Stránka 1 z 3

E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Napsal: ned zář 03, 2017 1:21 pm
od Dresic
E38 740i M62, hrozné horko od motoru!
Mám tento problém, po jízdě ( stačí krátká do 20km) , mi jde hrozní horko ze spod auta , t.j vrtule jak ho rozfoukavá z motorového prostoru, vysednu z auta a na nohy mi uplně jde horko jak hrom! A s tím spojeno je samozřejmě i to že v kabině je abnormální teplo. Vím, že mám špatné ventily topení, tak že mi to v autě z jednoho průduchu topí, ale to nemá dle mě společného nic s tím obrovským vedrem.

Nedokáže někdo poradit?
Taktéž i výfuky jsou docela rozpálené.
Katy nemám.

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Napsal: ned zář 03, 2017 5:51 pm
od ricrd1
možná moc bohatá směs benzínu, který dohořívá ve výfuku.

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Napsal: ned zář 03, 2017 7:26 pm
od Raisidlo77
A kolik Ti to žere ?

850i mi dělá to stejne, ale nějak me to nevzrušuje - voda na provozní teplotě po 1km od studeného startu, teplo pod autem, vřele laufy a spotřeba se ustálila (zacina) na 22L/100km ... něco je tam špatně, ale na servis ještě nebyl cas. Odhaduju ze po velkém servisu se to zlepsi.

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Napsal: ned zář 03, 2017 7:48 pm
od oxik
Taky mám pod autem hroznej hic, mám i občas rozpálený tunel kolem voliče, ale to je ventilama topení, protože dozadu jde vždycky absolutně horký vzduch z výdechů

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Napsal: ned zář 03, 2017 7:55 pm
od ricrd1
Mě takhle žhavil výfuk, když jsem měl špatnou váhu vzduchu

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Napsal: pon zář 04, 2017 12:42 pm
od Filozof
zkus to dát na inpu a ukázat tady hodnoty jistě ti každej kdo V8 má a jednou viděl hodnoty lambdy a vstřikovačů a ostatních, bude vidět hned kde je problém.
Tuším by to mohlo dost říci a ukázat problémové místo.

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Napsal: stř zář 06, 2017 9:52 pm
od Dresic
spotřeba je pořád stejná 13.8l, teplota drží taky normálně , poprosím kamoša ať mi to napíchne, třeba to něco odhalí. Bohužel taky moc času na servis není, hlavě nevím kde to u nás v Olomouci co se týče motorové části dát na servis.

Uvažuji koupit nové ventily topení v bmw, proto se ptám jestli to muže tím spojitost s tím horkem celkově?

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Napsal: pát zář 08, 2017 10:37 am
od Filozof
půjčit bezdotykový teploměr a mrkni na teplotu různých míst na motoru a chladiče....ty V8 topí nesmysl kolem 110ti i více u někoho a kolem 120C už jde ručička k červené ...prostě V8 je špatně vymyšlený termostat ... jen 840ka e31 je v pořádku proto hodně lidí dělá upravy a dává tam termostat na nižší teplotu.
Pak nejsou problémy s chlazením protože drží teplotu kolem 94-97C což je v pořádku a vše vydrží mnohem déle.
Co jsem se bavil z motorářem co dělá BMW říkal že je blbost z výroby takto vyhecovat motor a nechávat jej běžet kolem 110C. Narážím tím na V8my od BMW nenech se tím znepokojit. Prý všechny ty problémy co mají V8 u 840ky nejsou jen díky teplotě. Taky měl BMW 540i a upravenou s termostatem z 840a byl stím dlouhé roky spokojenej. Jen pro představu že nekecá nějakej hejsek. Je to i popsané na zahraničních fórech tato úprava.

Ty asi řešíš nadměrné horko ale stejně mrkni na teplotu na budících kolik dává digitální zobrazení. Ručička není přesná. a zda se moc nehřeje malej okruh a pak nespíná klima vrtule co by dochlazovala na nižší teplotu... případně seklej termostat ale to bys viděl jistě na teplotě a oba větráky by chladili podle mě jak vzteklý aby to uchladili.

Kolik ukazuje teplota při jízdě a při stání leze nahoru ? Ono stačí pár stupnů rozdíl u V8 si dokážu představit že pak budou větráky dost dochlazovat jak visca sepnutá tak klimavrtule pokud to přesáhne určitou teplotu sepne.

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Napsal: pát zář 08, 2017 6:37 pm
od spellcross
S tim termostatem se snizenou teplotou by me zajimalo, jestli je to opravdu lepsi pro motor nebo ne.

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Napsal: pát zář 08, 2017 8:58 pm
od Dresic
Filozof píše:půjčit bezdotykový teploměr a mrkni na teplotu různých míst na motoru a chladiče....ty V8 topí nesmysl kolem 110ti i více u někoho a kolem 120C už jde ručička k červené ...prostě V8 je špatně vymyšlený termostat ... jen 840ka e31 je v pořádku proto hodně lidí dělá upravy a dává tam termostat na nižší teplotu.
Pak nejsou problémy s chlazením protože drží teplotu kolem 94-97C což je v pořádku a vše vydrží mnohem déle.
Co jsem se bavil z motorářem co dělá BMW říkal že je blbost z výroby takto vyhecovat motor a nechávat jej běžet kolem 110C. Narážím tím na V8my od BMW nenech se tím znepokojit. Prý všechny ty problémy co mají V8 u 840ky nejsou jen díky teplotě. Taky měl BMW 540i a upravenou s termostatem z 840a byl stím dlouhé roky spokojenej. Jen pro představu že nekecá nějakej hejsek. Je to i popsané na zahraničních fórech tato úprava.

Ty asi řešíš nadměrné horko ale stejně mrkni na teplotu na budících kolik dává digitální zobrazení. Ručička není přesná. a zda se moc nehřeje malej okruh a pak nespíná klima vrtule co by dochlazovala na nižší teplotu... případně seklej termostat ale to bys viděl jistě na teplotě a oba větráky by chladili podle mě jak vzteklý aby to uchladili.

Kolik ukazuje teplota při jízdě a při stání leze nahoru ? Ono stačí pár stupnů rozdíl u V8 si dokážu představit že pak budou větráky dost dochlazovat jak visca sepnutá tak klimavrtule pokud to přesáhne určitou teplotu sepne.

To musím aktivovat ty skryté funkce na budících že? A ta teplota je test č kolik prosím tě?
Já to dnes zkoumal jen tak že jsem jel a bylo venku 16 stupňu, dle ukazatele venkovní teploty na budících, a pak dejme tomu půl hodiny jízdy po městě, už tam po půl stupních postupně naskákalo o 10 víc, čili 26, tak že to tam fakt hicuje celkem dost a pak je nesnesitelně horko i uvnitř auta, to mě štve nejvíc. Naopak v zimě si pamatuju, že to zase netopilo skoro vůbec, jako myslím když jsem chtěl aby to topilo.
Kdyby to bylo zavzdušněné jak jsem měnil chladič, tak by to asi nedělalo takovou paseku že? Zatím jsou to jen úvahy důležitý bude první poznatek od mechanika, nebo ta inpa.
Bohužel u mě je to o volném čase dost.