Stránka 30 z 36

Re: JaraXův E66 long 745Li

Napsal: pát bře 02, 2018 10:19 am
od JaraX
ale furt to budeš spravovat.

Re: JaraXův E66 long 745Li

Napsal: pát bře 02, 2018 10:46 am
od volf-m
Tak zase to neznamená, že koupím největší šrot co bude na prodej. Pokud to bude sloužit, jak moje hnusná E39, tak budu úplně spokojenej. Počítám s tím, že takový provoz dává autu víc zabrat, než běžné rodinné užívání.

Re: JaraXův E66 long 745Li

Napsal: pát bře 02, 2018 12:10 pm
od zzeli
JaraX píše:tak jde o to jakou koupíš, když koupíš fakt pěknou tak jo. ted jsme dovezli 2ks, jedna najeto 120k a druhá 130k a tidle lidi se budou jen vozit , nenašli jsme tam skoro žadné závady...
Longy? :)

Re: JaraXův E66 long 745Li

Napsal: pát bře 02, 2018 12:29 pm
od JaraX
1 long a jeden nelong

Re: JaraXův E66 long 745Li

Napsal: stř dub 04, 2018 12:24 pm
od JaraX
tak dnes se našla chvíle na nějaký menší servis
- vyměnen termostat za jeden z prototypů sníženého.
- výměna předních kotoučů, v poslední době Textar nic moc, tak na test ATE, ale máme ted domluveno zastoupení na Jurid, tak příště bude Jurid.
- výměna pneumatické pístnice kufru za repasovanou, do kopce v mrazu se zavíral kufr.
- výměna jednotky hlasového ovládání za anglickou, bohužel polák nás ojebal a poslal vytopenou, tak zase zpět vrácena obyč německá verze
- výměna kliky u spolujezdce, nešel tam keyless od doby co jsem auto koupil, tak aspon další věc vyřešena.

žena mi ted sedmu dost bere, vzhledem k těhotenství moc v ničem jinym jezdit nemuže, hlavně v X5 ji to moc třepe bříškem.

Re: JaraXův E66 long 745Li

Napsal: pát dub 06, 2018 5:27 am
od Filozof
Ten termostat je super věc. Právě se mi moc líbilo jak to na V8 mají pořešené v UK a cizině. A tady v ČR to nikdo neznal. A tak aspoň ty jsi na to taky přešel a i na svém autě jsis to namontoval.
Ono je obrovskej rozdíl pokud motor pracuje při 110C nebo při 92-95C. Navíc je to šetrnější a méně trpí celá chladící soustava a motor a všechny komponenty. Ideální by bylo mít těch cca 90C.
Mám stejně pocit že to bylo eko kurvítko v motoru. Ono to řeší nějakou spotřebu 0,2deci na sto ? to je směšné oproti tomu jak to ničí motor a vše kolem trpí horkem.
Navíc stejně je zázrak jak to dokáže uchladit ty přehicované V8 v chorvatsku či řecku v kopcích v tom vedru. Snad jen M60 první kusy měli termostat klasickej kolem 92C. 840i e31 a e32-e38 740i první kusy. Pak už všechny V8 hicovali což je masakr.

Já bych to měnil taky hned u každé V8 co bych měl. Podle mě je to obrovskej přínos pro motor i oleje a hlavně chlazení. Není přetlakovaná chladící soustava.

Jardo prosímtě pujč ženě lidové vozítko ala fabia 1,9tdi nebo oktávku ...at vidí co opravdu třepe bříškem a včem je hluk jako kráva ... pak bude uplně happy když sedne do BMW. i do té X5 :-)

Já měl zase zážitek zase pár týdnu zpět a fakt je to k neporovnání se starou 7er e38 a to prosím byla oktávka 1,9tdi a ten rachot a hluk a tvrdé nepohodlné auto to bylo sto a jedna ...pak jsem sedl do svého starého BMW a jak jsem byl rád že jej mám ...uplně jiný svět...i kamarád koukal jakej je to rozdíl :lol:

Re: JaraXův E66 long 745Li

Napsal: pát dub 06, 2018 6:03 am
od JaraX
no ta oktávka se komfortem od X5 moc lišit nebude :)
nemyslím si že to je ekokurvítko, náhodou je to cely suprově vymyšlený, jak si to samo snižuje teplotu při sportu atd. ten termostat si děláme sami a umime si ho naladit na stupen přesně, takže klidně i 90° ale já chci idealně cca 97° na 7er a 90° na 6er. pokud ti to sníží spotřebu o 0,2l, máš novou 7er s kterou najedeš 70k ročně, tak to je 2 litry paliva na 1000km = 140 litru paliva, když byla E65 nová, benzín stál 40kč = 5600 kč každý rok, to že za 10 let pak odejde těsnění nemuselo majitele novýho zajímat. a uspora CO2 bude taky zajímavá.

Re: JaraXův E66 long 745Li

Napsal: pát dub 06, 2018 6:09 am
od Filozof
Zrovna těch 90stupnů je ideálních ...pro tu 6er. Nevím proč chceš 97 pro 7er ale to je tvoje volba.
Dle mě je uplně nejlepší se pohybovat s teplotou pod 100 alespoň o 5stupnů níže ...
počkej na hic a na vedra ... to teprve dostanou zabrat motory ... já si myslím že největší zkouška je plně naložené auto a ideálně vlek a táhnout se třeba těmi kopci v jižních státech kde těch 40C je ve stínu a na silnici klidně 55-60 pak abys uchladil motor ze 110-112C musíš mít vše v naprostém pořádku. A i tak je to záhul.

Když budeš mít těch 90C tak si myslím je to uplně v pohodě. Protože to stejně překročí o 2-3stupně výše ...a pod plynem klidně o 4-5 takže budeš furt v normě. Ale u té 7er se dostaneš ke stovce hned a budeš oscilovat podle mě kolem 100-103 v létě pokud ti otevře na 97C. Nevím ale raději bych se držel pod stovkou ... ale je to jedno. Budeš mít dobrej kompromis.

Já akorát taky řeším termostat protože mi leze teplota nad 105C a nelíbí se mi to bude to asi vadnej termostat - doufám. Tak uvidíme v sobotu-neděli kdy jej vyměním za 92c BEHR ale to se bavím i M52 tam je to zase jiná písnička. Protože ty motory jsou stavěny ideálně pracovat v rozmezí 90-95C.

Re: JaraXův E66 long 745Li

Napsal: pát dub 06, 2018 8:54 am
od JaraX
to s tím ale nemá nic společnyho, pokud máš 97°C termostat, tak nemuže mít voda v motoru přes 100° pokud nebude mít chaldič 100°, zrovna ted tu děláme jedno čistení chladící soustavy a dostal jsem 750i na 110° i bez termostatu, máme tam jen průchozí přírubu, prostě jde spíš o stav chladiče, vrtule atd.

Re: JaraXův E66 long 745Li

Napsal: pát dub 06, 2018 12:46 pm
od Filozof
Já mám na autě kolem chlazení vše nové ...krom klima vrtule tu budu taky kupovat. Ale jinak to musí i bez ní chladit pěkně jak má.
Termostat mám v tašce a zítra se mění tak uvidíme co to udělá.

Jinak 110C na 750i máš proč jako bez termostatu takže přes velký okruh i chladič topí tak moc ? To je síla teda. :shock: :)