Tak pokus číslo 2
Napíšu takovou krátkou sumarizaci toho, co se na autě letos udělalo a kde to má ještě nějaké mezery. Rozdělím to do kategorií exteriér, interiér, podvozek a brzdy, motor a převodovka.
Exteriér:
Exteriér sedmy mi dělá radost. Moc práce tam nebylo. Metodou PDR se nechaly vytáhnout sem tam nějaké důlky, vyměnili se clony klik a gumičky, co jsou okolo. Vyměnil jsem přední světla. Namazal štelováky a nechal je seřídit. Původní světla byla celkem zakalená, takže to dost prokouklo. Dále jsem vyměnil PZ senzor PDC. Podařilo se mi haluzově sehnat úplně nové čidlo na bazoši za 600Kč. Plus jedno čidlo se vyměnilo na předku. PDC chodí jak má, takže paráda. Chtělo by to ještě vyměnit přední mlhovky, ale v originále jsou dost drahé. Dále ještě vyřešit svítivost světel, zřejmě proběhne zástavba HID sadou, ale zase bude vyskakovat chyba. Takže na to budu muset ještě nějak přijít. Venek auta už prakticky čeká jenom na rozleštění. Na to se těším úplně nejvíc. Jo a ještě se rozleštily límce kol.
Interiér:
Tady už bylo práce víc. Původní nefunkční rádio Becker nahradil Pioneer mvh8300bt, autorádio s displayem. Díky tomu se auto přesunulo do 21.století, příjemně se ovládá, navíc můžu mít mobil v kapse a přitom volat. Zároveň jsem vytlumil přední repro, časem by to však chtělo výkonnější aparaturu. Auto je tichoučké, ale chtělo by to ještě dodatečně vytlumit kufr a podběhy. Co mě nejvíc trápilo, byl dědkovský volant, co mají tyhle e32. Podařilo se mi sehnat stejný, ale dřevěný a teď je to podle mých představ. Kožené přechody volantu se musely přečalounit, jinak je jak nový. Kožené volanty moc nemusím, vždycky jsem byl zvyklý na dřevo, takže velká radost. Dále jsem vyměnil číselník a pásek u řadící páky plus se udělalo plno takových blbinek. Na řidičově sedačce bude potřeba opravit výsuv opěrky, na spolujezdci jsem to již opravil. Dále přecvakává zadní roletka a nějaké další roletky chybí. To jsou ale věci, které mě teď netrápí. Jediné co se ještě udělá, tak zadní lavice. Jsou na ní nějaké škrábance, zřejmě od nějakého malého čoklíka. Jedna firma v Brně mi to dá do pořádku. Stejně jako exteriér i interiér, už prakticky čeká jenom na pořádnou očistu a impregnaci.
Podvozek a brzdy:
V pátek jsem doskládal přední nápravu a výsledek je parádní. Vibrace při brzdění jsou pryč, celkově se auto dost zklidnilo. Je to prostě úplně jiná káva. Vyměnili se tlumiče (Sachs), uložení (Meyle HD), dorazy, prachovky (obojí originál), příčná ramena, tlačná ramena, čepy řízení a axiální tyčky (vše Lemforder). Plus teda ty polyuretany. Ty polyuretany nejsou zas nějak extra tvrdé. Vůli to má stále dost velkou. Uvidíme, na Alfě mi to sloužilo dobře, třeba to tady fungovat nebude. Zatím se to však chová velmi dobře. Budu však muset ještě nechat udělat geometrii. Do jara by to chtělo i nové desky a kotouče, jak na zadek, tak na předek. Chtělo by to také nové obutí, ale vzhledem k výdajům, to budou muset gumy ještě jednu sezónu zvládnout. Suma sumárum přední náprava byla ta nejdůležitější oprava, auto se teď chová mnohem lépe. Na komfortu bohužel ubírají Eibachy pružiny, ale i tak je to jinde. Včera jsem s tím najel asi 100km jen tak bezhlavě, protože se nedalo vydržet si nezařídit
Motor a převodovka:
Stejně jako u exteriéru, tak i v této kategorii moc práce nebylo. Což jsem rád. Na motoru se vyměnili svíčky, olej, filtry, chladící kapalina. Výfuk se na některých místech zapastoval a vyměnili se těsnící kroužky a šrouby. Jediné, co mě trápí, je únik oleje, někde mezi motorem a převodovkou. Za měsíc stání ukápne skvrna asi o velikosti vajíčka. Celkově mám po motorické stránce z toho auta nesmírnou radost. Motor si jenom přede, je hezky tichý, převodovka řadí hladce. Snad jenom čtverka lehce zatáhne za studena. Na jaře ještě jednou vyměním olej a doufám, že žádné jiné problémy nebudou.
Když to nějak sečtu, tak musím udělat tu geometrii (to chci hned tento týden), vyřešit tu zadní lavici (asi v prosinci), odstranit blikající airbag (po výměně volantu začal blikat, zatím to vypadá, že jediný, kdo mě asi pomůže bude Renocar), vyměnit ještě ty brzdy (po novém roce) no a hurá do finále, tj. rozleštit lak, všecko ošetřit, umýt motorový prostor, podběhy a napucovat interiér. Tak jako tak, to bude pekelně dlouhé čekání na sezónu
Doufám, že je to nějak srozumitelně napsáno, včera jsem to tak dlouho sepisoval a pak mi to zmizlo, už se mi s tím nechce drbat znovu, takže teď napsáno jenom tak horkou rukou.