Zeliho e66 745Li 2003 Individual

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Nevim jak se tady na tom foru predstavuje e66, jestli to nepodleha nejake schvalovaci komisi nebo tak :-) Ale stejne uz tyhle auta tady hodne lidi ma nebo nad nima tajne uvazuje, tak snad nebude vadit, kdyz tady zalozim nove vlakno venujici se moji e66. Navic uz je to taky babicka, davno uz ma obcanku, tak ma na to i trochu pravo. Nejake ostruhy ma i diky kvalite zpracovani a vydrzi, coz se o novejsich modelech rict neda.
Vzdy, kdyz jsem si koupil nejake auto, tak jsem po par mesicich zacal uvazovat o nastupci, ktery by eliminoval nejaky nedostatek, co jsem objevil na tom koupenem aute. Kdyz jsem koupil mondeo, tak jsem zjistil, ze je strasne slaby. Tak jsem si koupil dalsi silnejsi mondeo a po nejaky dobe jsem zjistil, ze je vlastne strasne hlucny (MK3). Pak jsem dostal napad koupit si neco vyjimecneho, co bude tiche, komfortni a i nejaky ten dalsi konik navic by se hodil. Ne na zavodeni, ale na jistou jizdu a hlavne na vychutnani V8. Poridil jsem tedy e38. No a pak jsem hned vedel, ze bych chtel zkusit top toho komfortu, co auta 21. stoleti nabizej. A protoze moje e38 byla peclive vybrana a neni to uplne socka, tak nastupce musela byt e66, ktera to s prehledem prebije. Takze rozhodne long kvuli mistu vzadu, interier urcite ne preklizka a ani zadnej "obycejnej". A vybava pokud mozno maximalni mimo zadni klima a lednici kvuli kufru. Jo a jeste jedna vec. Pokud bych nemel v dosahu Snejka, tak bych e66 nekoupil. Jednak uz nemam na domaci servis moc cas a jednak bych to nejspis ani neumel. A dat to servisovat nekam jinam je nesmysl. Jarax je daleko a nechci patrit mezi lidi, kteri jezdi na servis x set kilaku. Za to by mi to auto nestalo. Navic s tema zavadama, co se objevily, bych tam ani nedojel. Obratme list.
20190926_152610.jpg
20190926_152147.jpg
20190926_152641.jpg
20190926_152343.jpg
20190926_152424.jpg
Auto je tedy e66 745Li Individual z roku 2003, na tacho svitilo 373 tis km. Ma LPG Prins uz pekelne dlouho, coz doted nevim, jestli je vyhra nebo nestesti. VIN je DP89517 a na mdecoder.com si muzete vyjet co je to zac.
Auto je zeleny (pine green - borovicove zelena :-)), cimz je splnena podminka, ze neni cerny. Cerny auto jsem nechtel kvuli tomu, ze je na nem videt svinstvo. Kdo ma nacteno vlakno e38, tak vi, ze myti moc nedam :-) Zelena je na tom o chlup lepsi. Dale nechci cerny auto z principu a je jedno jestli je to cerna takova nebo onaka. Stejne tak jsem nechtel cerny interier. Mam tedy Gold brown, coz je jeden z tech lepsich a k tomu paradne pasuje drevo poplar ruby (rubinovy topol). Kuze je vseho druhu, nasca, merino i nappa. Nejak jsem si pri koupi nevsim, ze sedacky jsou nasca, ale vlastne mi to nevadi i kdyz jsem na pohodli v sedacce haklivej. Mekky to docela je i pres to, ze to ma odvetrani i masaze, takze me to neurazi a jsem s tim spokojen. Navic to ma tu vyhodu, ze tam neni zborcena leva strana sedaku od nastupovani. To me u vetsiny inzeratu e65 prislo k zbliti a myslim, ze v tom ma nasca vyhodu, ze toho vic vydrzi. Ostatni gold brown casti interieru jsou jiz z mekciho merina nebo nappy. Interier je vubec dobre zachovany, na to ze je kuze perforovana. Samozrejme jedina bolistka jsou prahove listy, ale ani zde to neni tak hrozne. A pak klasika tlacitka u idrivu.
Auto je predface, ktere se mi zvenku libi i vic nez poface. Libi se mi nastvany neuhlazeny nekonvencni vyraz predku auta a libi se mi i reseni vika kufru. Pofl mi prijde uz takove to obycejnejsi vice zapadajici do sedi aut prelomu 20./21. stoleti. Dale se tvrdi, ze predfl je komfortnejsi, pofl je sportovneji naladene vcetne prevodovky. To nemam overene, snad to nekdy vyzkousim. Nicmene predstava komfortnejsiho auta je pro me fajn. I kdyz kdyby se nasel pekny pofl kousek, ktery by splnoval podminky v odstavci vyse, tak bych se take nebranil.

Pro me dulezita vybava, kterou auto ma:
Must have:
  • long
  • interier ne cerny (jinak cokoli, bezova, sediva, zelena, individual)
  • interier ne zakladni bezove drevo
  • S220 NIVO
  • S223 EDC
  • S229 DD (2VA adaptive drive)
  • S322 CA
  • S323 softclose
  • S356 dvojity okna
  • S358 klima komfort okno
  • S415 roleta zadniho okna
  • S416 el. roletky vzadu
  • S430 stmivaci ext. zrcatka
  • S431 stmivaci int. zrcatko
  • S453 predni chlazeni
  • S454 zadni chlazeni
  • S456 predni komforty
  • S460 zadni komforty
  • S494 predni vyhrevy
  • S496 zadni vyhrevy
  • S522 xenony
  • S677 LOGIC
Nice to have:
  • S541 ACC
  • S611 NV (prefl nema)
  • S403 stresni okno
  • non S255 4 ramenny volant
Bohuzel auto nema nataceci xenony a vyhrev volantu, coz bylo puvodne v must have, ale tak nekupuju novy auto a nemackam to v konfiguratoru, holt neco se ozelet musi. Nataceci xenony jsou u predfl vzacnejsi, pofl je ma skoro kazdy. U predfl mi bylo receno, ze je lepsi je nemit, spatne a draze se na to shani dily. Navic jsou tam svetla delana od Snejka, takze sviti i za roh. Nataceni jsem tedy ozelel. Vyhrivany volant ozelim taky, auto topi rychle. Navic je volant dvoubarevny, ani nevim jestli je mozne mit takovouto kombinaci. Z nice to have vybavy nema night vision, coz u predfl nejde a navic je to kram k nicemu. Je to enormne draha vec a pokud neni nova, tak mizerne fungujici, protoze ta kamera si po letech neudrzi tak dobry obraz.

No a jdeme na prvni dojmy :-) Auto jsem si vyhledl tesne pred Vanocema 2018, kdy se objevilo v inzerci na bmwklubu. Padlo mi do oka...(za tech x let co to sleduju v CZ inzerci, tak mi padly do oka tak asi 2) takze jsem zacal shanet informace, co je to zac. Je to auto puvodem z Mnichova, dovezeno bylo Snejkem pro zakaznika z Vychodnich Cech, ktery jako jediny auto v CR vlastnil myslim 2 roky a i prispival na bmwklub, takze jsem to poctive vsechno procetl a zjistil, ze o auto bylo dobre postarano a Snejk ho parkrat oznacil za jedno z tech lepsich co mu proslo rukama. Servisu na nem bylo udelano za peknou porci penez, hlavne je udelany komplet motor, takze tato cast by nemela delat problemy. Dale je pak interier pofaceliftovanej, coz je dobre, protoze oproti vnejsku se mi vnitrek u pofl libi mnohem vic, coz asi kazdemu. Je tam napr. i dension, udelana svetla a asi dalsi veci, ktere ani nevim. Vyse zminena fakta me samozrejme poradne namlsala, takze jsem se hecnul a jel se na auto v prubehu svatku podivat. Auto bylo zrovna u Snejka, kde se opravovalo topeni a bylo mozne jej jeste projet. Udelal jsem si kratkou projizdku autem, ktere pro me bylo nove, takze jsem nemohl vychutnat a ozkouset uplne vsechno co by se dalo, jelikoz jsem to poradne neznal. Prvni dojem z auta byl ale dobry, hlavne jsem si uzival plavnost podvozku. Snejk o autu mluvil take velmi pochvalne, takze to dopadlo tak, ze s majitelem jsem se dohodl, ze ho beru. Behem par dnu bylo auto hotove, zaplacene, predane. Chybel jen prevod papiru, ktery nakonec obstaral Snejk, takze jsem se tim nemusel zabyvat, ani u toho byt. Ja jsem si auto odvezl jeste pred prevodem bez papiru, protoze jsem se uz hodne tesil :-) Byl vlahy prosincovy chladny den, proc by me zrovna ted staveli policajti zejo. Auto jsem si odvezl a jeste ten vecer jsem pak udelal nocni projizdku v okoli Prahy a zkoumal jak sviti udelany xenony :-) Brzo byly hotove i papiry a ja mohl delat vyjizdky po praci uz i legalne, takze jsem si auto pekne uzival. Hned asi tyden po koupi jsem udelal uspesny vylet na Moravu a zpatky, kde bylo v tu dobu bohate nasnezeno a ja mel obavy, jak se auto bude chovat, protoze v tu dobu zrovna byla na klubu rozohnena diskuze, ze sedma na snehu neni pouzitelna. To se ukazalo jako pekna kravina. Rok stare zimaky odvedly neuveritelnou praci, stejne jako to auto. Grip to ma paradni, neni treba se toho vubec bat, minimalne se to vyrovna jakemukoliv autu s jednou hnanou napravou a to i pres zadni nahon a hmotnost longu. Jednu noc jsem se i bavil tim, jak nejaka fabie nemohla vyjet kopecek z kocicich hlav, ktery byl pocukrovany cerstvym snehem at to zkousela popredu nebo pozadu. Brzo rano jsem si to jel cvicne vyjet sedmou a v pohode jsem v kopci zastavil a zase se rozjel. Ta fabie musela byt na holejch letnakach nebo nevim. Zkratka zatim sama pozitiva a socialni jistoty :-)

Jedeme dal...zavady :-)
Behem prohlidky jsem neodhalil vsechny zavady nebo jsem si jich nevsiml, mozna se neco objevilo i v kratke dobe po koupi. Opravilo se:
  • pohasinajici LED krouzky svetel
  • ACC radar
  • stmivaci zrcatko ridice
  • mechanismus steracu
  • nove vzpery kufru
  • cep prava zadni tehlice
  • vymena kastliku u baterie
  • nova LPG nadrz
Dale se pak v prubehu nasledujiciho pulroku objevily zavady dalsi mene prijemne:
  • tekouci zadni DD (vymena za jiny plus nove trubky)
  • altik (novy Bosch, funkcni se povedlo objednat ovsem az na potreti)
Zavady trvajici:
  • predni PDC vetsinou pisti jak pominuty, zavada resena, zatim neodhalena, tak jsem ho na diag zrusil nez udelam dalsi navstevu Snejka, zadni PDC funguje dobre
  • senzor rezimu P na prevodovce, obcas zahlasi chybu, zavada resena, zatim neodhalena
  • klasicka bolest e65 vule v rizeni (ne vule v zubech, ale v ulozeni) - s tim se zatim rozmyslim co a jak, moznosti tu jsou :)
Doma meneny predni brzdove desky, senzor opotrebeni vyhruzne svitil, gongal, tak jsem se bal s tim skoro jezdit. Pri vymene jsem zjistil, ze oblozeni je tam jeste pulka. Nedivim se, ze to nekdo ustrihne, protoze na budikach i idrive to porad otravuje, jak kdyby byl konec sveta a menit desky v pulce zivota je zbytecny opruz. Byly tam nejaky nemecky SCT, nove jsem dal Bosch, zatim dobry. Dal jsem tedy i novy senzor, vypada stejne jako ten pred tim, ze bude rvat zase v pulce.
Vymenil jsem ted olej. Menil jsem ho za tepla, trochu jsem zapomnel, ze to bude rozpaleny jak svine, ale povedlo se to vymenit bez ujmy. Dokonce musim rict, ze jsem to cekal horsi, protoze filtr je v plastovym deklu zespoda auta vedle vany a slibuje to radne vychrstnuti oleje vsude mozne. Ano vim, ze tam je uprostred omlety vypustak samotneho filtru, ale tuto moznost jsem nevyuzil, ani bych nemohl, pac byl fakt omletej. Sroub ve vane ma ten sestihran krasne hluboky, takze omlety nebyl a sel v pohode povolit. U tohohle auta se mi poprve stalo, ze predepsana napln 8 litru se vypustila fakt snad cela. U mondea a e38 se mi to takhle vypustit nikdy nepodarilo. Filtr sel povolit orechem 24 a bez enormniho se politi sel v pohode chytit do kybliku. Postrikal jsem ho pak cisticem brzd a dobry. Filtry jsem si koupil 2 :-) Mann HU715/5x a muj oblibeny Filtron OE672/1. Na rozmery jsou stejne, drzi a tesni oba, ten Mann tam drzi festovneji. Tentokrat jsem dal Mann. Filtron ma tlustejsi filtracni papir a je i vice naraseny, takze ma mozna o neco malo mensi pruchodnost, nicmene na profuk je to u obou skoro stejne. Olej byl Shell Helix Ultra 5W40 4l baleni krat 2.
Dale jsem pak menil vzduchac. Nechapu moc ty fobie menit vzduchovy filtr, ktery vypada jak novy, nicmene to co bylo v aute uz si vymenu zaslouzilo...zaprasenej, zvohybanej, asi tak nejak si predstavuju filtr na vymenu :D Dal jsem Filtron AP032/2, sednul presne.
Jeste jsem vymenil kabinaky, taky uz zaslouzili. Dal jsem opet Filtron K1165A-2X, zacerneny, budu verit, ze to je uhlikova vrstva a ne spina z podlahy :-) Na jedne strane byl prevlecny plastovy klip nezacvakly a jeste obracene. Nastesti nepolamany. Sice se to obejde i bez nej, ale stejne, kdyz tam je, tak nevim proc ho nekdo otocil a nezacvak.
Vlevo Filtron, vpravo Mann
Vlevo Filtron, vpravo Mann
Vlevo Filtron, vpravo Mann
Vlevo Filtron, vpravo Mann
20190924_181319.jpg
20190924_181256.jpg
Kodovani:
Zatimco u predfl e38 byly moznosti hrani si vice nez bidne, zde jsem se tesil, ze si uziju. Nakonec jsem musel dokonce stahnout nove daten fajly, protoze muj prehistoricky kodovaci software uz nestacil na predni MMI (idrive). Taky lze pouzit normalni notebook a ne stary kram s COM portem, ktery uz mi dosluhuje.
Co si pamatuju, tak jsem si zmenil trojblik na dvojblik, coz mi prijde mnohem praktictejsi. Zvetsil jsem uhly natoceni volantu pro vypnuti blinkru, pri dojizdeni ke krizovatce muzu manevrovat, aniz bych musel neustale znovu zapinat blinkr. Neco jsem menil na follow me home osvetleni. Vypnul jsem otravne zamykani po rozjezdu, aktivoval znovuzamceni pri odemceni a neotevreni dveri. Vypnul jsem dvojpipnuti pri odemceni. U tempomatu jsem snizil min. rychlost ze 30 na 5.

Jeste mam nachystany, ze zrusim nutnost stat na brzde pri startovani, jestli to teda pujde. Zkousel jsem aktivovat nastaveni hodin pres GPS, ale to mi zatim nefunguje. Trapil jsem stresni okno, aby se dalo klickem ne posunout, ale zvednout, coz se mi nepovedlo. Vetsina veci uz tam byla nakodovana podle mych predstav, takze jsem se tim jen prohrabaval beze zmeny nebo zkousel jine hodnoty, jestli by nebyly lepsi.

Posledni vec, koupil jsem nove sterace Trucktec auto 08.58.267 za 2 stovky oba. Vypadaji stejne a celkem i pasujou. Prijemne prekvapeni, ze se nemusim prohazovat s gumickama.
Dole novy, nahore puvodni
Dole novy, nahore puvodni
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od calif »

Napsal jsi to pěkně, vyčerpávající..
Auto hezké, interiér krásný, až na ty koberečky.
Taky jsem po e65 koukal, četl atd...ale ty závady atd, mě ujišťuje v tom že e38 je moje poslední sedma...sypu do ní dost, ale na tohle bych už neměl, navíc za ty peníze člověk tak nějak psychologicky čeká, že to bude v cajku.... ačkoliv to plně chápu.
Good Luck a ať slouží!
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
pavel.rossi
Příspěvky: 1117
Registrován: pát lis 30, 2012 10:28 am
Bydliště: Pardubice

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od pavel.rossi »

Pěkný kousek a pěkný popis ;) .
vládní e32 735iL
ex BMW 740i e38,m60b40
ex BMW 523i e39
ex BMW 730D e38
ex BMW 525i e34
Uživatelský avatar
fishmaker
Příspěvky: 2133
Registrován: čtv srp 21, 2008 7:54 am
Bydliště: kousek na sever od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od fishmaker »

gratulace...nějak se nám tu 65tka 66tky množí...což je dobře :)
First EX: BMW e38 740i 6/1995 Obrázek
Second Car : BMW e66 745Li 2/2002 + LPG Obrázek
Third EX : BMW f01 740i 3/2009 Obrázek
Uživatelský avatar
dunnst
Příspěvky: 1311
Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od dunnst »

Taky gratuluji! Ten interiér vypadá skutečně skvěle a to včetně těch koberečků :-) Výpis provedených oprav mě trošku odrazuje, ale tak to už je na vkusu a peněžence každého soudruha :-D Jarax tu někde psal, že E66 se dá provozovat s ročním servisem do 20ti tisíc, tak jsem zvědavý, nakolik se do toho vejdeš :-)
EX E32 740i LPG Obrázek EX Honda Legend KA9 LPG Obrázek Volvo S80 T6 LPG Obrázek
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od Filozof »

no nádherně jsi to vše popsal.
Mě se líbí ten interiér to je pohádka ta barva i kůže a že je to vybavený long.
Výbava je taky skvělá. No jistě jsi koupil dobře poservisované auto a ještě u snejka a ty drobnosti se doladí nebo jsi skoro doladil. :)

Vybavená sedma co má 3x více výbavy jak e38 bude sice super ale osobně mi v hlavě taky tiká myšlenka jak se zvládne servis.
Je to auto co bych moc rád a chci to řešit doma na jaře at se rozsekne co tedy bude ... uvidíme.
Kdyby byl větší výběr na netu či u snejka atd bylo by to fajn. A servis je taky tristní nejlépe se vše naučit co jde.

Základní věci snad těžké nebudou co se týká kapalin olejů a filtrů či brzd a ramen apod. Ale co se týká diagnostiky apod to už je problém. Asi bych si musel udělat u někoho školení.

užívej kočáru je to parádní kousek a asi jedny z posledních silných aut na silnicích než to zdaní a zakážou případně za 6-10l jak plánují v EU...
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Diky vsem za privitani :D
Koberecky nechal delat na zakazku predchozi majitel, trochu se na nich trepi to oranzove obsiti, ale jinak proti nim nic nemam. Zespoda maji nejake protiskluzove patlani. Ja bych tam dal urcite zase nejaky gumovy z autokelly, coz to co tam je je lepsi varianta :)
Naklady za pul roku zatim neco pres 60k, ale jsou tam nakladne polozky jako ACC (nefungovalo od koupi), zadni DD stabik a altik. Bez toho bych se do tech 20ti asi vesel. Auto ma ale kilometry i vek na to, aby tyhle veci posly a vylosoval jsem si je ja. Pocitam s tim stejne jako u e38, koupil jsem to nej co se v te dane dobe dalo sehnat za zlomek ceny a servis si to zaslouzi, aby se z toho nestal vrak.
Zakladni servis jde urcite delat doma. Brzdy, olej, zarovky, nejaky kapaliny. Ale zadni DD nechces, musi se sundat zadni napravnice. Altik by mozna sel, ale co se s tim budu zlobit. Usetrim par sedivych vlasu a dam trochu vydelat Snejkovi. A nakonec z toho byl stejne voser a nejspis na tom jeste prodelal, protoze jeden altik dorazil mechanicky poskozen a nevypadalo to, ze by to vyreklamoval at uz u prepravce nebo vyrobce. Hrabat se v motoru krom svicek civek taky nevim...s tim VVT, ktery funguje buhvijak, bych si nechtel nic zacinat. Ale to me snad mine uplne :)
Jeste jsem si vzpomnel, ze bych mel mit menenyho logica a hydraulickou pistnici kufru. Tak uvidime, jak dlouho to vydrzi. Zadni mechy drzej, kompresor kdyz fouka, tak je s tim rychle hotovej, tak tohle snad taky nejakou dobu vydrzi.
Celkove ten servis bude hodne o stesti, jsou auta, co nechtej skoro nic. Nicmene vek aut pribyva a jsou to uz stary popelnice, takze stoprocentne se driv nebo pozdeji neco zase objevi, o tom zadna. Koupit face z 2007 je statisticky lepsi nez auto z 2002.
A nakonec dulezita vec. To ze ma auto nalepku Snejk jeste neznamena, ze do tydne se tam nemuze neco vysypat. Spis je jistota, ze to a to je delany a vysypat by se nemelo. Ale jeste hodne toho na aute zbyva a tezko se predem urcuje, kdy se co pokazi.

Po e66 uz zrejme dalsi nastupce od BMW nebude, i kdyz me lakaj protoze 100m od baraku rodicu se stavi novej BMW servis, takze pro dily bych chodil pesky nebo s karkou :mrgreen: Asi pak skocim zase do neceho lidovejsiho, protoze to kam se ubira tahle luxury class se mi nelibi a nehodlam to platit. Mozna i proto jsem zvolil tuhle o neco nadprumernejsi e66 jakozto finale. V12 v plny si necham uz ujit :D

Jeste dluzim to srovnani s e38. Musim jeste promyslet, jak tohle osemetne tema uchopit. Nicmene aspon prvni krok je hotovej a mam to ted uz kam napsat :)
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Koukam, ze uz jsem se malem propad na dalsi stranku. Tak si to tady topnu.
Par dni zpet jsem auto odvezl od Snejka. Oprava v cene starsiho forda, snad to aspon pul roku zas bude jezdit :D
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od Spooner »

Co se tam dělalo?
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e66 745Li 2003 Individual

Příspěvek od zzeli »

Ani uz poradne nevim, budu muset najit papir, kde to je napsany. Udrzba prevodovky pac kopala. Mel by byt olej, asi i tesneni mechatroniku, samozrejme pruchodka. Kopani se zlepsilo, ale obcas si kopne, vsak neni nova. Mozna se snizila hlucnost, jestli jsem si uz nezvyk. Pak predni lambdy kvuli serizeni LPG, na ktere se chystam. Pak svicky, civky...sem tam byly kopance od vypadku zapalovani a podle idrivu uz se blizil termin vymeny. Po vymene ted dobry. Pak konecne funguje predni PDC, ktere zlobilo a bylo velkou zahadou, nakonec az vymena jednotky. Dale vymena zadni vystuze narazniku, protoze v ni chybelo tazne oko. K cemu oko? To zase priste :D A dale kraval a vrzani od predni napravy, hlavne v chladnem pocasi. Vylagrovane predni kosti stabiku a spatny jedno velky predni rameno...pri velkem propruzeni neprijemne vrzalo, coz me u auta teto tridy strasne iritovalo. Pak jsem jeste pozadoval kontrolu hrebenu rizeni, jestli uz neni cas. Snejk rikal ze neni a je pravda, ze vetsina neprijemnosti byla dana temi kostmi stabce. Jo a super vec, koupil jsem pres ebay takove ty zlute polyuretan bloky co jsou ve dverich a drzi plynove vzpery na otevirani. U ridice to bylo katastrofalni a trpel jsem to pres rok. Ted si kazde otevreni dveri uzivam a jsem vzdy prijemne prekvapen, ze dvere drzi tam co jsem je dal :D

A jake zavady jsou jiz v procesu zrani? Kvileni klima vetraku...resp. spis to mozna bude vrtule v motoru u klimy. Nevim. Ma to ale souvislost s klimou. Dale mozna zlobi ventily topeni. Prava strana nejak divne chladi. A pak ten zpropadeny LPG Prins. Filozof promine, ale je to kram a blbe se to servisuje, protoze neni moc kde. Pry ani nejde nastavit prepinani na benzin pri vysokych otackach.
Ca kliky jsem se rozhodl ze nebudu davat nove. Kdyz jsem mel na diag pusteny passive access tak to zralo baterku tak, ze po myslim 2 tydnech jsem auto sotva natocil. Kdyz jsem to pak vypnul, tak auto vydrzelo stat snad 2 mesice a tocilo normalne. Takze to nechci. Nechci aby mi zbytecne hraly kliky :) Ale jinak je bezklicove startovani a otevirani kufru fajn. To zase jo a i za to ten CA stoji.

Jinak snad to auto ted nema dalsi problem a ta jizda v nem je fakt super, hlavne to ocenuju na dalnici. Po okreskach je mi jedno v cem jedu. Ale dalnice...clovek se rozvali na sedacce, pusti si CD, pridrzuje volant, packou adaptivniho tempomatu si upravuje rychlost a jede si jak v pendolinu.

A jeste mam 2 pozorovani. Na poslouchani radia opravdu nepotrebuju logic. Na to staci obyc. Na CD je to neco jineho, tam je to naopak znat hodne. Takze kdo je radiovej, tak to fakt nepotrebuje.
Opravdu super je 88l nadrz, ktera se da i natankovat do plna, aniz by se clovek bal, ze to nekde rupne jako u e38 :) Navic to ma neskutecnej dojezd, na to ze to je V8, to fakt cumim. S myma jizdama neco malo Praha, hodne okresky a dalnice v podstate nemam problem dojezd okolo 800 km na nadrz. Neskutecny, vzdycky me to zahreje na dusi. Jakej ma asi dojezd 730D :) Uz abych mel provozuschopnej plyn, abych natankoval obe nadrze a pak uz se jen vozil a vozil.
A pridam jeste 3. pozorovani :) Parkrat jsem ted auto vyuzil jako pojizdnou kancelar pri cekani. Pootevru si okynka a sibr, zatahnu vsechny rolety, sednu si dozadu, ovladacem odstrcim predni sedacku a mam mista jak v obyvaku, v tom longu. Posteluju si kreslo a muzu si tam delat audiokonference a vsechno co potrebuju a nic me nerusi, ani Slunce, ani lidi.

Musim ale pripomenout. Nerikam tim, ze to auto je dokonaly, bezchybny a bezudrzbovy. Chce vic penez nez fordka a je treba s tim pocitat. Vsak uz jsou to taky stary kramy. Adaptivnost tempomatu je spis k zlosti nez uzitku. Ale pres tech par much je to za ty prachy jeste porad super kara, ktera pri dalkovem cestovani tezce dorovna mozna i predci drtivou vetsinu soucasnych aut a kdo se chce dobre povozit a nema na novy eSka a audiny na vzduchu s adaptivnima podvozkama, svetlama a ja nevim s cim, tak je toto jeste porad jasna volba a jsem rad, ze jsem to koupil a vyzkousel. Stejne jako jsem rad, ze jsem koupil a vyzkousel e38, ktera zase nabizi ty svoje veci a taky si svoje odslouzila.

Na zaver neco pro Filozofa, jak je to uzasny a usporny auto :D
20200520_172757.jpg
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Odpovědět