BMW 740i (e38) váleček Orientblau - konec příběhu
Napsal: ned črc 19, 2015 6:12 pm
Zdravím 7er fórum. Jmenuju se Milan a je mi 24 let. Už jako malému se mi líbili vozy z produkce baworské automobilky. Doma se mi to vždycky snažili rozmluvit s tím, že to žere a jsou na to drahé díly. Přesto jsem si v roce 2009 pořídil své první BMW - e39 525tdsA. Přestože bylo v době koupě v dobrém stavu, postupně se na něm projevili snad všechny slabosti modelu e39. Další v řadě následovala trojka - E30 316i touring. Bylo to velice příjemné auto a procestoval jsem s ním velkou část Evropy. Vlastně díky němu jsem na značku nezanevřel. Postupně se ale začalo projevovat stáří (hlavně koroze) a tak šla o dům dál. Hned na to jsem udělal krok vedle a pořídil si sen českých rodin - Oktáfku f kombíku f TéDéÍčku. Říkal jsem si, že to nemůže být tak hrozné když v tom jezdí 3/4 republiky, ale hned po týdnu jsem věděl, že jsem neudělal dobře. Na autě všechno fungovalo, na Škodovku mělo slušnou výbavu, ale vůbec mě nebavilo s tím jezdit i když jsem byl jinak nadšený řidič. Rozhodl jsem se tedy, že si přikoupím nějaké BMW za pár korun. Koupil jsem si tedy E36 316i compact a zjistil jsem, že Octávií vlastně vůbec nejezdím, tak jsem jí prodal. Pak přišli jiné starosti v podobě dokončení školy, stavby domu atd. ale pořád jsem slintal po něčem trochu výkonnějším než M43B16. Hledal jsem klasickou E36 328i sedan nebo coupé, ale dlouho jsem nic vhodného nenacházel, tak jsem nakonec skončil u dalšího compactu, tentokrát 323ti. Vím, že compact není mezi většiny fanoušky zrovna oblíbený, ale mě se s ním žije dobře. Protože jsem chtěl auto posunout trochu dál - polyuretany na podvozek, brzdy, diferenciál a decentní úpravu motoru v podobě sání z M50, začal jsem hledat nějaké druhé auto kterým se budu dopravovat v průběhu práce na splašeném prckovi. Zvažoval jsem všechno možné až nakonec padla volba na sedmu.
Proč jsem si ji vlastně vybrat? Původně jsem chtěl nějaký offroad, protože mě jízda v terénu vždycky lákala. Koupil jsem si tedy za pár korun Ford Explorer 4.0 SOHC. No a pak to přišlo, sice to nejelo úplně špatně, ale převodovka řadila fakt záhadně (je to vlastnost, nebyla rozbitá) a na normálních silnicích to nefiltrovalo tak dobře jak jsem čekal. Vyměnil jsem co si výměnu žádalo a při testovací jízdě přišla rána a ojniční šroub prolétl blokem. Vzhledem k tomu, jak se na to scháněli díly a jak blbě se na tom dělalo jsem to raději pustil pryč. Překvapivě jsem na tom ještě něco málo vidělal. Bylo tedy jasné, že další auto musí být BMW. Další co mělo splňovat bylo tažné zařízení a prostor pro důstojnou přepravu 4 osob. E39 jsem vyškrtnul hned, E36 mám doma dvě, E46 mě nikdy moc nezaujala a tak zbývala E38. Protože se mělo jednat jen o daily dělníka, nehledal jsem žádnou leštěnku ani TOP stav. Nakonec jsem za 50 tisíc koupil nedaleko od svého bydliště tuhle mrchu - E38 z roku 1998 s motorem M62B44 a LPG. Výbava nic moc (o tom později), estetika taky, ale alespoň běžel normálně motor a řadilo to. Hned co jsem auto dovezl jsem udělal přední nápravu, zadní brzdy, čidlo teploty, vyměnil hadice na vodu, jeden LPG vstřik, membránu sání a určitě ještě něco aby se s tím dalo jezdit. Jenže teď mi zase začalo vadit, že je to taková vomaštěnka, tak ji dávám postupně za provozu trošku do kupy. Musím říct, že mě auto dost chytlo, ani jsem to nečekal. Hlavně mě překvapil rozdíl mezi E38 a E39. Dnes bych volil trochu jiný kousek, ale nějakou dobu to ještě spolu zkusíme a až bude 323ti tak, jak si ji představuju budu asi hledat i další sedmičku.
Proč jsem si ji vlastně vybrat? Původně jsem chtěl nějaký offroad, protože mě jízda v terénu vždycky lákala. Koupil jsem si tedy za pár korun Ford Explorer 4.0 SOHC. No a pak to přišlo, sice to nejelo úplně špatně, ale převodovka řadila fakt záhadně (je to vlastnost, nebyla rozbitá) a na normálních silnicích to nefiltrovalo tak dobře jak jsem čekal. Vyměnil jsem co si výměnu žádalo a při testovací jízdě přišla rána a ojniční šroub prolétl blokem. Vzhledem k tomu, jak se na to scháněli díly a jak blbě se na tom dělalo jsem to raději pustil pryč. Překvapivě jsem na tom ještě něco málo vidělal. Bylo tedy jasné, že další auto musí být BMW. Další co mělo splňovat bylo tažné zařízení a prostor pro důstojnou přepravu 4 osob. E39 jsem vyškrtnul hned, E36 mám doma dvě, E46 mě nikdy moc nezaujala a tak zbývala E38. Protože se mělo jednat jen o daily dělníka, nehledal jsem žádnou leštěnku ani TOP stav. Nakonec jsem za 50 tisíc koupil nedaleko od svého bydliště tuhle mrchu - E38 z roku 1998 s motorem M62B44 a LPG. Výbava nic moc (o tom později), estetika taky, ale alespoň běžel normálně motor a řadilo to. Hned co jsem auto dovezl jsem udělal přední nápravu, zadní brzdy, čidlo teploty, vyměnil hadice na vodu, jeden LPG vstřik, membránu sání a určitě ještě něco aby se s tím dalo jezdit. Jenže teď mi zase začalo vadit, že je to taková vomaštěnka, tak ji dávám postupně za provozu trošku do kupy. Musím říct, že mě auto dost chytlo, ani jsem to nečekal. Hlavně mě překvapil rozdíl mezi E38 a E39. Dnes bych volil trochu jiný kousek, ale nějakou dobu to ještě spolu zkusíme a až bude 323ti tak, jak si ji představuju budu asi hledat i další sedmičku.