e38 vs e65

Elegantní rv. 1994 - 2001
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
PRAHAV8

e38 vs e65

Příspěvek od PRAHAV8 »

Tak jsem se rozhodnul napsat pár + a - k e65 ve srovnání k e38. Budu psát hlavně o motorech m62 a n62. Budu seznam postupně doplňovat když budu mít čas a hlavně až budu mít víc času s e65 jezdit protože po koupi repasuji a měním naprosto vše co jde od motoru a převodovky až po skla :D

-------

e65 má lepší výkon a převodovku

E38 má lepší lak než e65

E38 je lépe servisovatelna než e65 protože třeba u n62 je motor úplně narvany k čelním sklu a je tam fakt málo místa

E65 s DD a nivo je úplně jiný svět okolo pohodlí než e38 s nivo

E65 má auto parking což je super věc v koloně

E65 má acc lepší než e38 a jde mnohem líp používat ale u e38 jde lépe zapínat u e65 se vše řeší páčkou to je oser

E65 se blbě drží 3rameny volant lepší tedy 4rameny ale ten nechci protože ho má každá socka

E65 má ultra rychle vyhřívání sedaček takže luxus

E65 má moc pacek okolo volantu a sere mě to

E65 má úplně hrozný otvor kufru a nic většího se tam nedá pohodlně vložit jako u e38

E65 má úplně hrozný odkládací přihrádku co je před spolujezdcem

E65 má výměnu pojistek v prihradce před spolujezdcem a aby je člověk vyměnil musí bejt o velikosti Číňana nebo jiného exota

E65 má víka ventilů z plastu což třeba e38 mělo snad jen u 728 takže pokud vám víko praskne tak je to špatný. Mě už se u e39 528 stalo při výměně těsnění že víko prasklo takže je možný že rupne i tady.

E65 má olejový filtr tam kde je olejová vana takže vyměnit si filtr znamená vypustit olej. Já třeba u m62 měnil vždy 2x olejový filtr vždy po asi 5tis/km takže vyměnit si motorový olej třeba u n62 je špinavá práce no hnus

E65 má super aktivní stabilizátor ale dokážu si představit lepší zase to není nic extra

E38 má masivní a tvrdé nadkolí to u e65 to je levný papír

E65 má chladící nebo vyhrejvane držáky nápojů což e38 nemá

E65 má klimatizovanou loketku což je fajn

E65 má super brzdy

E65 má hrozný výhled přes zadní sklo to e38 ho má luxusní

E38 je více tezkopadne a méně obratné ale možná to je jen můj pocit

E38 v kůži nappa je stejná jako club v e65 když jezdím v club tak nic extra nepocituji jak někteří píšou že super a nic jiného nechci

E65 má mnohem lepší výfuk než e38

E65 a hluk střešního okénka když tam není dekl tak pěkný hnus to už bylo větší ticho u e39 když jsem si nechal svítit slunce do interiéru

E65 a tichost jízdy je podobná jako u e38 ale určitě je lepší v e65. Já mám dvojité skla tak nevím jak to mají třeba lidi co mají normální sklo

E38 má určitě lepší kvalitu dřeva to v e65 je jako laciný dekor v gay klubu

E65 má mnohem lepší bezpečnost v případě nehody

Když jedu v e38 tak si přijdu jako v pravěku oproti jízdě v e65 / myslím tím hlavně celkovým designem interiéru

E65 mě sere protože je pravděpodobně chytřejší než já

E65 a sedačky to je něco úplně jiného než pravěk v e38 ale v e65 mi vadí přední výsuvná podpěra nohou že je moc tvrdá a neladi to k jinak komfortním sedačkam

E65 má podle mě lepší plynový pedál než tvrdý v e38

E65 má lepší zvukový projev motoru než e38

E65 a výhled z vozu je podle mě ve srovnání s e38 úplně katastrofální

E38 může mít češtinu ale e65 ne

E65 a jeho idrive po faceliftu je úplná pohoda na ovládání ne jak každý píše že Hrůza celý idrive

E65 a jízda na sněhu je lepší než s e38

E65 a jízda s 20palcu kola je stejně komfortní jako u e38 s 16palcu

E65 má mnohem lépe vyresenou výměnu vzduchu v interiéru

E65 a e38 nemá cenu kupovat v krátké verzi pokud člověk chce komfort

E65 v krátké verzi s motorem 750 nebo 760 je fakt super jízda než v prodloužené protože 760 jede jako prase a netahne za sebou kus karoserie jako long

E38 má mnohem lepší nastupování a vystupování na zadní sedačky

E65 s motorem n62 a výměna svíček je opravdu lahůdka na půlku dne když člověk má jen nářadí které používal na svíčky na motor m62

E65 má geniálně vymislenou výměnu baterie protože to není práce na 10min jako u e38 ale minimálně na 30min pokud to člověk dělá poprvé nehledě na to že pokud to mění menší osoba tak vytáhnout rezervu je hrozný oser i pro 2m vysokého borce a pak to spárování přes diagnostiku je taky opruz

E38 má oproti e65 super hever protože ten u e65 je stejný styl jako u e39 kdy auto prostě při větru spadne

E38 před faceliftem neměl plastové prahy ale u e65 jsou prahy plastové už od výroby celou generaci vozidla takže se musí dávat pozor aby při neopatrnem zvedání vozidla nedošlo k poškození prahu

E65 má super ochranu proti rzi není to tak jako u e38 kde auto rezlo všude / možná ale e65 bude stejný kýbl rzi až bude na úrovni stáří jako je dnes e38

E65 má hrozné kryty kabinovych filtru které se lámou jako čokoláda po určitém čase ale nové v bmw nejsou drahé

E38 a e65 mají některé díly shodné dokonce i některé díly s e39 a x5

E65 a adaptivní světla jsou paráda

E65 má v základu bixenon ale svítí podle mě stejně jako montáž bixenonu do e38 protože sám mám v e38 bixenon 3palce projektor a přijde mi to dost podobný

E38 se vynda hlavní světlo prakticky za pár minut ale u e65 to inženýři vymisleli tak že musí dolů nárazník a celkově je to větší oser

E65 má velice geniálně vymisleny motorový prostor a to tak že pokud někdo něco chce dělat tak musí rozdelat hromadu plastů, který se i blbě skládají zpět kvůli kolínkam které se na ně napojuji od filtrboxu a škrtící klapky. Zlatá e38 a její jednoduchost

E65 má lépe vyřešenou váhu vzduchu než má e38

E65 má lepší PDC než e38

E38 má podle mě lepší svítivost mlhovek než e65 protože u e65 mlhovky svítí více dostran ale u e38 více před auto než dostran

E38 nemá L7 jako e65 ale má top HiFi systém který je jen o kousek horší než L7 ale možná to je jen můj dojem protože mám oboje. Chápu že pokud má někdo normální stereo u e38 tak L7 je super

E65 má velice špatnou automatickou převodovkou protože ji stačí aby její olej stoupnul třeba v koloně na 140 stupňů a vydržel tak třeba 30min a další den třeba hodinu a už je automat načnutý

E65 potřebuje podle mě jako nutnost snížený termostat spíš než kvůli plastům tak kvůli teplotám olejů a vody. Termostat originální otvírá až kolem 110 stupňů někdy i 113 což je moc vysoká teplota proto doporučuji snížený. Pozor snížený termostat nesmí hlásit chybu!

E65 má lépe řešené odtokove kanálky na vody než e38 ale časem se ucpou takže doporučuji je vyčistit

E38 má podle mého názoru kvalitnější systém stěračů který vydrží více než ten u e65

E38 netrápí nějaká vodní trubka nebo gufera jako klasická porucha u e65

E38 je více náchylná na poruchu různých čidel v motoru než e65 / možná to je tím že je e38 starší a čidla mají více odslouzeno

E65 a LPG a výměna baterie nejde dohromady takže před instalací LPG je nutné koupit AGM automaterii aby vydržela 10let jako toroid. U e38 je výměna autobaterie stejná jak s LPG tak bez

E38 má mnohem větší úhel otvírání dveří než ten u e65 který je stavěny pro Číňany

E65 trpí na uložení plynové vzpěry v každých dveřích takže se uložení musí vyměnit za speciální neoriginální sadu nebo koupit celou vzperu v bmw za hrozný peníze. E38 tento problém nemá ale zase je u ní nutné vyměnit brzdy dveří po určitém čase ale výměna u e38 je oproti e65 a její plynové vzpere snadná

E38 a změna interiéru nebo dodělání el sedaček z vyhřívaných manuálních kdy člověk jen vyhodí starou sedačku a nasadí novou kdy tento proces trvá cca 2hod pro celý interiér může u změny interiéru u e65 na tak snadný postup zapomenout zde je nutné kódování a obstarání modulů.

E65 a e38 mají podobné ceny náhradních dílů jak originální tak neoriginální

E65 a zadní normální sedačky jsou stejně komfortní jako přední komfortní sedačky u e38

E38 má mnohem větší úložný prostor v zadní loketní opěrce než e65 / mluvím o loketní operce co je v e38 bez skivaku protože ta se skivakem je spíš nouzovka

E38 má mnohem elegantnější zadní držák nápojů v sedačce než to má e65 ale u e65 nápoje lépe drží

E38 má lépe vyřešené popelníky v zadních dveřích než e65. Pokud člověk vozi vzadu dítě v sedačce můžete se stát že děcko otevře popelník což u e38 tolik nehrozí

E65 a její masáže analu není nic moc extra oproti e38

E65 má možnost v idrive nastavit jak chce člověk aby mu topila sedačka. Pokud má člověk třeba problém se zády tak si nechá topit hlavně do zad. E38 na tuhle funkci může zapomenout

E65 má perfektně řešené odvětrávání sedaček

E65 má podle mě retardovane řešené polohování volantu. E38 to má řešené mnohem lépe podle mě

E65 a sehnat vyhřívany 3rameny volant je zázrak

E38 má předražené náhradní díly z vrakoviště což mi dochází až teď a určitě bych nebyl schopný udržet e38 v chodu pokud bych měl průměrný plat a nakupoval na vrakoviste / trochu teď chápu filozofa který nemá pravděpodobně moc peněz ale miluje svoji e38 a nechce se jí vzdát

E65 a prifukovani sedačky do zatáček je super to u e38 není

E65 je stabilní i v rychlosti okolo 210 až 240 víc stejně nejezdím to u e38 v rychlosti 180 byl cítit hodně boční vítr

E65 není náchylná tolik na boční vítr jako e38

E65 má mnohem pohodlnější přední loketní opěrku než e38

E38 má lepší ovládání sedaček než e65 ale zase si říkám že pokud by měla sedačka e38 tolik funkci jako sedačka e65 tak bych se vztekal že to inženýři blbě udělali a nevidím na čudlík jako u e65 / ta sedačka má prostě moc funkci až nevím jak to mám pak nastavovat

E38 má lepší sklápění zrcátek než e65 protože když se mi vysere pták na zrcátko tak u e65 to mám na skle takže na to musím neustále cumet když se chci podívat vedle sebe do pruhu

E65 má úplně debilní uchycení koberečku kdežto e38 to má na 1čku

E38 má v interiéru kvalitnější plasty než e65 protože v e65 začnou lepit a sloupne se z toho ta pogumovana vrstva což je stejně příjemný na to sahat jako strkat prsty do hovna

E65 má u řidiče méně místa okolo kolen než e38 protože u e65 je mnohem více mohutnější středový tunel

E65 má u spolujezdce o trochu horší prostor okolo koleno kvůli tunelu

E65 má mnohem lepší řešení pohlceci pasažérů do sedaček a celkově člověk okolo sebe má více pocitu bezpečí než v e38. E65 umí člověka jako více obejmout a dodat pocit bezpečí. Je to jak můj pocit tak i lidi co jezdí s e38 a e65

E65 je níž posazena než e38 a co jsem zatím měřil tak člověk sedí i níž než v e38 což mě osobně vůbec nevadí

E65 má hůř vyřešené vystupování z přední řady sedadel než u e38 proto jsou často boky sedadel poškozené / myslím si že to je kvůli tomu že právě e65 více člověka obejme a pohltí než e38

E65 má jen 2 paměti sedadel což mě vadí a byl bych rád pokud by měla 3 jako u e38

E38 má větší úhel otevření kapoty motoru což usnadňuje servis oproti úhlu e65 kde člověk co měří 190cm už má problémy a mlátí hlavou o kapotu

E38 má velké množství kam při servisu okolo motoru lze položit šroubovák, šroubky, klíče, racny atd. U e65 tohle není vůbec vyřešeno a člověk musí používat na šroubky magnetické misky a velkou racnu není kam odložit atd.

E65 má velice špatně vyřešenou ochranu chladiče klimatizace a oleje protože všechny kamínky a bordel jde přímo na ně což u e38 není

E38 má podle mě hezčí podsvícení venkovních klik než e65

E65 má hezčí osvícení interiéru než e38

E65 má 3 stupně automatického režimu klimatizace nebo topení což e38 nemá

E65 má isofix což e38 ne

E65 má pokročilejší tajné menu na budikach než e38

E65 má tlačítko SOS které volá automaticky na 112 a odešle polohu vozidla

E38 má lepší výbavu nářadí v kufru než e65

E65 má bezklicove otevírání a startování vozu

E65 má uzamykatelný posuv hlavové opěrky z místa řidiče včetně bočních roletek apod.

E65 má uzamykatelný kufr v kolekce a v kufru zámek co blokuje startování vozidla v případě krádeže, myslím že to blokuje i dálkové a klíčové odemykání dveří a jde otevřít jen kufr ale nevím to jistě protože to nepoužívám

E65 má lépe lepené věci v interiéru než e38

E65 má lépe odhlučněny kardan a vše okolo převodovky

E65 má lepší tepelnou ochranu na podvozku

E65 má plastovou nádrž

E65 má lepší odvzdusneni nádrže

E65 prakticky nemá žádné zadní plato kam se dá položit deka nebo polštář jako se dá u e38 které má velké plato

E65 má lepší stálost barev interiéru než e38

E65 má lepší odhlučnění motoru

E38 má velice pevné nárazníky proti e65 které má nárazník jako bahno

E65 má vývod výfuku jen na stranu řidiče a ne jako u e38 kde bylo na obě strany a dal se výfuk i upravit. E65 s vytaženym vyfukem tak aby byl vidět je podle mě odporné místo toho kde u e38 to bylo pěkně

E65 má mnohem tiší zamykání a odemykání centrálu

E65 má tiší zavírání okenek včetně otvírání

E65 má lépe vyřešený CD changer ale vadí mi že vnitřní systém není lépe odhlučněny a slyším přepínání CD

E38 má hezké ale prakticky nefunkční a malé stolecky které se vyklápěji z opěradla předních sedaček to už lepší stolecky byli u generace e32

E38 má lépe vyřešené zadní zrcátka pro zadní cestující které jsou v operkach hlavy předních sedaček. E65 má centrální zrcátko uprostřed zadní části stropu které je malé a pokud jedete po špatné silnici tak nedrží sklon který si člověk nastaví

E38 má mnohem hezčí lampičky v interiéru oproti e65 kde lampičky vypadají jak levný kus plastu a oni tak ani nevypadají stačí si jen sáhnout.

E65 má startování tlačítkem což mi zatím moc nevyhovuje

E65 má na klíčků tlačítko dálkového zapnutí všech světel což je výhoda pokud jdu večer k autu neznám chodník tak auto mi ho osvětlí xenonama a osvětlí i kliky dveří. Tato funkce u většiny e38 nejde dokodovat

E65 má dobíjení baterky v klíčků přes zdířku kam se klíček zasouva ale osobně doporučuji nabíjecí baterku vyměnit

U e65 i e38 mám kůži obsitej tunel a ten v e38 je měkký a ten v e65 je tvrdý jako plast

E65 má tvrdou palubní desku ale e38 ji má měkčenou více

E65 je automaticky 6kvalt místo automatického 5kvaltu u e38 / nepočítám e38 manuální 6kvalt

E65 s motorem n62 je úspornější než e38 s motorem m62 nebo m60

Motory m60 nebo m62 co se dávali do e38 nebo i e39 vydrží víc než motor n62 v e65

E65 lépe tlumí hluk motoru ve vysokých otáčkách takže do kabiny neprojde tolik hluku jako v e38

E38 má interiér více natočený na řidiče což je lepší než u e65 kde to nevypadá už jako v bmw

E38 má horší kvalitu velké i malé navigace oproti e65 kde je kvalita lepší ale zase celý displej je utopeny v palubce / hodně lidí mi už řeklo že se jim špatně ovládá idrive kvůli tomu že displej je moc daleko od ruky a oni jelikož idrive nepoužívají každý den jsou pak zmatení že nemají vše pod kontrolou a dělají chybu

E38 má podle mě designově lépe umístěny displej navigace. Večer to v tom autě vypadá lépe než v e65

E38 když se vypne displej navigace tak je úplně černý u e65 se jako vypne ale spíš jen monitor zcerna a stále vyzařuje světlo no je to hnus prostě

E38 má mnohem hezčí dvojité skla než je u e65

E65 má celkově jinak rozmístěné čudlík v interiéru než e38

E38 má oproti e65 masivnejsi a pevnější tapce dveří

E38 má tišší chod ledničky než e65 ale zatím to nevím úplně jistě

E38 má lépe tvarované zpětné venkovní zrcátka

E65 má lépe vedené vyhřívání v sedačkách takže člověk se více zahřeje a hlavně oproti e38 i rychleji

E65 díky blbemu umístění pacek okolo volantu jde za jízdy automat přepnout do pozice P. Tam kde je u e38 páčka ostřikovačů a tlačítko Intensive tak tam je u e65 převodovka a tlačítko P

V interiéru e65 se hůř převáží větší věci jako to šlo v e38

E38 po faceliftu má pro mě více sportovní design než e65

E65 po faceliftu na mě působí více luxusním dojmem než e38

E65 před faceliftem je podle mě řádný kus hnusu i když pokud je vozidlo udržované vypadá docela hezky třeba s kolama styl 95

E38 před faceliftem je hezky auto ale je tam už vidět zub času ale zachovali kousek často vypadá lépe než facelift

U e65 se mi nelíbí jak fungují ostřikovače a zatím nejsem přesvědčen že přední stěrače s ostrikivacema budou lepší než tak jak to bylo u e38

U e38 jde dát plyn na každý benzínový motor u e65 jen do verze 750 protože 760 nejde dát do plynu respektive jde ale pojede to jak na plyn tak i benzín

Pokud chce člověk e65 a nevadí mu diesel tak bych zvolil 745d protože je výkonnější než 745 benzín

E65 má lepší výbavu a myslím si že i lépe nastavený podvozek na komfort když se jedná o benzinovou verzi. Diesel má podle mě tvrdší podvozek

E38 má výhodu že vodní pumpa jde vyměnit bez sundavani řemenoveho kola jako to je u e65

E38 má napinak remene klimatizace takže řemen se sundá a nasadí za 10min ale super moderní e65 napinak nemá takže je nutné koupit si přípravek na řemeny klimatizace

E65 má výhodu že v motorovém prostoru nepřekáží vrtule a odpadá tím pak její sundavani kdežto u e38 se vrtule musí sundat když člověk chce něco dělat okolo místa vrtule

E38 má výměnu mlhovky na asi minutu obě ale e65 to má vymyšlené mnohem líp že člověk se musí srat na zemi a rozebírat nadkoli a točit volantem aby se udělal prostor pro každou stranu kde se mění

E65 má úplně debilne upevněne plastové obložení motoru na podvozku které je uchyceno na asi 4 plastových vrutech a několika normálních sroubech. Nejhorší jsou ty plastové protoze pokud to člověk sundava na zemi a třeba mu rosi tlakové hadice tak se musí počítat s tím že to není čistá práce

E38 má úplně krásně jednoduchou výměnou oleje serva ale u e65 už je přístup horší ale nic hrozného

Hlasové ovladaní u e65 je problémové a často nedokáže rozpoznat co má udělat.

U e38 když dám nohu z plynu tak stále krásně drží rychlost a motor nic nebrzdí ale u e65 motor brzdí i když jedu z kopce

U e65 mi vadí že když položím ruku na loketku ve dveřích tak se nemám čeho držet jako to je u e38. Pokud jede člověk rychle do zatáčky tak lidi se pak v autě vztekají že se nemají čeho držet

U e65 je špatně vyřešená hlavová opěrka v zadní loketce protože když je vysunutá tak je to nevhledné když je loketka sklopnená a zabere to taky dost místa u kolen a hlavně když tam má člověk TV tak taky otřesné
Naposledy upravil(a) PRAHAV8 dne pon lis 22, 2021 4:48 pm, celkem upraveno 29 x.
martin 440
Příspěvky: 20
Registrován: ned bře 21, 2021 6:32 pm
Bydliště: plzen

Re: e38 vs e65

Příspěvek od martin 440 »

E65 mě sere protože je pravděpodobně chytřejší než já...zabil :lol: :lol: :lol: :lol: ale jinak fain recenze...
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: e38 vs e65

Příspěvek od Spooner »

Že má e65 nějaké nedostatky nebo je dokonce v něčem horší než E38? Nevěřím :)
To bude flamewar... :D
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
LukesE39
Příspěvky: 23
Registrován: úte črc 14, 2015 6:41 am
Bydliště: Pardubice

Re: e38 vs e65

Příspěvek od LukesE39 »

V podstatě ve všem souhlas.. Snad jen ze by mi prisla e38 vic tezkopadna a min obratna, to uplne ne.. Treba ve meste se mne osobne mnohem prijemneji jezdi s E38
E38 730d 02/01 Imolarot
E38 740i 02/98 cosmoss
E65 730d Toledoblau

Ex E38 730d 02/00 Orient
Ex 3x 728, 740d
PRAHAV8

Re: e38 vs e65

Příspěvek od PRAHAV8 »

Postupně budu doplnovat na co si vzpomenu ;) Dík za zpětnou vazbu :D
PRAHAV8

Re: e38 vs e65

Příspěvek od PRAHAV8 »

Určitě bych e65 koupil zase a určitě další zase koupím. Ono není moc co vybírat kromě Ska nebo Fka s motorem 760 mě osobně se líbí G11 ale zatím nevím jaký motor bych si koupil a někteří říkají že to je sračka ale mě se líbí :D
Spooner píše: pon kvě 31, 2021 11:00 am Že má e65 nějaké nedostatky nebo je dokonce v něčem horší než E38? Nevěřím :)
To bude flamewar... :D
Paulie001
Příspěvky: 324
Registrován: pon úno 27, 2012 3:19 pm
Bydliště: Petřvald u Karviné / München

Re: e38 vs e65

Příspěvek od Paulie001 »

Ten bezdratový telefon: v mé e38 je třeba již bezdrátový :D
E38 750i
E36 323ti
E30 316i TC2 Baur
----------------------
ex: E38 730i, E36 320i Touring, E36 318i Tour LPG, S211 E500, e36 316i Compact
PRAHAV8

Re: e38 vs e65

Příspěvek od PRAHAV8 »

Dal jsi loketku bez telefonu nebo jsi odpojil kabel? Mě třeba ten telefon se hrozně líbí ale hrozně mě sere že ho občas vypnu loktem
Paulie001
Příspěvky: 324
Registrován: pon úno 27, 2012 3:19 pm
Bydliště: Petřvald u Karviné / München

Re: e38 vs e65

Příspěvek od Paulie001 »

20200114_115532.jpg
001.png
bohužel nemám lepší foto. Ale je vidět, že tam žádný kabel netrčí a po vycvaknutí z držáku to vypadá jak klasický mobil té doby

edit: ještě foto z ETK
002.PNG
E38 750i
E36 323ti
E30 316i TC2 Baur
----------------------
ex: E38 730i, E36 320i Touring, E36 318i Tour LPG, S211 E500, e36 316i Compact
PRAHAV8

Re: e38 vs e65

Příspěvek od PRAHAV8 »

Uplně jsem zapoměl na tuto verzi :D Funguje ti to u mimo auto? U e65 ti to funguje i když vystoupíš a jdeš ven. Pak to upravím ve svém seznamu
Odpovědět