Problémové motory BMW
Napsal: čtv zář 25, 2014 8:21 am
Bylo by dobré tady uvést jaké motory jsou problémové at si člověk dá pozor.
Tak zde dám co jsem dohledal.
BMW N63 „4.4 Biturbo“ (do 2012)
Kódy: N63B44
Výroba: od r.2008 dodnes, rizikovost do 2012
Nasazení: BMW 750i/Li, BMW X5/X6 50i, BMW X6 ActiveHybrid, BMW 550i (vč. Gran Turismo), BMW 650i (coupé, cabrio)
BMW N63- detail turbodmychadel.jpg
Problematický osmiválec se montoval mj. do hybridní X6 nebo do limuzíny 750Li; jeho slabinou je nedostatečné chlazení dvojice turbodmychadel
Důvod: Jeden z nejproblematičtějších motorů BMW posledních let. Slabým místem je hlavně chlazení, kterému neprospívá už samotná koncepce vidlicového motoru s dvěma turbodmychadly „zazděnými“ žáruvzdornými plechy mezi řadami válců. Je takřka nemožné je odvětrat a uchladit tak, aby na nejvíce tepelně exponovaných místech nedocházelo ke spékání oleje.
V kombinaci s kolabujícím okruhem vodního dochlazování turbín dochází nejdříve k zapečení oleje v holendrech turbodmychadel, v pokročilých případech zakarbonování „vršku“ motoru to odnáší i vačky a variátory časování ventilů. K tomu přičtěme natahující se rozvodové řetězy a při vypnutém motoru protékající vstřikovače, které benzínem odmastily válce některých exemplářů tak dokonale, že ty po několika stech „suchých“ startů zcela přišly o kompresi.
Pozdější N63B44TU (330 kW), nabízené od roku 2012 jsou spolehlivější, překombinovaná konstrukce však nedovoluje hledět do budoucna s moc velkým optimismem.
Tak zde dám co jsem dohledal.
BMW N63 „4.4 Biturbo“ (do 2012)
Kódy: N63B44
Výroba: od r.2008 dodnes, rizikovost do 2012
Nasazení: BMW 750i/Li, BMW X5/X6 50i, BMW X6 ActiveHybrid, BMW 550i (vč. Gran Turismo), BMW 650i (coupé, cabrio)
BMW N63- detail turbodmychadel.jpg
Problematický osmiválec se montoval mj. do hybridní X6 nebo do limuzíny 750Li; jeho slabinou je nedostatečné chlazení dvojice turbodmychadel
Důvod: Jeden z nejproblematičtějších motorů BMW posledních let. Slabým místem je hlavně chlazení, kterému neprospívá už samotná koncepce vidlicového motoru s dvěma turbodmychadly „zazděnými“ žáruvzdornými plechy mezi řadami válců. Je takřka nemožné je odvětrat a uchladit tak, aby na nejvíce tepelně exponovaných místech nedocházelo ke spékání oleje.
V kombinaci s kolabujícím okruhem vodního dochlazování turbín dochází nejdříve k zapečení oleje v holendrech turbodmychadel, v pokročilých případech zakarbonování „vršku“ motoru to odnáší i vačky a variátory časování ventilů. K tomu přičtěme natahující se rozvodové řetězy a při vypnutém motoru protékající vstřikovače, které benzínem odmastily válce některých exemplářů tak dokonale, že ty po několika stech „suchých“ startů zcela přišly o kompresi.
Pozdější N63B44TU (330 kW), nabízené od roku 2012 jsou spolehlivější, překombinovaná konstrukce však nedovoluje hledět do budoucna s moc velkým optimismem.