Stránka 1 z 8

dunnst's E32 saga

Napsal: ned říj 09, 2011 11:20 am
od dunnst
Na fóru jsem už asi rok a půl, ale za celou tu dobu jsem se nedokopal k nějakému představení sebe a mých strojů. Někteří z vás mě znají ze srazu, někteří z vás mimo něj .-) Každopádně se jmenuju Vašek a žiju v Děčíně. Sedma byla prví auto, co jsem kdy vlastnil a od té doby tomu již nebylo jinak. Stačil jsem již vystřídat tři E32, takže tady je jejich krátká historie .-) :

STŘÍBRNÁ SEDMA E32 735i - ta první

Koupil jsem jí 28.3.2009, tehdy sedmiček i obecně aut absolutně neznalý, od týpka z Prahy Chodova. Hledal jsem velké silné auto v automatu a plynu, původně málem koupil Opel Senatora taky v plynu, ale ten nevyšel a hned den nato se našla sedma a ještě ten den koupila. Neznalý podobných aut mi díky velkým koženým sedačkám přišla hrozně luxusní a výkonná .-)
Plyn byl potlakový, nebyl ani v papírech a první váhu mi vystřelil asi den nato, co jsem ho koupil. Takže hned od začátku auto plné zážitků .-) Asi měsíc nato jsem do něj pořídil větší a hlavně nepropadlou bombu a plyn hodil do papírů, což ovšem nic neměnilo na tom, že plyn střílel vesele dál, ač mi teda tehdá spadnul poměrně velký kámen ze srdce. Ani nevím, kolik km jsem s touhle sedmou najezdil, každopádně ze všech těch aut jsem si s ní užil nejvíc legrace. Ani ne tak kvůli tomu střílení, ale jednoduše proto, že to bylo první auto a i přes tyhle nešváry přinášelo radosti. Vystřelilo mi celkem čtyři váhy vzduchu, krom té poslední jsem každou nahradil jinou za krásných 1800 Kč.

Re: dunnst's E32 saga

Napsal: ned říj 09, 2011 11:21 am
od dunnst
Sedma nakonec skončila bohužel neslavně a to když mi na cestě z Děčína do Ústí nad Labem pani ve fiestě nedala přednost v jízdě a vjela mi do pruhu, když jsem předjížděl. Ona mě vidět ani moc nemohla, přes to auto, co jsem předjížděl, každopádně kdyby vás někdy někoho napadlo nabourat E32 a doufat v krásné finanční odškodnění od pojišťovny, vězte, že mě v rámci totální škody (cena opravy převyšuje cenu vozu) dala pojišťovna patnáct tisíc a nikdo se se mnou dál nebavil.

Re: dunnst's E32 saga

Napsal: ned říj 09, 2011 11:35 am
od dunnst
ČERNÁ SEDMA E32 735i - ta druhá

Když jsem se koncem září 2009 ocitl bez auta, začalo hledání po novém... na fóru jsem tehdy ještě nebyl a vyhrála to nakonec sedma z Německa, konkrétně z Drážďan, kam jsme si byli obhlídnout dvě sedmy, obě E32 730i, jednu černou a jednu červenou. Až na místě jsme zjistili, že červenou (původní favoritka) prodávali poláci, byla pokryta čímsi ze stromu, který nad ní čněl, smrděl jí interiér, neměla budíky a v motoru chyběla trubka, takže nešla ani natočit. Na základě těhle zjištění to vyhrála ta černá, která v tu chvíli vypadala víceméně bez vady .-)
Auto se přitáhlo až někdy v listopadu 2009, okamžitě šel pryč motor (M30B30) a šla tam třiapůla ze stříbrné, čímž se pocitově výkon auta zvedl tak na dvojnásobek. Látkový interiér šel taky pryč a byl nahrazen černým koženým ze stříbrné. Jediná další úprava, co jsem prováděl byla výměna zadních tlumičů (koupeny jeté od T613, už ani nevím z jakého auta původně), pač ty původní vysloveně bouchaly i při průjezdu ne díry, ale nerovnosti. S autem už se tolik legrace nezažilo, jelikož a protože se mi vůbec nelíbila jeho dvojnásobná spotřeba peněz oproti stříbrné .-) Proto jsem se taky rozhodnul někdy v létě 2010 hodit tam plyn, čímž jsem zaúkoloval svého známého z Děčína. Instalace se bohužel vydařila hůře, než u stříbrné, plyn střílel víceméně permanentně. S touto sedmou v tomto stavu jsem absolvoval zatím jediný 7er sraz .-) Koupil jsem tedy nový reduktor, který za to údajně mohl a byl už nachystán nechat to plynařem hodit do richtiku, ale už jsem to nestihnul... přišla jiná sedma .-) Tahle sedma skončila na plaťáku Fivajse, který z něj nyní čerpá náhadní díly.

Re: dunnst's E32 saga

Napsal: ned říj 09, 2011 11:53 am
od dunnst
ZELENÁ SEDMA E32 740i - ta třetí

Kde se vzala tu se vzala, objevila se na ebay.de kousek od Drážďan, respektive v Dippoldiswalde, zelená 740i se sekvenčním plynem od Prins za v tu chvíli poměrně malé peníze, tak jsme se s kamarády vidali na ní podívat. Prodejce v aukci nepsal o žádných vadách na kráse, pouze uvedl klasickou hlášku "Auto je ve stavu odpovídající stáří", v e-mailu mi napsal, že na benzín jede špatně, ale na LPG OK, s čímž jsme byli srozumněni. Nechal jí přede mnou pár minut zahřát, kopnul tam LPG (pro mě v tu chvíli poměrně zvláštní operace, zvyklý podtlakovému LPG) a nechal mě s ní project. Auto vypadalo v lepším stavu, než černá sedma (i přes to, že ho Němec nabořil na předek a nechal opravit) a hlavně vysněný čtyřlitrový osmivál se spotřebou třiapůly, ale výkonem úplně jinde... a sekvenčí LPG, které jsem považoval oproti střílejícímu podtlaku za absolutní výhru. Auto se vydražilo, přitáhlo a ze začátku jezdilo úplně úžasně. Benzínový problém, kdy auto na benzín jelo vysloveně na 5-6 válců náhle zmizel po absolvování dovozové technické, takže v tu chvíli víceméně nebylo co řešit... bohužel, benzínový problém přišel znovu, v tu nejmíň vhodnou dobu a to při cestě do Břeclavi, kdy mi náhle na dálnici přestal fungovat plyn. Plyn se zprovoznit nepodařilo a auto na benzín ztratilo dobré 2/3 výkonu. Vyděšen ukazatelem spotřeby, který během jízdy po dálnici hlásil 25 a více litrů na sto jsem do něj přilil trošku benzínu. Naštěstí se ukázalo, že auto žralo normálně a v tomhle stavu se dojelo do Břeclavi a potom zpět do Prahy, kde mi Snejk vyměnil pojistku a plyn opět naskočil .-) Ne, že by mě výměna pojistky nenapadla, ale absolutně jsem netušil, kde jí hledat. Bylo mi doporučeno vyměnit zafáčovanou trubku sání a svíčky.

Jelikož jsem se v tu dobu ocitl řekněme ve své osobní finanční krizi, tak se do auta víceméně neinvestovalo. Vyměnila se trubka sání za novou, dali se nové svíčky, nechal se opravit alternátor (který údajně zamezoval rozumnému zdiagnostikování) a dala nová váha vzduchu. Mezitím stihla odejít nová baterka (popř. jí auto stihne vysát za dvě hodiny, což mi přijde nepravděpodobné) a v tuhle chvíli čeká na novou baterku a diagnostiku, aby jsem konečně mohl sednout do auta, natočit ho a poslechnout si něco jiného, než traktor .-)

Re: dunnst's E32 saga

Napsal: ned říj 09, 2011 11:54 am
od dunnst
A pár dalších fotek...

Re: dunnst's E32 saga

Napsal: pon říj 10, 2011 12:33 pm
od Spooner
Zajímavý příběh. Konečně je tedy po delší době co číst :) . Ta poslední zelená vypadá zachovale. Ještě narovnat zadní spz, víčko od šlehačky nastříkat na zeleno a dát hezčí kola a bude to krasavice :D .
Tak ať slouží a přináší ti jen radost ;)

Re: dunnst's E32 saga

Napsal: pon říj 10, 2011 2:54 pm
od Final-man
No konečně,to ti to trvalo. Doufám,že už jsi nalakoval kapotu :D ;)

Re: dunnst's E32 saga

Napsal: pon říj 10, 2011 3:13 pm
od dunnst
Samozřejmě že nenalakoval .-)) Ale vyměnil jsem to bílé víčko od šlehačky za černé škodovácké .-)) Vím, hanba mi! :-)

Re: dunnst's E32 saga

Napsal: pon říj 10, 2011 4:32 pm
od JohnyK
Ta poslední ma pěknej vnitřek,aspoň teda na fotce vypada. Jinak jak píše spooner, kolesa a bude to kočár ;)

Re: dunnst's E32 saga

Napsal: ned říj 30, 2011 6:53 pm
od fivajs
Ty otřesný kola odněkud znám - ty štědrý večere, tajemný svátku :D :D :D - kdo si chce zkusit powerslide, jsou u mě v garáži, stačí se zastavit ;)
Jiank pohodový dobrý auto a pohodář majitel. Jo jo jo