Po krátké odmlce se trochu rozepíšu
. Od dnešního dne mám Alpiny oficiálně zapsány v TP. Ale vezmu to hezky popořadě...
Sice jsem zjistil, že spousta místních to neřeší, ale já jsem se nespokojil s jízdou bez řádného zapsání v TP
.
Raisidlo zrovna řešil zápis BBS kol na svou 8er, proto jsem měl čerstvé informace a tímto mu děkuji. Nicméně cesta k cíli byla trnitá
.
Nejdříve jsem zkusil oslovit pana Stehlíka z helpreg.cz. Naše konverzace byla krátká a rychlá... Řekl mi, že Alpiny na e38 zapsat nejdou a tím to haslo
.
Zkusil jsem tedy kontaktovat webovou stránku typove-listy.cz. Ani tady jsem ale nepochodil. Sice mají databázi typových listů (nebo ví, kde je rychle sehnat), ale na moje kola nic neměli.
Chvíli jsem přemýšlel a vymyslel jsem, že zkusím jít přímo ke zdroji, tzn. oslovit výrobce. A tím je/byla firma Ronal. Ani tady jsem ovšem neuspěl. Výrobce má hromadu typových listů, ale ne pro kola, které byly dodávány přímo prodejci aut. Takže jsem se ve své pohádce o Kohoutkovi a slepičce posunul na další stanoviště a tím byla přímo ALPINA v Německu. Zde proběhla vstřícná konverzace, i když cíl byl pořád daleko.
Z Alpiny mě odkázali na oficiální zastoupení v ČR, což je pražský Invelt. A tady jsem konečně uviděl světlo na konci tunelu. Prodejce pro mě objednal z Německa typový list a zdarma mi ho poslal domů.
Přímo v typovém listu je vedle Alpiny B12 5.7 a 6.0 napsáno také použití pro BMW 7 105-240kW.
Trochu se mi ulevilo, že mám konečně aspoň něco v ruce, ale s Německým Teilegutachten bych u nás moc nepochodil. Takže jsem strávil několik večerů se strýčkem Googlem a typový list jsem si přeložil. Další poděkování putuje Oxikovi za pomoc s jedním překladatelským oříškem. Nicméně mám pocit, že kdybych tam napsal recept na vanilkové rohlíčky, tak by si toho nikdo nevšiml
.
S originál typovým listem a překladem jsem zajel na STK, kde montáž zkontrolovali a disky + gumy napsali.
No a dnes jsem konečně se všemi papíry zašel na dopravní inspektorát, kde mi nové rozměry zapsali.
Kola půjdou na renovaci, ale vzhledem ke stavu středových znaků jsem zvolil prozatimní řešení a koupil z Ebay 4 neorigo znaky. Sice jsou to obyčejné nálepky pod pryskyřicí (originál znak je schovaný v plexi), ale vypadá to mnohem lépe
.
Nicméně v průběhu legalizace kol jsem nakupoval a připravuju se na renovaci
.
Zrovna včera přišla z Německa malá, ale poměrně drahá krabička...
Na renovované Alpiny už čekají nové originál středové znaky
A krytky zámků
Bylo potřeba na tyto krytky koupit těsnění a zároveň i nové těsnění na celé středové pokličky.
Naštěstí to jsou obyčejné O-kroužky o rozměrech 22x1,5 mm a 145x5 mm.
Cena menších je 4kč/ks (v Alpině 2eur/kus) a větší těsnění stálo 28Kč/ks (6eur/kus
)