Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230
Napsal: pát srp 16, 2013 2:20 pm
Zdravím příznivce 7er a přidávám svoji E32 proti aktuální přesile E38.
Je příjemné vlastnit youngtimer, který se dá denně užívat. Skromné, jednoduché, pěkné, funkční a již málo k vidění - dnes s E32 nejezdí ani cikáni. Razím teorii, že v dobrém stavu ostudu nikdy neudělá a to, že je stará dáma, která se nemá potřebu předhánět o to, kdo je novější a dražší mi přijde fajn.
K autu:
BMW E32 730i
Vyrobeno 13.09.1993, první rok byla registrována přímo na automobilku BMW, pak nějaký osmdesátiletý pán, dovozce do ČR a já.
Najeto něco přes 200 000 km, koupil jsem ji s 197 000 km, divil bych se, kdyby ji někdo takhle hloupě stáčel a nenechal si rezervu, aby to do prodeje stále začínalo jedničkou. I kdyby měla víc, tak na těch 200 fakt vypadá.
Motor: M60/1 - 3,00l (160kW), spotřeba mezi deseti a dvanácti litry.
Převodovka: 5st automat
Barva: STERLINGSILBER METALLIC (244)
Tovární výbava:
S241A Airbag řidiče a spolujezdce
S288A Hliníková kola - pavučiny
S302A Alarm systém
S339A Shadow-Line - provedení bez chromovaných lišt
S401A Elektrické střešní okno
S415A Zadní roleta proti slunci
S423A Velurové koberce
S428A Výstražný trojúhelník a lékárnička
S438A Dřevěné obložení interiéru
S459A Elektricky ovládaná sedadla s pamětí
S464A Vak na lyže
S472A Přední loketní opěrky řidiče a spolujezdce
S494A Vyhřívání předních sedadel
S508A PDC - utrazvukový parkovací systém
S510A Regulace sklonu světlometů
S528A Automatická regulace cirkulace vzduchu
S534A Automatická klimatizace
S540A Tempomat
S553A Palubní počítač s dálkovým ovládáním na volantu
S676A HiFi systém
S686A Skrytá anténa
L801A Národní verze Německo
S860A Výstražné blikače
Dodělaná výbava:
Intenzivní ostřik světel a čelního skla
Nezávislé teplovodní topení Webasto s dálkovým ovládáním
Nové letní velurové koberce
Originální gumové zimní koberce BMW
Kožený středový tunel, spodky palubky, B sloupky a tapecíry
Roletky na zadních dveřích
Dobíjecí baterka BMW do konektoru v kastlíku
El. stavitelný sloupek volantu s pamětí
Dvojitá okna
Raritní palubní duální telefon BMW originál pro E32
Multifunkční zadní loketka s ovládáním rádia Professional a druhým telefonem
Originál hasičák BMW před sedák řidiče
Bederní kolíbka i v sedačce spolujezdce
Sklopný stolek za sedadlo spolujezdce
Paměti pro sedačku spolujezdce
El. operky zadních sedaček
Výhřev zadních sedaček
Jemné čalounění kufru ze 750
El. dovírání kufru - softclose
Výbava, která čeká v garáži na namontování:
Lednice/bordbar Waeco Tropicool do středového tunelu originál pro E32/E34 na 6 limonádových plechovek
El. zadní roleta
Automatické stěrače Hella Raintronic original pro E32
Automaticky stmívané elektrochromatické zrcátko
Originál xenony Hella pro E32
Originál BMW set pro druhou baterii pro Webasto, lednici a audiosystém
BMW infraalarm s čidly ve stropnici
Čtyřlitrový motor M60 B40 s převodovkou, kardanem a poloosami
Nivo zadní nápravy
Samosvor 25%
Individuální HiFi zástavba z E34 od odborné firmy v DE z roku 1993 s účtem na 5100 marek a veškerou dokumentací od prvního majitele
- rádio BMW Bavaria C Professional RDS (Becker) - nejpropracovanější, nejsložitější a nejvzácnější rádio z devadesátých let s návodem na použití
- changer BMW 6 CD + interface Becker BE1920 pro připojení k sestavě + nový originál BMW magazín na 6 CD
- šestikanálový HighEnd zesilovač SONY XM-C6000 doplněn o dvoukanálový SONY XM 10020
- reproduktory a výhybky MB QUART pasující na svá původní místa - prodáno, bude nahrazeno soustavou Focal z řady Elite
- parametrický ekvalizér Hifonics
...pozlacené konektory u kabeláže i komponentů...) Repro jsou Made in West Germany, zesilovače Japan, ekvalizér USA.
Příslušenství:
Nová povinná výbava orig. BMW (žárovky, vesta, lékárnička)
Časem plánuji: dřevěný volant, reprosoustavu Focal, dokoupit zadní tlumiče Bilstein + originál zadní horní uložení, nový servomotorek centrálu k řidiči, nový kryt pod volant, lišty pod dveře, držáky k telefonům...
Provedené opravy:
nové znaky na kapoty - už podruhé, někdo mi jeden promáčkl - čeká na montáž
nové zadní originál BMW kotouče - čeká na montáž
nové zadní originál BMW destičky - čeká na montáž
nová skřínka řízení originál BMW - čeká na montáž
nové přední tlumiče Bilstein B6 - čeká na montáž
nová přední náprava (ramena, tyčky řízení, uložení,...) Lemforder - čeká na montáž
nová středová tyč řízení originál BMW - čeká na montáž
nové uložení předního stabilizátoru originál BMW - čeká na montáž
nové siletbloky zadních ramen originál BMW - čeká na montáž
nová díly na zadní nápravu Lemforder (horní uložení, kosti, velké siletbloky nápravnice) - čeká na montáž
nový originál BMW servomotor centrálního zamykání zadních dveří - čeká na montáž
nové nástavce BOSCH na zapalovací moduly - čeká na montáž
nová poklička Style 3 na rezervu
nové vyhřívané čelní sklo s pruhem - čeká na montáž
Osram NightBreaker Unlimited ve všech třech párech předních světel
doplněné pokličky na Style 2 a 4
doplněný nový šroubovák do výbavy
nové akumulátory v originál baterce v kastlíku
vyměněný mikrospínač v klice spolujezdce - už jde konečně auto zamknout klíčkem z obou stran
nový celolak bez střechy, originál odstín Sterlingsilber metallic
nové přední blikače - originál BMW ze skladu Ministerstva vnitra
nové mlhovky - originál Hella BMW ze skladu Ministerstva vnitra
nové hlavní světlomety - druhovýroba TYC, ale svítí neporovnatelně lépe, než staré Hella, žárovky OSRAM Night Breaker Unlimited
nové vzpěry kapoty, kufru a schránky spolujezdce - orig. BMW
nová přední náprava - komponenty Moog - všechna ramena, řídící tyče včetně středové, tyčky stabilizátoru, uložení stabilizátoru
druhý nový čep řízení na pravou stranu Lemforder
nové přední i zadní brzdy - kotouče Zimmermann, desky Remsa, prachovky Ate, plus mechanika ruční brzdy.
druhé nové přední brzdy drážkované Brembo MAX a desky Ate
nové zadní pružiny
nové filtry, řemeny, akumulátor....
nepoškozený skivak
opraveno nefunkční přední PDC - spálený reproduktor v gongu
vyměněný senzor PDC, do kterého mi někdo nacouval
opravené naklápění světel
opraveno podsvícení přepínačů - většina žárovek se časem spálí - nahrazeny ledkami ze starého klimapanelu
nová tlačítka v klíčích, baterky, znaky na kapotu, gumové pásy do kufru, pár drobností jako chybějící kryt tažného...
nová váha vzduchu, snímač kliky, lambda sondy
nový kabinový filtr
nový filtr a olej v převodovce
nové víčko termostatu
nový originál klimakompresor DENSO, nový vysoušeč a nová náplň klimy
vyměněná vadná jednotka pamětí sedačky
vyměněné mikrospínače v klikách
vyměněný rezavý omezovač otevření dveří
nová membrána sání
nový snímač klepání motoru
přetěsněná víka motoru a sání
nová hardyspojka a středové uložení kardanu
Koupil jsem ji na Styling 83 z E39, jednak nebyla origo a pak měla plastové vymezovací kroužky - důrazně nedoporučuji, přes pečlivé utažení se mi stejně jednou cestou povolilo kolo. Proto jsem je nahradil za originální kola. Zimní mám na nových Fuldách, letní na nových Dunlopech.
Mám k ní Style 2 a kované Style 3 a 4. Ke všem sadám mám i pátý disk do rezervy.
Dále origo návod v kožených deskách, seznam servisů, návod k tažnému, k telefonu, k rádiu, prospekt, seznam příplatkové výbavy, ceník, BMW magazín s článkem o E32 a návod k zesilovači. Servisní manuál Bentley Publishers - BMW 7 Series Service Manual (1000 stran!), vyvázaný barevný servisní manuál přehledně sestavený nějakým pacientem z příspěvků světových E32 fór (889 stran!), luxusní knihu Die sieben Jahre des 7 E32 - o vývoji a výrobě E32 s obřím plakátem, sběratelský model 1:18 MINICHAMPS v původní krabici, BMW montérky z autorizovaného servisu a pár dalších drobností...
Fotky jsou ještě od dovozce, které měl na Bazoši.
Je příjemné vlastnit youngtimer, který se dá denně užívat. Skromné, jednoduché, pěkné, funkční a již málo k vidění - dnes s E32 nejezdí ani cikáni. Razím teorii, že v dobrém stavu ostudu nikdy neudělá a to, že je stará dáma, která se nemá potřebu předhánět o to, kdo je novější a dražší mi přijde fajn.
K autu:
BMW E32 730i
Vyrobeno 13.09.1993, první rok byla registrována přímo na automobilku BMW, pak nějaký osmdesátiletý pán, dovozce do ČR a já.
Najeto něco přes 200 000 km, koupil jsem ji s 197 000 km, divil bych se, kdyby ji někdo takhle hloupě stáčel a nenechal si rezervu, aby to do prodeje stále začínalo jedničkou. I kdyby měla víc, tak na těch 200 fakt vypadá.
Motor: M60/1 - 3,00l (160kW), spotřeba mezi deseti a dvanácti litry.
Převodovka: 5st automat
Barva: STERLINGSILBER METALLIC (244)
Tovární výbava:
S241A Airbag řidiče a spolujezdce
S288A Hliníková kola - pavučiny
S302A Alarm systém
S339A Shadow-Line - provedení bez chromovaných lišt
S401A Elektrické střešní okno
S415A Zadní roleta proti slunci
S423A Velurové koberce
S428A Výstražný trojúhelník a lékárnička
S438A Dřevěné obložení interiéru
S459A Elektricky ovládaná sedadla s pamětí
S464A Vak na lyže
S472A Přední loketní opěrky řidiče a spolujezdce
S494A Vyhřívání předních sedadel
S508A PDC - utrazvukový parkovací systém
S510A Regulace sklonu světlometů
S528A Automatická regulace cirkulace vzduchu
S534A Automatická klimatizace
S540A Tempomat
S553A Palubní počítač s dálkovým ovládáním na volantu
S676A HiFi systém
S686A Skrytá anténa
L801A Národní verze Německo
S860A Výstražné blikače
Dodělaná výbava:
Intenzivní ostřik světel a čelního skla
Nezávislé teplovodní topení Webasto s dálkovým ovládáním
Nové letní velurové koberce
Originální gumové zimní koberce BMW
Kožený středový tunel, spodky palubky, B sloupky a tapecíry
Roletky na zadních dveřích
Dobíjecí baterka BMW do konektoru v kastlíku
El. stavitelný sloupek volantu s pamětí
Dvojitá okna
Raritní palubní duální telefon BMW originál pro E32
Multifunkční zadní loketka s ovládáním rádia Professional a druhým telefonem
Originál hasičák BMW před sedák řidiče
Bederní kolíbka i v sedačce spolujezdce
Sklopný stolek za sedadlo spolujezdce
Paměti pro sedačku spolujezdce
El. operky zadních sedaček
Výhřev zadních sedaček
Jemné čalounění kufru ze 750
El. dovírání kufru - softclose
Výbava, která čeká v garáži na namontování:
Lednice/bordbar Waeco Tropicool do středového tunelu originál pro E32/E34 na 6 limonádových plechovek
El. zadní roleta
Automatické stěrače Hella Raintronic original pro E32
Automaticky stmívané elektrochromatické zrcátko
Originál xenony Hella pro E32
Originál BMW set pro druhou baterii pro Webasto, lednici a audiosystém
BMW infraalarm s čidly ve stropnici
Čtyřlitrový motor M60 B40 s převodovkou, kardanem a poloosami
Nivo zadní nápravy
Samosvor 25%
Individuální HiFi zástavba z E34 od odborné firmy v DE z roku 1993 s účtem na 5100 marek a veškerou dokumentací od prvního majitele
- rádio BMW Bavaria C Professional RDS (Becker) - nejpropracovanější, nejsložitější a nejvzácnější rádio z devadesátých let s návodem na použití
- changer BMW 6 CD + interface Becker BE1920 pro připojení k sestavě + nový originál BMW magazín na 6 CD
- šestikanálový HighEnd zesilovač SONY XM-C6000 doplněn o dvoukanálový SONY XM 10020
- reproduktory a výhybky MB QUART pasující na svá původní místa - prodáno, bude nahrazeno soustavou Focal z řady Elite
- parametrický ekvalizér Hifonics
...pozlacené konektory u kabeláže i komponentů...) Repro jsou Made in West Germany, zesilovače Japan, ekvalizér USA.
Příslušenství:
Nová povinná výbava orig. BMW (žárovky, vesta, lékárnička)
Časem plánuji: dřevěný volant, reprosoustavu Focal, dokoupit zadní tlumiče Bilstein + originál zadní horní uložení, nový servomotorek centrálu k řidiči, nový kryt pod volant, lišty pod dveře, držáky k telefonům...
Provedené opravy:
nové znaky na kapoty - už podruhé, někdo mi jeden promáčkl - čeká na montáž
nové zadní originál BMW kotouče - čeká na montáž
nové zadní originál BMW destičky - čeká na montáž
nová skřínka řízení originál BMW - čeká na montáž
nové přední tlumiče Bilstein B6 - čeká na montáž
nová přední náprava (ramena, tyčky řízení, uložení,...) Lemforder - čeká na montáž
nová středová tyč řízení originál BMW - čeká na montáž
nové uložení předního stabilizátoru originál BMW - čeká na montáž
nové siletbloky zadních ramen originál BMW - čeká na montáž
nová díly na zadní nápravu Lemforder (horní uložení, kosti, velké siletbloky nápravnice) - čeká na montáž
nový originál BMW servomotor centrálního zamykání zadních dveří - čeká na montáž
nové nástavce BOSCH na zapalovací moduly - čeká na montáž
nová poklička Style 3 na rezervu
nové vyhřívané čelní sklo s pruhem - čeká na montáž
Osram NightBreaker Unlimited ve všech třech párech předních světel
doplněné pokličky na Style 2 a 4
doplněný nový šroubovák do výbavy
nové akumulátory v originál baterce v kastlíku
vyměněný mikrospínač v klice spolujezdce - už jde konečně auto zamknout klíčkem z obou stran
nový celolak bez střechy, originál odstín Sterlingsilber metallic
nové přední blikače - originál BMW ze skladu Ministerstva vnitra
nové mlhovky - originál Hella BMW ze skladu Ministerstva vnitra
nové hlavní světlomety - druhovýroba TYC, ale svítí neporovnatelně lépe, než staré Hella, žárovky OSRAM Night Breaker Unlimited
nové vzpěry kapoty, kufru a schránky spolujezdce - orig. BMW
nová přední náprava - komponenty Moog - všechna ramena, řídící tyče včetně středové, tyčky stabilizátoru, uložení stabilizátoru
druhý nový čep řízení na pravou stranu Lemforder
nové přední i zadní brzdy - kotouče Zimmermann, desky Remsa, prachovky Ate, plus mechanika ruční brzdy.
druhé nové přední brzdy drážkované Brembo MAX a desky Ate
nové zadní pružiny
nové filtry, řemeny, akumulátor....
nepoškozený skivak
opraveno nefunkční přední PDC - spálený reproduktor v gongu
vyměněný senzor PDC, do kterého mi někdo nacouval
opravené naklápění světel
opraveno podsvícení přepínačů - většina žárovek se časem spálí - nahrazeny ledkami ze starého klimapanelu
nová tlačítka v klíčích, baterky, znaky na kapotu, gumové pásy do kufru, pár drobností jako chybějící kryt tažného...
nová váha vzduchu, snímač kliky, lambda sondy
nový kabinový filtr
nový filtr a olej v převodovce
nové víčko termostatu
nový originál klimakompresor DENSO, nový vysoušeč a nová náplň klimy
vyměněná vadná jednotka pamětí sedačky
vyměněné mikrospínače v klikách
vyměněný rezavý omezovač otevření dveří
nová membrána sání
nový snímač klepání motoru
přetěsněná víka motoru a sání
nová hardyspojka a středové uložení kardanu
Koupil jsem ji na Styling 83 z E39, jednak nebyla origo a pak měla plastové vymezovací kroužky - důrazně nedoporučuji, přes pečlivé utažení se mi stejně jednou cestou povolilo kolo. Proto jsem je nahradil za originální kola. Zimní mám na nových Fuldách, letní na nových Dunlopech.
Mám k ní Style 2 a kované Style 3 a 4. Ke všem sadám mám i pátý disk do rezervy.
Dále origo návod v kožených deskách, seznam servisů, návod k tažnému, k telefonu, k rádiu, prospekt, seznam příplatkové výbavy, ceník, BMW magazín s článkem o E32 a návod k zesilovači. Servisní manuál Bentley Publishers - BMW 7 Series Service Manual (1000 stran!), vyvázaný barevný servisní manuál přehledně sestavený nějakým pacientem z příspěvků světových E32 fór (889 stran!), luxusní knihu Die sieben Jahre des 7 E32 - o vývoji a výrobě E32 s obřím plakátem, sběratelský model 1:18 MINICHAMPS v původní krabici, BMW montérky z autorizovaného servisu a pár dalších drobností...
Fotky jsou ještě od dovozce, které měl na Bazoši.