Stránka 128 z 144

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Napsal: stř dub 11, 2018 7:53 am
od Paulie001
Jak pise Filozof, ty oranzady mi k tem tmavym lakum sedi nejak vic posledni dobou. Asi starnu :D

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Napsal: ned kvě 27, 2018 8:03 pm
od Spooner
Jelikož mám malý roční nájezd, tak jsem se rozhodl o víkendu vyměnit olej. Měl jsem na něj najeto asi jen 6tis km, ale auto rok stálo, takže se nebylo o čem bavit.
Těší mě, že motor olej nežere a jeho barva i konzistence byly přijatelné :).

Obrázek

A pak tady mám jednu chuťovku... :D
Už nějaký ten pátek (čti: rok) se chystám na výměnu gumového těsnění nad čelním sklem. Bylo už celkem dost popraskané a nejhorší byl roh nad řidičem, který jsem viděl pokaždé, když jsem přicházel k autu.
V sekci Tipy a triky pro E38 jsem našel návod (Díky Fishmakere :)) jak tuto výměnu provézt i bez nutnosti vyřezání a znovu nalepení čelního skla. Zprvu jsem k tomu byl celkem skeptický, proto jsem výměnu dlouho odkládal. Minulou středu jsem ale měl cestu kolem Cartecu, takže jsem se odhodlal a bauset objednal.

Obrázek
Obrázek

Obrázek
Obrázek

Demontáž původního gumového těsnění byla celkem jednoduchá a rychlá. Stačilo vycvaknout svislé lišty po stranách čelního skla na A sloupcích a potom už vytáhnout horní gumovou lištu ven. I když se montuje při lepení skla, tak šla vytáhnout bez větších problémů.

Obrázek

Dalším krokem bylo vyčištění vzniklé spáry nad čelním sklem. Asi ve dvou místech jsem pro jistotu odřezal i nadbytek lepidla, které vyteklo z pod čelního skla.

A jelikož platí pravidlo: Kdo maže, ten jede, tak jsem při montáži nové lišty postupoval úplně stejně. Do služby nastoupil klasický Regum a díky němu vklouzlo nové těsnění na své místo. Bohužel i tak jsem musel těsnění ještě pákrát vytáhnout a trochu upravit (seříznout), aby si všude sedlo a přilnulo ke sklu. Takhle zmazané a mastné auto jsem snad ještě neměl :D.
I přesto jsem ale musel lištu v rozích čelního skla trochu přilepit (samozřejmě schovanou část ve spáře), aby bylo vše OK.

Obrázek

Dalším krokem byla, kvůli použití lepidla, kontrola odvodu vody z odtokových kanálků šíbru. Voda odtékala jak měla, takže zbývalo nacvaknout svislé lišty a vrhnout se na poslední krok - umýt auto :D

Obrázek
Obrázek

Suma sumárum, i když návod vypadal jednoduše a ani ve skutečnosti nebyla celá akce nijak složitá, tak pečlivost a puntičkářství protáhly tuto výměnu na 3 hodiny :D.
Nicméně komu vadí popraskaná horní gumová lišta jako vadila mě, tak se toho určitě nebojte. Její cena v BMW byla 500kč a výsledek stojí za to :P

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Napsal: pon kvě 28, 2018 7:19 am
od fishmaker
no paráda..tak konečně to někdo využil...nový těsnění vypadá mnohem líp než to popraskaný ;)

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Napsal: pon kvě 28, 2018 12:54 pm
od Filozof
Tak gratuluji a moc díky za tak dokonalé popsání pruběhu demontáže/montáže nového těsnění.

Je možnost ještě sehnat někde i na netu těsnění kolem chromové lišty co jde od předních dveří po zadní ?
Vím že stím byl nějakej problém ale pak se tu vyrojilo pár vlaštovek a zase to utichlo. Vyrábí se to někde ? Nebo je to už pasé ?

K tomu oleji jak zjištuješ kvalitu ? taky čuchem a hmatem tzv. mazlavostí v prstech a vidina žlutohnědého oleje lehce čirého vzbuzuje pocit malého opotřebení i u mne a taky to často zjištuji jaký je stav v průběhu.
Kolem 9-11tis se začíná docela zhoršovat kvalita co tak pozoruji ...a jednou bylo 14-15tis to už bylo špatně. Ale to je pár let zpátky.

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Napsal: pon kvě 28, 2018 7:06 pm
od Honza164
To musela být drbačka, umím si to představit :) Ty boční lišty na tom předním skle slouží k čemu? Na usměrnění vody? E32 to má stejně.
Já osobně olej promnu mezi prsty a podívám se na barvu. Pokud jde vidět zlatavá barva, tak myslím, že je ok. Osobně si myslím, že motor, který dostává neustále čerstvý olej si chrochtá blahem. Na sedmě (předtím celé roky na Alfě) měním olej vždy po roce. Desítku to nikdy za rok nenajelo. Na daily autě měním před zimou a po zimě a motor krásně čistý.

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Napsal: úte kvě 29, 2018 4:14 am
od Spooner
Přesně tak. Pár základních lidských vjemů musí stačit. Určitě olej neposílám na chemický rozbor :).

Tu gumovou lištu kolem chrom. lišty u zadních dveří si budeš asi muset vyrobit sám. Někde jsem sice viděl na bimmer foru odkaz na alternative z ebay, ale už nevím, kde to bylo. Byl to magnetický pásek, který se vložil na místo původní gumy a díky magnetu se nemuselo nic ani lepit. Pásek držel ve spáře přímo na karoserii.

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Napsal: stř čer 06, 2018 8:04 am
od Spooner
Čerstvá novinka - dvanáctiválec právě odjel s novým majitelem do západního Německa :). Dělám si srandu. Jen jsem nechal doplnit klimatizaci :D.
První doplnění proběhlo hned po koupi v roce 2010. Zhruba předloni však v nejteplejších letních dnech přestávala stíhat chladit. Loni jsem s autem nejezdil, takže jsem to neřešil a teď nastala ta pravá chvíle :).
Z celkového množství 680g bylo doplněno 300. Nyní je nastavení na 16°C nepoužitelné, protože bych umrzl :D. Mechanik se až divil, jak optimální tlak dává klimakompresor už na volnoběžné otáčky. To znamená, že v tomto ohledu je vše v naprostém pořádku. A první nutnost doplnění po 6 letech je podle mě taky přijatelný výsledek :)

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Napsal: stř čer 06, 2018 2:09 pm
od Honza164
To má nápln jenom na 680g?

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Napsal: stř čer 06, 2018 2:44 pm
od zzeli
Taky jsem doplnoval. Koruna za gram chladiva, celkova napln 1200g u 740i predfl. Tlak mezi 16 a 18 ATM, ted presne nevim. Docela to ty masine trvalo, nez to v tom horkem dnu natlacila. A uz zase chladi az to boli :D Jo a mam lehke uniky pres servisni ventily...zkousel to jarovou vodou a byly tam malinky bublinky.

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Napsal: čtv čer 07, 2018 12:18 pm
od Spooner
Pod kapotou mám tuto nálepku, takže předpokládám, že to odpovídá realitě :)

Jinak cenu jsem měl 200kč za 100g.

Obrázek