Vojto, máš pravdu
... kola čeká renovace. Sehnal jsem je u nás v CZ a i když vypadají naprosto běžně, je to atypický dvourozměr s kombinací J/ET výhradně pro E31, takže celkem štěstí. Dal jsem jen na auto na zkoušku - esteticky to byla sice jasná volba, ale kdyby to bylo příliš na úkor pohodlí, sundal bych je. No absolvoval jsem loňskou sezonu s poznatkem že EDC to pobere, takže zůstanou, akorát ty znáčky odlítaly někam do škarp
. Je zbytečné ted kupovat za 150kč nové znaky, když celé pokličky stojí necelých 500kč a chci je dát nové při renovaci.
Jak jsem napsal - E31 jsem si loni celkem často užíval jako daily. Zrovna z těch posledních fotek je vidět jak je zasraná, motor pořád zažloutlý (o tom níže), to jsem jel zrovna v těch monterkach z burzy na nákup ...
Vláďo, faktem je že na "velké zahraniční dovolené" jako takové nejezdím, vnímám to jako vyhozené peníze a odpočinout si umím i jinak. Každý to ale má nastavené jinak a je možné že až dítě povyroste, celé se to otočí.
Dražší díly jsou v tomhle případě celkem jednoduchá logika - E31 bylo něco málo přes 30tis kusů. Kromě pár základních věcí (motor, převodovka, diff) je všechno jiné. Ono je třeba něco málo záměnné s E32/E38, ale ne stejné. Viz. výše i ty blbé disky nebo brzdový válec který je sice stejný odlitek s E32 750i, ale v E31 má o 1,7mm větší vývrt a tím pádem i kompletně jiný vnitřek. Stějně tak převodka řízení a další a další ... vypadá to stejně, ale je to jiné.
Ten zažloutlý motor je dobrá otázka
. Setkávám se s tím u většiny M70. Počátkem 90s bylo v modě dělat ochranný nástřik hliníkových dílů motoru. Je to něco mezi lakem a voskem, dá se to lepší chemií a horkou vodou smýt, ale je to drbačka. Mě se to teda hodně nelíbí, na E38 to nemám a z E31 to budu čistit, ale jak jsem psal výše - zatím si E31 užívám provozováním, ne leštěním. Btw - ten nástřik na motor se dělá dodnes a např. od Liqui je to tohle:
- showimage_shop.jpg (11.75 KiB) Zobrazeno 2711 x
No a k tomu kam bych se chtěl "posunout" ... po roce bádání jsem došel k závěru, že asi nikam. Celý lonský rok jsem hledal ještě něco "třetího do garáže". Byla i myšlenky prodat 8er u dělat "The best of E38"
- tzn. L7, Alpina a Panzer. Ze všeho nakonec sešlo, řešil jsem tedy:
* E38 Alpina - slušné kusy za slušné peníze už nejsou. Měl jsem v jednání 3kusy, tu co jsem nakonec chtěl vzít a měl jsem pro ni v úterý přijet, byla najednou den předtím prodána (i když jsme byli domluveni). U ostatních bud chyběla zásadní výbava nebo se ukázalo že mají pohnutou historii. Pak už se nic v rozumné cenové relaci neukázalo ...
* E38 Panzer - Může to vypadat z fotek jakkoliv, ale cokoliv za slušné peníze mělo těžkou službu - přeci jen o policejní práci něco málo vím a auto je jen prostředek k výkonu, ne mazel. Opět jsme jednal o několika kusech, nakonec jsem zvolil cestu "levnějšího kusu za pár set tisíc" na postupnou renovaci. Jel jsem do Hannoveru pro 750iLS v nejvyšší bezpečnostní úpravě (např. neměla ŽÁDNÉ stahovací okno, střílny ve všech dveřích, o klasické výbavě panzeru nemluvě) - auto z roku 1998 za 425.426 marek pro Policejní prezidium (placeno Deutsche Bundes Bank), servisní historie do posledního šroubku .... no nevzal jsem ho. Jsem ochoten řešit veškerou techniku, když je estetika +/- OK. Jsem ochoten to řešit i naopak, ale tohle auto mělo tisíc malých bolestí - elektro, mechanika, estetika, karosařina, lakýrnická ... a já prostě na ty velké dlouhé projekty nejsem. X5 i 750i byly "drahý školný" a ponaučení do života, že takhle už NE. Pro zajímavost, album zde:
https://raisidlo77.rajce.idnes.cz/Bmw_7 ... ei_Panzer/
* E39 M5 - chvíli jsem bádal i nad M3 E36/46, ale nevydržím hledat rok auto, který nezažilo peklo. U M5 jsem začal hledat odspodu ... a když jsem se dostal zvyšováním laťky s cenou k těm E38 Alpinám, přestal jsem hledat. Objel jsem jich nekolik a buď to bylo zásadně bourané, nebo zásadně přeskládané ... nebo to sice bylo krásné auto, ale vyjelo z fabriky jako modré a ted je černé. Prostě všechno, co je časem zasádní a nevratný problém v originalitě.
A jak to dopadlo ? Koupil jsem si větší daily auto, vybavím si pro radost dílnu a končím. Na úkor rodiny jsem investoval už dost času do koníčku, takže teď když už mám rodinu vlastní, hodlám zase za úkor koníčku se věnovat bydlení a rodině. Jedna samostatná garáž na dvě V12 je dostatečně splněné chlapské přání, takže budu zvelebovat co už mám a už to nebudu hnát dál.
Ale nalijme asi čístého vína - jsou nabídky, které se neodmítají - takže co přinese čas, to nevím ...