Jelikož mám malý roční nájezd, tak jsem se rozhodl o víkendu vyměnit olej. Měl jsem na něj najeto asi jen 6tis km, ale auto rok stálo, takže se nebylo o čem bavit.
Těší mě, že motor olej nežere a jeho barva i konzistence byly přijatelné
.
A pak tady mám jednu chuťovku...
Už nějaký ten pátek (čti: rok) se chystám na výměnu gumového těsnění nad čelním sklem. Bylo už celkem dost popraskané a nejhorší byl roh nad řidičem, který jsem viděl pokaždé, když jsem přicházel k autu.
V sekci Tipy a triky pro E38 jsem našel návod (Díky Fishmakere
) jak tuto výměnu provézt i bez nutnosti vyřezání a znovu nalepení čelního skla. Zprvu jsem k tomu byl celkem skeptický, proto jsem výměnu dlouho odkládal. Minulou středu jsem ale měl cestu kolem Cartecu, takže jsem se odhodlal a bauset objednal.
Demontáž původního gumového těsnění byla celkem jednoduchá a rychlá. Stačilo vycvaknout svislé lišty po stranách čelního skla na A sloupcích a potom už vytáhnout horní gumovou lištu ven. I když se montuje při lepení skla, tak šla vytáhnout bez větších problémů.
Dalším krokem bylo vyčištění vzniklé spáry nad čelním sklem. Asi ve dvou místech jsem pro jistotu odřezal i nadbytek lepidla, které vyteklo z pod čelního skla.
A jelikož platí pravidlo: Kdo maže, ten jede, tak jsem při montáži nové lišty postupoval úplně stejně. Do služby nastoupil klasický Regum a díky němu vklouzlo nové těsnění na své místo. Bohužel i tak jsem musel těsnění ještě pákrát vytáhnout a trochu upravit (seříznout), aby si všude sedlo a přilnulo ke sklu. Takhle zmazané a mastné auto jsem snad ještě neměl
.
I přesto jsem ale musel lištu v rozích čelního skla trochu přilepit (samozřejmě schovanou část ve spáře), aby bylo vše OK.
Dalším krokem byla, kvůli použití lepidla, kontrola odvodu vody z odtokových kanálků šíbru. Voda odtékala jak měla, takže zbývalo nacvaknout svislé lišty a vrhnout se na poslední krok - umýt auto
Suma sumárum, i když návod vypadal jednoduše a ani ve skutečnosti nebyla celá akce nijak složitá, tak pečlivost a puntičkářství protáhly tuto výměnu na 3 hodiny
.
Nicméně komu vadí popraskaná horní gumová lišta jako vadila mě, tak se toho určitě nebojte. Její cena v BMW byla 500kč a výsledek stojí za to