotahnul jsem ho a kaslal jsem na to. Super, krupani bylo pryc, ale auto porad tahlo doprava a zdalo se, ze vic a vic. Zajel jsem tedy na geometrii, kde rekli, ze je vsechno v poradku. Bylo to stejny vysledek jako na geometrii, kterou jsem delal po vymene leveho spodniho ramene. Takze geoska se ani nehnula ani po vymene leveho ramene, ani po dotazeni praveho ramene.
Zahada.
Ta se vyresila pri prezouvani na zimni kola. Cumel jsem na to, jak se to muze stat a hlavne po cem jsem to jezdil :!:
20211002_154149.jpg
Mel jsem z pekla stesti, ze ten prasklej kord se neprojevil nejak vic nez tahnutim rizeni ke strane. Nevim jestli to je na fotce dost videt, ale vnitrni cast gumy praveho kola byla nechutne natekla. Proto to tahlo doprava i s dobrou geometrii. Pak jsem zjistil, ze letni 18" kola se zimakama na dojeti jsou sice vzadu z DOTem z 2016, jenze vepredu z 2011, coz jsem si blbec nevsim. Nastesti me to vytrestalo jen takhle. Na jare dam nove letni, jak maji byt.
Mimochodem na zimu mam 17" kola (DOT 2018) a to jsou tak paradni backurky, auto si v nich doslova naslapuje a je znat rozdil mezi 18"a 17". Nekdy mam chut koupit 17" i na leto, protoze to je fakt jizda na polstari. Jeste, ze jsem tenkrat v inzerci nenatrefil na 19 dvourozmer, to bych v lete trpel jako zvire :)
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Jdeme do finale. Pri prezouvani jsem si vsiml, ze zadni desky jdou do kytek. Strana se senzorem mela vic, strana bez senzoru uz si skoro rikala o vymenu. Casto pouzivam ACC a brzdim si zadnima, takze ubejvaj rychleji a nechtel jsem, aby me to potkalo v zime. Takze objednany desky BOSCH, mam pro ne slabost, ale po teto zkusenosi uz ne.
20211011_171048.jpg
20211011_171112.jpg
Nechapu, jak muzou vyrobit desky pro 745Li a spona co patri do pistku je uplne jinak tvarovana, takze z pistku to vyskakuje. Kdybych to tam narval a nechal to tam, tak to tu desku bude porad tlacit proti kotouci a bude pribrzdovat. Stare desky byly ATE a koukal jsem, ze i brzdice mam na BMW od ATE. Takze jsem zase vratil stare desky (byl vikend) a sel objednat ATE a modlil jsem se, ze spona bude spravna. Nastesti jo. Na fotce je videt i pres deformaci perspektivou rozdil v mistech, kde ma spona zapadnout do vybrani v pistku. Takze nahozeny novy desky ATE. Jeste ze jsem nekoupil i BOSCH kotouce, ac jsem mel snahu, ale nebyly skladem a kdyz byly, tak je stejne nedodali ani za tejden.
Desky BOSCH jsou mi teda k nicemu. Nevim jestli BMW delalo i jinej typ brzdicu, kam by to pasovalo. Pokud nekdo takovy zadni brzdice ma a chtel by desky, klidne mu je dam, kdyz si prijede. Jsou to tyhle:
20211011_181113.jpg
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od Huff »

100 lidí - 100 názorů, ale pokud je finančně nedostupný originál, tak z náhrad jedině ATE. Kolega dělal posledních 20 let jen brzdy a čepy a cokoliv jiného se vracelo. Teď jsem dával tátovi předek i zadek ATE + komplet repase třmenů, včetně laku po opískování, pístky, gumky, manžety, vodítka, zkrátka vše, manžety podmazat a na technické to vyšlo symetrií a účinkem na 100% po půl roce používání a věřím, že to s tím autem už dožije.
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
fishmaker
Příspěvky: 2133
Registrován: čtv srp 21, 2008 7:54 am
Bydliště: kousek na sever od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od fishmaker »

pěkně si to sem nasypal...tak snad už se to nebude "kazit" :)
First EX: BMW e38 740i 6/1995 Obrázek
Second Car : BMW e66 745Li 2/2002 + LPG Obrázek
Third EX : BMW f01 740i 3/2009 Obrázek
PRAHAV8

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od PRAHAV8 »

zzeli píše: ned říj 24, 2021 5:58 pm V tomto prispevku se kratce povenuji obdobi, ktere nastalo po dvojitem vytrysku oleje z nesmrtelne V8. Normalne jsem zacal hledat, co bych si jako koupil, kdybych se fakt nastval (a ze jsem byl jen krucek od toho) a sedmu prodal. Vyzkousel jsem Santa Fe, novej Tucson, Sorento a Superba. Od SUV jsem si sliboval dost mista, pohodli a vubec ozkouseni novych technologii jako LED svetla, ACC z 21. stoleti. Jedine, co bylo opravdu dobre, bylo ventilovani sedacek, ktere bylo tiche a ne jako v sedme, kde to zni jako kdyz se kdysi davno zacaly pocitace odhlucnovat velkejma vetrakama s 2500 otackama. LED svetla by byly asi dobry, ale to by musely bejt LED matrix jako jsou v Mercedesu nebo v Audi. ACC na kruhovem objezdu me chtelo zabit. O komfortu se nedalo vubec mluvit. Ten podvozek treba u Santa Fe byl tak zvlastni, ze pomalu pres retarder se prenes krasne, ale na krive silnici auto poskakovalo jak zebrinak. To samy Tucson i Sorento. Proto jsem vyzkousel i Superba s DCC, ktery pusobi pohodlneji, ale toho jsem mel jen na velmi kratkou projizdku. Kazdopadne je to jediny horky adept, ktery sice neni SUV, ale benzin verze s 206kW se mi celkem zamlouva. Svetla ma bud inteligentni xenony, ktere se vyhybaji, nebo matrix LED, ktere jsou sice shit, ale snad bych s nima dokazal zit. Sedacky jsou taky aspon trochu pouzitelny delkou sedaku, mista vzadu je dost, narozdil od obriho Santa Fe nebo Sorenta. A hlavne umoznuje DCC a ja tvrdy auto proste nechci.
Ale zatim nic neprodavam, ani nekupuju. Bohuzel je pravda, ze sedma se tezko nahrazuje a kdyz zrovna funguje jak ma, tak je to ultimatni vozidlo. Nicmene uz je to zase starej kram, jako byla e38, kdyz jsem ji tenkrat kupoval. Urcite je treba tedy alespon premyslet co dal.
Neuvažoval jsi třeba na Cadillac Escalade? Není to sice auto tak dotažený do detailů a některé věci vypadají dost nehezky :D ale jinak dobrý.
Odpovědět